Va aducem la cunostinta ca in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 874 din 23 noiembrie 2015 a fost publicat
Ordinul ministrului finantelor publice nr. 3831/2015 pentru aprobarea Procedurii de aplicare a prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 44/2015 privind acordarea unor facilitati fiscale in cazul creantelor administrate de catre organul fiscal central.
Prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.44/2015 privind acordarea unor facilitati fiscale a fost creat cadrul legal pentru ca orice contribuabil, persoana fizica sau juridica, sa ajunga la zi cu plata taxelor si impozitelor, aceasta masura avand ca scop sprijinirea contribuabililor aflati in dificultate precum si stimularea achitarii obligatiilor de plata restante la buget.
Obiectul facilitatilor fiscale
Organul fiscal competent acorda urmatoarele facilitati fiscale:
- amanarea la plata a obligatiilor de plata accesorii pana la data solutionarii cererii de anulare a accesoriilor sau pana la data de 30 iunie 2016 inclusiv, in cazul in care nu se depune cererea de anulare a accesoriilor;
- anularea obligatiilor de plata accesorii.
Categoriile de obligatii de plata accesorii care, potrivit legii, pot face obiectul facilitatilor fiscale prevazute de Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 44/2015 sunt urmatoarele:
Categoriile de obligatii fiscale accesorii care pot face obiectul facilitatilor fiscale
a) penalitatile de intarziere;
b) o cota de 54,2% din dobanzi;
c) o cota de 77,1% din majorarile de intarziere datorate de contribuabili pana la data intrarii in vigoare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 39/2010 pentru modificarea si completarea Ordonantei Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, aprobata cu modificari prin Legea nr. 46/2011.
Obligatiile de plata accesorii, prevazute mai sus, sunt aferente:
- obligatiilor de plata principale restante la 30 septembrie 2015 inclusiv;
- obligatiilor de plata principale declarate suplimentar de contribuabil prin declaratie rectificativa prin care se corecteaza obligatiile fiscale principale cu scadente anterioare datei de 30 septembrie 2015 inclusiv;
- obligatiilor de plata principale cu termene de plata pana la 30 septembrie 2015 inclusiv si stinse pana la aceasta data;
- obligatiilor de plata principale cuprinse in decizii de impunere emise ca urmare a unei inspectii fiscale in derulare la data intrarii in vigoare a ordonantei de urgenta.
- Pentru obligatiile esalonate la plata potrivit Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 29/2011 privind reglementarea acordarii esalonarii la plata, aprobata prin Legea nr. 15/2012, cu modificarile si completarile ulterioare, si pentru care esalonarea se finalizeaza pana la data de 31 martie 2016, se anuleaza cota de 54,2% din dobanda esalonata la plata aferenta ratelor cu termene de plata ulterioare datei de 1 octombrie 2015. in acest caz, penalitatile de intarziere amanate la plata se anuleaza potrivit legii.
- Pentru obligatiile de plata reprezentand taxa pe valoarea adaugata cu scadente anterioare datei de 30 septembrie 2015 si care rezulta din inscrierea in randurile de regularizari din decontul de TVA a taxei colectate prin care se corecteaza taxa pe valoarea adaugata cu scadente anterioare datei de 30 septembrie 2015 inclusiv.
Contribuabilii care intentioneaza sa beneficieze de oricare dintre facilitatile fiscale prevazute de ordonanta de urgenta vor notifica organul fiscal competent cu privire la intentia de a beneficia de facilitati.
Notificarea
Notificarea se depune la registratura organul fiscal competent sau poate fi comunicata prin posta, cu scrisoare recomandata cu confirmare de primire.
Notificarea se solutioneaza de catre organul fiscal competent, in termen de cel mult 5 zile lucratoare de la data inregistrarii acesteia, prin emiterea unei decizii de amanare la plata a obligatiilor de plata accesorii.
