Casele de marcat fiscale cu jurnal electronic, obligatorii de la 1 noiembrie pentru toate companiile care comercializeaza bunuri sau servicii cu amanuntul catre populatie, trebuie inregistrate la ANAF dupa achizitionare.
Aceasta procedura presupune completarea si depunerea unor formulare la autoritatea fiscala, in vederea obtinerii unui numar unic de inregistrare (NUI). Tehnicianul care face instalarea casei de marcat trebuie sa inscrie acest numar in memoria fiscala a dispozitivului pentru ca acesta sa functioneze in mod legal.
”Casele de marcat Daisy Tech, pe care noi le comercializam, inglobeaza tehnologie de ultima ora, fiind dotate cu wi-fi, gprs, bluetooth, ceea ce usureaza mult toate operatiunile necesare in vederea fiscalizarii. În plus, luna decembrie, toti cei care achizitioneaza modelul Compact S la pretul de 790 lei cu TVA inclus vor primi cadou un set format din cablu multifunctional 4 in 1, adaptor USB si baterie externa. În plus, le asiguram consiliere in ceea ce priveste fiscalizarea” spune Florin Bajan, director general Zeus Service, distribuitor unic in Romania al caselor de marcat Daisy Tech.
Fiscalizarea casei de marcat se poate face in mai multe moduri. Cea mai rapida varianta este online.
”Contribuabilii trebuie sa completeze formularul C801 si sa-l depuna pe Spatiul virtual privat. Vor primi NUI-ul in maximum 20 minute. În plus, online se poate solicita NUI-ul pentru mai multe aparate fiscale, indiferent pe ce raza teritoriala urmeaza ca ele sa fie instalate ”a precizat Florin Bajan, director general Zeus Service.
Cea mai folosita varianta este depunerea documentelor la ghiseul ANAF de catre client sau de catre contabilul imputernicit de acesta. Numarul de identificare fiscala se poate obtine in 7-10 zile.
Actele necesare pentru obtinerea numarului unic de identificare fiscala sunt: copie dupa Codul Unic de Înregistrare (CUI), copie dupa Certificatul de Înregistrare Fiscala (CIF)- doar in cazul firmelor platitoare de TVA, copie dupa certificatul constatator, si rezolutia O.R.C., inclusiv mentiunile pentru punctul de lucru unde se instaleaza casa de marcat, copie dupa contractul de inchiriere/comodat de la adresa unde se va instala casa de marcat, copie dupa actul de identitate al administratorului sau delegatului. Pentru regim volant trebuie sa aveti Certificat constatator pentru activitati desfasurate la terti, precum si copie a contractului de inchiriere sau comodat de la sediul firmei.
De asemenea, trebuie sa obtineti de la distribuitorul caselor de marcat de unde faceti achizitia urmatoarele documente: copie dupa factura si chitanta prin care se face dovada achizitionarii casei de marcat, copie dupa avizul de distributie si service pentru modelul achizitionat, copie dupa certificatul de garantie, copie dupa procesul verbal de sigilare a casei de marcat, doua exemplare a cererii tip pentru atribuirea numarului de ordine a seriei fiscale, un exemplar declaratie-tip pentru adresa unde se instaleaza casa de marcat.
Pana la momentul in care casa de marcat cu jurnal electronic este functionala, se poate folosi vechea casa de marcat, nefiind necesara intreruperea activitatii.
Esential pentru contabili - Monografii contabile complete
Monografie Contabila Factura Booking.com: Studii De Caz Utile
Factura emisa de platforma Booking.com ridica adesea semne de intrebare din perspectiva tratarii contabile si fiscale, mai ales in cazul firmelor care inchiriaza spatii prin intermediul acestui serviciu. In acest articol, analizam pas cu pas cum se inregistreaza factura de la Booking.com in contabilitate, ce monografii contabile se aplica si ce obligatii declarative revin firmei beneficiare.Inchirieri prin platforma Booking.com: aspecte important de stiutOrice persoana fizica sau juridica care...
vezi AICI monografia << Taxa de Mediu 2% Monografie Contabila
Taxa de mediu a fost instituita prin Legea nr. 196/2005 privind Fondul pentru mediu, modificata si completata prin actele normative ulterioare. Aceasta taxa se aplica unei game variate de activitati si produse, de la autovehicule si anvelope uzate, la ambalaje si echipamente electrice si electronice, avand ca obiectiv principal descurajarea comportamentelor poluante si generarea de resurse financiare destinate proiectelor de protectie a mediului.Din perspectiva contabilitatii, taxa de mediu...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Retur Marfa Furnizor
Returul de marfa catre furnizor este o situatie care poate aparea in activitatea unei societati din varii motive, precum: marfa livrata neconforma, expirata, deteriorata sau pur si simplu in surplus fata de necesarul efectiv. Pentru a reflecta corect aceste operatiuni in contabilitate, este esential sa se respecte prevederile legale si principiile contabile in vigoare. In acest articol, prezentam monografia contabila aferenta returului de marfa catre furnizor, alaturi de implicatiile fiscale si...
