search
conta.ro cauta meniu
search

Diferente intre incasarile POS si raportul Z: Cum se corecteaza erorile

La finalul zilei, dupa emiterea raportului Z, operatorul casei de marcat (care este si administrator) a sesizat ca exista o diferenta intre suma incasata cu cardul, conform raportului Z, si cea din raportul POS (o diferenta de 300 lei). Nestiind cum sa corecteze eroarea, a sunat la firma de mentenanta a casei de marcat, care i-a recomandat sa emita doua bonuri fiscale pentru tranzactiile cu cardul pentru care, aparent, nu existau bonuri fiscale, si sa emita un nou raport Z. Ulterior, administratorul si-a dat seama ca, de fapt, emisese bon fiscal pentru una dintre incasari (in suma de 200 lei), doar ca acesta fusese emis ca incasare numerar in loc de incasare POS. Practic, suma pentru care nu exista bon fiscal era de 100 lei. Incasarile au fost pentru prestari servicii. Aflati, in continuare, daca este valid un al doilea raport Z emis in aceeasi zi si cum poate fi corectata intreaga situatie.
 
Conform art 64 alin (1) din Hotararea 479/2003 , raportul Z este documentul de finalizare a gestiunii pe termen scurt, respectiv zi de lucru, care contine in mod detaliat date ce se vor inregistra in memoria fiscala ca date de sinteza pe termen lung, odata cu emiterea acestui raport. Comanda de inchidere zilnica a totalizatoarelor zilnice cu caracter fiscal este unica si obligatorie .
 
Astfel, consider ca raportul Z reprezinta un document fiscal final si obligatoriu, care inchide ziua fiscala si transmite automat datele in sistemul informatic ANAF prin fifiserul A4200.

 
In situatia in care au fost identificate neconcordante intre valorile din rapoartele Z si incasarile efective, consider ca nu se poate proceda la modificarea valorilor inscrise in raportul Z sau a fisierului A4200 transmis.
 
Desi nu se mentioneaza interzicerea existentei a mai multor Z intr-o zi calendaristica, in cazul dvs, consider ca emiterea bonurilor dup ace raportul Z a fost generat nu este corect sa se faca.
 
Pentru bonul emis eronat, recomand sa se intocmeasca un dosar de corectie care va include sesizarea scrisa a casierului, decizia de aprobare a corecturii emisa de persoana responsabila financiar, copia notei de receptive care confirma ca s-a facut incasarea cu POS, desi bonul a fost emis pentru incasare in numerar.
 
Din punct de vedere contabila, incasarea se va inregistra pe baza extrasului de cont.
 
In ceea ce priveste bonul fiscal neemis, recomand sa se recurga la o procedura generala privind corectarea unor astfel de situatii stabilita de societate prin manualul propriu de politici contabile. Tratarea situatiei ca o corectie a unei erori contabile ( prin omisiune) si se inregistreaza vanzarea pe baza extrasului de cont si a unui referta/ document justificative intocmit de persoana responsabila de producer situatiei, aprobat de administratorul societatii.
 

Esential pentru contabili - Monografii contabile complete



Atentie, contabili!

Contabilitatea se schimba!
Completeaza adresa de email la care
vrei sa primesti Raportul Gratuit
Mapare contabila SAF-T. TOP 6 Studii de caz