search

Formularele utilizate in activitatea de verificare si control a institutiilor financiare raportoare

Vanzare terenuri: atentie, tratamentul fiscal este diferit in functie de incadrarea acestora! Ce cota de TVA se aplica?
Institutiile financiare raportoare (IFR) din Romania au obligatia de a colecta si raporta anual catre A.N.A.F. informatii privind conturile financiare ale contribuabililor nerezidenti in scopul realizarii schimbului de informatii in temeiul instrumentelor juridice de drept international la care Romania.
 
In acest sens, ANAF a pus in dezbatere publica un nou Proiect de Ordin pentru aprobarea modelului si continutului formularelor utilizate in activitatea de verificare si control a institutiilor financiare raportoare de catre personalul Directiei Generale de Informatii Fiscale si structurile de informatii fiscale aflate in coordonarea acesteia.
 
Asadar, se aproba modelul si continutul formularelor utilizate in activitatea de verificare si control a institutiilor financiare raportoare, dupa cum urmeaza:
 
a) Ordin de serviciu 
b) Invitatie la sediu 
c) Cerere de furnizare a informatiilor/documentelor
d) Nota explicativa 
e) Instiintare 
f) Proces-verbal 
g) Declaratie 

In randurile de mai jos prezentam modelul fiecarui formular impreuna cu instructiunile de completare si caracteristicile de tiparire, modul de utilizare si pastrare a lor.

a) Ordin de serviciu

AGENTIA NATIONALA DE ADMINISTRARE FISCALA
Directia Generala de Informatii Fiscale.......................................
Directia Generala de Administrare a Marilor Contribuabili........
Directia Generala Regionala a Finantelor Publice .....................
Administratia ..............................................................................
ORDIN DE SERVICIU Nr. .......
 
 
Dl/Dna ........................., avand functia de ...................... in cadrul ...................., fiind legitimat cu legitimatia nr. ………….., sunt delegati/delegate pentru efectuarea unei actiuni de verificare/control privind respectarea procedurilor de raportare si de diligenta fiscala, la institutia financiara raportoare..............., CUI//NIF ...................................., cu sediul in
localitatea ...................., str. ............... nr. ....., bl. ....., sc. ....., et. ......, ap. ....., judetul/sectorul .................. .
Data inceperii verificarii/controlului: ........................... (zz.ll.aaaa)
Perioada supusa verificarii/controlului:...............................

Avizat
 
 
Sef serviciu/birou,
................................
(numele si prenumele)
Conducatorul organului fiscal
Functia
................................
Numele si prenumele
................................
Semnatura si stampila
................................
 
Instructiuni de completare si utilizare a formularului "Ordin de serviciu"

Formularul "Ordin de serviciu" reprezinta documentul prin care structurile de informatii fiscale sunt imputernicite sa efectueze verificare/control la institutia financiara raportoare, in scopul verificarii respectarii procedurilor de raportare si diligenta fiscala prevazute in anexele nr.1 si 2 din Legea 207/2015 privind Codul de procedura fiscala cu modificarile si completarile ulterioare si a procedurilor de conformare prevazute in anexa I din Legea nr. 233/2015 privind ratificarea Acordului dintre Romania si Statele Unite ale Americii pentru imbunatatirea conformarii fiscale internationale si pentru implementarea FATCA (Acordul FATCA), precum si pentru monitorizarea institutiilor financiare raportoare
in cazul in care sunt raportate conturi nedocumentate. Ordinul de serviciu se intocmeste si se avizeaza de seful de serviciu/birou si se aproba de catre conducatorul organului fiscal sau de alta persoana imputernicita in acest sens.
 
