Va aduce 15% economie la bugetul Ministerului Educatiei si face parte din acordul semnat de Romania cu Banca Mondiala, care prevede cheltuirea eficienta a banilor din invatamant. Acestea sunt declaratiile facute pentru The Money Chanel de catre secretarul de stat din Ministerul Educatiei, Mihnea Costinoiu. Banii vor fi alocati fiecarei unitati de invatamant in functie de necesitatile elevilor si de specializarea urmata. Cam cum se intampla acum in mediul universitar.
Deci cum va arata invatamantul in aceasta noua varianta de bugetare?
Va avea o medie mai mare a numarului de elevi pe clasa. De la 20,6 acum si in scadere, ne asteptam sa creasca. Asa zice memorandumul cu Banca Mondiala, care ne arata ca in Franta si Germania aceasta medie se afla la 22 de elevi pe clasa.
In acelasi memorandum, concluzia expertilor Bancii Mondiale ne arata ca avem mai multi profesori decat e nevoie, iar eficientizarea bugetului invatamantului va insemna trimiterea acasa a profesorilor necalificati si eliminarea scolilor nerentabile, prin comasarea cu alte unitati. Buna concluzia, dar ce facem cu copiii din mediul rural? Ca acolo vor fi probabil cel mai usor de identificat clasele cu cifrele in neregula si cu prezenta sub medie.
Nu e vizibil cum arata prioritatile educatiei in Romania, astfel incat sa ne putem imagina ce se intampla cu elevii scolilor neperformante din punct de vedere al numarului de elevi. Ar putea fi de asteptat ca numarul celor care renunta la scoala sa creasca in lipsa banalei proximitati.
Nu e vizibil nici un sistem de evaluare a competentelor profesorilor. Deocamdata cel cu examenele de titularizare ne arata in fiecare an viitori dascali cu note mici la propriile materii. Ceea ce inseamna ori ca sistemul de evaluare e slab, ori ca a scapa de profesorii necalificati corespunzator ar insemna decimarea lor...
Sa revenim la imaginea pe care o vom avea despre invatamantul romanesc in 2010-2011. Aparent vom vedea profesori mai bine platiti. Pentru ca se pare ca banii care se economisesc se redistribuie intre cei care raman.
In plus, revenind la similitudinea cu sistemul universitar. In mediul studentesc acest sistem a produs o inflatie de studenti, a redus drastic calitatea produselor universitatilor (calitate de care se plange toata industria, indiferent de ramura) si cel putin aparent nu a ridicat gradul de satisfactie al distinsilor membri de catedra (explicabil si prin aceea ca, asa cum spun teoriile de management al resurselor umane, orice marire salariala are o valabilitate a satisfactiei de trei luni, dupa care nu mai functioneaza).
In mediul scolar obligatoriu probabil ca nu va aduce mai multi elevi (ca doar nu avem de unde). Dar s-ar putea sa produca concurenta intre scoli. Mai acerba si mai orientata comercial decat cea principiala pe care o stim prin traditie. Ceea ce in timp poate plusa la calitatea invatarii sau poate dauna... depinde de implementare si de spiritul local.
Asadar ce stim cu siguranta e ca vom avea un sistem de invatamant cu 15% mai eficient la nivelul bugetului. Cum va fi el din punct de vedere al calitatii? Nu e usor de prevazut. Cert e ca experimente s-au tot facut, iar produsele lor incep sa populeze (cu succes?) piata muncii.
Esential pentru contabili - Monografii contabile complete
Monografie acordarea de ajutoare membrilor de sindicat
Organizatiile sindicale conduc contabilitatea potrivit Reglementarilor contabile aprobate prin O.M.F.P. nr. 3.103/2017, cu modificarile si completarile ulterioare. Principalele surse de venit ale sindicatelor sunt cotizatiile membrilor, venituri neimpozabile pentru sindicat conform art. 15 din Codul fiscal.Vom stabili in acest articol monografia contabila pentru acordarea de ajutoare membrilor de sindicatReglementari legislative importante privind acordarea de ajutoare membrilor de sindicatArt....
vezi AICI monografia << Monografie Reparatie In Garantie
Din punct de vedere contabil, reparatiile efectuate in perioada de garantie ridica probleme legate de recunoasterea corecta a cheltuielilor, a provizioanelor si a relatiei cu clientii sau furnizorii implicati. In practica, pot aparea mai multe scenarii: reparatia este efectuata de firma vanzatoare pe cheltuiala proprie, de un service autorizat cu decontare ulterioara, sau direct de catre client cu rambursarea costurilor de catre furnizor.In acest articol vom prezenta o monografie contabila...
vezi AICI monografia << Monografie Achizitie Utilaj: Tratament Fiscal Si Studii De Caz
Achizitia unui utilaj reprezinta o investitie importanta pentru orice companie, indiferent de domeniul de activitate. Din punct de vedere contabil, aceasta operatiune trebuie inregistrata corect, respectand reglementarile privind imobilizarile corporale, amortizarea si tratamentul fiscal aferent. In acest articol vom prezenta pas cu pas monografia contabila pentru achizitia unui utilaj, de la momentul cumpararii pana la punerea in functiune, evidentiind conturile utilizate si implicatiile...
vezi AICI monografia << Rentrop & Straton a implinit 30 de ani! Consilier Taxe si Impozite a implinit 30 de ani!
