search

Fiscalizarea caselor de marcat cu jurnal electronic

PFA cu activitate contabila: are obligatia de a detine POS?

Casele de marcat fiscale cu jurnal electronic, obligatorii de la 1 noiembrie pentru toate companiile care comercializeaza bunuri sau servicii cu amanuntul catre populatie, trebuie inregistrate la ANAF dupa achizitionare.
 

Aceasta procedura presupune completarea si depunerea unor formulare la autoritatea fiscala, in vederea obtinerii unui numar unic de inregistrare (NUI). Tehnicianul care face instalarea casei de marcat trebuie sa inscrie acest numar in memoria fiscala a dispozitivului pentru ca acesta sa functioneze in mod legal.

”Casele de marcat Daisy Tech, pe care noi le comercializam, inglobeaza tehnologie de ultima ora, fiind dotate cu wi-fi, gprs, bluetooth, ceea ce usureaza mult toate operatiunile necesare in vederea fiscalizarii. În plus, luna decembrie, toti cei care achizitioneaza modelul Compact S la pretul de 790 lei cu TVA inclus vor primi cadou un set format din cablu multifunctional 4 in 1, adaptor USB si baterie externa. În plus, le asiguram consiliere in ceea ce priveste fiscalizarea” spune Florin Bajan, director general Zeus Service, distribuitor unic in Romania al caselor de marcat Daisy Tech.

Fiscalizarea casei de marcat se poate face in mai multe moduri. Cea mai rapida varianta este online.

”Contribuabilii trebuie sa completeze formularul C801 si sa-l depuna pe Spatiul virtual privat. Vor primi NUI-ul in maximum 20 minute. În plus, online se poate solicita NUI-ul pentru mai multe aparate fiscale, indiferent pe ce raza teritoriala urmeaza ca ele sa fie instalate ”a precizat Florin Bajan, director general Zeus Service.

Cea mai folosita varianta este depunerea documentelor la ghiseul ANAF de catre client sau de catre contabilul imputernicit de acesta. Numarul de identificare fiscala se poate obtine in 7-10 zile.

Actele necesare pentru obtinerea numarului unic de identificare fiscala sunt: copie dupa Codul Unic de Înregistrare (CUI), copie dupa Certificatul de Înregistrare Fiscala (CIF)- doar in cazul firmelor platitoare de TVA, copie dupa certificatul constatator, si rezolutia O.R.C., inclusiv mentiunile pentru punctul de lucru unde se instaleaza casa de marcat, copie dupa contractul de inchiriere/comodat de la adresa unde se va instala casa de marcat, copie dupa actul de identitate al administratorului sau delegatului. Pentru regim volant trebuie sa aveti Certificat constatator pentru activitati desfasurate la terti, precum si copie a contractului de inchiriere sau comodat de la sediul firmei.

De asemenea, trebuie sa obtineti de la distribuitorul caselor de marcat de unde faceti achizitia urmatoarele documente: copie dupa factura si chitanta prin care se face dovada achizitionarii casei de marcat, copie dupa avizul de distributie si service pentru modelul achizitionat, copie dupa certificatul de garantie, copie dupa procesul verbal de sigilare a casei de marcat, doua exemplare a cererii tip pentru atribuirea numarului de ordine a seriei fiscale, un exemplar declaratie-tip pentru adresa unde se instaleaza casa de marcat.

Pana la momentul in care casa de marcat cu jurnal electronic este functionala, se poate folosi vechea casa de marcat, nefiind necesara intreruperea activitatii.

 



Esential pentru contabili - Monografii contabile complete



Noutati contabile 1728680400
Atentie, contabili!

Contabilitatea se schimba!
Completeaza adresa de email la care
vrei sa primesti Raportul Gratuit
CONTROALE e-Factura: TOP 9 recomandari pentru a evita sanctiunile