Notificarea va cuprinde cel putin urmatoarele elemente:
a) datele de identificare a contribuabilului: denumirea/numele si prenumele acestuia, a/ale reprezentantului legal/ reprezentantului fiscal/imputernicitului, daca este cazul, domiciliul fiscal, codul de identificare fiscala, numarul de telefon/fax al acestora, adresa de e-mail, inclusiv datele de identificare pentru sediile secundare inregistrate fiscal, potrivit legii;
b) obiectul notificarii, respectiv intentia de a beneficia de anularea obligatiilor de plata accesorii;
c) data si semnatura contribuabilului/reprezentantului legal/reprezentantului fiscal/imputernicitului.
In baza notificarii organul fiscal competent emite si comunica urmatoarele:
- catre contribuabil - decizia de amanare la plata a obligatiilor de plata accesorii;
- catre institutiile de credit la care debitorul are deschise conturi bancare si/sau catre tertii popriti la care detin/datoreaza sume de bani debitorului- adresa de sistare temporara, totala sau partiala, a executarii silite prin poprire.
Precizam ca, prin emiterea acestor acte, procedura de executare silita a obligatiilor de plata accesorii ce fac obiectul amanarii la plata se suspenda sau nu incepe, dupa caz.
in cazul in care contribuabilul nu a notificat organul fiscal, poate beneficia de anularea la plata a obligatiilor fiscale accesorii daca sunt stinse obligatiile fiscale principale prevazute de
O.U.G. nr. 44/2015, iar diferentele de cote de obligatii fiscale accesorii ce nu fac obiectul anularii la plata (45, 8% din dobanzi) se achita utilizand, numarul de evidenta a platii.
31 martie 2016- data limita pentru stingerea obligatiilor de plata principale
Pentru a beneficia de facilitatile fiscale prevazute de Ordonanta de urgenta, contribuabilii au obligatia ca pana la data de 31 martie 2016, inclusiv, sa stinga prin orice modalitate obligatiile de plata principale, restante la 30 septembrie 2015.
30 iunie 2016 - data limita pentru depunerea cererii de anulare si pentru indeplinirea celorlalte conditii prevazute de lege
Continuarea AICI.
Sursa: ANAF, Directia Generala Regionala a Finantelor Publice Galati
Esential pentru contabili - Monografii contabile complete
Monografie Contabila Achizitie Actiuni - Aspecte Cheie
Achizitia de actiuni reprezinta o operatiune frecventa in activitatea companiilor care doresc sa isi diversifice investitiile sau sa dobandeasca controlul asupra altor entitati. Din punct de vedere contabil, o astfel de tranzactie implica o serie de inregistrari specifice, in functie de natura actiunilor achizitionate (listate sau nelistate), scopul detinerii acestora si sursa de finantare utilizata. In acest articol prezentam principalele aspecte contabile legate de achizitia de actiuni, cu...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Ajustare TVA Stoc Marfa: Studii De Caz
Ajustarea TVA aferenta stocurilor de marfa este o operatiune contabila importanta, care trebuie tratata cu atentie pentru a respecta prevederile fiscale si a evita erorile in evidenta contabila. In acest articol, prezentam studii de caz relevante ce contin monografii contabile cu ajustarea de TVA pentru un stoc de marfa.Cand se face ajustarea de TVA?Ajustarea TVA in cazul achizitiilor de servicii si bunuri, altele decat bunurile de capital, este reglementata de art. 304 alin (1) din Codul...
vezi AICI monografia << Rentrop & Straton implineste 30 de ani! Consilier Taxe si Impozite implineste 30 de ani!
Rentrop & Straton, cea mai cunoscuta companie din Romania din domeniul informatiilor specializate, aniverseaza 30 de ani de existenta.Sunt 30 de ani in care aceasta companie mixta romano-germana a sprijinit in mod profesionist dezvoltarea sanatoasa a mediului antreprenorial, realizand peste 6.100 de produse destinate firmelor romanesti si profesionistilor din domenii vitale ale economiei: fiscalitate, contabilitate, legislatia muncii, resurse umane, protectia datelor etc.6.100 de...
