search

Cum pot magazinele sa tina piept competitorilor care activeaza online

Domeniul de retail s-a schimbat dramatic odata cu aparitia site-urilor de eCommerce, care au transformat modul in care clientii fac cumparaturi. Totusi, nu toate buticurile isi permit sa vanda online, ceea ce le pune in dificultate pe masura ce tot mai multe businessuri functioneaza doar pe internet. In acest context, apare intrebarea: ce masuri pot lua patronii de magazine pentru a tine pasul cu aceste schimbari si pentru a nu-si pierde clientii?


Un raport al J. Walter Thompson Intelligence arata ca exista cateva solutii prin care magazinele se pot adapta noilor cerinte ale clientilor si ii pot fideliza, in timp.


Servire rapida si amabila


Unul dintre cele mai mari avantaje ale digitalizarii, mai ales cand vine vorba de cumparaturi, este rapiditatea cu care clientii isi pot achizitiona in doar cateva minute lucrurile de care au nevoie, fara sa mai stea la cozi sau sa astepte sa fie observati de vanzator. De aceea, un butic trebuie sa prioritizeze serviciul rapid, dar si personalizat, astfel incat clientii sa revina. Putini mai sunt cei care au rabdare sa se invarta prin magazin, in cautarea unui angajat, pentru a afla pretul unui produs, daca acesta nu este deja imprimat pe eticheta. Si mai putini sunt cei dispusi sa astepte la raft pana cand cineva vine sa ii serveasca.


Angajatii trebuie instruiti sa se ocupe rapid de clienti, dar si sa fie amabili si politicosi. Pe de alta parte, si munca angajatilor trebuie simplificata si automatizata cat mai mult, astfel incat atentia lor sa fie indreptata mai degraba spre potentialii clienti decat spre logistica magazinului.


Incredere si transparenta


Un magazin care nu ofera factura sau bon fiscal fiecarui client nu risca doar sanctiuni din partea autoritatilor, dar pot pierde si increderea oamenilor. Tot mai multi clienti au inceput sa solicite in mod expres bonul fiscal atunci cand nu il primesc. In plus, altii pot avea nevoie de facturi, mai ales pentru achizitiile facute pe firma. Pentru a facilita toate aceste procese care tin de contabilitatea primara, de emiterea bonurilor si facturilor, orice magazin isi poate usura si automatiza munca daca foloseste un soft pentru facturare.


Prezenta in mediul online


Chiar si magazinele care nu vand produse prin intermediul paginilor de internet trebuie sa fie prezente si active in online. Fie ca vorbim despre retelele de socializare, fie de o pagina web personalizata, de prezentare a produselor sau serviciilor, aceste strategii pot fi cruciale in atingerea unui public la care, in mod normal, magazinele nu ar fi avut acces, precum si la construirea unei reputatii si imagini care sa atraga si sa fidelizeze clientii pe termen lung.


In plus, in cazul magazinelor care decid sa faca si pasul spre vanzarile online, este ideal ca software-ul de gestiune din magazin sa fie cat mai rapid integrat cu platforma de vanzari online. In acest mod, clientii pot vedea ce produse se afla pe stoc, ce stocuri au fost epuizate, dar pot avea acces mai usor si la pretul din magazin al produselor de care sunt interesati.


Oferirea unor experiente senzoriale


Locatiile comerciale care sunt atractive si atragatoare au o miza importanta. De exemplu, un magazin pentru copii in care cei mici se pot juca sau se pot implica activ in diverse activitati nu va duce niciodata lipsa de clienti. La fel cum un magazin pentru mamici, in care acestea pot beneficia de o experienta relaxanta, care sa le ajute sa se elibereze de stresul zilnic, va capata rapid popularitate.


Toate micile afaceri care tin cont de aceste sfaturi pot reusi nu doar sa se mentina pe linia de plutire, dar si sa aiba succes, chiar si atunci cand o parte dintre competitorii lor isi desfasoara activitatea in mediul online.


Sursa foto: Shutterstock/Copyright:Monkey Business Images

Noutati contabile 1713560400
Atentie, contabili!

Contabilitatea se schimba!
Completeaza adresa de email la care
vrei sa primesti Raportul Gratuit

E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice