In vederea stimularii dezvoltarii profesiei de expert contabil si contabil autorizat precum si pentru intarirea disciplinei financiare in randul membrilor, Consiliul Superior al Corpului a aprobat unele facilitati acordate membrilor care respecta termenele legale in vigoare pentru obtinerea vizei de exercitare a profesiei, dupa cum urmeaza:
Reducerea taxelor anuale pentru cursurile privind dezvoltarea profesionala continua, astfel:
De la 400 lei la 300 lei pentru experti contabili
De la 320 lei la 220 lei pentru contabili autorizati
cu conditia ca acestea sa fie platite integral pana la data de 31 martie a fiecarui an.
Pentru membrii Corpului care platesc taxele pentru organizarea cursurilor dupa data de 31 martie, acestea raman neschimbate (400 de lei pentru experti contabili, 320 de lei pentru contabili autorizati.)
Noile taxe pentru organizarea cursurilor se includ in cotizatiile fixe datorate de membrii Corpului persoane fizice.
Reducerea cotizatiei variabile de la 1,2% la 1% din veniturile realizate, daca este achitata integral pana la data de 31 martie a fiecarui an pentru veniturile realizate in anul anterior si respectiv daca este achitata in avans pana la data de 31 august pentru veniturile realizate in semestrul I a anului curent.
Pentru membrii Corpului care achita cotizatia variabila dupa data de 31 martie a fiecarui an pentru veniturile realizate in anul anterior si respectiv dupa data de 31 august pentru veniturile realizate in semestrul I a anului curent acesta ramane 1,2% din veniturile realizate.
Masuri pentru dezvoltarea profesiei
Masuri pentru incurajarea formelor superioare de exercitare a profesiei
Pentru stimularea operatiunilor de concentrare se stabilesc urmatoarele masuri:
Reducerea cu 50% a cotizatiei variabile datorata pentru primul an de activitate de catre societatea de expertiza contabila sau de contabilitate infiintata prin fuziunea a doua societati de expertiza contabila sau de contabilitate si care are cel putin 10 angajati cu contracte legale potrivit legislasiei muncii.
Pentru grupurile sau hoding-urile formate prin asocierea a doua sau mai multe societati de expertiza contabila si/sau de contabilitate si care sunt inregistrate potrivit legii :
Reducerea cu 10% a cotizatiilor fixe si variabile datorate de societatile din grup (holding) pe toata perioada cat fac parte din grup (holding).
Scutirea de la plata cotizatiei variabile de catre grupul (holding-ul) creat prin asocierea a doua sau mai multe societati de expertiza contabila sau de contabilitate membre ale Corpului.
Masuri pentru stimularea exercitarii profesiei in societati de expertiza contabila sau de contabilitate :
Scutirea de la plata cotizatiei variabile in primul an de activitate, pentru societatile de expertiza contabila si de contabilitate infiintate.
Reducerea cu 10% a cotizatiei variabile pentru societatile de expertiza contabila si de contabilitate care au un numar de 3 - 6 angajati cu contracte potrivit legislatiei muncii.
Reducerea cu 15% a cotizatiei variabile pentru societatile de expertiza contabila si de contabilitate care au un numar de 7 - 10 angajati cu contracte potrivit legislatiei muncii.
Reducerea cu 20% a cotizatiei variabile pentru societatile de expertiza contabila si de contabilitate care au un numar de 11 - 20 angajati cu contracte potrivit legislatiei muncii.
Reducerea cu 25% a cotizatiei variabile pentru societatile de expertiza contabila si de contabilitate care au un numar de peste 20 angajati cu contracte potrivit legislatiei muncii.
Reducerea cu 50% a cotizatiei fixe datorate de expertii contabili si contabilii autorizati care au calitatea de asociati, actionari si/sau angajati cu contracte potrivit legislatiei muncii, in cadrul societatilor de expertiza contabila/contabilitate, membre ale Corpului, si care nu desfasoara activitati individuale (pe cont propriu).