Se completeaza cu urmatoarele date:
 
- numarul ordinului de serviciu;
- numele si prenumele persoanelor pentru care s-a intocmit ordinul de serviciu;
- functia persoanelor desemnate pentru efectuarea verificarii/controlului;
- numarul legitimatiei persoanelor desemnate pentru efectuarea verificarii/controlului;
- denumirea structurii din care face parte persoana desemnata pentru efectuarea verificarii/controlului;
- denumirea institutiei financiare raportoare verificata/controlata;
- codul unic de inregistrare (CUI) sau numarul de identificare fiscala al persoanei juridice/entitate fara personalitate juridica verificata/controlata;
- adresa de sediu a institutiei financiare raportoare verificata/controlata;
- data inceperii verificarii/controlului inscrisa sub forma: zi/luna/an;
- perioada supusa verificarii/controlului;
- data emiterii ordinului de serviciu.
Se intocmeste intr-un exemplar pentru echipa care va efectua verificarea/controlul.
 
Caracteristicile de tiparire, modul de utilizare si pastrare a formularului "Ordin de serviciu"
 
1. Denumire: Ordin de serviciu
2. Format: A4/t1
3. Caracteristici de tiparire: se tipareste pe o singura fata. Se poate edita cu ajutorul tehnicii de calcul.
4. Se utilizeaza pentru:
- a nominaliza persoanele desemnate care vor efectua verificarea/controlul;
- nominalizarea institutiei financiare raportoare supusa verificarii/controlului;
- stabilirea datei de incepere a verificarii/controlului;
- stabilirea perioadei supusa verificarii/controlului.
5. Se intocmeste intr-un exemplar de catre seful de serviciu/birou.
6. Circula numai la organul fiscal.
7. Se arhiveaza la organul fiscal, ca anexa la procesul-verbal.

b) Invitatie la sediu

AGENTIA NATIONALA DE ADMINISTRARE FISCALA
Directia Generala de Informatii Fiscale...........................
Directia Generala de Administrare a Marilor Contribuabili........
Directia Generala Regionala a Finantelor Publice .....................
Administratia ..........................................................................
 
INVITATIE LA SEDIU
 
Domnului/Doamnei ..............................., in calitate de reprezentant al.................................., avand functia de .........................
In conformitate cu prevederile art. 62 alin. (5) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, sunteti invitat(a) in data de
........................, ora .............., la sediul Directiei Generale ..............................., Administratia .................................., adresa ............................, camera ..........., telefon ......................, pentru furnizarea de informatii si clarificari necesare in scopul verificarii modului de respectare a
procedurilor de raportare si diligenta fiscala, ocazie cu care veti prezenta, conform art. 62. alin.12 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, urmatoarele documente in original si in copie conform cu originalul:
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
...
Neprezentarea in conditiile precizate mai sus constituie contraventie conform prevederilor art. 336 alin. (1) lit. hh) din Legea nr. 207/2015, cu modificarile si completarile ulterioare, si se sanctioneaza cu amenda conform prevederilor art. 336 alin. (2) lit. p) din acelasi act normativ, daca nu au fost savarsite in astfel de conditii incat sa fie considerate, potrivit legii, infractiuni.
 
Numele si prenumele persoanelor desemnate care vor efectua verificarea/controlul
................................
Functia persoanelor desemnate care care vor efectua verificarea/controlul
................................
Semnatura persoanelor desemnate care care vor efectua verificarea/controlul
................................
Data ........................
 
Instructiuni de completare si utilizare a formularului "Invitatie la sediu"
 
Formularul "Invitatie la sediu" este documentul prin care structurile de informatii fiscale solicita prezenta reprezentantului institutiei financiare raportoare la sediul sau pentru a prezenta informatii si lamuriri necesare in scopul verificarii modului de respectare a procedurilor de raportare si diligenta fiscala, inclusiv documente, conform art. 62 alin. (12)
din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare. Invitatia la sediu este semnata de catre persoanele desemnate pentru efectuarea verificarii/controlului.

Se completeaza cu urmatoarele date:
- data, ora si locul la care reprezentantul institutiei financiare raportoare este obligat sa se prezinte;
- baza legala a solicitarii;
- scopul solicitarii;
- documentele pe care reprezentantul institutiei financiare raportoare este obligat sa le prezinte in original si in copie conform cu originalul.
Se intocmeste in doua exemplare si se semneaza de catre persoanele desemnate pentru efectuarea verificarii/controlului:
- exemplarul unu va fi remis reprezentantului institutiei financiare raportoare prin inmanare directa sau comunicat prin posta cu scrisoare recomandata cu confirmare de primire ori prin intermediul mijloacelor de comunicare la distanta;
- exemplarul doi va fi retinut de organul fiscal, urmand a fi anexat la procesul verbal.
 
Caracteristicile de tiparire, modul de utilizare si pastrare a formularului "Invitatie la sediu"
 
1. Denumire: Invitatie la sediu
2. Format: A4/t1
3. Caracteristici de tiparire: se tipareste pe o singura fata. Se poate edita cu ajutorul tehnicii de calcul.
4. Se utilizeaza de catre organul fiscal pentru invitarea reprezentantului institutiei financiare raportoare la sediul structurii de informatii fiscale.
5. Se intocmeste in doua exemplare de catre persoanele desemnate pentru efectuarea verificarii/controlului.
6. Circula:
- exemplarul unu la institutia financiara raportoare;
- exemplarul doi la structura de informatii fiscale care va efectua verificarea/controlul.
7. Se arhiveaza:
- exemplarul unu la institutia financiara raportoare;
- exemplarul doi la organul fiscal, ca anexa la procesul-verbal.

c) Cerere de furnizare a informatiilor/documentelor

AGENTIA NATIONALA DE ADMINISTRARE FISCALA
Directia Generala de Informatii Fiscale...........................
Directia Generala de Administrare a Marilor Contribuabili........
Directia Generala Regionala a Finantelor Publice .....................
Administratia ..........................................................................

Catre:
Institutia Financiara Raportoare ........................, CUI ............................, adresa ........................................,
 
In atentia Domnului/Doamnei..............................., in calitate de reprezentant al institutiei financiare raportoare
 
In conformitate cu prevederile art. 62 alin. (12) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, si in vederea verificarii respectarii procedurilor de raportare si de diligenta fiscala de catre institutia financiara raportoare......................, CUI ........................., veti furniza, pana la data de
.................................., urmatoarele informatii si documente, in copie conform cu originalul:
.......................................................................................................................................................
.
....................................................................................................................................................
Informatiile vor fi furnizate in scris, sub semnatura reprezentantului legal al institutiei financiare raportoare. Documentele solicitate vor fi:
 
|¯ | depuse la registratura Directiei Generale ................, Administratia ......................, adresa .............................................
|¯ | inmanate dlui/dnei ...................................., la sediul Directiei Generale ........................., Administratia ....................., adresa .................., camera .........., in data de................ ora .............
|¯ | comunicate prin mijloace electronice de transmitere la distanta.

Incalcarea de catre institutia financiara raportoare a prevederilor art. 62 alin. (12) din Legea nr. 207/2015, cu modificarile si completarile ulterioare, constituie contraventie conform prevederilor art. 336 alin. (1) lit. t3) si se sanctioneaza in conformitate cu prevederile art. 336 alin. (2) lit. k3) din acelasi act normativ.

Numele si prenumele persoanelor desemnate cu efectuarea verificarii/controlului
 
Functia persoanelor desemnate cu efectuarea verificarii/controlului
 
Semnatura persoanelor desemnate cu efectuarea verificarii/controlului
 
Avizat,
Sef serviciu/birou
.................................
(numele si prenumele)
Conducatorul organului fiscal
Functia
......................................
Numele si prenumele
......................................
Semnatura si stampila
......................................
Data ...........................
Anexa
 
Instructiuni de completare si utilizare a formularului "Cerere de furnizare a informatiilor/documentelor"
 
Formularul "Cerere de furnizare a informatiilor/documentelor" este documentul prin care structura de informatii fiscale solicita institutiei financiare raportoare informatii si/sau documente pentru verificarea respectarii procedurilor de raportare si de diligenta fiscala, conform art.62 alin. (5) si alin. (12) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura
fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare. Cererea de furnizare a informatiilor/documentelor se formuleaza in scris si va specifica natura informatiilor solicitate
pentru efectuarea verificarilor si documentele care sustin informatiile furnizate.

