In contextul in care o societate decide sa inchida unul dintre punctele de lucru, se impun o serie de masuri legale referitoare la casa de marcat. Astfel, in continuare, vom analiza pasii legali si documentele necesare pentru a asigura o tranzitie corecta si conforma cu normele legale in vigoare.
Intrebare: "Societatea noastra a inchis unul din punctele de lucru si urmare acestui fapt casa de marcat de la acest punct de lucru a fost trimisa la sediul central si nu va mai fi folosita.
Ce trebuie sa facem din punct de vedere legal cu casa de marcat, ce declaratii trebuie sa intocmim si in cat timp?"
Raspuns: Pentru procedura necesara in aceasta situatie este necesa sa luati legatura cu prestatorul dvs. de servicii cu care aveti incheiat contract de interventii casa de marcat cu care veti colabora in aceasta etapa.
Aveti 2 posibilitati, in functie de ce doriti mai exact:
- Schimbarea casei de marcat la o alta adresa in ideea ca o veti folosi la o alta adresa a firmei
- Defiscalizarea casei de marcat
1. Procedura de schimbare adresa punct de lucru
Pentru schimbarea unui AMEF la un alt punct de lucru al aceluiasi utilizator, nu se inlocuieste memoria fiscala daca exista posibiltatea sa se programeze noua adresa in antetul fiscal .
Sunt necesare urmatoarele:
Formularul F4105 semnat cu semnatura electronica prin care sa se bifeze E.1 SCHIMBAREA LOCULUI DE UTILIZARE AMEF impreuna cu recipisa care dovedeste depunerea acestuia
Certificatul constatator emis de Registrul Comertului cu noua adresa a punctului de lucru
Casa de marcat pe care tehnicianul de service va programa noua adresa in antetul fiscal. Aparatul trebuie sa fie sigilat si in stare de functionare
Cartea de interventii si Registrul special a casei de marcat unde tehnicianul de service va inregistra obligatoriu modificarile aduse
Ulterior firma de service casa de marcat, va depune formularul F4102 cu modificare de antet.
2. Defiscalizarea casei de marcat este un proces prin care se anuleaza inregistrarea fiscala a unei case de marcat, fie din cauza inchiderii afacerii, fie din cauza inlocuirii sau defectarii dispozitivului.
Este o procedura reglementata strict de legislatia fiscala, menita sa se asigure ca toate tranzactiile anterioare efectuate de casa de marcat sunt inregistrate si raportate corespunzator autoritatilor fiscale. Procesul de defiscalizare cuprinde mai multe etape esentiale si necesita o serie de documente pentru a fi complet conform cerintelor legale.
Ce cuprinde dosarul cu documente necesare pentru defiscalizarea aparaturii fiscale
Prima etapa presupune pregatirea unui dosar cu documente necesare pentru defiscalizarea aparaturii fiscale.
Dosarul ar trebui sa includa: cartea de interventii a casei de marcat, declaratie de instalare, certificatul NUI primit de la ANAF, copie a certificatului de inmatriculare, certificatul CIF (daca este cazul), actul de identitate al administratorului/ persoanei imputernicite etc.
Depunerea declaratiei F4105 la ANAF
Urmeaza completarea si depunerea Declaratiei F4105 declaratie pe propria raspundere pentru predarea memoriei fiscale si o copie dupa buletin. Declaratie poate fi semnata de persoana care se ocupa de defiscalizare sau de contabilul firmei.
Extragerea si sigilarea memoriei fiscale
In cadrul acestei etape, se listeaza un raport al memoriei fiscale de la primul pana la ultimul raport Z, se extrage memoria fiscala si jurnalul electronic, care sunt apoi sigilate si pastrate de catre proprietarul casei de marcat pentru o perioada de 10 ani.
Se intocmesc procese verbale cu predarea memoriei fiscale si se completeaza din nou Declaratia F4105 cu mentiunea Instrainare AMEF pentru a marca finalizarea procesului de defiscalizare si instrainarea casei de marcat.
Anularea seriei fiscale (NUI)
Ultima etapa implica completarea Declaratiei F4103 pentru a anula seria fiscala a casei de marcatt.
Memoria fiscala este o componenta cheie a unei case de marcat electronice, deoarece inregistreaza informatii esentiale, invariabile, care nu pot fi sterse, si care trebuie pastrate pentru o durata de 10 ani.
Printre informatiile memorate se afla numele si codul fiscal al emitentului, adresa unde este instalata casa de marcat, logo-ul companiei, seria fiscala, alaturi de sumarele fiscale relevante.
Memoria trebuie extrasa de catre experti, deoarece asa sunt eliminate riscuri precum alterarea memoriei fiscale.
Raspuns oferit in luna octombrie 2024 de catre specialistii site-ului PortalContabilitate.ro. Dati click AICI pentru a vedea toate noutatile contabile + consultanta si raspunsuri detaliate de la experti.
Foto: pixabay.com
Esential pentru contabili - Monografii contabile complete
Monografie Contabila Cod TVA Anulat
Anularea codului de TVA poate avea un impact semnificativ asupra activitatii unei firme, iar pentru a evita erorile si sanctiunile, este esential ca antreprenorii si contabilii sa cunoasca reglementarile legislative aplicabile. In acest articol vom prezenta tratamentul fiscal si contabil pentru codul de TVA anulat si o monografie contabila clara.Tratament fiscal-contabil pentru cod TVA anulatAnularea codului de TVA poate avea loc, conform art. 316 alin. (11) din Codul fiscal, in urmatoarele...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Factura Booking.com: Studii De Caz Utile
Factura emisa de platforma Booking.com ridica adesea semne de intrebare din perspectiva tratarii contabile si fiscale, mai ales in cazul firmelor care inchiriaza spatii prin intermediul acestui serviciu. In acest articol, analizam pas cu pas cum se inregistreaza factura de la Booking.com in contabilitate, ce monografii contabile se aplica si ce obligatii declarative revin firmei beneficiare.Inchirieri prin platforma Booking.com: aspecte important de stiutOrice persoana fizica sau juridica care...
vezi AICI monografia << Taxa de Mediu 2% Monografie Contabila
Taxa de mediu a fost instituita prin Legea nr. 196/2005 privind Fondul pentru mediu, modificata si completata prin actele normative ulterioare. Aceasta taxa se aplica unei game variate de activitati si produse, de la autovehicule si anvelope uzate, la ambalaje si echipamente electrice si electronice, avand ca obiectiv principal descurajarea comportamentelor poluante si generarea de resurse financiare destinate proiectelor de protectie a mediului.Din perspectiva contabilitatii, taxa de mediu...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Retur Marfa Furnizor
Returul de marfa catre furnizor este o situatie care poate aparea in activitatea unei societati din varii motive, precum: marfa livrata neconforma, expirata, deteriorata sau pur si simplu in surplus fata de necesarul efectiv. Pentru a reflecta corect aceste operatiuni in contabilitate, este esential sa se respecte prevederile legale si principiile contabile in vigoare. In acest articol, prezentam monografia contabila aferenta returului de marfa catre furnizor, alaturi de implicatiile fiscale si...
vezi AICI monografia << Monografie Garantie Chirie Si Reglementari Cheie
Un contract de inchiriere implica, de cele mai multe ori, plata unei garantii de catre chirias, menita sa acopere eventualele daune sau neplati. Din punct de vedere contabil, aceasta garantie trebuie tratata cu atentie, avand un regim specific de inregistrare. In acest articol, prezentam aspecte contractuale importante si oferim o monografie clara pentru inregistrarea garantiei pentru chirie, conforma cu reglementarile contabile in vigoare.Garantie chirie: reglementari legislativeIn cazul unui...
vezi AICI monografia << Restituire Suma Necuvenita: Cont Contabil si Reglementari Cheie
In relatiile de munca pot aparea, uneori, erori sau situatii neprevazute care determina plata unor sume de bani catre salariat fara un temei legal. De la salarii platite in exces sau indemnizatii de concediu de odihna acordate eronate, aceste sume sunt considerate necuvenite si, potrivit legislatiei in vigoare, angajatorul are dreptul sa solicite restituirea acestora. In acest articol prezentam principalele reglementari legale cu privire la returnarea sumelor necuvenite si contul in care se...
vezi AICI monografia << Monografie Constituire Provizioane Clienti Neincasati
Provizioanele reprezinta o componenta importanta a evidentei contabile si sunt utilizate pentru a reflecta obligatii sau pierderi viitoare certe sau probabile. Constituirea corecta a acestora ajuta companiile sa-si gestioneze riscurile financiare si sa respecte principiul prudentei.Cand se constituie provizioanele?Provizioanele se constituie atunci cand o entitate are o obligatie curenta (legala sau implicita) generata de un eveniment trecut, iar pentru solutionarea acesteia este probabil sa fie...
vezi AICI monografia << Venituri Din Alte Surse: Tratament Fiscal si Monografie Contabila
Conform Codului Fiscal din Romania, veniturile din alte surse reprezinta o categorie fiscala distincta, in cadrul careia sunt incluse toate veniturile obtinute de persoanele fizice care nu se incadreaza in alte categorii de venituri, cum ar fi: salarii, activitati independente, cedarea folosintei bunurilor, pensii, investitii etc. In acest articol vom analiza tipurile de venituri din alte surse si tratamentul lor fiscal, oferind si un exemplu de monografie contabila.Ce sunt veniturile din alte...
vezi AICI monografia << Drepturi Salariale Castigate In Instanta: Monografie Contabila Si Tratament Fiscal
Drepturile salariale castigate in instanta de catre angajati genereaza obligatii clare pentru angajatori, nu doar din punct de vedere juridic, ci si fiscal-contabil. Aceste sume trebuie tratate ca venituri salariale, impozitate si inregistrate corespunzator, inclusiv cu dobanzile legale aplicabile. In acest articol analizam regimul fiscal al acestor plati si prezentam un studiu de caz practic cu monografie contabila.Tratament fiscal si contabil drepturi salariale castigate in instantaDrepturile...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Achizitie Actiuni - Aspecte Cheie
Achizitia de actiuni reprezinta o operatiune frecventa in activitatea companiilor care doresc sa isi diversifice investitiile sau sa dobandeasca controlul asupra altor entitati. Din punct de vedere contabil, o astfel de tranzactie implica o serie de inregistrari specifice, in functie de natura actiunilor achizitionate (listate sau nelistate), scopul detinerii acestora si sursa de finantare utilizata. In acest articol prezentam principalele aspecte contabile legate de achizitia de actiuni, cu...
vezi AICI monografia <<