Feedback: din intelepciunea reactiei - articole conta.ro
Contabilitate � Conta.ro
Va asteptam online 24 ore din 24 sub sloganul: 100% contabilitate!
Puteti cere, oferi si gasi solutii la orice problema de contabilitate si fiscalitate. Si in plus aveti legislatia economica actualizata si un modul important de resurse umane.

Feedback: din intelepciunea reactiei

Cand ati avut cea mai recenta experienta in care v-a "iesit fum pe urechi" in relatia cu un coleg, seful sau un subordonat? Asa-i ca uneori nu intelegeti cum pot sa nu priceapa lucruri simple? Sau sa faca aceleasi greseli de fiecare data, desi de fiecare data va enervati si le corectati? Feedback-ul vine din sisteme, din biologie, din inginerie, de peste tot. Feedback e reactie. Dar armonia unei echipe? Acolo unde sunt oameni, reactiile sunt pervertite. Se indeparteaza de la problema si de multe ori se concentreaza pe relatie: Daca se supara daca zic ceva? De ce sa mai zic, ca si asa nu se schimba nimic, mai bine le fac eu singur si il las in pace? (Familiar?)

Cand e vorba de o organizatie si de performanta ei, atunci feedback-ul e cheia. Ce ziceti? Formula asta este de fapt un cuvant scurt pentru: "a spune ce gandesti despre rezultate, gesturi, actiuni, fapte ale celor din jur care au impact asupra rezultatelor echipei sau ale tale personal, sau asupra ta personal".

Treaba sta asa. Fiecare dintre noi are propria viziune asupra lucrurilor si propriile prioritati. Natural inclinam sa ne concentram asupra lor, din simplul motiv ca ne sunt disponibile. Dar ne lipseste perspectiva celor din jur. La fel si lor. Din schimbul de perspective, facem sa creasca performanta noastra a celor implicati in el. La angajare ni se dau niste scopuri, niste tinte de atins. Ziceam ca se formuleaza niste asteptari. Ca sa stim cum ne plasam in raport cu aceste asteptari, e nevoie sa primim feedback permanent. La fel, e nevoie mare sa dam feedback. Adica, daca sa zicem ca ni s-au stabilit niste tinte nerealiste? E musai sa anuntam din timp, nu?

Feedback-ul face o calibrare constanta. Datorita lui, evitam situatiile extreme de tipul: angajat dedicat, munceste zilnic la treaba lui fara sa atraga atentia nimanui, se trezeste intr-o zi la seful in birou ca e concediat. Sa fi stiut bietul om din timp ca face o treaba care nu-i tocmai ce trebuie, si cum o tot face se duce tot mai departe de ce se cerea de fapt de la el?...

Atentie!
Am zis la ce e bun. E bun ca sa schimbe comportamente. Ca sa le aduca pe o cale mai aproape de obtinerea rezultatelor optime dorite si asteptate de toata lumea.
Cum faci?

1. Il dai imediat ce observi o actiune care fie incalca o intelegere, fie (ce bine ar fi sa fim atenti la asta) produce un impact bun!
"Bravo, ai rezolvat foarte elegant problema clientului aceluia!"
"Ai alocat gresit sumele in buget si acum trebuie sa recalculam"
NU (ca nu mai ajuta la nimic): "Acum doua saptamani ai ratacit o chitanta si eu am cautat-o cam o ora"

2. Il formulezi specific.
"Ai ratacit o chhitanta si acum trebuie sa cautam cu totii."
NU: "Esti imprastiat si ne incurci pe toti." - nu ajuta

3. Feedback-ul priveste o actiune sau un comportament, o fapta umana. NU (NICIODATA) o fiinta umana.
"Ai intarziat cu o ora si acum suntem nevoiti sa lucram suplimentar cu totii"
NU: "Esti aiurit si ne-ai intarziat pe toti"

A avea o reactie la o actiune/fapta, ajuta pe celalalt sa inteleaga in ce fel actiunea sa are un impact. Feedback-ul construieste. La asta e util.

In incheiere, o poveste despre performanta. A fost odata o fabrica unde se lucra mult la banda. Angajatele erau femei. Conducerea s-a gandit sa creasca productivitatea si a initiat un program. Au inceput prin a schimba factorii de mediu, ca sa vada ce anume putea influenta randamentul angajatelor. Era oare lumina? Sau culoarea peretilor? Sau poate temperatura? Surpriza a fost ca, orice element schimbau, productivitatea crestea. Era mediul atat de prost? Nu. Era SUPRAVEGHEATA performanta. Pentru orice factor schimbat, angajatii primeau feedback si stiau ca performanta lor este urmarita.

A avea o reactie inseamna doua lucruri: ca vrei sa participi la un rezultat (evident) dar si ca esti atent, implicat, esti prezent (deloc de neglijat).


Examenul CECCAR 2020

100 de Subiecte rezolvate

- explicatii si temeiuri legale -

Click AICI >>


 

Comenteaza acest articol in forum

Articol de: Oana Damian - www.conta.ro
Data: 2012-04-03
Vizualizari: 3800


  Alte ContaArticole
postat la: 2020-09-25
MEEMA (Ministerul Economiei, Energiei si Mediului de Afaceri) face demersuri pentru a veni in sprijinul operatorilor economici din turism si propune garantarea in procent de 100% a voucherelor oferite ca alternativa la rambursare, aferente calatoriilor anulate in contextul pandemiei COVID-19. Citeste mai mult ...
postat la: 2020-09-25
ANAF (Agentia Nationala de Administrare Fiscala) reaminteste contribuabililor ca data limita pentru depunere notificarii, prin care se manifesta intentia de a beneficia de masura de restructurare a obligatiilor bugetare restante, este 30 septembrie 2020. Citeste mai mult ...
postat la: 2020-09-23
Administratia Judeteana a Finantelor Publice Teleorman informeaza ca in Monitorul Oficial nr. 817 din 4 septembrie 2020 a fost publicata O.U.G. nr. 153/2020 pentru instituirea unor masuri fiscale de stimulare a mentinerii/cresterii capitalurilor proprii, precum si pentru completarea unor acte normative. Citeste mai mult ...
  Conta Newsletter

MODIFICARILE din Contabilitate in 2020 - 9 Proceduri Contabile actualizate la zi Fii un contabil informat!

Aboneaza-te GRATUIT si vei primi Raportul Special

MODIFICARILE din Contabilitate in 2020 - 9 Proceduri Contabile actualizate la zi


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


  Conta Director
  Conta Site
  Conta Topicuri Forum
Copyright Conta Online / Conta.ro 2006 - 2020. Toate Drepturile rezervate
Un proiect: Fokus Digital Services