Agentii economici care au rasuflat usurati dupa eliminarea facturilor fiscale si a avizelor de insotire a marfii, sperand ca astfel se simplifica birocratia, trebuie sa stie ca ii asteapta vremuri grele. Un Ordin al Ministrului Finantelor, publicat in Monitorul Oficial cu doar trei zile inainte de finele anului trecut si adoptat chiar inainte de Craciun, stabileste o serie de reguli stricte pentru mediul de afaceri. Mai precis, fiecare factura emisa trebuie raportata la Fisc, in baza unui centralizator semestrial care trebuie sa cuprinda numarul si data emiterii, denumirea si codul de inregistrare al cumparatorului sau beneficiarului, valoarea tranzactiei si taxa pe valoarea adaugata aferenta. Surse din Ministerul Finantelor sustin ca in baza acestor situatii semestriale se va intocmi o baza de date la nivel national, care va permite tuturor angajatilor din toate structurile Ministerului de Finante sa vada, in orice moment, din orice colt de tara, ce facturi au fost emise si daca sunt inregistrate in contabilitatea beneficiarilor. Nimic anormal, pana in acest moment, numai ca reglementarea in cauza nu a fost mai deloc popularizata, iar multi dintre agentii economici vizati habar nu au ca trebuie sa depuna aceasta situatie la Finante, incepand chiar cu 1 ianuarie 2007. In aceasta situatie, exista posibilitatea ca unii dintre ei sa "omita" sa inregistreze vreo factura, ceea ce se considera evaziune fiscala, pedepsita conform reglementarilor in vigoare. "Nu stim sa existe vreun act normativ care sa ne oblige sa raportam facturile la Fisc. De altfel, odata cu eliminarea facturilor fiscale, este greu de crezut ca va mai putea cineva sa controleze inregistrarea fiecarei facturi. Spre exemplu, eu am luat marfa de la Piatra Neamt, iar firma mea are sediul in Buzau. Pai, pana la un control incrucisat pot sa stau linistita", spune, senin, administratorul unei firme de mobila. Nici in Ministerul de Finante nu se stiu prea multe despre acest Ordin. Unii dintre angajati spun ca au auzit ca s-ar pregati un astfel de act normativ, intentie menita sa-i starpeasca pe evazionistii de profesie, iar altii habar n-au nici macar de intentie.
Dupa multe investigatii, reprezentantii Biroului de Presa au dat de urma Ordinului Ministrului Finantelor 2217/22.12.2006 publicat in Monitorul Oficial 1041 din 28 decembrie 2006, reglementarea in cauza fiind prevazuta la articolul 3. Reamintim ca, incepand cu 1 ianuarie 2007, Ministerul Finantelor a decis implementarea sistemului european de facturare, care prevede renuntarea la tipizate-facturi fiscale si avizele de insotire a marfii, pe motiv ca astfel se reduce birocratia si dispare piata neagra a facturilor. Fiecare firma poate sa-si tipareasca singura facturile, cu respectarea unor elemente de identificare. Agentii economici care doresc sa apeleze la o firma specializata pentru tiparirea facturilor o pot face in continuare, insa facturile nu mai sunt numerotate in baza unor serii emise de Ministerul de Finante.
elena.cristian@gandul.info
http://www.gandul.info/articol_29757/firmele_trebuie_sa_raporteze_la_fisc_fiecare_factura_emisa_.html Esential pentru contabili - Monografii contabile complete
Monografie acordarea de ajutoare membrilor de sindicat
Organizatiile sindicale conduc contabilitatea potrivit Reglementarilor contabile aprobate prin O.M.F.P. nr. 3.103/2017, cu modificarile si completarile ulterioare. Principalele surse de venit ale sindicatelor sunt cotizatiile membrilor, venituri neimpozabile pentru sindicat conform art. 15 din Codul fiscal.Vom stabili in acest articol monografia contabila pentru acordarea de ajutoare membrilor de sindicatReglementari legislative importante privind acordarea de ajutoare membrilor de sindicatArt....
vezi AICI monografia << Monografie Reparatie In Garantie
Din punct de vedere contabil, reparatiile efectuate in perioada de garantie ridica probleme legate de recunoasterea corecta a cheltuielilor, a provizioanelor si a relatiei cu clientii sau furnizorii implicati. In practica, pot aparea mai multe scenarii: reparatia este efectuata de firma vanzatoare pe cheltuiala proprie, de un service autorizat cu decontare ulterioara, sau direct de catre client cu rambursarea costurilor de catre furnizor.In acest articol vom prezenta o monografie contabila...
vezi AICI monografia << Monografie Achizitie Utilaj: Tratament Fiscal Si Studii De Caz
Achizitia unui utilaj reprezinta o investitie importanta pentru orice companie, indiferent de domeniul de activitate. Din punct de vedere contabil, aceasta operatiune trebuie inregistrata corect, respectand reglementarile privind imobilizarile corporale, amortizarea si tratamentul fiscal aferent. In acest articol vom prezenta pas cu pas monografia contabila pentru achizitia unui utilaj, de la momentul cumpararii pana la punerea in functiune, evidentiind conturile utilizate si implicatiile...
vezi AICI monografia << Rentrop & Straton a implinit 30 de ani! Consilier Taxe si Impozite a implinit 30 de ani!
