Cum pot magazinele sa tina piept competitorilor care activeaza online - articole conta.ro
Contabilitate � Conta.ro
Va asteptam online 24 ore din 24 sub sloganul: 100% contabilitate!
Puteti cere, oferi si gasi solutii la orice problema de contabilitate si fiscalitate. Si in plus aveti legislatia economica actualizata si un modul important de resurse umane.

Cum pot magazinele sa tina piept competitorilor care activeaza online

Domeniul de retail s-a schimbat dramatic odata cu aparitia site-urilor de eCommerce, care au transformat modul in care clientii fac cumparaturi. Totusi, nu toate buticurile isi permit sa vanda online, ceea ce le pune in dificultate pe masura ce tot mai multe businessuri functioneaza doar pe internet. In acest context, apare intrebarea: ce masuri pot lua patronii de magazine pentru a tine pasul cu aceste schimbari si pentru a nu-si pierde clientii?


Un raport al J. Walter Thompson Intelligence arata ca exista cateva solutii prin care magazinele se pot adapta noilor cerinte ale clientilor si ii pot fideliza, in timp.


Servire rapida si amabila


Unul dintre cele mai mari avantaje ale digitalizarii, mai ales cand vine vorba de cumparaturi, este rapiditatea cu care clientii isi pot achizitiona in doar cateva minute lucrurile de care au nevoie, fara sa mai stea la cozi sau sa astepte sa fie observati de vanzator. De aceea, un butic trebuie sa prioritizeze serviciul rapid, dar si personalizat, astfel incat clientii sa revina. Putini mai sunt cei care au rabdare sa se invarta prin magazin, in cautarea unui angajat, pentru a afla pretul unui produs, daca acesta nu este deja imprimat pe eticheta. Si mai putini sunt cei dispusi sa astepte la raft pana cand cineva vine sa ii serveasca.


Angajatii trebuie instruiti sa se ocupe rapid de clienti, dar si sa fie amabili si politicosi. Pe de alta parte, si munca angajatilor trebuie simplificata si automatizata cat mai mult, astfel incat atentia lor sa fie indreptata mai degraba spre potentialii clienti decat spre logistica magazinului.


Incredere si transparenta


Un magazin care nu ofera factura sau bon fiscal fiecarui client nu risca doar sanctiuni din partea autoritatilor, dar pot pierde si increderea oamenilor. Tot mai multi clienti au inceput sa solicite in mod expres bonul fiscal atunci cand nu il primesc. In plus, altii pot avea nevoie de facturi, mai ales pentru achizitiile facute pe firma. Pentru a facilita toate aceste procese care tin de contabilitatea primara, de emiterea bonurilor si facturilor, orice magazin isi poate usura si automatiza munca daca foloseste un soft pentru facturare.


Prezenta in mediul online


Chiar si magazinele care nu vand produse prin intermediul paginilor de internet trebuie sa fie prezente si active in online. Fie ca vorbim despre retelele de socializare, fie de o pagina web personalizata, de prezentare a produselor sau serviciilor, aceste strategii pot fi cruciale in atingerea unui public la care, in mod normal, magazinele nu ar fi avut acces, precum si la construirea unei reputatii si imagini care sa atraga si sa fidelizeze clientii pe termen lung.


In plus, in cazul magazinelor care decid sa faca si pasul spre vanzarile online, este ideal ca software-ul de gestiune din magazin sa fie cat mai rapid integrat cu platforma de vanzari online. In acest mod, clientii pot vedea ce produse se afla pe stoc, ce stocuri au fost epuizate, dar pot avea acces mai usor si la pretul din magazin al produselor de care sunt interesati.


Oferirea unor experiente senzoriale


Locatiile comerciale care sunt atractive si atragatoare au o miza importanta. De exemplu, un magazin pentru copii in care cei mici se pot juca sau se pot implica activ in diverse activitati nu va duce niciodata lipsa de clienti. La fel cum un magazin pentru mamici, in care acestea pot beneficia de o experienta relaxanta, care sa le ajute sa se elibereze de stresul zilnic, va capata rapid popularitate.


Toate micile afaceri care tin cont de aceste sfaturi pot reusi nu doar sa se mentina pe linia de plutire, dar si sa aiba succes, chiar si atunci cand o parte dintre competitorii lor isi desfasoara activitatea in mediul online.


Sursa foto: Shutterstock/Copyright:Monkey Business Images


Comenteaza acest articol in forum

Articol de: Conta.ro - www.conta.ro
Data: 2019-03-01
Vizualizari: 1283


  Alte ContaArticole
postat la: 2020-09-25
MEEMA (Ministerul Economiei, Energiei si Mediului de Afaceri) face demersuri pentru a veni in sprijinul operatorilor economici din turism si propune garantarea in procent de 100% a voucherelor oferite ca alternativa la rambursare, aferente calatoriilor anulate in contextul pandemiei COVID-19. Citeste mai mult ...
postat la: 2020-09-25
ANAF (Agentia Nationala de Administrare Fiscala) reaminteste contribuabililor ca data limita pentru depunere notificarii, prin care se manifesta intentia de a beneficia de masura de restructurare a obligatiilor bugetare restante, este 30 septembrie 2020. Citeste mai mult ...
postat la: 2020-09-23
Administratia Judeteana a Finantelor Publice Teleorman informeaza ca in Monitorul Oficial nr. 817 din 4 septembrie 2020 a fost publicata O.U.G. nr. 153/2020 pentru instituirea unor masuri fiscale de stimulare a mentinerii/cresterii capitalurilor proprii, precum si pentru completarea unor acte normative. Citeste mai mult ...
  Conta Newsletter

MODIFICARILE din Contabilitate in 2020 - 9 Proceduri Contabile actualizate la zi Fii un contabil informat!

Aboneaza-te GRATUIT si vei primi Raportul Special

MODIFICARILE din Contabilitate in 2020 - 9 Proceduri Contabile actualizate la zi


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


  Conta Director
  Conta Site
  Conta Topicuri Forum
Copyright Conta Online / Conta.ro 2006 - 2020. Toate Drepturile rezervate
Un proiect: Fokus Digital Services