Atunci cand o afacere este la inceput de drum sau atinge un anumit punct de dezvoltare, are nevoie in principal de sustinere financiara. Daca aceasta nu exista din capital propriu, ea poate sa vina din partea institutiilor bancare sub forma unor microfinantari sau credite IMM pentru afaceri mici si mijlocii.
Un credit IMM este un instrument de creditare pus la dispozitie de catre institutiile bancare persoanelor juridice si reprezinta capitalul necesar care poate fi accesat de catre o afacere in vederea finantarii activitatii ei.
Creditul IMM este una dintre cele mai eficiente si populare modalitati de obtinere a unei finantari pentru o firma, indiferent de stadiul de dezvoltare in care se afla, de domeniul in care activeaza sau de forma sa de organizare.
Principalele caracteristici ale unei finantari oferite de catre institutiile bancare sunt reprezentate de satisfacerea nevoilor antreprenorului, generarea de valoare adaugata afacerii si indeplinirea cumulativa a conditiilor solicitate de catre institutia bancara finantatoare.
Care sunt modalitatile de obtinere a unui credit IMM?
In prezent, piata autohtona ofera numeroase modalitati de finantare a unei afaceri care sa satisfaca nevoile acesteia, fie ca ele se refera la dezvoltare prin deschiderea unui nou sediu sau achizitia de noi echipamente sau plata unor datorii catre furnizori.
Un credit IMM se poate obtine prin aplicarea pentru o astfel de finantare direct la institutiile bancare sau prin intermediul platformelor si site-urilor online puse la dispozitie de unele institutii pentru antreprenori.
In timp ce modalitatea de a aplica direct la institutiile bancare presupune mai multe deplasari fizice pe tot parcursul aprobarii finantarii, modalitatea online de aplicare pentru un credit IMM este una mult mai facila si aleasa de catre cei mai multi antreprenori. In functie de institutia aleasa, un credit IMM poate fi aprobat online in mai putin de 24 de ore, cu minimum de documente solicitate si fara nevoia de a dispune de garantii materiale sau de timpul necesar deplasarilor fizice in agentii.
Un astfel de credit IMM online cu proces rapid de aprobare si consultanta inclusa ofera antreprenorului avantajul de a-si concentra atentia asupra dezvoltarii firmei, fara a mai fi nevoit sa petreaca timp fizic la ghisee sau birouri de consultanta.
Ce documente sunt necesare pentru obtinerea unui credit IMM?
Pentru obtinerea unui credit online pentru afaceri IMM, este necesara o documentatie redusa, care trebuie incarcata pe platforma sau site-ul pus la dispozitie de catre institutia finantatoare. In functie de aceasta, se decide aprobarea creditului. Documentatia consta in:
-
act constitutiv;
-
certificat de inregistrare;
-
cartea de identitate a administratorului;
-
extras de cont;
-
ultima balanta de verificare.
Pentru obtinerea unui credit IMM prin deplasare fizica in agentii, in functie de institutia bancara, pe langa documentele mentionate mai sus, se pot cere documente suplimentare care sa contribuie la procesul de acordare a creditului. Toate informatiile referitoare la documentele necesare si la procesul de aprobare sunt puse la dispozitie de catre consultantul institutiei care se ocupa de acordarea creditului.
Care este diferenta dintre un credit IMM si o microfinantare?
Microfinantarea este o modalitate de finantare care se adreseaza exclusiv firmelor mici si mijlocii. Ea presupune indeplinirea anumitor conditii de eligibilitate, precum asigurarea unui flux continuu de numerar si dispunerea de active suficiente. Spre deosebire de obtinerea unui credit IMM, obtinerea unei microfinantari necesita o documentatie destul de riguroasa, iar procesul de aprobare are loc in intervale de timp mai indelungate decat in cazul aprobarii creditelor IMM online.
Prin solicitarea unui credit IMM, finantarea unei firme poate avea loc intr-un interval de timp foarte scurt datorita mediului online si a numarului redus de documente solicitate de catre institutiile bancare. In acest mod, antreprenorii se pot concentra asupra oportunitatilor si a modalitatilor de dezvoltare a firmei fara a-si face griji cu privire la capitalul necesar desfasurarii actiunilor intreprinse pentru dezvoltarea activitatii firmei.
