search

Clasa 0 la zero

Politici contabile pentru ONG: modele EDITABILE, usor de personalizat, elaborate in doar 5 minute
"Investitiile facute din timp asigura profituri maxime pe termen lung, iar investitia in educatia copiilor aduce cel mai mare profit att pentru parinti cat si pentru copii." Asa introducem in scena, clasa pregatitoare. Un concept care, asa ca fata mosului din poveste, nu-i nici pe drum, nici in caruta, nici imbracata, nici dezbracata. Atata din poveste.
Clasa pregatitoare incepe din toamna aceasta. Copiii nascuti incepand cu 2006 nu vor putea fi admisi in clasa I, daca nu vor urma inainte de aceasta anul pregatitor. Dar anul pregatitor nu are o curicula. Nu are o formula de organizare: va functiona in scoli sau in gradinite, va fi indrumata de invatatori sau educatori? Iar parintii sunt ingrijorati. Scolile nu sunt dotate corespunzator, iar gradinitele sunt si asa supra-aglomerate.

Asadar, sa revenim la investitii facute din timp. Inca o lege care reglementeaza principiul si habar nu avem cum o implementam. Ce investitii s-au facut in educatie? Ce inseamna investitie in educatie?

In intentie, anul pregatitor egalizeaza sansele: intre copiii care au mers la gradinita si cei care nu au mers, ofera o sansa de integrare copiilor care provin din medii defavorizate si indeplineste functia educatiei timpurii. Toate acestea, necesare pentru ca gradinita nefiind obligatorie, in clasa I se intalnesc copii cu fundamente extrem de variate. Asa ca principiul nu e rau. Intentia e rezonabila. Dar implicatiile?

Acum, la inceput de an in chestiune, inca nu se stie in ce institutii si cum va functiona anul pregatitor. Inca nu stim ce curicula vor avea (si atunci cum naiba vorbim de educatie timpurie?). Si, daca nu stim unde se organizeaza, nu stim nici unde se preda. Nu-i nici scoala, nici gradinita, poate sa existe si la scoala si la gradinita, dar in acte va aparea ca scoala. Si nu mai stim nici alte implicatii.

Un an in plus in scoli si asa aglomerate duce in unele situatii la programarea cursurilor pentru clasa a doua pe dupa-amiaza. La 7-8 ani, copiii nu ar trebui sa stea singuri acasa dimineata si nu ar trebui nici sa faca performanta intelectuala la ore la care cu numai unul-doi ani inainte aveau program de somnic.

Si cum e cu gradinitele? Vorbim de integrarea unor copii care nu au avut posibilitatea de a merge la gradinita? Unde vor intra ei? In niciun caz in gradinite private. Iar in cele publice, grupele sunt si acum intre 25 si 30 de copii, in cele mai cautate. Cati copii vor fi in grupa in anul pregatitor?

Asa... Si ce mai e? Sunt invatatorii pregatiti sa predea jucandu-se? (ca daca sunt, atunci de ce e traumatizanta trecerea?) "Trecerea brusca de la jocurile copilariei la activitatile scolare poate fi uneori traumatizanta pentru copil. Primul contact cu scoala trebuie sa fie natural si placut.(...)La acesta clasa, adesea sub forma ludica, copilul este pregatit pentru cerintele mediului scolar si invata sa fie responsabil." (cf site-ului www.unpasinainte.edu.ro apartinand Ministerului Educatiei).

Ne grabim sa ne aliniem, pentru ca Uniunea Europeana investeste in educatia timpurie. Iar noi cum investim? Asa ca de obicei: zicem printr-o lege ca sa se faca. Si se face. Improvizam noi cumva cum si cu ce, in contextul in care fiecare inceput de an scolar gaseste scolile in conditii inacceptabile de functionare. In contextul in care in Teleorman, conflictul politic dintre primari si prefect a lasat scolile fara caldura in plina iarna.

Am inceput cu o afirmatie corecta. Dar neadevarata.

NOU: Balanta de verificare de la A la Z.
Analize, corelatii, studii de caz


Ghid practic pentru valorificarea eficienta
a informatiilor din balanta de verificare

...vezi detalii AICI >>


 
Atentie, contabili!

Contabilitatea se schimba!
Completeaza adresa de email la care
vrei sa primesti Raportul Gratuit

E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice