38% dintre afaceri au prioritizat automatizarea a cel putin un proces, conform unui
studiu efectuat de McKinsey. Si in Romania, aceasta metoda este din ce in ce mai des implementata de catre antreprenori, in contextul in care devine tot mai dificil sa gasesti personal calificat, iar costurile cu resursele umane sunt din ce in ce mai mari. Pe langa economia de costuri, automatizarea proceselor contribuie si la cresterea productivitatii afacerii si a calitatii produselor. Iata cateva procese pe care le poti automatiza:
1. Procesele de productie
Indiferent de domeniul de activitate al afacerii tale, cu siguranta exista cateva activitati in procesul de productie care pot fi automatizate. Iata cum poti face asta:
- apeleaza la tehnologie software si hardware inovatoare, de la stadiul de planificare si pana la cel de finalizare a produselor;
- actualizeaza si dezvolta proceduri de lucru in concordanta cu noile procese.
De exemplu, sa presupunem ca detii o fabrica in care produci si asamblezi obiecte de mobilier si iti doresti un plus de productivitate in afacerea ta. In aceasta situatie, un factor important pe care trebuie sa il ai in vedere il reprezinta utilajele si tehnologia pe care le folosesti. De exemplu, pentru producerea mobilierului din PAL, poti sa investesti intr-o masina de cantuit, in functie de productivitatea dorita. De asemenea, o idee buna poate fi si investitia in utilaje care sa contribuie la asamblarea pieselor de mobilier.
Pentru a-ti pune planul in aplicare intr-un timp cat mai scurt, indiferent de echipamentul pe care iti doresti sa il achizitionezi sau de software-ul de care ai nevoie, poti contracta un
credit pentru investitii, care:
- se poate obtine 100% online, cu un minim de documente;
- iti ofera posibilitatea de a opta pentru un scadentar flexibil;
- are rata si dobanda fixe pe toata perioada contractului.
2. Managementul resurselor umane
Indiferent de domeniul tau de activitate, poti apela la solutii software care va pot ajuta, pe tine si pe echipa ta, sa automatizati procese precum salarizarea, gestionarea zilelor libere ale angatilor, concediile medicale, bonusurile sau pontajele.
Folosind un astfel de software de salarizare, poti reduce considerabil timpul si efortul destinate procesului de salarizare, astfel ca directiile de actiune ale departamentului pot fi concentrate asupra altor elemente principale ale afacerii. Totodata, folosirea unui astfel de software iti poate oferi avantajul de a reduce cheltuielile cu personalul. Intrucat exista multe functii ale unui astfel de software, conform dimensiunii afacerii tale, este posibil sa nu ai nevoie de un departament numeros din punctul de vedere al angajatilor.
3. Procesele administrative si logistice
Pentru a automatiza procesele administrative si logistice, apeleaza la instrumente care sa te ajute sa gestionezi mai bine stocurile, livrarile de produse sau platile.
De exemplu, pentru administrarea magazinului online, poti sa folosesti un software care sa gestioneze cateva activitati, in locul tau: actualizarea stocurilor, mutarea produsului dintr-o categorie in alta, aplicarea sau eliminarea unor marcaje promotionale, aplicarea unor reduceri de pret etc. Un astfel de software poate face modificarile de care ai nevoie chiar si pentru cateva sute de produse simultan, deci te ajuta sa economisesti timp pe care il poti petrece implementand idei noi pentru dezvoltarea afacerii tale.
In ceea ce priveste logistica, daca ai o flota personala de automobile, poti sa folosesti un sistem de management al transportului, care sa automatizeze acest proces atat in ceea ce priveste planul de transport, cat si urmarirea, estimarea si optimizarea livrarii. De exemplu, atunci cand ai mai multe livrari, un astfel de soft poate sa creeze cel mai rapid si eficient plan de livrare, din punctul de vedere al costurilor.
4. Procese legate de promovare
In ceea ce priveste promovarea afacerii tale, poti sa automatizezi mai multe procese. De exemplu, poti automatiza comunicarile post vanzare, cu ajutorul unui software care trimite automat e-mail-uri si SMS-uri clientilor tai. Cu un astfel de software, poti sa:
- trimiti automat mesaje de confirmare a comenzii;
- anunti clientii automat, prin mesaje sau e-mail-uri, atunci cand exista modificari in timpii de livrare;
- creezi un flux post-vanzare catre client si sa ii ceri un review al produsului comandat.
Totodata, poti sa automatizezi si prezenta afacerii in social media. De exemplu, te poti folosi de instrumente, unele chiar gratuite, pentru a-ti programa postarile pe paginile de socializare sau pentru a rula campanii si reclame intr-un anumit interval de timp, fara ca tu sa fii nevoit sa lucrezi zilnic la acest aspect.