Cererea de furnizare a informatiilor/documentelor se intocmeste de catre persoanele desemnate cu efectuarea verificarii/controlului, se avizeaza de seful de serviciu/birou coordonator si se aproba de catre conducatorul organului fiscal.

Se completeaza cu urmatoarele date:
 
- informatiile si documentele pe care institutia financiara raportoare este obligata sa le prezinte;
- baza legala a solicitarii;
- scopul solicitarii;
- modalitatea de transmitere a informatiilor si documentelor.
Se intocmeste in doua exemplare si se semneaza de catre persoanele desemnate cu efectuarea verificarii/controlului;
- exemplarul unu va fi remis institutiei financiare raportoare, prin inmanare directa, prin posta cu scrisoare recomandata cu confirmare de primire sau prin intermediul mijloacelor de comunicare la distanta;
- exemplarul doi va fi retinut de organul fiscal ca anexa la procesul verbal.
 
Caracteristicile de tiparire, modul de utilizare si pastrare a formularului "Cerere de furnizare a informatiilor/documentelor"
 
1. Denumire: Cerere de furnizare a informatiilor/documentelor
2. Format: A4/t1
3. Caracteristici de tiparire: se tipareste pe o singura fata. Se poate edita cu ajutorul tehnicii
de calcul.
4. Se utilizeaza de catre structurile de informatii fiscale pentru solicitarea de informatii si documente de la institutiile financiare raportoare si/sau de la tertii prestatori de servicii cu care institutia financiara raportoare verificata a avut/are raporturi economice sau juridice in sensul utilizarii in scopul indeplinirii obligatiilor de raportare si de diligenta fiscala.
5. Se intocmeste in doua exemplare de catre echipa care efectueaza verificarea/controlul.
6. Circula:
- exemplarul unu la institutia financiara raportoare;
- exemplarul doi la organul fiscal.
7. Se arhiveaza:
- exemplarul unu la institutia financiara raportoare;
- exemplarul doi la organul fiscal ca anexa la procesul-verbal.

d) Nota explicativa

Subsemnatul(a), ............................, CNP/NIF ..........................., in calitate de ......................., domiciliat in localitatea ..................., judetul/sectorul ....................., bd./str. .............. nr. ....., bl. ....., sc. ....., et. ....., ap. ....., telefon ................, legitimat cu C.I./pasaport seria ...... nr. .........., eliberat de ......................... la data de ...../...../..... la intrebarile puse de
echipa de verificare/control formata din:
1. .......................... avand functia de ........................,
2. .......................... avand functia de ........................
in cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala - Directia Generala ..............................., Administratia ........................, in baza art.62 alin. (12) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, dau urmatoarele informatii:

1. Intrebare:
.......................................................................................................................................................
..
1. Raspuns:
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
..
2. Intrebare:
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
..
2. Raspuns:
...................................................................................................................................................
.
3. Mai aveti alte informatii de adaugat?
...................................................................................................................................................
.
Data ....................................
Numele si prenumele persoanei intervievate
Semnatura persoanei intervievate
Data primirii.
............................ (zz.ll.aa)
 
Persoanele desemnate cu efectuarea verificarii/controlului
Numele si prenumele
............................................
Semnatura
............................................
 
Prezenta nota explicativa s-a dat in doua exemplare originale, din care un exemplar ramane institutiei financiare raportoare, iar un exemplar ramane persoanelor desemnate pentru efectuarea verificarii/controlului.
 
Instructiuni de completare si utilizare a formularului "Nota explicativa"
 
Formularul ”Nota explicativa” reprezinta documentul prin care organele fiscale solicita informatii scrise reprezentantului sau oricarui angajat al unei institutii financiare raportoare, care sa contribuie la stabilirea unor elemente relevante din activitatea institutiei
financiare raportoare referitor la respectarea procedurilor de diligenta fiscala si raportare si pentru fundamentarea unor constatari.

