Dupa ultima transa de discutii cu FMI, Guvernul demareaza programele drastice de reducere a cheltuielilor bugetare. Printre promisiuni se afla concedierea a 100.000 - 150.000 de bugetari pana la mijlocul lui 2010, inghetarea pensiilor, a salariilor bugetarilor, si chiar cate o vacanta neplatita de 2-3 saptamani pentru fiecare dintre bugetari pana prin noiembrie anul acesta.
Declaratiile care aduc noutati, citate de Mediafax, au fost emise de surse guvernamentale la finalul sedintei de Guvern din 8 august, 2009. Masurile mentionate mai sus fac parte din procesul de negociere cu FMI pentru directionarea celei de a doua transe a imprumutului contractat de Romania, catre reducerea deficitului bugetar.
"In acest moment se pune problema disponibilizarii a 100.000 - 150.000 de salariati din administratia centrala, administratiile locale si autoritati descentralizate. Acest lucru ar insemna o economie la bugetul de anul viitor de 0,35% din PIB. De asemenea, se suspenda majorarea de 2% a pensiilor programata pentru octombrie si inghetarea pensiilor si in 2010, cu exceptia celor minime sociale", declara aceleasi surse citate de MediaFax. De asemenea, s-a convenit in cadrul discutiilor ca toti bugetarii, atat din autoritati locale si centrale, cat si institutii descentralizate, sa intre in concediu fara plata pe o perioada de 2-3 saptamani incepand din septembrie pana in noiembrie, masura care ar aduce o economie la buget de 0,3% din PIB.
Toate acestea fac parte din programul de reducere a cheltuielilor discutat cu FMI care ar trebui sa aduca o reducere a cheltuielilor bugetare programate cu 0,9% din PIB.
Presiune mare pe buget, daca ne punem problema sa reducem cheltuielile catre final de an. La fel si forta impactului. In cursul acestui an, firmele private au dat afara 200.000 de oameni, potrivit unui articol aparut in Ziarul Financiar, in timp ce statul a concediat doar 2.300 de bugetari.
Vacanta neplatita, si chiar reducerea salariului anual in anumite companii prin acceptarea de catre salariati a unei perioade muncite fara sa fie remunerati, au fost de mult pe lista de instrumente cu care mediul de afaceri a intrat in lupta cu criza.
Pe de alta parte, pana acum Guvernul a fost destul de neputincios in a implementa intentiile anuntate pe tot parcursul anului, de reducere a cheltuielilor cu salariile bugetarilor. Recent, premierul Emil Boc se arata uimit de salariul de 1.000 de euro net, al unui sofer dintr-o agentie guvernamentala.
Nu e rau ca vine o presiune suplimentara si cu autoritate din afara ca sa ne ajute sa facem o data toate lucrurile care trebuiau facute. Ce e rau e ca functioneaza ca un proces educativ punitiv. Adica daca pana acuma nu ati fost in stare sa gasiti punctele problema (nu mai vorbim de bonusurile cu care ne-au tentat mai devreme in vara ministerele), acuma sa sufere toti.
Care va fi impactul social in a pune in concediu fara plata 1,4 milioane de bugetari in interval de doua luni?
Sa fie oare acum momentul in care toate efectele guvernarilor neperformante de pana acum se sparg in capul tuturor?
Din pacate nu am reusit nimic in lupta cu criza. Desi mesajele sunt care de care mai incurajatoare prin declaratii oficiale, statul roman esueaza constant la cifre. De la crestere usoara a PIB anul acesta, am ajuns la scadere cu 4% prin primavara, ca acum s-o reconsideram pe la 8-8,5%. Deficitul bugetar estimat in primavara la 4,6% e acum negociat cu FMI la 7%.
Esential pentru contabili - Monografii contabile complete
Monografie acordarea de ajutoare membrilor de sindicat
Organizatiile sindicale conduc contabilitatea potrivit Reglementarilor contabile aprobate prin O.M.F.P. nr. 3.103/2017, cu modificarile si completarile ulterioare. Principalele surse de venit ale sindicatelor sunt cotizatiile membrilor, venituri neimpozabile pentru sindicat conform art. 15 din Codul fiscal.Vom stabili in acest articol monografia contabila pentru acordarea de ajutoare membrilor de sindicatReglementari legislative importante privind acordarea de ajutoare membrilor de sindicatArt....
vezi AICI monografia << Monografie Reparatie In Garantie
Din punct de vedere contabil, reparatiile efectuate in perioada de garantie ridica probleme legate de recunoasterea corecta a cheltuielilor, a provizioanelor si a relatiei cu clientii sau furnizorii implicati. In practica, pot aparea mai multe scenarii: reparatia este efectuata de firma vanzatoare pe cheltuiala proprie, de un service autorizat cu decontare ulterioara, sau direct de catre client cu rambursarea costurilor de catre furnizor.In acest articol vom prezenta o monografie contabila...
vezi AICI monografia << Monografie Achizitie Utilaj: Tratament Fiscal Si Studii De Caz
Achizitia unui utilaj reprezinta o investitie importanta pentru orice companie, indiferent de domeniul de activitate. Din punct de vedere contabil, aceasta operatiune trebuie inregistrata corect, respectand reglementarile privind imobilizarile corporale, amortizarea si tratamentul fiscal aferent. In acest articol vom prezenta pas cu pas monografia contabila pentru achizitia unui utilaj, de la momentul cumpararii pana la punerea in functiune, evidentiind conturile utilizate si implicatiile...
vezi AICI monografia << Rentrop & Straton a implinit 30 de ani! Consilier Taxe si Impozite a implinit 30 de ani!
Rentrop & Straton, cea mai cunoscuta companie din Romania din domeniul informatiilor specializate, aniverseaza 30 de existenta.Sunt 30 de ani in care aceasta companie mixta romano-germana a sprijinit in mod profesionist dezvoltarea sanatoasa a mediului antreprenorial, realizand peste 6.100 de produse destinate firmelor romanesti si profesionistilor din domenii vitale ale economiei: fiscalitate, contabilitate, legislatia muncii, resurse umane, protectia datelor etc.6.100 de produse. O...
vezi AICI monografia << Monografie Profit Reinvestit: Studii De Caz Utile
Profitul reinvestit reprezinta acea parte din castigul net al unei firme care nu este distribuita sub forma de dividende, ci este utilizata pentru dezvoltarea activitatii – de exemplu, pentru achizitia de echipamente, utilaje sau alte active necesare. Legislatia fiscala ofera facilitati companiilor care aleg sa isi reinvesteasca profitul, prin scutirea de impozit a acestor sume. Din perspectiva contabila, profitul reinvestit necesita o monografie contabila specifica, astfel incat sa...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Reparatii Auto: Cum Inregistrezi Reparatiile Pentru Dauna Autoturismului
Reparatiile auto sunt situatii frecvente care apar in activitatea unei firme si, pentru a fi tratate corect din punct de vedere financiar, au nevoie de o evidenta clara. Din punct de vedere contabil, aceste operatiuni pot ridica uneori semne de intrebare, de exemplu: cum se inregistreaza corect cheltuielile, ce conturi se utilizeaza si care sunt implicatiile fiscale?In acest articol vom prezenta trei studii de caz utile ce contin monografia contabila pentru reparatii auto. Scopul acestor exemple...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Dezvoltare Imobiliara Si Aspecte Fiscale Importante
Dezvoltatorii imobiliari se confrunta cu un set complex de operatiuni economice care necesita o evidenta contabila atenta si conforma cu reglementarile in vigoare. De la achizitia terenurilor si pana la vanzarea imobilelor finalizate, fiecare etapa implica tranzactii cu impact fiscal si contabil semnificativ.In acest articol prezentam o monografie contabila bine structurata pentru un dezvoltator imobiliar. Aceasta contine inregistrarile corecte in contabilitate si explicatii clare pentru fiecare...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Cod TVA Anulat
Anularea codului de TVA poate avea un impact semnificativ asupra activitatii unei firme, iar pentru a evita erorile si sanctiunile, este esential ca antreprenorii si contabilii sa cunoasca reglementarile legislative aplicabile. In acest articol vom prezenta tratamentul fiscal si contabil pentru codul de TVA anulat si o monografie contabila clara.Tratament fiscal-contabil pentru cod TVA anulatAnularea codului de TVA poate avea loc, conform art. 316 alin. (11) din Codul fiscal, in urmatoarele...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Factura Booking.com: Studii De Caz Utile
Factura emisa de platforma Booking.com ridica adesea semne de intrebare din perspectiva tratarii contabile si fiscale, mai ales in cazul firmelor care inchiriaza spatii prin intermediul acestui serviciu. In acest articol, analizam pas cu pas cum se inregistreaza factura de la Booking.com in contabilitate, ce monografii contabile se aplica si ce obligatii declarative revin firmei beneficiare.Inchirieri prin platforma Booking.com: aspecte important de stiutOrice persoana fizica sau juridica care...
vezi AICI monografia << Taxa de Mediu 2% Monografie Contabila
Taxa de mediu a fost instituita prin Legea nr. 196/2005 privind Fondul pentru mediu, modificata si completata prin actele normative ulterioare. Aceasta taxa se aplica unei game variate de activitati si produse, de la autovehicule si anvelope uzate, la ambalaje si echipamente electrice si electronice, avand ca obiectiv principal descurajarea comportamentelor poluante si generarea de resurse financiare destinate proiectelor de protectie a mediului.Din perspectiva contabilitatii, taxa de mediu...
vezi AICI monografia <<