Indiferent de domeniul afacerii tale, cu siguranta exista cateva procese care pot fi automatizate. Nu uita sa iei in considerare acest lucru, atunci cand te gandesti la modalitatile eficiente prin care poti sa iti dezvolti afacerea.
sursa foto: freepik.com
Esential pentru contabili - Monografii contabile complete
Monografie Contabila Cesiune Actiuni si Reglementari Cheie
Cesiunea partilor sociale reprezinta transmiterea partilor sociale catre persoane care, astfel, vor dobandi calitatea de asociat. Cesiunea se realizeaza pe baza unui contract de cesiune, iar transmiterea partilor sociale trebuie inscrisa in registrul comertului. In acest articol vom prezenta aspecte fiscale esentiale si vom oferi un exemplu de monografie contabile pentru cesiunea actiunilor.Reglementari cheie cu privire la cesiunea de actiuniContractul de cesiune se va incheia intre:cedenti,...
vezi AICI monografia << Monografie Majorare Capital Social: Studii de Caz
Majorarea capitalului social inseamna cresterea valorii totale a capitalului subscris de asociati sau actionari intr-o societate. Cu alte cuvinte, este o operatiune prin care firma primeste fonduri suplimentare, care se inregistreaza oficial ca parte din capitalul sau social. In acest articol va prezentam 3 monografii contabile cu operatiunile aferente majorarii de capital social.Majorare capital social. Asociat persoana juridicaIntrebare:Va rog sa ma ajutati cu o monografie contabila pentru...
vezi AICI monografia << Monografii Contabile Institutii Publice
Institutiile publice, spre deosebire de entitatile din sectorul privat, se supun unui cadru contabil specific, reglementat de normele Ministerului Finantelor si alte acte normative in vigoare. In activitatea curenta, apar frecvent situatii contabile complexe care necesita o abordare riguroasa, in conformitate cu legislatia bugetara si fiscala aplicabila. In acest articol vom prezenta exemple concrete de monografii contabile care vizeaza situatii des intalnite in institutiile publice!Monografie -...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Colectarea Deseurilor Si Aspecte Fiscale
Activitatea de colectare a deseurilor este tot mai importanta in contextul protejarii mediului si al dezvoltarii durabile. Aceasta implica nu doar operatiuni logistice si tehnice, ci si aspecte contabile specifice. Indiferent daca este vorba despre deseuri reciclabile, menajere sau industriale, firmele care desfasoara astfel de activitati trebuie sa respecte o serie de reglementari fiscale si contabile. In aceasta monografie, prezentam modul de inregistrare in contabilitate a principalelor...
vezi AICI monografia << Monografie Gestionarea Subventiilor Si Reglementari Cheie
Subventiile sunt fonduri nerambursabile acordate de autoritati sau organizatii guvernamentale cu scopul de a sprijini diverse sectoare economice, de la agricultura si industrie pana la educatie si cercetare. O gestionare corecta este esentiala pentru conformitatea legala si pentru asigurarea transparentei si eficientei utilizarii fondurilor respective. Va prezentam in acest articol principalele reglementari contabile cu privire la gestionarea subventiilor si vom oferi o monografie contabila...
vezi AICI monografia << Monografie contabila spalatorie auto self service (cu jetoane)
Deschiderea si gestionarea unei spalatorii auto self-service implica nu doar aspecte operationale si tehnice, ci si obligatii contabile si fiscale specifice. Intrucat acest tip de afacere presupune incasari automate, este esential ca antreprenorii sa cunoasca tratamentul contabil adecvat si evidentierea corecta a veniturilor si cheltuielilor. In acest articol vom oferi informatii esentiale cu privire la inregistrarea in contabilitate a operatiunilor aferente acestei activitati...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Prosumator Si Obligatii fiscale
Avand in vedere cresterea numarului de persoane fizice si juridice care produc si consuma energie electrica este importanta cunoasterea legislatiei pentru aplicarea corecta a reglementarilor. In acest articol va prezentam principalele obligatii fiscale ale prosumatorilor si monografiia contabila aferenta.Ce este un prosumatorProsumatorii sunt persoane fizice sau juridice care produc energie din surse regenerabile pentru consumul propriu, iar surplusul il livreaza in reteaua nationala, primind in...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Reevaluare Cladiri
Reevaluarea cladirilor reprezinta un proces esential pentru reflectarea corecta a valorii acestora in evidentele contabile ale unei entitati. Aceasta procedura permite ajustarea valorii contabile a imobilizarilor in conformitate cu realitatile pietei, asigurand o imagine fidela a situatiei financiare. Va prezentam in acest articol cateva aspecte fiscale importante si monografia contabila a reevaluarii cladirilor.Aspecte fiscale importante privind reevaluare cladirilorDin punct de vedere fiscal,...
vezi AICI monografia << Monografie contabila tichete de masa si reglementari cheie
Tichetele de masa reprezinta un beneficiu extrasalarial frecvent intalnit in mediul de afaceri, oferit angajatilor pentru a sprijini costurile zilnice cu alimentatia. Din punct de vedere contabil, acestea implica inregistrari specifice atat pentru acordarea lor, cat si pentru deductibilitatea fiscala. Monografia contabila a tichetelor de masa trebuie sa respecte reglementarile in vigoare privind tratamentul lor fiscal si contabil, astfel incat firmele sa evite eventuale erori sau sanctiuni. In...
vezi AICI monografia << Monografie contabila cofetarie
Gestionarea contabila a unei cofetarii presupune o evidenta clara a tuturor operatiunilor financiare, de la achizitia ingredientelor pana la vanzarea produselor finite. Intrucat aceasta activitate implica atat productie, cat si comercializare, inregistrarile contabile trebuie sa reflecte corect toate tranzactiile, inclusiv cheltuielile, veniturile si taxele aferente. In acest articol, va prezentamdoua exemple practice de monografii contabile pentru cofetarii.Monografie contabila...
vezi AICI monografia <<