Eliminarea rovinietei sau includerea valorii acesteia în prețul motorinei ar dezavantaja transportatorii feroviari și ar mări diferența dintre tarifele de utilizare a infrastructurii plătite de operatorii feroviari și cei rutieri, în defavoarea primilor, susține Asociația Industriei Feroviare (AIF), citat de Mediafax. Operatorii feroviari subvenționeaza deja, indirect, sistemul de transport rutier, prin accizele aplicate motorinei consumate în tracțiunea locomotivelor Diesel, accize care sunt direcționate spre întreținerea și modernizarea infrastructurii rutiere și nu către cea feroviară, arată AIF într-o scrisoare deschisă adresată ministrului Transporturilor, Ludovic Orban.
Totodată, asociația susține că diferențele de tarife ale taxei de utilizare a infrastructurii rutiere și feroviare sunt foarte mari, într-un raport aproximativ de 1/4 în favoarea celui rutier, iar această diferență de taxare se reflectă și în tarifele practicate de operatorii feroviari și rutieri. Sistemul rutier devine astfel, în mod artificial, mai atractiv pentru transportatorii de marfă. "Pornind de la principiul echității în transport și a egalității între factorii economici, considerăm că rovinieta nu trebuie eliminată, ci eventual cuantumul acesteia ar trebui sa includă și costurile externe, care la ora actuală sunt suportate în mod netransparent de contribuabil (costurile de poluare a mediului românesc, costurile provocate de accidentele rutiere, costurile avariilor produse asupra vehiculelor unor terți în urma deteriorării infrastructurii)", se menționează în scrisoare.
Pierderi de peste 10 miliarde de euro
AIF apreciază că măsurile de subfinanțare a infrastructurii din perioada 1990-2007 au contribuit la degradarea sistemului de transport feroviar și la scăderea comenzilor adresate de companiile de cale ferată industriei feroviare românești. În acest fel, economia românească a pierdut peste 10 miliarde de euro prin lipsa comenzilor, bani care, în parte, s-ar fi întors la bugetul de stat sub forma impozitelor și ar fi contribuit la dezvoltarea economiei prin crearea de noi locuri de muncă sau de ridicare calitativă a prestației muncii angajatorilor din industria furnizoare de cale ferată, conform sursei citate.
Protocol cu 11 revendicări
În încheierea scrisorii, AIF îi solicită ministrului Transporturilor să reconsidere poziția ministerului în legătură cu eliminarea rovinietei.
Transportatorii rutieri au elaborat un protocol care conține 11 revendicări, printre care eliminarea plății rovinietei pentru drumurile naționale, eliminarea totală a restricțiilor de circulație a camioanelor, anularea taxei de înmatriculare pentru vehiculele cu Euro 4 și Euro 5, asigurarea transparenței colectării accizelor din carburanți și monitorizarea de către asociațiile patronale din transporturi a utilizării acestora pentru construcția și întreținerea drumurilor.
Printre membrii fondatori ai AIF, înființată anul trecut, se regăsesc Eximprod Grup, furnizor de produse pentru instalații electrice, componente IT și telecomunicații, ISAF - proiectarea, construirea, instalarea, modernizarea și întreținerea în domeniul electrificării feroviare, Siemens - automatizarea și alimentarea cu energie electrică a instalațiilor feroviare și producția de material rulant, UCM Reșița - construcția de mașini industriale și Vossloh Tehnică Feroviară.
MEF a acceptat eliminarea rovinietei
Ministerul Economiei și Finanțelor (MEF) a acceptat propunerea transportatorilor de a elimina rovinieta și de a încasa taxa de drum din prețul carburanților, acordul urmând să fie semnat săptămâna viitoare între Ministerul Transporturilor și transportatorii rutieri. "Ministerul Finanțelor susține ideea noastră de a scoate rovinieta și de a colecta taxa din prețul carburantului, astfel că am rezolvat problema cea mai importantă", a precizat Hagiu, acuzându-i pe reprezentanții Ministerului Transporturilor că au tergiversat soluționarea cererii lor.
La începutul acestei săptămâni, Hagiu susținea că varianta propusă de FORT presupune colectarea taxei de drum direct din carburant, urmând ca taxa de autostradă să fie colectată prin unitățile fixe de taxare. Ultima întâlnire de acest fel dintre transportatori și ministerul de resort a avut loc la data de 13 martie, dar semnarea protocolului a fost amânată pentru rezolvarea unor probleme. La finalul întâlnirii, ministrul Ludovic Orban a spus că transportatorii au avut solicitări legate de modificarea legislației, de organizarea activității rutiere, dar și cerințe pertinente pe care le-a acceptat. Dintre acestea din urmă, Orban le-a numit atunci pe cele legate de înființarea unui sistem unic de control pentru toți operatorii, a unui sistem de autorizare a personalului și a accesului la toate documentele din acest domeniu. Transportatorii rutieri amenințau cu declanșarea unui protest la nivel național în cazul în care nu va fi semnat protocolul.