vezi AICI monografia << Reevaluarea Imobilizarilor Corporale: Monografie Contabila si Aspecte Fiscale Importante
Reevaluarea imobilizarilor corporale se efectueaza pentru a reflecta in contabilitate valoarea justa a acestora, in conformitate cu realitatea economica si cu evolutiile pietei. Aceasta operatiune este necesara atunci cand exista diferente semnificative intre valoarea contabila si valoarea de piata a activelor, astfel incat situatiile financiare sa ofere o imagine fidela si relevanta pentru utilizatori. In acest articol vom prezenta aspecte cheie ce trebuie avute in vedere la aceasta operatiune...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Casare Mijloace Fixe: Cum Se Inregistreaza Scoaterea Din Uz A Activelor
Casarea mijloacelor fixe este o operatiune contabila esentiala care marcheaza scoaterea definitiva din functiune a unor active ale unei entitati, fie din cauza uzurii fizice sau morale, fie pentru ca nu mai sunt eficiente economic.In acest articol, vom prezenta aspecte cheie cu privire la procedura de casare a mijloacelor fixe si vom oferi exemple de monografii contabile.Procedura de casare a mijloacelor fixeConform prevederilor din OMFP 2861/ 2009 privind inventarierea, scoaterea din functiune...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Cesiune Actiuni si Reglementari Cheie
Cesiunea partilor sociale reprezinta transmiterea partilor sociale catre persoane care, astfel, vor dobandi calitatea de asociat. Cesiunea se realizeaza pe baza unui contract de cesiune, iar transmiterea partilor sociale trebuie inscrisa in registrul comertului. In acest articol vom prezenta aspecte fiscale esentiale si vom oferi un exemplu de monografie contabile pentru cesiunea actiunilor.Reglementari cheie cu privire la cesiunea de actiuniContractul de cesiune se va incheia intre:cedenti,...
vezi AICI monografia << Monografie Majorare Capital Social: Studii de Caz
Majorarea capitalului social inseamna cresterea valorii totale a capitalului subscris de asociati sau actionari intr-o societate. Cu alte cuvinte, este o operatiune prin care firma primeste fonduri suplimentare, care se inregistreaza oficial ca parte din capitalul sau social. In acest articol va prezentam 3 monografii contabile cu operatiunile aferente majorarii de capital social.Majorare capital social. Asociat persoana juridicaIntrebare:Va rog sa ma ajutati cu o monografie contabila pentru...
vezi AICI monografia << Monografii Contabile Institutii Publice
Institutiile publice, spre deosebire de entitatile din sectorul privat, se supun unui cadru contabil specific, reglementat de normele Ministerului Finantelor si alte acte normative in vigoare. In activitatea curenta, apar frecvent situatii contabile complexe care necesita o abordare riguroasa, in conformitate cu legislatia bugetara si fiscala aplicabila. In acest articol vom prezenta exemple concrete de monografii contabile care vizeaza situatii des intalnite in institutiile publice!Monografie -...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Colectarea Deseurilor Si Aspecte Fiscale
Activitatea de colectare a deseurilor este tot mai importanta in contextul protejarii mediului si al dezvoltarii durabile. Aceasta implica nu doar operatiuni logistice si tehnice, ci si aspecte contabile specifice. Indiferent daca este vorba despre deseuri reciclabile, menajere sau industriale, firmele care desfasoara astfel de activitati trebuie sa respecte o serie de reglementari fiscale si contabile. In aceasta monografie, prezentam modul de inregistrare in contabilitate a principalelor...
vezi AICI monografia << Monografie Gestionarea Subventiilor Si Reglementari Cheie
Subventiile sunt fonduri nerambursabile acordate de autoritati sau organizatii guvernamentale cu scopul de a sprijini diverse sectoare economice, de la agricultura si industrie pana la educatie si cercetare. O gestionare corecta este esentiala pentru conformitatea legala si pentru asigurarea transparentei si eficientei utilizarii fondurilor respective. Va prezentam in acest articol principalele reglementari contabile cu privire la gestionarea subventiilor si vom oferi o monografie contabila...
vezi AICI monografia <<