Nota : primul an de activitate - se intelege anul in care are loc inregistrarea la Registrul Comertului , daca aceasta a avut loc in perioada 1 ianuarie - 30 iunie ;
- anul urmator inregistrarii daca aceasta a avut loc dupa 1 iulie a anului de inregistrare.
Grupul sau Holding-ul de societati membre C.E.C.C.A.R. au semnificatia stabilita prin legislatia in vigoare, cu precizarea ca din Grup pot face parte si societati ale altor profesii (avocati, IT, UNEVAR si UNPIR) si trebuie inregistrat in evidentele Corpului.
Angajatii cu contracte potrivit legislatiei muncii - se inteleg contracte cu durata normala de lucru.
Masuri pentru stimularea tinerilor profesionisti contabili
Tinerii profesionisti contabili membri C.E.C.C.A.R. beneficiaza in primii doi ani de la data inregistrarii in Tabloul Corpului de urmatoarele facilitati :
Scutirea de la plata taxelor pentru cursurile organizate in cadrul Programului national de dezvoltare profesionala continua.
Scutirea de la plata cotizatiei variabile.
Facilitati acordate membrilor filialei care sufera de boli cronice
Cotizatia fixa se stabileste la valoarea de 150 de lei pe an; cotizatia variabila se va determina, datora si achita, numai daca veniturile anuale realizate depasesc suma de 9.000 lei, iar tarifele privind orele de pregatire profesionala se reduc cu 50%.
In situatia in care membrul filialei solicitant isi desfasoara activitatea exclusiv printr-o societate membra a Corpului, si nu realizeaza venituri in nume propriu, va fi scutit de plata cotizatiei fixe aferenta personei fizice.
Aceste facilitati se acorda pe perioade de pana la un an, in baza unei solicitari scrise, insotita de actul medical care sa ateste starea de sanatate a solicitantului, ce va fi supusa aprobarii Consiliului Filialei Bihor.
Sursa:
CECCAR Bihor Esential pentru contabili - Monografii contabile complete
Monografie Contabila Achizitie Actiuni - Aspecte Cheie
Achizitia de actiuni reprezinta o operatiune frecventa in activitatea companiilor care doresc sa isi diversifice investitiile sau sa dobandeasca controlul asupra altor entitati. Din punct de vedere contabil, o astfel de tranzactie implica o serie de inregistrari specifice, in functie de natura actiunilor achizitionate (listate sau nelistate), scopul detinerii acestora si sursa de finantare utilizata. In acest articol prezentam principalele aspecte contabile legate de achizitia de actiuni, cu...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Ajustare TVA Stoc Marfa: Studii De Caz
Ajustarea TVA aferenta stocurilor de marfa este o operatiune contabila importanta, care trebuie tratata cu atentie pentru a respecta prevederile fiscale si a evita erorile in evidenta contabila. In acest articol, prezentam studii de caz relevante ce contin monografii contabile cu ajustarea de TVA pentru un stoc de marfa.Cand se face ajustarea de TVA?Ajustarea TVA in cazul achizitiilor de servicii si bunuri, altele decat bunurile de capital, este reglementata de art. 304 alin (1) din Codul...
vezi AICI monografia << Rentrop & Straton implineste 30 de ani! Consilier Taxe si Impozite implineste 30 de ani!
Rentrop & Straton, cea mai cunoscuta companie din Romania din domeniul informatiilor specializate, aniverseaza 30 de ani de existenta.Sunt 30 de ani in care aceasta companie mixta romano-germana a sprijinit in mod profesionist dezvoltarea sanatoasa a mediului antreprenorial, realizand peste 6.100 de produse destinate firmelor romanesti si profesionistilor din domenii vitale ale economiei: fiscalitate, contabilitate, legislatia muncii, resurse umane, protectia datelor etc.6.100 de...