Esential pentru contabili - Monografii contabile complete
Monografie acordarea de ajutoare membrilor de sindicat
Organizatiile sindicale conduc contabilitatea potrivit Reglementarilor contabile aprobate prin O.M.F.P. nr. 3.103/2017, cu modificarile si completarile ulterioare. Principalele surse de venit ale sindicatelor sunt cotizatiile membrilor, venituri neimpozabile pentru sindicat conform art. 15 din Codul fiscal.Vom stabili in acest articol monografia contabila pentru acordarea de ajutoare membrilor de sindicatReglementari legislative importante privind acordarea de ajutoare membrilor de sindicatArt....
vezi AICI monografia << Monografie Reparatie In Garantie
Din punct de vedere contabil, reparatiile efectuate in perioada de garantie ridica probleme legate de recunoasterea corecta a cheltuielilor, a provizioanelor si a relatiei cu clientii sau furnizorii implicati. In practica, pot aparea mai multe scenarii: reparatia este efectuata de firma vanzatoare pe cheltuiala proprie, de un service autorizat cu decontare ulterioara, sau direct de catre client cu rambursarea costurilor de catre furnizor.In acest articol vom prezenta o monografie contabila...
vezi AICI monografia << Monografie Achizitie Utilaj: Tratament Fiscal Si Studii De Caz
Achizitia unui utilaj reprezinta o investitie importanta pentru orice companie, indiferent de domeniul de activitate. Din punct de vedere contabil, aceasta operatiune trebuie inregistrata corect, respectand reglementarile privind imobilizarile corporale, amortizarea si tratamentul fiscal aferent. In acest articol vom prezenta pas cu pas monografia contabila pentru achizitia unui utilaj, de la momentul cumpararii pana la punerea in functiune, evidentiind conturile utilizate si implicatiile...
vezi AICI monografia << âRentrop & Straton a implinit 30 de ani! Consilier Taxe si Impozite a implinit 30 de ani!
Rentrop & Straton, cea mai cunoscuta companie din Romania din domeniul informatiilor specializate, aniverseaza 30 de existenta.Sunt 30 de ani in care aceasta companie mixta romano-germana a sprijinit in mod profesionist dezvoltarea sanatoasa a mediului antreprenorial, realizand peste 6.100 de produse destinate firmelor romanesti si profesionistilor din domenii vitale ale economiei: fiscalitate, contabilitate, legislatia muncii, resurse umane, protectia datelor etc.6.100 de produse. O...
vezi AICI monografia << Monografie Profit Reinvestit: Studii De Caz Utile
Profitul reinvestit reprezinta acea parte din castigul net al unei firme care nu este distribuita sub forma de dividende, ci este utilizata pentru dezvoltarea activitatii – de exemplu, pentru achizitia de echipamente, utilaje sau alte active necesare. Legislatia fiscala ofera facilitati companiilor care aleg sa isi reinvesteasca profitul, prin scutirea de impozit a acestor sume. Din perspectiva contabila, profitul reinvestit necesita o monografie contabila specifica, astfel incat sa...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Reparatii Auto: Cum Inregistrezi Reparatiile Pentru Dauna Autoturismului
Reparatiile auto sunt situatii frecvente care apar in activitatea unei firme si, pentru a fi tratate corect din punct de vedere financiar, au nevoie de o evidenta clara. Din punct de vedere contabil, aceste operatiuni pot ridica uneori semne de intrebare, de exemplu: cum se inregistreaza corect cheltuielile, ce conturi se utilizeaza si care sunt implicatiile fiscale?In acest articol vom prezenta trei studii de caz utile ce contin monografia contabila pentru reparatii auto. Scopul acestor exemple...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Dezvoltare Imobiliara Si Aspecte Fiscale Importante
Dezvoltatorii imobiliari se confrunta cu un set complex de operatiuni economice care necesita o evidenta contabila atenta si conforma cu reglementarile in vigoare. De la achizitia terenurilor si pana la vanzarea imobilelor finalizate, fiecare etapa implica tranzactii cu impact fiscal si contabil semnificativ.In acest articol prezentam o monografie contabila bine structurata pentru un dezvoltator imobiliar. Aceasta contine inregistrarile corecte in contabilitate si explicatii clare pentru fiecare...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Cod TVA Anulat
Anularea codului de TVA poate avea un impact semnificativ asupra activitatii unei firme, iar pentru a evita erorile si sanctiunile, este esential ca antreprenorii si contabilii sa cunoasca reglementarile legislative aplicabile. In acest articol vom prezenta tratamentul fiscal si contabil pentru codul de TVA anulat si o monografie contabila clara.Tratament fiscal-contabil pentru cod TVA anulatAnularea codului de TVA poate avea loc, conform art. 316 alin. (11) din Codul fiscal, in urmatoarele...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Factura Booking.com: Studii De Caz Utile
Factura emisa de platforma Booking.com ridica adesea semne de intrebare din perspectiva tratarii contabile si fiscale, mai ales in cazul firmelor care inchiriaza spatii prin intermediul acestui serviciu. In acest articol, analizam pas cu pas cum se inregistreaza factura de la Booking.com in contabilitate, ce monografii contabile se aplica si ce obligatii declarative revin firmei beneficiare.Inchirieri prin platforma Booking.com: aspecte important de stiutOrice persoana fizica sau juridica care...
vezi AICI monografia << Taxa de Mediu 2% Monografie Contabila
Taxa de mediu a fost instituita prin Legea nr. 196/2005 privind Fondul pentru mediu, modificata si completata prin actele normative ulterioare. Aceasta taxa se aplica unei game variate de activitati si produse, de la autovehicule si anvelope uzate, la ambalaje si echipamente electrice si electronice, avand ca obiectiv principal descurajarea comportamentelor poluante si generarea de resurse financiare destinate proiectelor de protectie a mediului.Din perspectiva contabilitatii, taxa de mediu...
vezi AICI monografia <<