Sursa foto: Shutterstock
Esential pentru contabili - Monografii contabile complete
Monografie Contabila Cesiune Actiuni si Reglementari Cheie
Cesiunea partilor sociale reprezinta transmiterea partilor sociale catre persoane care, astfel, vor dobandi calitatea de asociat. Cesiunea se realizeaza pe baza unui contract de cesiune, iar transmiterea partilor sociale trebuie inscrisa in registrul comertului. In acest articol vom prezenta aspecte fiscale esentiale si vom oferi un exemplu de monografie contabile pentru cesiunea actiunilor.Reglementari cheie cu privire la cesiunea de actiuniContractul de cesiune se va incheia intre:cedenti,...
vezi AICI monografia << Monografie Majorare Capital Social: Studii de Caz
Majorarea capitalului social inseamna cresterea valorii totale a capitalului subscris de asociati sau actionari intr-o societate. Cu alte cuvinte, este o operatiune prin care firma primeste fonduri suplimentare, care se inregistreaza oficial ca parte din capitalul sau social. In acest articol va prezentam 3 monografii contabile cu operatiunile aferente majorarii de capital social.Majorare capital social. Asociat persoana juridicaIntrebare:Va rog sa ma ajutati cu o monografie contabila pentru...
vezi AICI monografia << Monografii Contabile Institutii Publice
Institutiile publice, spre deosebire de entitatile din sectorul privat, se supun unui cadru contabil specific, reglementat de normele Ministerului Finantelor si alte acte normative in vigoare. In activitatea curenta, apar frecvent situatii contabile complexe care necesita o abordare riguroasa, in conformitate cu legislatia bugetara si fiscala aplicabila. In acest articol vom prezenta exemple concrete de monografii contabile care vizeaza situatii des intalnite in institutiile publice!Monografie -...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Colectarea Deseurilor Si Aspecte Fiscale
Activitatea de colectare a deseurilor este tot mai importanta in contextul protejarii mediului si al dezvoltarii durabile. Aceasta implica nu doar operatiuni logistice si tehnice, ci si aspecte contabile specifice. Indiferent daca este vorba despre deseuri reciclabile, menajere sau industriale, firmele care desfasoara astfel de activitati trebuie sa respecte o serie de reglementari fiscale si contabile. In aceasta monografie, prezentam modul de inregistrare in contabilitate a principalelor...
vezi AICI monografia << Monografie Gestionarea Subventiilor Si Reglementari Cheie
Subventiile sunt fonduri nerambursabile acordate de autoritati sau organizatii guvernamentale cu scopul de a sprijini diverse sectoare economice, de la agricultura si industrie pana la educatie si cercetare. O gestionare corecta este esentiala pentru conformitatea legala si pentru asigurarea transparentei si eficientei utilizarii fondurilor respective. Va prezentam in acest articol principalele reglementari contabile cu privire la gestionarea subventiilor si vom oferi o monografie contabila...
vezi AICI monografia << Monografie contabila spalatorie auto self service (cu jetoane)
Deschiderea si gestionarea unei spalatorii auto self-service implica nu doar aspecte operationale si tehnice, ci si obligatii contabile si fiscale specifice. Intrucat acest tip de afacere presupune incasari automate, este esential ca antreprenorii sa cunoasca tratamentul contabil adecvat si evidentierea corecta a veniturilor si cheltuielilor. In acest articol vom oferi informatii esentiale cu privire la inregistrarea in contabilitate a operatiunilor aferente acestei activitati...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Prosumator Si Obligatii fiscale
Avand in vedere cresterea numarului de persoane fizice si juridice care produc si consuma energie electrica este importanta cunoasterea legislatiei pentru aplicarea corecta a reglementarilor. In acest articol va prezentam principalele obligatii fiscale ale prosumatorilor si monografiia contabila aferenta.Ce este un prosumatorProsumatorii sunt persoane fizice sau juridice care produc energie din surse regenerabile pentru consumul propriu, iar surplusul il livreaza in reteaua nationala, primind in...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Reevaluare Cladiri
Reevaluarea cladirilor reprezinta un proces esential pentru reflectarea corecta a valorii acestora in evidentele contabile ale unei entitati. Aceasta procedura permite ajustarea valorii contabile a imobilizarilor in conformitate cu realitatile pietei, asigurand o imagine fidela a situatiei financiare. Va prezentam in acest articol cateva aspecte fiscale importante si monografia contabila a reevaluarii cladirilor.Aspecte fiscale importante privind reevaluare cladirilorDin punct de vedere fiscal,...
vezi AICI monografia << Monografie contabila tichete de masa si reglementari cheie
Tichetele de masa reprezinta un beneficiu extrasalarial frecvent intalnit in mediul de afaceri, oferit angajatilor pentru a sprijini costurile zilnice cu alimentatia. Din punct de vedere contabil, acestea implica inregistrari specifice atat pentru acordarea lor, cat si pentru deductibilitatea fiscala. Monografia contabila a tichetelor de masa trebuie sa respecte reglementarile in vigoare privind tratamentul lor fiscal si contabil, astfel incat firmele sa evite eventuale erori sau sanctiuni. In...
vezi AICI monografia << Monografie contabila cofetarie
Gestionarea contabila a unei cofetarii presupune o evidenta clara a tuturor operatiunilor financiare, de la achizitia ingredientelor pana la vanzarea produselor finite. Intrucat aceasta activitate implica atat productie, cat si comercializare, inregistrarile contabile trebuie sa reflecte corect toate tranzactiile, inclusiv cheltuielile, veniturile si taxele aferente. In acest articol, va prezentamdoua exemple practice de monografii contabile pentru cofetarii.Monografie contabila...
vezi AICI monografia <<