vezi AICI monografia << Reevaluarea Imobilizarilor Corporale: Monografie Contabila si Aspecte Fiscale Importante
Reevaluarea imobilizarilor corporale se efectueaza pentru a reflecta in contabilitate valoarea justa a acestora, in conformitate cu realitatea economica si cu evolutiile pietei. Aceasta operatiune este necesara atunci cand exista diferente semnificative intre valoarea contabila si valoarea de piata a activelor, astfel incat situatiile financiare sa ofere o imagine fidela si relevanta pentru utilizatori. In acest articol vom prezenta aspecte cheie ce trebuie avute in vedere la aceasta operatiune...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Casare Mijloace Fixe: Cum Se Inregistreaza Scoaterea Din Uz A Activelor
Casarea mijloacelor fixe este o operatiune contabila esentiala care marcheaza scoaterea definitiva din functiune a unor active ale unei entitati, fie din cauza uzurii fizice sau morale, fie pentru ca nu mai sunt eficiente economic.In acest articol, vom prezenta aspecte cheie cu privire la procedura de casare a mijloacelor fixe si vom oferi exemple de monografii contabile.Procedura de casare a mijloacelor fixeConform prevederilor din OMFP 2861/ 2009 privind inventarierea, scoaterea din functiune...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Cesiune Actiuni si Reglementari Cheie
Cesiunea partilor sociale reprezinta transmiterea partilor sociale catre persoane care, astfel, vor dobandi calitatea de asociat. Cesiunea se realizeaza pe baza unui contract de cesiune, iar transmiterea partilor sociale trebuie inscrisa in registrul comertului. In acest articol vom prezenta aspecte fiscale esentiale si vom oferi un exemplu de monografie contabile pentru cesiunea actiunilor.Reglementari cheie cu privire la cesiunea de actiuniContractul de cesiune se va incheia intre:cedenti,...
vezi AICI monografia << Monografie Majorare Capital Social: Studii de Caz
Majorarea capitalului social inseamna cresterea valorii totale a capitalului subscris de asociati sau actionari intr-o societate. Cu alte cuvinte, este o operatiune prin care firma primeste fonduri suplimentare, care se inregistreaza oficial ca parte din capitalul sau social. In acest articol va prezentam 3 monografii contabile cu operatiunile aferente majorarii de capital social.Majorare capital social. Asociat persoana juridicaIntrebare:Va rog sa ma ajutati cu o monografie contabila pentru...
vezi AICI monografia << Monografii Contabile Institutii Publice
Institutiile publice, spre deosebire de entitatile din sectorul privat, se supun unui cadru contabil specific, reglementat de normele Ministerului Finantelor si alte acte normative in vigoare. In activitatea curenta, apar frecvent situatii contabile complexe care necesita o abordare riguroasa, in conformitate cu legislatia bugetara si fiscala aplicabila. In acest articol vom prezenta exemple concrete de monografii contabile care vizeaza situatii des intalnite in institutiile publice!Monografie -...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Colectarea Deseurilor Si Aspecte Fiscale
Activitatea de colectare a deseurilor este tot mai importanta in contextul protejarii mediului si al dezvoltarii durabile. Aceasta implica nu doar operatiuni logistice si tehnice, ci si aspecte contabile specifice. Indiferent daca este vorba despre deseuri reciclabile, menajere sau industriale, firmele care desfasoara astfel de activitati trebuie sa respecte o serie de reglementari fiscale si contabile. In aceasta monografie, prezentam modul de inregistrare in contabilitate a principalelor...
vezi AICI monografia << Monografie Gestionarea Subventiilor Si Reglementari Cheie
Subventiile sunt fonduri nerambursabile acordate de autoritati sau organizatii guvernamentale cu scopul de a sprijini diverse sectoare economice, de la agricultura si industrie pana la educatie si cercetare. O gestionare corecta este esentiala pentru conformitatea legala si pentru asigurarea transparentei si eficientei utilizarii fondurilor respective. Va prezentam in acest articol principalele reglementari contabile cu privire la gestionarea subventiilor si vom oferi o monografie contabila...
vezi AICI monografia <<