search
conta.ro cauta meniu
search

Criza locuinelor din SUA pune bee n roate industriei auto



Împrumuturile garantate cu casa, folosite mai înainte în cel puțin o tranzacție din nouă, nu mai reprezintă o sursă sigură de bani. Pe de altă parte, condițiile pentru creditele subprime s-au înăsprit. Aceste două elemente cuplate cu recesiunea din SUA au făcut ca 2008 să fie cel mai prost an din industria auto americană din ultimul deceniu,  transmite Herald Tribune.
Analiștii estimează vânzări de 14,95 milioane de autovehicule în 2008, cu cca 2 mil. mai puțin ca anul trecut.
Impactul pierderilor din industria auto asupra economiei SUA ar putea fi foarte puternic, deoarece industria auto este unul dintre motoarele economiei americane. Mai puțini bani pentru această industrie înseamnă mai puțini bani pentru afacerile legate de industria auto și în final o prelungire a recesiunii economice.
"E o situație foarte problematică, iar explicațiile se găsesc în disponibilitatea redusă de creditare", declară William Ryan, analist financiar la Portales Partners, care urmărește de ani buni această industrie. "Întregul mediu de afaceri legat într-un fel sau altul de mașini este afectat: furnizorii de piese, fabricile, agenții de vânzări, domeniul transporturilor, industria vopselei și a metalelor, chiar și producătorii de semiconductoare", a precizat Ryan.
Vânzările mașinilor de lux au scăzut cu 13% față de anul trecut, iar prețul ridicat la motorină și rata mare pentru plata caselor ridică probleme și la vânzările mașinilor cu preț mediu. Prin urmare, producătorii și dealerii de mașini vor avea profituri reduse în următoarele trimestre, mai ales că fac reduceri tot mai mari pentru a mai vinde din stoc.
Criza caselor a dezechilibrat consumatorii
"Criza caselor, determinată de criza creditării, a dezechilibrat consumatorii", a afirmat Michael Jackson, președinte al AutoNation, cel mai mare retailer auto american.
Unele dintre cele mai mari căderi la vânzarea de automobile au avut loc în zonele în care prețurile la case au scăzut foarte mult.
Anterior, boom-ul imobiliar din acele zone crease mii de locuri de muncă, o încredere puternică a consumatorilor și o cerere mare de mașini. În mod logic, criza locuințelor a afectat industria auto.
Totuși, spre deosebire de antreprenorii din construcții, care au crezut că prețul caselor își va continua trendul ascendent, companiile de închiriat mașini au luat în considerare o scumpire a creditării și, deci, o devalorizare subsecventă a mașinilor. Astfel încât și-au luat unele măsuri de siguranță.
Mai multe condiții pentru credit, mai puține automobile vândute
Pe măsură ce sursele de creditare s-au redus, aproape fiecare companie de finanțare a achiziției de automobile și-a înăsprit condițiile de creditare. Debitorului i se cere o primă rată mai mare, ratele celelalte sunt și ele mai mari, iar dovezile de bonitate trebuie să fie mai solide. Cumpărători care acum un an luau ușor un credit, acum sunt refuzați, spun dealerii americani de automobile.
Condițiile mai exigente au un "impact semnificativ" asupra posibilității vânzătorilor de automobile de a-i ajuta pe clienți să obțină finanțare și să încheie vânzarea, a spus Ken Sommerville, business manager la Pedigo Chevrolet.
"Totuși, e  foarte posibil ca, înainte de a nu-i putea ajuta noi, clienții să fi fost și la alții care tot nu i-au putut ajuta", a adăugat Sommerville.

Esential pentru contabili - Monografii contabile complete



Noutati contabile 1748725200
Atentie, contabili!

Contabilitatea se schimba!
Completeaza adresa de email la care
vrei sa primesti Raportul Gratuit
TOP 12 Monografii Contabile