search

Comert en detail. Acordarea cardurilor de fidelitate cu puncte bonus

O firma vinde marfa en detail si doreste sa emita carduri de fidelitate catre clienti. Acestia vor primi discount la cumparare sau ev entual vor acumula puncte bonus. Vom vedea astfel care este monografia contabila cu privire la distribuirea cardurilor catre clienti si cum se inregistreaza in contabilitate vanzarea, respectiv reducerea acordata sau, eventual, punctele primite de acestia.

EXEMPLU:

In cursul lunii decembrie 2011 conform evidentei punctelor acumulate 500 clienti detinatori de carduri au acumulat 1 .000 puncte bonus care ofera o reducere de 25 lei pentru fiecare card cu 1.000 puncte acumulate.

Se constituie provizionul evaluat la 25 lei x 500 clienti = 12.500:

6812                                =                                         1518                         12.500
"Cheltuieli de exploatare                           "Alte provizioane"
privind provizioanele"

La momentul utilizarii punctelor bonus de ca tre client, vanzatorul poate asimila
operatiunea unei reduceri comerciale acordate acestuia la data respectiva.
Astfel, daca presupunem ca in luna ianuarie 400 clienti care detin 1 .000 puncte
bonus si pot beneficia de o reducere de 25 lei utilizeaza punctele bonus, pentru fiecare
vanzare se evidentiaza doar venitul net (contravaloaoarea bunurilor vandute la pret de
vanzare cu amanuntul minus reducerea acordata).

De exemplu, daca in luna ianuarie valoarea vanzarilor la pret de vanzare fara
TVA este 500.000 din care 25 lei x 400 clienti = 10.000 lei reduceri acordate pentru
punctele bonus acumulate, in contabilitate se inregistreaza venituri din vanzari marfuri
500.000 - 10.000 = 490.000 lei si TVA aferenta:

5311                                   =                  %                            607.600
"Casa in lei"                                         707                           490.000
                                     "Venituri din vanzarea marfurilor"
                                                              4427                         117.600
                                                        "TVA colectata"

- Scaderea din evidenta a marfurilor la costul de achizitie si adaosul comercial
aferent
- Reluarea provizionului proportional la venituri, 25 lei x 400 clienti = 40.000:

1518                    =               7812                    10.000
"Alte provizioane"           "Venituri din provizioane"

Potrivit art. 137 alin. (3) din Codul fiscal, baza de impozitare a TVA nu cuprinde
rabaturile, remizele, risturnele, sconturile si alte reduceri de pret, acordate de furnizori
direct clientilor la data exigibilitatii taxei.
In plus la pct.19 alin. (1) din Normele de aplicare ale Codului fiscal se precizeaza
urmatoarele:

In sensul art. 137 ali n. (3) lit. a) din Codul fiscal , rabaturile, remizele, risturnele, sconturile si alte reduceri de pret nu se cuprind in baza de impozitare a taxei daca sunt acordate de furnizor/prestator direct in beneficiul cli entului la momentul livrarii/prestarii si nu constituie, in fapt, remunerarea unui serviciu sau unei livrari. De exemplu, un furnizor livreaza bunuri si, potrivit intelegerii dintre parti, furnizorul va acoperi orice cheltuieli cu eventuale remedieri sau r eparatii ale bunurilor livrate in conditiile in care aceste operatiuni sunt realizate de catre client. Furnizorul nu va putea considera ca sumele necesare acoperirii acestor cheltuieli sunt considerate reduceri de pret, acestea fiind in fapt remunerarea un ui serviciu prestat de catre client in contul sau.

Atentie, contabili!

Contabilitatea se schimba!
Completeaza adresa de email la care
vrei sa primesti Raportul Gratuit

E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice