Motivatia angajatilor a devenit una din prioritatile managerilor in ultimii ani, din dorinta de a obtine rezultate profesionale bune. Motivarea angajatilor este o provocare din ce in ce mai mare pentru businessurile viitorului, intrucat nevoile si aspiratiile s-au schimbat. E nevoie de o strategie de business si de o cultura organizationala in care angajatii sa regaseasca propriile valori, sa se simta utili, apreciati, incurajati sa fie creativi, sa aiba putere de decizie.
Atunci cand un angajat nu se simte suficient de motivat la locul de munca, rezultatele sale profesionale nu se vor ridica niciodata la nivelul asteptarilor. Acest lucru nu inseamna doar irosirea resurselor, ci ar putea avea un efect secundar si asupra altor angajati, impiedicand intreaga companie sa indeplineasca obiective importante. In schimb, un angajat motivat este entuziast, motivat si se mandreste cu munca sa. El indeplineste sarcinile intr-un timp relativ scurt si isi doreste mereu sa faca o treaba buna, atat pentru el insusi, cat si pentru angajator.
Strategiile de business bazate exclusiv pe obtinerea profitului sunt out of date. Acum, investitiile in resursa umana sunt cele mai importante, pentru ca in spatele performantelor unei companii sunt oamenii bine pregatiti, cu idei, implicati si sanatosi. Prin urmare, ca sa asiguri sustenabilitatea unui business pe termen lung e nevoie de o permanenta adaptare a strategiei de business.
Iata 4 concepte-cheie care definesc o strategie de business smart:
1. People centricity
Un bun manager este cel ce stie si reuseste sa devina un lider care isi inspira propria echipa. A organiza eficient si a lua decizii inspirate nu este suficient pentru a putea coordona o echipa. Mai ales daca iti doresti sa iti ajuti oamenii sa se dezvolte armonios si sa isi atinga potentialul. Un bun coordonator va sti sa identifice partile forte ale fiecarui om din echipa si sa il ajute sa le dezvolte pe cele mai putin favorabile.
2. Crearea unor spatii de lucru potrivite
Spatiile de lucru moderne presupun trei concepte:
-
sustenabilitate (consum eficient de energie);
-
well-being (confortul asigurat pentru angajati);
-
green (cladirile verzi).
Deoarece locul in care isi desfasoara activitatea a devenit un element important pentru tot mai multi angajati si potentiali angajati, companiile au inceput sa acorde mai multa atentie acestui aspect. Conform unui sondaj initiat de Genesis Property, compania fondata de
antreprenorul Liviu Tudor in randul a 1180 de angajati din toata tara, in perioada aprilie-mai 2022, 53,4% dintre respondenti sunt de parere ca interactiunea cu colegii in afara biroului, in timpul liber sau la job, este benefica atat pentru productivitate, cat si pentru a creste unitatea echipei.
3. Co-living
Conceptul de co-living presupune reinventarea experientei de lucru in sine, astfel incat echilibrul dintre viata personala si cea profesionala sa fie posibil incepand cu locul de munca. Un angajat care se simte bine la locul de munca, atat datorita oamenilor, cat si locului in sine, este un om care va fi mereu incurajat sa se implice cat mai mult. Confortul emotional al unei persoane reprezinta baza unui echilibru intre viata personala si cea profesionala. Este cel mai bun mod pentru a ne gasi echilibrul mult dorit.
4. Co-working
Co-workingul a devenit un fenomen global inca din anii 2000 si presupune asigurarea flexibilitatii modului de lucru, nu doar a programului, ci si a spatiilor. Aparitia primelor spatii de co-working au atras in mare parte liber-profesionisti si antreprenori web care cautau o alternativa la lucrul din cafenele, centre de afaceri si birouri de acasa.
In prezent, tot mai multe companii mari aleg astfel de spatii de birouri, pentru a indeplini aceasta dorinta a angajatilor.
Stilul de lucru si nevoile angajatilor sunt extrem de dinamice in ultimii ani, iar identificarea locurilor si oamenilor potriviti sunt printre cele mai sigure cai spre rezultatele mult dorite.
Sursa foto: Shutterstock
Esential pentru contabili - Monografii contabile complete
Monografie Contabila Casare Mijloace Fixe: Cum Se Inregistreaza Scoaterea Din Uz A Activelor
Casarea mijloacelor fixe este o operatiune contabila esentiala care marcheaza scoaterea definitiva din functiune a unor active ale unei entitati, fie din cauza uzurii fizice sau morale, fie pentru ca nu mai sunt eficiente economic.In acest articol, vom prezenta aspecte cheie cu privire la procedura de casare a mijloacelor fixe si vom oferi exemple de monografii contabile.Procedura de casare a mijloacelor fixeConform prevederilor din OMFP 2861/ 2009 privind inventarierea, scoaterea din functiune...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Cesiune Actiuni si Reglementari Cheie
Cesiunea partilor sociale reprezinta transmiterea partilor sociale catre persoane care, astfel, vor dobandi calitatea de asociat. Cesiunea se realizeaza pe baza unui contract de cesiune, iar transmiterea partilor sociale trebuie inscrisa in registrul comertului. In acest articol vom prezenta aspecte fiscale esentiale si vom oferi un exemplu de monografie contabile pentru cesiunea actiunilor.Reglementari cheie cu privire la cesiunea de actiuniContractul de cesiune se va incheia intre:cedenti,...
