Cum utilizam registrele contabile in 2015, in conformitate cu OMFP 170/2015? - articole conta.ro
Contabilitate � Conta.ro
Va asteptam online 24 ore din 24 sub sloganul: 100% contabilitate!
Puteti cere, oferi si gasi solutii la orice problema de contabilitate si fiscalitate. Si in plus aveti legislatia economica actualizata si un modul important de resurse umane.

Cum utilizam registrele contabile in 2015, in conformitate cu OMFP 170/2015?


Regasiti mai jos prevederile actuale aduse de OMFP 170/2015 in ce priveste registrele contabile in contabilitatea in partida simpla. In functie de necesitati, se pot utiliza si alte formulare financiar-contabile prevazute de OMEF 3512/2008 privind documentele financiar-contabile sau formulare prevazute in mod expres de acte normative care reglementeaza activitati economice specifice (agricultura, exploatarea mesei lemnoase, jocuri de noroc etc.)

Formularele financiar-contabile pot fi pretiparite sau editate cu ajutorul sistemelor informatice de prelucrare automata a datelor, caz in care trebuie sa fie respectate criteriile minimale privind programele informatice utilizate in domeniul financiar-contabil, prevazute de OMEF 3512/2018.




REGISTRE CONTABILE

REGISTRUL JURNAL DE INCASARI SI PLATI (cod 14-1-1/b)

- serveste atat la inregistrarea cronologica a tuturor sumelor incasate si platite, atat in numerar, cat si prin conturi bancare.

- sumele inregistrate in Registrul-jurnal de incasari si plati se totalizeaza lunar

- termenul de pastrare a registrului este de 10 ani.

In conditiile conducerii evidentei contabile in partida simpla cu ajutorul tehnicii de calcul, fiecare operatiune economico-financiara se va inregistra in ordine cronologica, in functie de data efectuarii operatiunii de incasare/plata.

Registrul-jurnal de incasari si plati se editeaza anuala sau la cererea organului de control si se arhiveaza impreuna cu documentele justificative care au stat la baza intocmirii acestuia.

REGISTRUL-INVENTAR (cod 14-1-2/b)

- serveste la inregistrarea elementelor de natura activelor si datoriilor inventariate

- se completeaza prin inscrierea tuturor elementelor inventariate, element cu element, sau prin preluarea totalurilor din listele de inventariere a elementelor grupate dupa natura lor, potrivit optiunii persoanei respective. In acest caz, listele de inventariere se anexeaza la Registrul-inventar.

- termenul de pastrare a registrului este de 1 ani.

In conditiile conducerii evidentei contabile in partida simpla cu ajutorul tehnicii de calcul Registrul inventar se editeaza anual sau la cererea organului de control si se arhiveaza impreuna cu documentele justificative care au stat la baza intocmirii acestuia.


Registrele de contabilitate parafate si inregistrate la organele fiscale teritoriale anterior intrarii in vigoare a OMFP 170/2015 pot fi utilizate pana la epuizare, cu conditia respectarii continutului de informatii si a normelor de intocmire si utilizare a acestora prevazute la cap. V.

Inventarierea se efectueaza la inceputul activitatii, cel putin o data pe an, precum si la incetarea activitatii;

- cuprinde toate elementele de natura activelor si datoriilor care contribuie la desfasurarea activitatii si se face cu respectarea prevederilor Ordinului MFP nr. 2861/2009 pentru aprobarea Normelor privind organizarea si efectuarea inventarierii elementelor de natura activelor, datoriior si capitalurilor proprii.

Persoanele care conduc contabilitatea in partida simpla nu intocmesc situatii financiare anuale.


Sursa: Finante Publice Brasov



Registrul de Evidenta Fiscala este OBLIGATORIU

ALERTA maxima pentru PFA! Atentie la noutatile legislative!

Aflati aici mai multe detalii >>
 

Comenteaza acest articol in forum

Articol de: Paul Dragomir - www.conta.ro
Data: 2015-04-06
Vizualizari: 5911


  Alte ContaArticole
postat la: 2021-11-29
Agentia Nationala de Administrare Fiscala a subliniat ca termenul limita, 30 noiembrie 2021, pentru conectarea caselor de marcat la sistemul informatic al institutiei NU va fi prelungit.  Citeste mai mult ...
postat la: 2021-11-23
Administratia Judeteana a Finantelor Publice Ialomita reaminteste contribuabililor ca joi, 25 noiembrie 2021, este termenul de depunere a opt declaratii fiscale. Citeste mai mult ...
postat la: 2021-11-22

In contextul pandemic, cele mai multe modificari aduse programului normal de munca, dar si contractelor incheiate de firme continua pana in prezent. Angajatorii si-au dat seama de beneficiile pe care le aduce telemunca, iar o mare parte dintre acestia nu isi vor mai chema angajatii la birou. Acest nou trend a luat prin surprindere companiile de pretutindeni, iar angajatorii trebuie acum sa ofere toate conditiile pentru ca munca sa se desfasoare normal, dar sub alte conditii. Cadrul legislativ a fost adaptat in asa fel incat schimbarile sa poata fi implementate cu succes de catre antreprenorii care opteaza pentru aceasta varianta. Iata cateva sfaturi si informatii despre telemunca:

Citeste mai mult ...
  Conta Newsletter

Modificari la MONOGRAFIILE CONTABILE in 2021: Studii de caz + Explicatii detaliate Fii un contabil informat!

Aboneaza-te GRATUIT si vei primi Raportul Special

Modificari la MONOGRAFIILE CONTABILE in 2021: Studii de caz + Explicatii detaliate


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


  Conta Director
  Conta Site
  Conta Topicuri Forum
Copyright Conta Online / Conta.ro 2006 - 2021. Toate Drepturile rezervate
Un proiect: Fokus Digital Services