Legea 52/2011 a fost modificata in acest an prin unele reglementari noi intrate in vigoare incepand cu 17 iulie 2014 si se refera la exercitarea unor activitati cu caracter ocazional desfasurate de
zilieri. Aceste modificari au fost aduse prin Legea
nr.18/2014 si
Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.36/2014.
• Zilierii pot fi persoane fizice, cetateni romani sau persoane fizice, cetatenii altor state sau apatrizii care au domiciliul sau, dup caz, resedinta in Romania, persoane care au capacitate de munca si care desfosoara activitati necalificate cu caracter ocazional, pentru un beneficiar, contra unei remuneratii.
• Beneficiari de lucrari executate de zilieri pot fi:
- persoane juridice, persoane fizice autorizate, intreprinderi individuale, intreprinderi familiale.
- institutiile publice doar pentru urmatoarele domenii:
- serviciile de gospodarire comunale gestionate direct de consiliile locale, cum ar fi: sere, spatii verzi si gradini zoologice.
-unitatile din subordinea Ministerului Tineretului si Sportului pentru domeniile hoteluri si alte facilitati de cazare, activitati ale bazelor sportive, activitati ale cluburilor sportive.
-institutele, centrele si statiunile de cercetare-dezvoltare agricole aflate in subordinea Academiei de stiinte Agricole si Silvice "Gheorghe Ionescu-Sisesti", precum si al Institutului de Stat pentru Testarea Soiurilor aflat in subordinea Ministerului Agriculturii si Dezvoltarii Rurale, pentru domeniile agricultura, vanatoaresi servicii anexe, precum si silvicultura, cu exceptia exploatarii forestiere.
• Domeniile in care se poate presta munca necalificata cu caracter ocazional:
- agricultura, vanatoare si servicii anexe, cu exceptia crescatorilor de animale in sistem semiliber, traditional si transhuman;
- silvicultura, cu exceptia exploatarii forestiere;
- pescuit si acvacultura;
- colectarea, tratarea si eliminarea de seurilor nepericuloase;
- recuperarea materialelor;
- comertcu ridicata al produselor agricole brute si al animalelor vii;
- activitati de organizare a expozitiilor, targurilor si congreselor;
- publicitate;
- activitati de interpretare artistica
- spectacole, activitati suport pentru interpretarea artistica, spectacole si activitati de gestionare a salilor de spectacole;
- activitati de cercetare-dezvoltare in stiinte sociale si umaniste;
- activitati desfasurate in sere, spatii verzi, parcuri si gradini zoologice;
- hoteluri si alte facilitati de cazare – (tabere organizate de Ministerul Tineretului si Sportului direct sau prin unitatile din subordinea acestuia);
- activitati ale bazelor sportive;
- activitati ale cluburilor sportive.
• Obligatii fiscale pentru zilieri:
Zilierii datoreaza impozit pentru venitul realizat sub forma de remuneratie bruta zilnica. Impozitul se calculeaza de catre fiecare din beneficiarii de lucrari prin aplicarea cotei de 16% asupra remuneratiei brute zilnice. Plata impozitului pe venit datorat pentru activitatea prestata de zilieri este in sarcina beneficiarului. Pentru veniturile obtinute de zilieri nu se datoreaza contributii sociale astfel incat zilierul nu beneficiaza de calitatea de asigurat in sistemul public de pensii, sistemul asigurarilor sociale pentru somaj, in sistemul de asigurari pentru accidente de munca si boli profesionale si nici in sistemul de asigurari sociale de sanatate; zilierul poate incheia, optional, o asigurare de sanatate, de pensie si/sau de asigurari pentru accidente de munca si boli profesionale.
• Plata pentru activitatea executata de zilieri:
- beneficiarul are obligatia sa plateasca zilierului remuneratia cuvenita, prin orice mijloc de plata admis de lege.
- cuantumul remuneratiei brute orare stabilite de parti nu poate fi mai mic decat valoarea/ora a salariului de baza minim brut pe tara garantat in plata si se acorda la sfarsitul fiecarei zile de lucru sau la sfarsitul saptamanii, inainte de semnarea in Registru de catre zilier si beneficiar.
Sursa: A.J.F.P Olt - Birou Servicii pentru Contribuabili
Esential pentru contabili - Monografii contabile complete
Monografie acordarea de ajutoare membrilor de sindicat
Organizatiile sindicale conduc contabilitatea potrivit Reglementarilor contabile aprobate prin O.M.F.P. nr. 3.103/2017, cu modificarile si completarile ulterioare. Principalele surse de venit ale sindicatelor sunt cotizatiile membrilor, venituri neimpozabile pentru sindicat conform art. 15 din Codul fiscal.Vom stabili in acest articol monografia contabila pentru acordarea de ajutoare membrilor de sindicatReglementari legislative importante privind acordarea de ajutoare membrilor de sindicatArt....
