Cod de TVA anulat. Care sunt efectele? - articole conta.ro
Contabilitate � Conta.ro
Va asteptam online 24 ore din 24 sub sloganul: 100% contabilitate!
Puteti cere, oferi si gasi solutii la orice problema de contabilitate si fiscalitate. Si in plus aveti legislatia economica actualizata si un modul important de resurse umane.

Cod de TVA anulat. Care sunt efectele?

Va prezentam mai jos cazul unei firme care a achizitionat un mijloc fix de la un furnizor caruia i-a fost anulata inregistrarea in scopuri de TVA pe motiv de sediu expirat.

Societatea a primit factura de la furnizor cu TVA in data de 15 iulie 2018, iar pe site-ul ANAF au fost gasite cate date importante despre furnizor, cum ar fi: data anularii inregistrarii in scopuri de TVA, anularea inregistrarii in scopuri de TVA

In acest caz, exista drept de deducere TVA? Data comunicarii anularii inregistrarii in scopuri de TVA coincide cu data operarii in registru de catre ANAF?



Iata raspunsul specialistului!


Potrivit art 11 alin 9 din Legea 227/2015 privind Codul fiscal:

,,Beneficiarii care achizitioneaza bunuri si/sau servicii de la persoane impozabile stabilite in Romania, carora li s-a anulat inregistrarea in scopuri de TVA conform prevederilor art. 316 alin. (11) lit. c) - e) si lit. h) si au fost inscrisi in Registrul persoanelor impozabile a caror inregistrare in scopuri de TVA conform art. 316 a fost anulata, nu beneficiaza de dreptul de deducere a taxei pe valoarea adaugata aferente achizitiilor respective, cu exceptia achizitiilor de bunuri efectuate in cadrul procedurii de executare silita si/sau a achizitiilor de bunuri de la persoane impozabile aflate in procedura falimentului potrivit Legii nr. 85/2014, cu modificarile si completarile ulterioare.
 
 In cazul inregistrarii in scopuri de TVA conform art. 316 alin. (12) a furnizorului/prestatorului, beneficiarii care au achizitionat bunuri si/sau servicii in perioada in care furnizorul/prestatorul a avut codul de inregistrare in scopuri de TVA anulat isi exercita dreptul de deducere a TVA pentru achizitiile respective, pe baza facturilor emise de furnizor/prestator conform alin. (8), prin inscrierea in primul decont de taxa prevazut la art. 323 depus dupa inregistrarea furnizorului/prestatorului sau, dupa caz, intr-un decont ulterior’’.
 
Conform art 316 alin 15 din Codul fiscal:
 
,, A.N.A.F. organizeaza Registrul persoanelor impozabile inregistrate in scopuri de TVA conform art. 316 si Registrul persoanelor impozabile a caror inregistrare in scopuri de TVA conform art. 316 a fost anulata. Registrele sunt publice si se afiseaza pe site-ul A.N.A.F. inscrierea in Registrul persoanelor impozabile a caror inregistrare in scopuri de TVA conform art. 316 a fost anulata se face de catre organul fiscal competent, dupa comunicarea deciziei de anulare a inregistrarii in scopuri de TVA, in termen de cel mult 3 zile de la data comunicarii. Data anularii inregistrarii in scopuri de TVA inscrisa in decizie este data prevazuta la alin. (11).

Anularea inregistrarii in scopuri de TVA produce la furnizor/prestator efectele prevazute la art. 11 alin. (6) si (8) de la data prevazuta la alin. (11) si in cazul beneficiarului produce efectele prevazute la art. 11 alin. (7) si (9) din ziua urmatoare datei operarii anularii inregistrarii in Registrul persoanelor impozabile a caror inregistrare in scopuri de TVA conform art. 316 a fost anulata’’.
 
Asadar, in cazul beneficiarilor, efectele prevazute la art 11 alin 9 din Codul fiscal (de a nu deduce taxa pe valoarea adaugata aferenta achizitiilor) se produc din ziua urmatoare datei operarii anularii inregistrarii in Registrul persoanelor impozabile a caror inregistrare in scopuri de TVA a fost anulata.
 
Avand in vedere ca factura de achizitie a fost primita in 15.07.2018, iar operarea in registru a anularii inregistrarii in scopuri de TVA s-a efectuat in 23.07.2018, societatea poate deduce TVA din factura.




Raspuns oferit pe portalcontabilitate.ro de Ionut Jinga - consultant fiscal.


Comenteaza acest articol in forum

Articol de: Andrei Constantinescu - www.conta.ro
Data: 2018-08-24
Vizualizari: 4731


  Alte ContaArticole
postat la: 2021-05-17
Administratia Judeteana a Finantelor Publice Teleorman informeaza contribuabilii ca joi, 20 mai 2021, este termenul limita pentru depunerea notificarii pentru aplicarea/incetarea aplicarii sistemului TVA la incasare – Formularul 097. Citeste mai mult ...
postat la: 2021-05-13
 Administratia Judeteana a Finantelor Publice Ialomita reaminteste contribuabililor ca marti, 25
mai 2021, este termenul limita pentru depunerea mai multor declaratii fiscale importante, printre care se numara si Declaratia 112 si Declaratia unica. 
Citeste mai mult ...
postat la: 2021-05-13
Ministerul Finantelor a elaborat un proiect de act normativ prin care propune o serie de masuri necesare pentru protejarea sanatatii cetatenilor, pentru evitarea blocajelor in activitatea organelor fiscale centrale si pentru aplicarea unui tratament unitar debitorilor care au facut obiectul unei inspectii fiscale sau verificarii situatiei fiscale personale, astfel incat acestia sa nu fie dezavantajati fata de ceilalti contribuabili care se afla in situatii similare. Citeste mai mult ...
  Conta Newsletter

Modificari la MONOGRAFIILE CONTABILE in 2021: Studii de caz + Explicatii detaliate Fii un contabil informat!

Aboneaza-te GRATUIT si vei primi Raportul Special

Modificari la MONOGRAFIILE CONTABILE in 2021: Studii de caz + Explicatii detaliate


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


  Conta Director
  Conta Site
  Conta Topicuri Forum
Copyright Conta Online / Conta.ro 2006 - 2021. Toate Drepturile rezervate
Un proiect: Fokus Digital Services