search

Cum sa reinventezi strategia de business ca sa ai angajati motivati - 4 concepte-cheie

Cartea Verde a Contabilitatii: solutii practice, explicatii si recomandari din partea specialistilor
Motivatia angajatilor a devenit una din prioritatile managerilor in ultimii ani, din dorinta de a obtine rezultate profesionale bune. Motivarea angajatilor este o provocare din ce in ce mai mare pentru businessurile viitorului, intrucat nevoile si aspiratiile s-au schimbat. E nevoie de o strategie de business si de o cultura organizationala in care angajatii sa regaseasca propriile valori, sa se simta utili, apreciati, incurajati sa fie creativi, sa aiba putere de decizie. 
 
Atunci cand un angajat nu se simte suficient de motivat la locul de munca, rezultatele sale profesionale nu se vor ridica niciodata la nivelul asteptarilor. Acest lucru nu inseamna doar irosirea resurselor, ci ar putea avea un efect secundar si asupra altor angajati, impiedicand intreaga companie sa indeplineasca obiective importante. In schimb, un angajat motivat este entuziast, motivat si se mandreste cu munca sa. El indeplineste sarcinile intr-un timp relativ scurt si isi doreste mereu sa faca o treaba buna, atat pentru el insusi, cat si pentru angajator.  

Strategiile de business bazate exclusiv pe obtinerea profitului sunt out of date. Acum, investitiile in resursa umana sunt cele mai importante, pentru ca in spatele performantelor unei companii sunt oamenii bine pregatiti, cu idei, implicati si sanatosi. Prin urmare, ca sa asiguri sustenabilitatea unui business pe termen lung e nevoie de o permanenta adaptare a strategiei de business. 
Iata 4 concepte-cheie care definesc o strategie de business smart:

1. People centricity 

Un bun manager este cel ce stie si reuseste sa devina un lider care isi inspira propria echipa. A organiza eficient si a lua decizii inspirate nu este suficient pentru a putea coordona o echipa. Mai ales daca iti doresti sa iti ajuti oamenii sa se dezvolte armonios si sa isi atinga potentialul. Un bun coordonator va sti sa identifice partile forte ale fiecarui om din echipa si sa il ajute sa le dezvolte pe cele mai putin favorabile. 
 
2. Crearea unor spatii de lucru potrivite

Spatiile de lucru moderne presupun trei concepte: 
  • sustenabilitate (consum eficient de energie); 
  • well-being (confortul asigurat pentru angajati);
  • green (cladirile verzi). 
Deoarece locul in care isi desfasoara activitatea a devenit un element important pentru tot mai multi angajati si potentiali angajati, companiile au inceput sa acorde mai multa atentie acestui aspect. Conform unui sondaj initiat de Genesis Property, compania fondata de antreprenorul Liviu Tudor in randul a 1180 de angajati din toata tara, in perioada aprilie-mai 2022, 53,4% dintre respondenti sunt de parere ca interactiunea cu colegii in afara biroului, in timpul liber sau la job, este benefica atat pentru productivitate, cat si pentru a creste unitatea echipei.
 
 
3. Co-living 

Conceptul de co-living presupune reinventarea experientei de lucru in sine, astfel incat echilibrul dintre viata personala si cea profesionala sa fie posibil incepand cu locul de munca. Un angajat care se simte bine la locul de munca, atat datorita oamenilor, cat si locului in sine, este un om care va fi mereu incurajat sa se implice cat mai mult. Confortul emotional al unei persoane reprezinta baza unui echilibru intre viata personala si cea profesionala. Este cel mai bun mod pentru a ne gasi echilibrul mult dorit. 
 
4. Co-working 

Co-workingul a devenit un fenomen global inca din anii 2000 si presupune asigurarea flexibilitatii modului de lucru, nu doar a programului, ci si a spatiilor. Aparitia primelor spatii de co-working au atras in mare parte liber-profesionisti si antreprenori web care cautau o alternativa la lucrul din cafenele, centre de afaceri si birouri de acasa. 
 
In prezent, tot mai multe companii mari aleg astfel de spatii de birouri, pentru a indeplini aceasta dorinta a angajatilor. 
 
Stilul de lucru si nevoile angajatilor sunt extrem de dinamice in ultimii ani, iar identificarea locurilor si oamenilor potriviti sunt printre cele mai sigure cai spre rezultatele mult dorite. 
 
 
Sursa foto: Shutterstock 
 
 
 
 
 
 


Noutati contabile 1711749600
Atentie, contabili!

Contabilitatea se schimba!
Completeaza adresa de email la care
vrei sa primesti Raportul Gratuit

E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice