Casele de marcat fiscale cu jurnal electronic, obligatorii de la 1 noiembrie pentru toate companiile care comercializeaza bunuri sau servicii cu amanuntul catre populatie, trebuie inregistrate la ANAF dupa achizitionare.
Aceasta procedura presupune completarea si depunerea unor formulare la autoritatea fiscala, in vederea obtinerii unui numar unic de inregistrare (NUI). Tehnicianul care face instalarea casei de marcat trebuie sa inscrie acest numar in memoria fiscala a dispozitivului pentru ca acesta sa functioneze in mod legal.
”Casele de marcat Daisy Tech, pe care noi le comercializam, inglobeaza tehnologie de ultima ora, fiind dotate cu wi-fi, gprs, bluetooth, ceea ce usureaza mult toate operatiunile necesare in vederea fiscalizarii. În plus, luna decembrie, toti cei care achizitioneaza modelul Compact S la pretul de 790 lei cu TVA inclus vor primi cadou un set format din cablu multifunctional 4 in 1, adaptor USB si baterie externa. În plus, le asiguram consiliere in ceea ce priveste fiscalizarea” spune Florin Bajan, director general Zeus Service, distribuitor unic in Romania al caselor de marcat Daisy Tech.
Fiscalizarea casei de marcat se poate face in mai multe moduri. Cea mai rapida varianta este online.
”Contribuabilii trebuie sa completeze formularul C801 si sa-l depuna pe Spatiul virtual privat. Vor primi NUI-ul in maximum 20 minute. În plus, online se poate solicita NUI-ul pentru mai multe aparate fiscale, indiferent pe ce raza teritoriala urmeaza ca ele sa fie instalate ”a precizat Florin Bajan, director general Zeus Service.
Cea mai folosita varianta este depunerea documentelor la ghiseul ANAF de catre client sau de catre contabilul imputernicit de acesta. Numarul de identificare fiscala se poate obtine in 7-10 zile.
Actele necesare pentru obtinerea numarului unic de identificare fiscala sunt: copie dupa Codul Unic de Înregistrare (CUI), copie dupa Certificatul de Înregistrare Fiscala (CIF)- doar in cazul firmelor platitoare de TVA, copie dupa certificatul constatator, si rezolutia O.R.C., inclusiv mentiunile pentru punctul de lucru unde se instaleaza casa de marcat, copie dupa contractul de inchiriere/comodat de la adresa unde se va instala casa de marcat, copie dupa actul de identitate al administratorului sau delegatului. Pentru regim volant trebuie sa aveti Certificat constatator pentru activitati desfasurate la terti, precum si copie a contractului de inchiriere sau comodat de la sediul firmei.
De asemenea, trebuie sa obtineti de la distribuitorul caselor de marcat de unde faceti achizitia urmatoarele documente: copie dupa factura si chitanta prin care se face dovada achizitionarii casei de marcat, copie dupa avizul de distributie si service pentru modelul achizitionat, copie dupa certificatul de garantie, copie dupa procesul verbal de sigilare a casei de marcat, doua exemplare a cererii tip pentru atribuirea numarului de ordine a seriei fiscale, un exemplar declaratie-tip pentru adresa unde se instaleaza casa de marcat.
Pana la momentul in care casa de marcat cu jurnal electronic este functionala, se poate folosi vechea casa de marcat, nefiind necesara intreruperea activitatii.
Esential pentru contabili - Monografii contabile complete
Monografie Profit Reinvestit: Studii De Caz Utile
Profitul reinvestit reprezinta acea parte din castigul net al unei firme care nu este distribuita sub forma de dividende, ci este utilizata pentru dezvoltarea activitatii – de exemplu, pentru achizitia de echipamente, utilaje sau alte active necesare. Legislatia fiscala ofera facilitati companiilor care aleg sa isi reinvesteasca profitul, prin scutirea de impozit a acestor sume. Din perspectiva contabila, profitul reinvestit necesita o monografie contabila specifica, astfel incat sa...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Reparatii Auto: Cum Inregistrezi Reparatiile Pentru Dauna Autoturismului
Reparatiile auto sunt situatii frecvente care apar in activitatea unei firme si, pentru a fi tratate corect din punct de vedere financiar, au nevoie de o evidenta clara. Din punct de vedere contabil, aceste operatiuni pot ridica uneori semne de intrebare, de exemplu: cum se inregistreaza corect cheltuielile, ce conturi se utilizeaza si care sunt implicatiile fiscale?In acest articol vom prezenta trei studii de caz utile ce contin monografia contabila pentru reparatii auto. Scopul acestor exemple...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Dezvoltare Imobiliara Si Aspecte Fiscale Importante
Dezvoltatorii imobiliari se confrunta cu un set complex de operatiuni economice care necesita o evidenta contabila atenta si conforma cu reglementarile in vigoare. De la achizitia terenurilor si pana la vanzarea imobilelor finalizate, fiecare etapa implica tranzactii cu impact fiscal si contabil semnificativ.In acest articol prezentam o monografie contabila bine structurata pentru un dezvoltator imobiliar. Aceasta contine inregistrarile corecte in contabilitate si explicatii clare pentru fiecare...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Cod TVA Anulat
Anularea codului de TVA poate avea un impact semnificativ asupra activitatii unei firme, iar pentru a evita erorile si sanctiunile, este esential ca antreprenorii si contabilii sa cunoasca reglementarile legislative aplicabile. In acest articol vom prezenta tratamentul fiscal si contabil pentru codul de TVA anulat si o monografie contabila clara.Tratament fiscal-contabil pentru cod TVA anulatAnularea codului de TVA poate avea loc, conform art. 316 alin. (11) din Codul fiscal, in urmatoarele...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Factura Booking.com: Studii De Caz Utile
Factura emisa de platforma Booking.com ridica adesea semne de intrebare din perspectiva tratarii contabile si fiscale, mai ales in cazul firmelor care inchiriaza spatii prin intermediul acestui serviciu. In acest articol, analizam pas cu pas cum se inregistreaza factura de la Booking.com in contabilitate, ce monografii contabile se aplica si ce obligatii declarative revin firmei beneficiare.Inchirieri prin platforma Booking.com: aspecte important de stiutOrice persoana fizica sau juridica care...
vezi AICI monografia << Taxa de Mediu 2% Monografie Contabila
Taxa de mediu a fost instituita prin Legea nr. 196/2005 privind Fondul pentru mediu, modificata si completata prin actele normative ulterioare. Aceasta taxa se aplica unei game variate de activitati si produse, de la autovehicule si anvelope uzate, la ambalaje si echipamente electrice si electronice, avand ca obiectiv principal descurajarea comportamentelor poluante si generarea de resurse financiare destinate proiectelor de protectie a mediului.Din perspectiva contabilitatii, taxa de mediu...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Retur Marfa Furnizor
Returul de marfa catre furnizor este o situatie care poate aparea in activitatea unei societati din varii motive, precum: marfa livrata neconforma, expirata, deteriorata sau pur si simplu in surplus fata de necesarul efectiv. Pentru a reflecta corect aceste operatiuni in contabilitate, este esential sa se respecte prevederile legale si principiile contabile in vigoare. In acest articol, prezentam monografia contabila aferenta returului de marfa catre furnizor, alaturi de implicatiile fiscale si...
vezi AICI monografia << Monografie Garantie Chirie Si Reglementari Cheie
Un contract de inchiriere implica, de cele mai multe ori, plata unei garantii de catre chirias, menita sa acopere eventualele daune sau neplati. Din punct de vedere contabil, aceasta garantie trebuie tratata cu atentie, avand un regim specific de inregistrare. In acest articol, prezentam aspecte contractuale importante si oferim o monografie clara pentru inregistrarea garantiei pentru chirie, conforma cu reglementarile contabile in vigoare.Garantie chirie: reglementari legislativeIn cazul unui...
vezi AICI monografia << Restituire Suma Necuvenita: Cont Contabil si Reglementari Cheie
In relatiile de munca pot aparea, uneori, erori sau situatii neprevazute care determina plata unor sume de bani catre salariat fara un temei legal. De la salarii platite in exces sau indemnizatii de concediu de odihna acordate eronate, aceste sume sunt considerate necuvenite si, potrivit legislatiei in vigoare, angajatorul are dreptul sa solicite restituirea acestora. In acest articol prezentam principalele reglementari legale cu privire la returnarea sumelor necuvenite si contul in care se...
vezi AICI monografia << Monografie Constituire Provizioane Clienti Neincasati
Provizioanele reprezinta o componenta importanta a evidentei contabile si sunt utilizate pentru a reflecta obligatii sau pierderi viitoare certe sau probabile. Constituirea corecta a acestora ajuta companiile sa-si gestioneze riscurile financiare si sa respecte principiul prudentei.Cand se constituie provizioanele?Provizioanele se constituie atunci cand o entitate are o obligatie curenta (legala sau implicita) generata de un eveniment trecut, iar pentru solutionarea acesteia este probabil sa fie...
vezi AICI monografia <<