Factura este pentru o firma cel mai simplu, dar si cel mai important aspect al activitatii. Chiar daca pare banal si usor de realizat, in realitate nu este deloc facil sa impaci tot ceea ce tine de legislatie, design si marketing.
Ce facem atunci cand avem nevoie de o structura diferita pentru produse si servicii? Dar cand trebuie sa putem exporta in mai multe formate, gen A5, A4 sau factura insotita? Cum integram design-ul si elementele de marketing. In ce fel procedam atunci cand facturam in monede diferite sau cand avem parte de un regim special de facturare?
Am decis sa va aratam mai jos cum se pot realiza toate aceste lucruri in aplicatia de facturare online realizata de catre Smart Bill, o aplicatie gazduita in Cloud (
puteti citi aici detalii despre gestiunea stocurilor in Cloud >>).
In primul rand, este foarte important de mentionat faptul ca aplicatia ne permite sa preluam automat datele clientului din bazele de date publice, prin simpla adaugare a CIF-ului. Astfel, daca avem un client nou se introduce CIF-ul si Smart Bill preia toate datele clientului, dupa cum se poate observa din imaginea de mai jos.
Atunci cand se doreste emiterea unei facturi, avem posibilitatea sa alegem tipul vanzarii dorite, produs sau serviciu:
In pasul urmator vom alege cota de TVA dintr-o lista preincarcata:
Evident, vom alege si moneda in care dorim sa aiba loc facturarea. “Leu” este setat implicit, dar daca dorim sa alegem o alta moneda aplicatia ne va anunta in mod automat si cursul valutar:
Trebuie sa retineti ca inclusiv cursul valutar poate fi setat in functie de ceea ce dorim sa folosim (
...click aici pentru a testa aplicatia >>). Astfel, putem alege cursul din ziua curenta sau cel din ziua precedenta:
Atunci cand stabiilim sumele putem sa alegem daca pretul va contine sau nu TVA. Acest lucru ne ajuta foarte mult in situatia in care, spre exemplu, cunoastem pretul final, dar nu stim baza TVA-ului.
In urmatorul pas ne este oferita posibilitatea de a mentiona date ce fac referire la optiunea TVA la incasare, cu precizarea valorilor incasate in numerar, stabilirea datei de livrare si a datei de incasare. Puteti vedea cum se realizeaza acest lucru si in imaginea de mai jos.
Daca dorim, putem adauga detalii suplimentare in caseta de “mentiuni”. Aici putem trece numarul contractului sau orice altceva ne intereseaza.
Daca am salvat factura, putem sa previzualizam in mai multe modele de afisare. De aici ne putem alege modelul, culoarea sau formatul de tiparire.
Foarte important: putem sa facem vanzari fara scadere din gestiune. Ele sunt utila daca nu am incarcat stocul cu NIR, insa dorim sa vindem cat mai rapid.
Daca am reusit sa punem la punct toate aceste detalii, factura este gata. O putem salva si o putem trimite catre clienti. (
...vezi aici cum functioneaza Smart Bill >>)
Elemente optionale ce pot fi configurate
Aplicatia de facturare Smart Bill ne ofera oportunitatea de a adauga o serie de alte elemente de identificare a firmei:
Dupa ce am trecut de acest pas, putem sa alegem care dintre ele sa si apara efectiv pe factura.
Daca dorim, in lista de preferinte personale putem sa alegem numarul de zecimale cu care lucram.
Atentie: daca folosim un regim special, putem sa selectam ca acesta sa apara pe factura
Astfel se poate realiza Factura in sistemul de facturare furnizat de aplicatia Smart Bill (
...detalii gasiti aici >>). Simplu, rapid si cu o serie de optiuni care ne ajuta sa adaugam toate elementele de care avem nevoie.
Foto: pixabay.com
Esential pentru contabili - Monografii contabile complete
Monografie Garantie Chirie Si Reglementari Cheie
Un contract de inchiriere implica, de cele mai multe ori, plata unei garantii de catre chirias, menita sa acopere eventualele daune sau neplati. Din punct de vedere contabil, aceasta garantie trebuie tratata cu atentie, avand un regim specific de inregistrare. In acest articol, prezentam aspecte contractuale importante si oferim o monografie clara pentru inregistrarea garantiei pentru chirie, conforma cu reglementarile contabile in vigoare.Garantie chirie: reglementari legislativeIn cazul unui...
vezi AICI monografia << Restituire Suma Necuvenita: Cont Contabil si Reglementari Cheie
In relatiile de munca pot aparea, uneori, erori sau situatii neprevazute care determina plata unor sume de bani catre salariat fara un temei legal. De la salarii platite in exces sau indemnizatii de concediu de odihna acordate eronate, aceste sume sunt considerate necuvenite si, potrivit legislatiei in vigoare, angajatorul are dreptul sa solicite restituirea acestora. In acest articol prezentam principalele reglementari legale cu privire la returnarea sumelor necuvenite si contul in care se...
