În contextul evoluției extrem de dinamice înregistrate de sectorul construcțiilor și, în contrapunct, al problemelor ce amenință dezvoltarea acestui sector, nevoia de organizare eficientă este una stringentă. Exact la această nevoie intenționează să răspundă unificarea a două dintre asociațiile patronale din domeniul construcțiilor, și anume Patronatul Societăților din Construcții și Patronatul Producătorilor de Tâmplărie Termoizolantă. Activitatea noii structuri - ce va purta numele de Federația Patronatelor Societăților din Construcții - va fi coordonată de Gheorghe Polizu, în calitate de președinte, și de doi vicepreședinți: Marin Cruțescu și Tiberiu Andrioaie.
Polizu: companiile va trebui să apeleze la noi tehnologii
În cadrul lansării oficiale a FPSC, Polizu a enumerat cele câteva obiective fundamentale ce vor ghida activitatea asociației. Un principal obiectiv al FPSC vizează combaterea unei probleme de actualitate în acest sector, și anume criza forței de muncă. Polizu a apreciat că, la ora actuală, necesarul de forță de muncă este de circa 800.000 de muncitori, în timp ce, la modul real, ceva mai mult de jumătate sunt activi în țară. În acest context, a subliniat Polizu, pentru a face față lipsei acute de forță de muncă, societățile de construcții va trebui să apeleze la noi metode și tehnologii, care să le permită realizarea aceleiași lucrări cu mai puțini muncitori.
Firmele angajatoare ar trebui să acorde facilități muncitorilor
Pentru a aduce înapoi muncitorii din străinătate, președintele FPSC a precizat că o măsură ar consta într-o serie de facilități de către firmele angajatoare, cum ar fi: acordarea de sprijin în construcția unei case sau în educarea copiilor celor reîntorși în țară în domenii conexe sectorului construcțiilor. În ceea ce privește creșterile salariale în acest sector, Polizu a subliniat că acesta este, la momentul de față, "un proces complicat", întrucât firmele de profil sunt înscrise într-un cerc vicios: pentru a da salarii mai mari muncitorilor, ele trebuie să aibă cât mai multe lucrări și, prin urmare, să participe la cât mai multe licitații. Or, o condiție necesară în cadrul unor astfel de licitații constă în anunțarea unor costuri cât mai mici de derulare a lucrării, ceea ce constrânge posibilitatea de a acorda creșteri salariale. În acest sens, Laurențiu Plosceanu, președintele ARACO (Asociația Română a Antreprenorilor de Construcții), ne-a declarat că, în ritmul în care evoluează lucrurile la ora actuală, în 2009, salariile din construcții vor atinge un nivel dublu față de anul în curs.
Licitații mai drastice pentru eradicarea "firmelor de apartament"
O altă problemă luată în discuție de membrii FPS a fost eliminarea concurenței neloiale din domeniul construcțiilor, prin eradicarea firmelor "de apartament" și a muncii la negru. În ceea ce privește măsurile concrete ce vor fi implementate pentru realizarea acestui obiectiv, Polizu a subliniat că FPSC vizează introducerea unor regulamente mult mai drastice pentru licitațiile din construcții. În acest fel, firmele de profil vor fi obligate să demonstreze că dispun de capacitățile tehnice de realizare a unei lucrări, atât din punctul de vedere al numărului de muncitori, cât și din perspectiva dotărilor tehnologice.
Companiile din construcții solicită eliminarea fiscalității excesive
Un alt punct de pe agenda de lucru a noii structuri constă în legiferarea acestui domeniu conform standardelor UE - atât prin certificarea profesională a întreprinderilor și produselor, cât și prin introducerea unor asigurări profesionale în construcții. În primul caz, Polizu a precizat că, la ora actuală, funcționează 14 organisme de certificare. Până în momentul de față, acestea au certificat peste 570 de produse din toate cele 170 de familii de produse existente. În ceea ce privește procesul de aliniere la standardele UE, membrii FPSC prezenți la întrunire au solicitat eliminarea fiscalității excesive din domeniu - la ora actuală, legislația prevede ca o companie să-și certifice fiecare element dintr-o serie de produse similare, ceea ce duce la costuri amplificate inutil.
Esential pentru contabili - Monografii contabile complete
Monografie Contabila Achizitie Actiuni - Aspecte Cheie
Achizitia de actiuni reprezinta o operatiune frecventa in activitatea companiilor care doresc sa isi diversifice investitiile sau sa dobandeasca controlul asupra altor entitati. Din punct de vedere contabil, o astfel de tranzactie implica o serie de inregistrari specifice, in functie de natura actiunilor achizitionate (listate sau nelistate), scopul detinerii acestora si sursa de finantare utilizata. In acest articol prezentam principalele aspecte contabile legate de achizitia de actiuni, cu...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Ajustare TVA Stoc Marfa: Studii De Caz
Ajustarea TVA aferenta stocurilor de marfa este o operatiune contabila importanta, care trebuie tratata cu atentie pentru a respecta prevederile fiscale si a evita erorile in evidenta contabila. In acest articol, prezentam studii de caz relevante ce contin monografii contabile cu ajustarea de TVA pentru un stoc de marfa.Cand se face ajustarea de TVA?Ajustarea TVA in cazul achizitiilor de servicii si bunuri, altele decat bunurile de capital, este reglementata de art. 304 alin (1) din Codul...
vezi AICI monografia << Rentrop & Straton implineste 30 de ani! Consilier Taxe si Impozite implineste 30 de ani!