Rentrop & Straton, cea mai cunoscuta companie din Romania din domeniul informatiilor specializate, aniverseaza 30 de existenta.Sunt 30 de ani in care aceasta companie mixta romano-germana a sprijinit in mod profesionist dezvoltarea sanatoasa a mediului antreprenorial, realizand peste 6.100 de produse destinate firmelor romanesti si profesionistilor din domenii vitale ale economiei: fiscalitate, contabilitate, legislatia muncii, resurse umane, protectia datelor etc.6.100 de produse. O...
vezi AICI monografia << Monografie Profit Reinvestit: Studii De Caz Utile
Profitul reinvestit reprezinta acea parte din castigul net al unei firme care nu este distribuita sub forma de dividende, ci este utilizata pentru dezvoltarea activitatii – de exemplu, pentru achizitia de echipamente, utilaje sau alte active necesare. Legislatia fiscala ofera facilitati companiilor care aleg sa isi reinvesteasca profitul, prin scutirea de impozit a acestor sume. Din perspectiva contabila, profitul reinvestit necesita o monografie contabila specifica, astfel incat sa...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Reparatii Auto: Cum Inregistrezi Reparatiile Pentru Dauna Autoturismului
Reparatiile auto sunt situatii frecvente care apar in activitatea unei firme si, pentru a fi tratate corect din punct de vedere financiar, au nevoie de o evidenta clara. Din punct de vedere contabil, aceste operatiuni pot ridica uneori semne de intrebare, de exemplu: cum se inregistreaza corect cheltuielile, ce conturi se utilizeaza si care sunt implicatiile fiscale?In acest articol vom prezenta trei studii de caz utile ce contin monografia contabila pentru reparatii auto. Scopul acestor exemple...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Dezvoltare Imobiliara Si Aspecte Fiscale Importante
Dezvoltatorii imobiliari se confrunta cu un set complex de operatiuni economice care necesita o evidenta contabila atenta si conforma cu reglementarile in vigoare. De la achizitia terenurilor si pana la vanzarea imobilelor finalizate, fiecare etapa implica tranzactii cu impact fiscal si contabil semnificativ.In acest articol prezentam o monografie contabila bine structurata pentru un dezvoltator imobiliar. Aceasta contine inregistrarile corecte in contabilitate si explicatii clare pentru fiecare...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Cod TVA Anulat
Anularea codului de TVA poate avea un impact semnificativ asupra activitatii unei firme, iar pentru a evita erorile si sanctiunile, este esential ca antreprenorii si contabilii sa cunoasca reglementarile legislative aplicabile. In acest articol vom prezenta tratamentul fiscal si contabil pentru codul de TVA anulat si o monografie contabila clara.Tratament fiscal-contabil pentru cod TVA anulatAnularea codului de TVA poate avea loc, conform art. 316 alin. (11) din Codul fiscal, in urmatoarele...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Factura Booking.com: Studii De Caz Utile
Factura emisa de platforma Booking.com ridica adesea semne de intrebare din perspectiva tratarii contabile si fiscale, mai ales in cazul firmelor care inchiriaza spatii prin intermediul acestui serviciu. In acest articol, analizam pas cu pas cum se inregistreaza factura de la Booking.com in contabilitate, ce monografii contabile se aplica si ce obligatii declarative revin firmei beneficiare.Inchirieri prin platforma Booking.com: aspecte important de stiutOrice persoana fizica sau juridica care...
vezi AICI monografia << Taxa de Mediu 2% Monografie Contabila
Taxa de mediu a fost instituita prin Legea nr. 196/2005 privind Fondul pentru mediu, modificata si completata prin actele normative ulterioare. Aceasta taxa se aplica unei game variate de activitati si produse, de la autovehicule si anvelope uzate, la ambalaje si echipamente electrice si electronice, avand ca obiectiv principal descurajarea comportamentelor poluante si generarea de resurse financiare destinate proiectelor de protectie a mediului.Din perspectiva contabilitatii, taxa de mediu...
vezi AICI monografia <<