38% dintre afaceri au prioritizat automatizarea a cel putin un proces, conform unui
studiu efectuat de McKinsey. Si in Romania, aceasta metoda este din ce in ce mai des implementata de catre antreprenori, in contextul in care devine tot mai dificil sa gasesti personal calificat, iar costurile cu resursele umane sunt din ce in ce mai mari. Pe langa economia de costuri, automatizarea proceselor contribuie si la cresterea productivitatii afacerii si a calitatii produselor. Iata cateva procese pe care le poti automatiza:
1. Procesele de productie
Indiferent de domeniul de activitate al afacerii tale, cu siguranta exista cateva activitati in procesul de productie care pot fi automatizate. Iata cum poti face asta:
- apeleaza la tehnologie software si hardware inovatoare, de la stadiul de planificare si pana la cel de finalizare a produselor;
- actualizeaza si dezvolta proceduri de lucru in concordanta cu noile procese.
De exemplu, sa presupunem ca detii o fabrica in care produci si asamblezi obiecte de mobilier si iti doresti un plus de productivitate in afacerea ta. In aceasta situatie, un factor important pe care trebuie sa il ai in vedere il reprezinta utilajele si tehnologia pe care le folosesti. De exemplu, pentru producerea mobilierului din PAL, poti sa investesti intr-o masina de cantuit, in functie de productivitatea dorita. De asemenea, o idee buna poate fi si investitia in utilaje care sa contribuie la asamblarea pieselor de mobilier.
Pentru a-ti pune planul in aplicare intr-un timp cat mai scurt, indiferent de echipamentul pe care iti doresti sa il achizitionezi sau de software-ul de care ai nevoie, poti contracta un
credit pentru investitii, care:
- se poate obtine 100% online, cu un minim de documente;
- iti ofera posibilitatea de a opta pentru un scadentar flexibil;
- are rata si dobanda fixe pe toata perioada contractului.
2. Managementul resurselor umane
Indiferent de domeniul tau de activitate, poti apela la solutii software care va pot ajuta, pe tine si pe echipa ta, sa automatizati procese precum salarizarea, gestionarea zilelor libere ale angatilor, concediile medicale, bonusurile sau pontajele.
Folosind un astfel de software de salarizare, poti reduce considerabil timpul si efortul destinate procesului de salarizare, astfel ca directiile de actiune ale departamentului pot fi concentrate asupra altor elemente principale ale afacerii. Totodata, folosirea unui astfel de software iti poate oferi avantajul de a reduce cheltuielile cu personalul. Intrucat exista multe functii ale unui astfel de software, conform dimensiunii afacerii tale, este posibil sa nu ai nevoie de un departament numeros din punctul de vedere al angajatilor.
3. Procesele administrative si logistice
Pentru a automatiza procesele administrative si logistice, apeleaza la instrumente care sa te ajute sa gestionezi mai bine stocurile, livrarile de produse sau platile.
De exemplu, pentru administrarea magazinului online, poti sa folosesti un software care sa gestioneze cateva activitati, in locul tau: actualizarea stocurilor, mutarea produsului dintr-o categorie in alta, aplicarea sau eliminarea unor marcaje promotionale, aplicarea unor reduceri de pret etc. Un astfel de software poate face modificarile de care ai nevoie chiar si pentru cateva sute de produse simultan, deci te ajuta sa economisesti timp pe care il poti petrece implementand idei noi pentru dezvoltarea afacerii tale.
In ceea ce priveste logistica, daca ai o flota personala de automobile, poti sa folosesti un sistem de management al transportului, care sa automatizeze acest proces atat in ceea ce priveste planul de transport, cat si urmarirea, estimarea si optimizarea livrarii. De exemplu, atunci cand ai mai multe livrari, un astfel de soft poate sa creeze cel mai rapid si eficient plan de livrare, din punctul de vedere al costurilor.
4. Procese legate de promovare
In ceea ce priveste promovarea afacerii tale, poti sa automatizezi mai multe procese. De exemplu, poti automatiza comunicarile post vanzare, cu ajutorul unui software care trimite automat e-mail-uri si SMS-uri clientilor tai. Cu un astfel de software, poti sa:
- trimiti automat mesaje de confirmare a comenzii;
- anunti clientii automat, prin mesaje sau e-mail-uri, atunci cand exista modificari in timpii de livrare;
- creezi un flux post-vanzare catre client si sa ii ceri un review al produsului comandat.
Totodata, poti sa automatizezi si prezenta afacerii in social media. De exemplu, te poti folosi de instrumente, unele chiar gratuite, pentru a-ti programa postarile pe paginile de socializare sau pentru a rula campanii si reclame intr-un anumit interval de timp, fara ca tu sa fii nevoit sa lucrezi zilnic la acest aspect.