Rentrop & Straton, cea mai cunoscuta companie din Romania din domeniul informatiilor specializate, aniverseaza 30 de existenta.Sunt 30 de ani in care aceasta companie mixta romano-germana a sprijinit in mod profesionist dezvoltarea sanatoasa a mediului antreprenorial, realizand peste 6.100 de produse destinate firmelor romanesti si profesionistilor din domenii vitale ale economiei: fiscalitate, contabilitate, legislatia muncii, resurse umane, protectia datelor etc.6.100 de produse. O...
vezi AICI monografia << Monografie Profit Reinvestit: Studii De Caz Utile
Profitul reinvestit reprezinta acea parte din castigul net al unei firme care nu este distribuita sub forma de dividende, ci este utilizata pentru dezvoltarea activitatii – de exemplu, pentru achizitia de echipamente, utilaje sau alte active necesare. Legislatia fiscala ofera facilitati companiilor care aleg sa isi reinvesteasca profitul, prin scutirea de impozit a acestor sume. Din perspectiva contabila, profitul reinvestit necesita o monografie contabila specifica, astfel incat sa...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Reparatii Auto: Cum Inregistrezi Reparatiile Pentru Dauna Autoturismului
Reparatiile auto sunt situatii frecvente care apar in activitatea unei firme si, pentru a fi tratate corect din punct de vedere financiar, au nevoie de o evidenta clara. Din punct de vedere contabil, aceste operatiuni pot ridica uneori semne de intrebare, de exemplu: cum se inregistreaza corect cheltuielile, ce conturi se utilizeaza si care sunt implicatiile fiscale?In acest articol vom prezenta trei studii de caz utile ce contin monografia contabila pentru reparatii auto. Scopul acestor exemple...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Dezvoltare Imobiliara Si Aspecte Fiscale Importante
Dezvoltatorii imobiliari se confrunta cu un set complex de operatiuni economice care necesita o evidenta contabila atenta si conforma cu reglementarile in vigoare. De la achizitia terenurilor si pana la vanzarea imobilelor finalizate, fiecare etapa implica tranzactii cu impact fiscal si contabil semnificativ.In acest articol prezentam o monografie contabila bine structurata pentru un dezvoltator imobiliar. Aceasta contine inregistrarile corecte in contabilitate si explicatii clare pentru fiecare...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Cod TVA Anulat
Anularea codului de TVA poate avea un impact semnificativ asupra activitatii unei firme, iar pentru a evita erorile si sanctiunile, este esential ca antreprenorii si contabilii sa cunoasca reglementarile legislative aplicabile. In acest articol vom prezenta tratamentul fiscal si contabil pentru codul de TVA anulat si o monografie contabila clara.Tratament fiscal-contabil pentru cod TVA anulatAnularea codului de TVA poate avea loc, conform art. 316 alin. (11) din Codul fiscal, in urmatoarele...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Factura Booking.com: Studii De Caz Utile
Factura emisa de platforma Booking.com ridica adesea semne de intrebare din perspectiva tratarii contabile si fiscale, mai ales in cazul firmelor care inchiriaza spatii prin intermediul acestui serviciu. In acest articol, analizam pas cu pas cum se inregistreaza factura de la Booking.com in contabilitate, ce monografii contabile se aplica si ce obligatii declarative revin firmei beneficiare.Inchirieri prin platforma Booking.com: aspecte important de stiutOrice persoana fizica sau juridica care...
vezi AICI monografia << Taxa de Mediu 2% Monografie Contabila
Taxa de mediu a fost instituita prin Legea nr. 196/2005 privind Fondul pentru mediu, modificata si completata prin actele normative ulterioare. Aceasta taxa se aplica unei game variate de activitati si produse, de la autovehicule si anvelope uzate, la ambalaje si echipamente electrice si electronice, avand ca obiectiv principal descurajarea comportamentelor poluante si generarea de resurse financiare destinate proiectelor de protectie a mediului.Din perspectiva contabilitatii, taxa de mediu...
vezi AICI monografia <<