vezi AICI monografia << Monografie Constituire Provizioane Clienti Neincasati
Provizioanele reprezinta o componenta importanta a evidentei contabile si sunt utilizate pentru a reflecta obligatii sau pierderi viitoare certe sau probabile. Constituirea corecta a acestora ajuta companiile sa-si gestioneze riscurile financiare si sa respecte principiul prudentei.Cand se constituie provizioanele?Provizioanele se constituie atunci cand o entitate are o obligatie curenta (legala sau implicita) generata de un eveniment trecut, iar pentru solutionarea acesteia este probabil sa fie...
vezi AICI monografia << Venituri Din Alte Surse: Tratament Fiscal si Monografie Contabila
Conform Codului Fiscal din Romania, veniturile din alte surse reprezinta o categorie fiscala distincta, in cadrul careia sunt incluse toate veniturile obtinute de persoanele fizice care nu se incadreaza in alte categorii de venituri, cum ar fi: salarii, activitati independente, cedarea folosintei bunurilor, pensii, investitii etc. In acest articol vom analiza tipurile de venituri din alte surse si tratamentul lor fiscal, oferind si un exemplu de monografie contabila.Ce sunt veniturile din alte...
vezi AICI monografia << Drepturi Salariale Castigate In Instanta: Monografie Contabila Si Tratament Fiscal
Drepturile salariale castigate in instanta de catre angajati genereaza obligatii clare pentru angajatori, nu doar din punct de vedere juridic, ci si fiscal-contabil. Aceste sume trebuie tratate ca venituri salariale, impozitate si inregistrate corespunzator, inclusiv cu dobanzile legale aplicabile. In acest articol analizam regimul fiscal al acestor plati si prezentam un studiu de caz practic cu monografie contabila.Tratament fiscal si contabil drepturi salariale castigate in instantaDrepturile...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Achizitie Actiuni - Aspecte Cheie
Achizitia de actiuni reprezinta o operatiune frecventa in activitatea companiilor care doresc sa isi diversifice investitiile sau sa dobandeasca controlul asupra altor entitati. Din punct de vedere contabil, o astfel de tranzactie implica o serie de inregistrari specifice, in functie de natura actiunilor achizitionate (listate sau nelistate), scopul detinerii acestora si sursa de finantare utilizata. In acest articol prezentam principalele aspecte contabile legate de achizitia de actiuni, cu...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Ajustare TVA Stoc Marfa: Studii De Caz
Ajustarea TVA aferenta stocurilor de marfa este o operatiune contabila importanta, care trebuie tratata cu atentie pentru a respecta prevederile fiscale si a evita erorile in evidenta contabila. In acest articol, prezentam studii de caz relevante ce contin monografii contabile cu ajustarea de TVA pentru un stoc de marfa.Cand se face ajustarea de TVA?Ajustarea TVA in cazul achizitiilor de servicii si bunuri, altele decat bunurile de capital, este reglementata de art. 304 alin (1) din Codul...
vezi AICI monografia << Rentrop & Straton implineste 30 de ani! Consilier Taxe si Impozite implineste 30 de ani!
Rentrop & Straton, cea mai cunoscuta companie din Romania din domeniul informatiilor specializate, aniverseaza 30 de ani de existenta.Sunt 30 de ani in care aceasta companie mixta romano-germana a sprijinit in mod profesionist dezvoltarea sanatoasa a mediului antreprenorial, realizand peste 6.100 de produse destinate firmelor romanesti si profesionistilor din domenii vitale ale economiei: fiscalitate, contabilitate, legislatia muncii, resurse umane, protectia datelor etc.6.100 de...
vezi AICI monografia << Reevaluarea Imobilizarilor Corporale: Monografie Contabila si Aspecte Fiscale Importante
Reevaluarea imobilizarilor corporale se efectueaza pentru a reflecta in contabilitate valoarea justa a acestora, in conformitate cu realitatea economica si cu evolutiile pietei. Aceasta operatiune este necesara atunci cand exista diferente semnificative intre valoarea contabila si valoarea de piata a activelor, astfel incat situatiile financiare sa ofere o imagine fidela si relevanta pentru utilizatori. In acest articol vom prezenta aspecte cheie ce trebuie avute in vedere la aceasta operatiune...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Casare Mijloace Fixe: Cum Se Inregistreaza Scoaterea Din Uz A Activelor
Casarea mijloacelor fixe este o operatiune contabila esentiala care marcheaza scoaterea definitiva din functiune a unor active ale unei entitati, fie din cauza uzurii fizice sau morale, fie pentru ca nu mai sunt eficiente economic.In acest articol, vom prezenta aspecte cheie cu privire la procedura de casare a mijloacelor fixe si vom oferi exemple de monografii contabile.Procedura de casare a mijloacelor fixeConform prevederilor din OMFP 2861/ 2009 privind inventarierea, scoaterea din functiune...
vezi AICI monografia <<