Rentrop & Straton, cea mai cunoscuta companie din Romania din domeniul informatiilor specializate, aniverseaza 30 de ani de existenta.Sunt 30 de ani in care aceasta companie mixta romano-germana a sprijinit in mod profesionist dezvoltarea sanatoasa a mediului antreprenorial, realizand peste 6.100 de produse destinate firmelor romanesti si profesionistilor din domenii vitale ale economiei: fiscalitate, contabilitate, legislatia muncii, resurse umane, protectia datelor etc.6.100 de...
vezi AICI monografia << Reevaluarea Imobilizarilor Corporale: Monografie Contabila si Aspecte Fiscale Importante
Reevaluarea imobilizarilor corporale se efectueaza pentru a reflecta in contabilitate valoarea justa a acestora, in conformitate cu realitatea economica si cu evolutiile pietei. Aceasta operatiune este necesara atunci cand exista diferente semnificative intre valoarea contabila si valoarea de piata a activelor, astfel incat situatiile financiare sa ofere o imagine fidela si relevanta pentru utilizatori. In acest articol vom prezenta aspecte cheie ce trebuie avute in vedere la aceasta operatiune...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Casare Mijloace Fixe: Cum Se Inregistreaza Scoaterea Din Uz A Activelor
Casarea mijloacelor fixe este o operatiune contabila esentiala care marcheaza scoaterea definitiva din functiune a unor active ale unei entitati, fie din cauza uzurii fizice sau morale, fie pentru ca nu mai sunt eficiente economic.In acest articol, vom prezenta aspecte cheie cu privire la procedura de casare a mijloacelor fixe si vom oferi exemple de monografii contabile.Procedura de casare a mijloacelor fixeConform prevederilor din OMFP 2861/ 2009 privind inventarierea, scoaterea din functiune...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Cesiune Actiuni si Reglementari Cheie
Cesiunea partilor sociale reprezinta transmiterea partilor sociale catre persoane care, astfel, vor dobandi calitatea de asociat. Cesiunea se realizeaza pe baza unui contract de cesiune, iar transmiterea partilor sociale trebuie inscrisa in registrul comertului. In acest articol vom prezenta aspecte fiscale esentiale si vom oferi un exemplu de monografie contabile pentru cesiunea actiunilor.Reglementari cheie cu privire la cesiunea de actiuniContractul de cesiune se va incheia intre:cedenti,...
vezi AICI monografia << Monografie Majorare Capital Social: Studii de Caz
Majorarea capitalului social inseamna cresterea valorii totale a capitalului subscris de asociati sau actionari intr-o societate. Cu alte cuvinte, este o operatiune prin care firma primeste fonduri suplimentare, care se inregistreaza oficial ca parte din capitalul sau social. In acest articol va prezentam 3 monografii contabile cu operatiunile aferente majorarii de capital social.Majorare capital social. Asociat persoana juridicaIntrebare:Va rog sa ma ajutati cu o monografie contabila pentru...
vezi AICI monografia << Monografii Contabile Institutii Publice
Institutiile publice, spre deosebire de entitatile din sectorul privat, se supun unui cadru contabil specific, reglementat de normele Ministerului Finantelor si alte acte normative in vigoare. In activitatea curenta, apar frecvent situatii contabile complexe care necesita o abordare riguroasa, in conformitate cu legislatia bugetara si fiscala aplicabila. In acest articol vom prezenta exemple concrete de monografii contabile care vizeaza situatii des intalnite in institutiile publice!Monografie -...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Colectarea Deseurilor Si Aspecte Fiscale
Activitatea de colectare a deseurilor este tot mai importanta in contextul protejarii mediului si al dezvoltarii durabile. Aceasta implica nu doar operatiuni logistice si tehnice, ci si aspecte contabile specifice. Indiferent daca este vorba despre deseuri reciclabile, menajere sau industriale, firmele care desfasoara astfel de activitati trebuie sa respecte o serie de reglementari fiscale si contabile. In aceasta monografie, prezentam modul de inregistrare in contabilitate a principalelor...
vezi AICI monografia << Monografie Gestionarea Subventiilor Si Reglementari Cheie
Subventiile sunt fonduri nerambursabile acordate de autoritati sau organizatii guvernamentale cu scopul de a sprijini diverse sectoare economice, de la agricultura si industrie pana la educatie si cercetare. O gestionare corecta este esentiala pentru conformitatea legala si pentru asigurarea transparentei si eficientei utilizarii fondurilor respective. Va prezentam in acest articol principalele reglementari contabile cu privire la gestionarea subventiilor si vom oferi o monografie contabila...
vezi AICI monografia <<