vezi AICI monografia << Monografie Majorare Capital Social: Studii de Caz
Majorarea capitalului social inseamna cresterea valorii totale a capitalului subscris de asociati sau actionari intr-o societate. Cu alte cuvinte, este o operatiune prin care firma primeste fonduri suplimentare, care se inregistreaza oficial ca parte din capitalul sau social. In acest articol va prezentam 3 monografii contabile cu operatiunile aferente majorarii de capital social.Majorare capital social. Asociat persoana juridicaIntrebare:Va rog sa ma ajutati cu o monografie contabila pentru...
vezi AICI monografia << Monografii Contabile Institutii Publice
Institutiile publice, spre deosebire de entitatile din sectorul privat, se supun unui cadru contabil specific, reglementat de normele Ministerului Finantelor si alte acte normative in vigoare. In activitatea curenta, apar frecvent situatii contabile complexe care necesita o abordare riguroasa, in conformitate cu legislatia bugetara si fiscala aplicabila. In acest articol vom prezenta exemple concrete de monografii contabile care vizeaza situatii des intalnite in institutiile publice!Monografie -...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Colectarea Deseurilor Si Aspecte Fiscale
Activitatea de colectare a deseurilor este tot mai importanta in contextul protejarii mediului si al dezvoltarii durabile. Aceasta implica nu doar operatiuni logistice si tehnice, ci si aspecte contabile specifice. Indiferent daca este vorba despre deseuri reciclabile, menajere sau industriale, firmele care desfasoara astfel de activitati trebuie sa respecte o serie de reglementari fiscale si contabile. In aceasta monografie, prezentam modul de inregistrare in contabilitate a principalelor...
vezi AICI monografia << Monografie Gestionarea Subventiilor Si Reglementari Cheie
Subventiile sunt fonduri nerambursabile acordate de autoritati sau organizatii guvernamentale cu scopul de a sprijini diverse sectoare economice, de la agricultura si industrie pana la educatie si cercetare. O gestionare corecta este esentiala pentru conformitatea legala si pentru asigurarea transparentei si eficientei utilizarii fondurilor respective. Va prezentam in acest articol principalele reglementari contabile cu privire la gestionarea subventiilor si vom oferi o monografie contabila...
vezi AICI monografia << Monografie contabila spalatorie auto self service (cu jetoane)
Deschiderea si gestionarea unei spalatorii auto self-service implica nu doar aspecte operationale si tehnice, ci si obligatii contabile si fiscale specifice. Intrucat acest tip de afacere presupune incasari automate, este esential ca antreprenorii sa cunoasca tratamentul contabil adecvat si evidentierea corecta a veniturilor si cheltuielilor. In acest articol vom oferi informatii esentiale cu privire la inregistrarea in contabilitate a operatiunilor aferente acestei activitati...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Prosumator Si Obligatii fiscale
Avand in vedere cresterea numarului de persoane fizice si juridice care produc si consuma energie electrica este importanta cunoasterea legislatiei pentru aplicarea corecta a reglementarilor. In acest articol va prezentam principalele obligatii fiscale ale prosumatorilor si monografiia contabila aferenta.Ce este un prosumatorProsumatorii sunt persoane fizice sau juridice care produc energie din surse regenerabile pentru consumul propriu, iar surplusul il livreaza in reteaua nationala, primind in...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Reevaluare Cladiri
Reevaluarea cladirilor reprezinta un proces esential pentru reflectarea corecta a valorii acestora in evidentele contabile ale unei entitati. Aceasta procedura permite ajustarea valorii contabile a imobilizarilor in conformitate cu realitatile pietei, asigurand o imagine fidela a situatiei financiare. Va prezentam in acest articol cateva aspecte fiscale importante si monografia contabila a reevaluarii cladirilor.Aspecte fiscale importante privind reevaluare cladirilorDin punct de vedere fiscal,...
vezi AICI monografia << Monografie contabila tichete de masa si reglementari cheie
Tichetele de masa reprezinta un beneficiu extrasalarial frecvent intalnit in mediul de afaceri, oferit angajatilor pentru a sprijini costurile zilnice cu alimentatia. Din punct de vedere contabil, acestea implica inregistrari specifice atat pentru acordarea lor, cat si pentru deductibilitatea fiscala. Monografia contabila a tichetelor de masa trebuie sa respecte reglementarile in vigoare privind tratamentul lor fiscal si contabil, astfel incat firmele sa evite eventuale erori sau sanctiuni. In...
vezi AICI monografia <<