vezi AICI monografia << Monografie Reparatie In Garantie
Din punct de vedere contabil, reparatiile efectuate in perioada de garantie ridica probleme legate de recunoasterea corecta a cheltuielilor, a provizioanelor si a relatiei cu clientii sau furnizorii implicati. In practica, pot aparea mai multe scenarii: reparatia este efectuata de firma vanzatoare pe cheltuiala proprie, de un service autorizat cu decontare ulterioara, sau direct de catre client cu rambursarea costurilor de catre furnizor.In acest articol vom prezenta o monografie contabila...
vezi AICI monografia << Monografie Achizitie Utilaj: Tratament Fiscal Si Studii De Caz
Achizitia unui utilaj reprezinta o investitie importanta pentru orice companie, indiferent de domeniul de activitate. Din punct de vedere contabil, aceasta operatiune trebuie inregistrata corect, respectand reglementarile privind imobilizarile corporale, amortizarea si tratamentul fiscal aferent. In acest articol vom prezenta pas cu pas monografia contabila pentru achizitia unui utilaj, de la momentul cumpararii pana la punerea in functiune, evidentiind conturile utilizate si implicatiile...
vezi AICI monografia << Rentrop & Straton a implinit 30 de ani! Consilier Taxe si Impozite a implinit 30 de ani!
Rentrop & Straton, cea mai cunoscuta companie din Romania din domeniul informatiilor specializate, aniverseaza 30 de existenta.Sunt 30 de ani in care aceasta companie mixta romano-germana a sprijinit in mod profesionist dezvoltarea sanatoasa a mediului antreprenorial, realizand peste 6.100 de produse destinate firmelor romanesti si profesionistilor din domenii vitale ale economiei: fiscalitate, contabilitate, legislatia muncii, resurse umane, protectia datelor etc.6.100 de produse. O...
vezi AICI monografia << Monografie Profit Reinvestit: Studii De Caz Utile
Profitul reinvestit reprezinta acea parte din castigul net al unei firme care nu este distribuita sub forma de dividende, ci este utilizata pentru dezvoltarea activitatii – de exemplu, pentru achizitia de echipamente, utilaje sau alte active necesare. Legislatia fiscala ofera facilitati companiilor care aleg sa isi reinvesteasca profitul, prin scutirea de impozit a acestor sume. Din perspectiva contabila, profitul reinvestit necesita o monografie contabila specifica, astfel incat sa...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Reparatii Auto: Cum Inregistrezi Reparatiile Pentru Dauna Autoturismului
Reparatiile auto sunt situatii frecvente care apar in activitatea unei firme si, pentru a fi tratate corect din punct de vedere financiar, au nevoie de o evidenta clara. Din punct de vedere contabil, aceste operatiuni pot ridica uneori semne de intrebare, de exemplu: cum se inregistreaza corect cheltuielile, ce conturi se utilizeaza si care sunt implicatiile fiscale?In acest articol vom prezenta trei studii de caz utile ce contin monografia contabila pentru reparatii auto. Scopul acestor exemple...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Dezvoltare Imobiliara Si Aspecte Fiscale Importante
Dezvoltatorii imobiliari se confrunta cu un set complex de operatiuni economice care necesita o evidenta contabila atenta si conforma cu reglementarile in vigoare. De la achizitia terenurilor si pana la vanzarea imobilelor finalizate, fiecare etapa implica tranzactii cu impact fiscal si contabil semnificativ.In acest articol prezentam o monografie contabila bine structurata pentru un dezvoltator imobiliar. Aceasta contine inregistrarile corecte in contabilitate si explicatii clare pentru fiecare...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Cod TVA Anulat
Anularea codului de TVA poate avea un impact semnificativ asupra activitatii unei firme, iar pentru a evita erorile si sanctiunile, este esential ca antreprenorii si contabilii sa cunoasca reglementarile legislative aplicabile. In acest articol vom prezenta tratamentul fiscal si contabil pentru codul de TVA anulat si o monografie contabila clara.Tratament fiscal-contabil pentru cod TVA anulatAnularea codului de TVA poate avea loc, conform art. 316 alin. (11) din Codul fiscal, in urmatoarele...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Factura Booking.com: Studii De Caz Utile
Factura emisa de platforma Booking.com ridica adesea semne de intrebare din perspectiva tratarii contabile si fiscale, mai ales in cazul firmelor care inchiriaza spatii prin intermediul acestui serviciu. In acest articol, analizam pas cu pas cum se inregistreaza factura de la Booking.com in contabilitate, ce monografii contabile se aplica si ce obligatii declarative revin firmei beneficiare.Inchirieri prin platforma Booking.com: aspecte important de stiutOrice persoana fizica sau juridica care...
vezi AICI monografia << Taxa de Mediu 2% Monografie Contabila
Taxa de mediu a fost instituita prin Legea nr. 196/2005 privind Fondul pentru mediu, modificata si completata prin actele normative ulterioare. Aceasta taxa se aplica unei game variate de activitati si produse, de la autovehicule si anvelope uzate, la ambalaje si echipamente electrice si electronice, avand ca obiectiv principal descurajarea comportamentelor poluante si generarea de resurse financiare destinate proiectelor de protectie a mediului.Din perspectiva contabilitatii, taxa de mediu...
vezi AICI monografia <<