vezi AICI monografia << Monografie Garantie Chirie Si Reglementari Cheie
Un contract de inchiriere implica, de cele mai multe ori, plata unei garantii de catre chirias, menita sa acopere eventualele daune sau neplati. Din punct de vedere contabil, aceasta garantie trebuie tratata cu atentie, avand un regim specific de inregistrare. In acest articol, prezentam aspecte contractuale importante si oferim o monografie clara pentru inregistrarea garantiei pentru chirie, conforma cu reglementarile contabile in vigoare.Garantie chirie: reglementari legislativeIn cazul unui...
vezi AICI monografia << Restituire Suma Necuvenita: Cont Contabil si Reglementari Cheie
In relatiile de munca pot aparea, uneori, erori sau situatii neprevazute care determina plata unor sume de bani catre salariat fara un temei legal. De la salarii platite in exces sau indemnizatii de concediu de odihna acordate eronate, aceste sume sunt considerate necuvenite si, potrivit legislatiei in vigoare, angajatorul are dreptul sa solicite restituirea acestora. In acest articol prezentam principalele reglementari legale cu privire la returnarea sumelor necuvenite si contul in care se...
vezi AICI monografia << Monografie Constituire Provizioane Clienti Neincasati
Provizioanele reprezinta o componenta importanta a evidentei contabile si sunt utilizate pentru a reflecta obligatii sau pierderi viitoare certe sau probabile. Constituirea corecta a acestora ajuta companiile sa-si gestioneze riscurile financiare si sa respecte principiul prudentei.Cand se constituie provizioanele?Provizioanele se constituie atunci cand o entitate are o obligatie curenta (legala sau implicita) generata de un eveniment trecut, iar pentru solutionarea acesteia este probabil sa fie...
vezi AICI monografia << Venituri Din Alte Surse: Tratament Fiscal si Monografie Contabila
Conform Codului Fiscal din Romania, veniturile din alte surse reprezinta o categorie fiscala distincta, in cadrul careia sunt incluse toate veniturile obtinute de persoanele fizice care nu se incadreaza in alte categorii de venituri, cum ar fi: salarii, activitati independente, cedarea folosintei bunurilor, pensii, investitii etc. In acest articol vom analiza tipurile de venituri din alte surse si tratamentul lor fiscal, oferind si un exemplu de monografie contabila.Ce sunt veniturile din alte...
vezi AICI monografia << Drepturi Salariale Castigate In Instanta: Monografie Contabila Si Tratament Fiscal
Drepturile salariale castigate in instanta de catre angajati genereaza obligatii clare pentru angajatori, nu doar din punct de vedere juridic, ci si fiscal-contabil. Aceste sume trebuie tratate ca venituri salariale, impozitate si inregistrate corespunzator, inclusiv cu dobanzile legale aplicabile. In acest articol analizam regimul fiscal al acestor plati si prezentam un studiu de caz practic cu monografie contabila.Tratament fiscal si contabil drepturi salariale castigate in instantaDrepturile...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Achizitie Actiuni - Aspecte Cheie
Achizitia de actiuni reprezinta o operatiune frecventa in activitatea companiilor care doresc sa isi diversifice investitiile sau sa dobandeasca controlul asupra altor entitati. Din punct de vedere contabil, o astfel de tranzactie implica o serie de inregistrari specifice, in functie de natura actiunilor achizitionate (listate sau nelistate), scopul detinerii acestora si sursa de finantare utilizata. In acest articol prezentam principalele aspecte contabile legate de achizitia de actiuni, cu...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Ajustare TVA Stoc Marfa: Studii De Caz
Ajustarea TVA aferenta stocurilor de marfa este o operatiune contabila importanta, care trebuie tratata cu atentie pentru a respecta prevederile fiscale si a evita erorile in evidenta contabila. In acest articol, prezentam studii de caz relevante ce contin monografii contabile cu ajustarea de TVA pentru un stoc de marfa.Cand se face ajustarea de TVA?Ajustarea TVA in cazul achizitiilor de servicii si bunuri, altele decat bunurile de capital, este reglementata de art. 304 alin (1) din Codul...
vezi AICI monografia <<