Indiferent de domeniul afacerii tale, cu siguranta exista cateva procese care pot fi automatizate. Nu uita sa iei in considerare acest lucru, atunci cand te gandesti la modalitatile eficiente prin care poti sa iti dezvolti afacerea.
sursa foto: freepik.com
Esential pentru contabili - Monografii contabile complete
Restituire Suma Necuvenita: Cont Contabil si Reglementari Cheie
In relatiile de munca pot aparea, uneori, erori sau situatii neprevazute care determina plata unor sume de bani catre salariat fara un temei legal. De la salarii platite in exces sau indemnizatii de concediu de odihna acordate eronate, aceste sume sunt considerate necuvenite si, potrivit legislatiei in vigoare, angajatorul are dreptul sa solicite restituirea acestora. In acest articol prezentam principalele reglementari legale cu privire la returnarea sumelor necuvenite si contul in care se...
vezi AICI monografia << Monografie Constituire Provizioane Clienti Neincasati
Provizioanele reprezinta o componenta importanta a evidentei contabile si sunt utilizate pentru a reflecta obligatii sau pierderi viitoare certe sau probabile. Constituirea corecta a acestora ajuta companiile sa-si gestioneze riscurile financiare si sa respecte principiul prudentei.Cand se constituie provizioanele?Provizioanele se constituie atunci cand o entitate are o obligatie curenta (legala sau implicita) generata de un eveniment trecut, iar pentru solutionarea acesteia este probabil sa fie...
vezi AICI monografia << Venituri Din Alte Surse: Tratament Fiscal si Monografie Contabila
Conform Codului Fiscal din Romania, veniturile din alte surse reprezinta o categorie fiscala distincta, in cadrul careia sunt incluse toate veniturile obtinute de persoanele fizice care nu se incadreaza in alte categorii de venituri, cum ar fi: salarii, activitati independente, cedarea folosintei bunurilor, pensii, investitii etc. In acest articol vom analiza tipurile de venituri din alte surse si tratamentul lor fiscal, oferind si un exemplu de monografie contabila.Ce sunt veniturile din alte...
vezi AICI monografia << Drepturi Salariale Castigate In Instanta: Monografie Contabila Si Tratament Fiscal
Drepturile salariale castigate in instanta de catre angajati genereaza obligatii clare pentru angajatori, nu doar din punct de vedere juridic, ci si fiscal-contabil. Aceste sume trebuie tratate ca venituri salariale, impozitate si inregistrate corespunzator, inclusiv cu dobanzile legale aplicabile. In acest articol analizam regimul fiscal al acestor plati si prezentam un studiu de caz practic cu monografie contabila.Tratament fiscal si contabil drepturi salariale castigate in instantaDrepturile...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Achizitie Actiuni - Aspecte Cheie
Achizitia de actiuni reprezinta o operatiune frecventa in activitatea companiilor care doresc sa isi diversifice investitiile sau sa dobandeasca controlul asupra altor entitati. Din punct de vedere contabil, o astfel de tranzactie implica o serie de inregistrari specifice, in functie de natura actiunilor achizitionate (listate sau nelistate), scopul detinerii acestora si sursa de finantare utilizata. In acest articol prezentam principalele aspecte contabile legate de achizitia de actiuni, cu...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Ajustare TVA Stoc Marfa: Studii De Caz
Ajustarea TVA aferenta stocurilor de marfa este o operatiune contabila importanta, care trebuie tratata cu atentie pentru a respecta prevederile fiscale si a evita erorile in evidenta contabila. In acest articol, prezentam studii de caz relevante ce contin monografii contabile cu ajustarea de TVA pentru un stoc de marfa.Cand se face ajustarea de TVA?Ajustarea TVA in cazul achizitiilor de servicii si bunuri, altele decat bunurile de capital, este reglementata de art. 304 alin (1) din Codul...
vezi AICI monografia << Rentrop & Straton implineste 30 de ani! Consilier Taxe si Impozite implineste 30 de ani!
Rentrop & Straton, cea mai cunoscuta companie din Romania din domeniul informatiilor specializate, aniverseaza 30 de ani de existenta.Sunt 30 de ani in care aceasta companie mixta romano-germana a sprijinit in mod profesionist dezvoltarea sanatoasa a mediului antreprenorial, realizand peste 6.100 de produse destinate firmelor romanesti si profesionistilor din domenii vitale ale economiei: fiscalitate, contabilitate, legislatia muncii, resurse umane, protectia datelor etc.6.100 de...
vezi AICI monografia << Reevaluarea Imobilizarilor Corporale: Monografie Contabila si Aspecte Fiscale Importante
Reevaluarea imobilizarilor corporale se efectueaza pentru a reflecta in contabilitate valoarea justa a acestora, in conformitate cu realitatea economica si cu evolutiile pietei. Aceasta operatiune este necesara atunci cand exista diferente semnificative intre valoarea contabila si valoarea de piata a activelor, astfel incat situatiile financiare sa ofere o imagine fidela si relevanta pentru utilizatori. In acest articol vom prezenta aspecte cheie ce trebuie avute in vedere la aceasta operatiune...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Casare Mijloace Fixe: Cum Se Inregistreaza Scoaterea Din Uz A Activelor
Casarea mijloacelor fixe este o operatiune contabila esentiala care marcheaza scoaterea definitiva din functiune a unor active ale unei entitati, fie din cauza uzurii fizice sau morale, fie pentru ca nu mai sunt eficiente economic.In acest articol, vom prezenta aspecte cheie cu privire la procedura de casare a mijloacelor fixe si vom oferi exemple de monografii contabile.Procedura de casare a mijloacelor fixeConform prevederilor din OMFP 2861/ 2009 privind inventarierea, scoaterea din functiune...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Cesiune Actiuni si Reglementari Cheie
Cesiunea partilor sociale reprezinta transmiterea partilor sociale catre persoane care, astfel, vor dobandi calitatea de asociat. Cesiunea se realizeaza pe baza unui contract de cesiune, iar transmiterea partilor sociale trebuie inscrisa in registrul comertului. In acest articol vom prezenta aspecte fiscale esentiale si vom oferi un exemplu de monografie contabile pentru cesiunea actiunilor.Reglementari cheie cu privire la cesiunea de actiuniContractul de cesiune se va incheia intre:cedenti,...
vezi AICI monografia <<