Solicitarea de informatii scrise se va face in timpul verificarii/controlului, ori de cate ori sunt necesare pentru definitivarea constatarilor/controlului.
Intrebarile vor fi transmise in scris, sub semnatura persoanelor desemnate cu efectuarea verificarii/controlului, formulate in mod clar, concis si concret, pentru a da posibilitatea unor raspunsuri la obiect.
In cazul in care reprezentantul sau oricare angajat al unei institutii financiare raportoare refuza sa raspunda la intrebari, intrebarile vor fi transmise printr-o adresa scrisa, stabilind un termen de cel putin 10 zile pentru formularea raspunsului.
In toate cazurile, raspunsurile la intrebarile puse de organul fiscal se vor da in scris prin "Nota explicativa" pusa la dispozitie de organul fiscal.

Refuzul de a raspunde la intrebari va fi consemnat in procesul-verbal, anexandu-se o copie dupa adresa de comunicare.
Nota explicativa se completeaza de catre reprezentantul sau oricare angajat al unei institutii financiare raportoare care raspunde la intrebari, completandu-se urmatoarele informatii:
- numele si prenumele;
- codul numeric personal/numarul de identificare fiscala;
- adresa de domiciliu;
- datele din documentul cu care se legitimeaza;
- calitatea pe care o are in cadrul institutiei financiare raportoare verificate;
- numele, prenumele si functia persoanelor desemnate cu efectuarea verificarii/controlului, care au formulat intrebarile;
- data completarii, numele, prenumele si semnatura celui care raspunde la intrebari.

Nota explicativa este semnata si de persoanele desemnate cu efectuarea verificarii/controlului in momentul in care o primesc de la persoana care a raspuns la intrebari.
Nota explicativa se intocmeste in doua exemplare, ambele cu caracter de original, din care:
 
- un exemplar va ramane la institutia financiara raportoare pentru care s-a dat nota explicativa;
- un exemplar va ramane la organul fiscal ca anexa la procesul-verbal.
 
Caracteristicile de tiparire, modul de utilizare si pastrare a formularului "Nota explicativa"
 
1. Denumire: Nota explicativa
2. Format: A4/t1 (poate avea un numar variabil de pagini)
3. Caracteristici de tiparire: se tipareste pe o singura fata. Se editeaza numai cu ajutorul tehnicii de calcul.
4. Se utilizeaza de catre organele fiscale pentru stabilirea unor elemente relevante din activitatea institutiei financiare raportoare si pentru fundamentarea unor constatari.
5. Se intocmeste in doua exemplare de reprezentantul sau oricare angajat al unei institutii financiare raportare care raspunde la intrebari.
6. Circula:
- un exemplar la organul fiscal care efectueaza verificarea/controlul;
- un exemplar la institutia financiara raportoare al carui reprezentant sau angajat a dat nota
explicativa.
7. Se arhiveaza:
- un exemplar la institutia financiara raportoare al carui reprezentant sau angajat a dat nota explicativa.
- un exemplar la organul fiscal, ca anexa la procesul-verbal.

e) Instiintare

AGENTIA NATIONALA DE ADMINISTRARE FISCALA
Directia Generala de Informatii Fiscale...........................
Directia Generala de Administrare a Marilor Contribuabili........
Directia Generala Regionala a Finantelor Publice .....................
Administratia ..........................................................................

Instiintare

Denumirea institutiei financiare raportoare: ............................
CUI/NIF: ............................................................................
Domiciliul fiscal: localitatea ......................., bd./str. ............. nr. ......, bl. ......, sc. ......, et.
......, ap. ....., judetul/sectorul .................., cod postal ...............
 
Doamnei/Domnului Administrator/Director general
 
Prin prezenta va informam ca, in baza art. 62 alin. (5) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, incepand cu data de ................. veti face obiectul unei actiuni de verificare/control la fata locului.
 
Actiunea de verificare/control la fata locului se va desfasura cu respectarea prevederilor Codului de procedura fiscala si nu reprezinta o actiune de inspectie fiscala.
 
Conform prevederilor art. 62 alin. (5) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, aveti obligatia sa permiteti accesul persoanelor desemnate cu efectuarea verificarii/controlului la fata locului in vederea efectuarii de verificari privind respectarea de catre institutiile financiare raportoare a procedurilor de raportare si diligenta fiscala. Totodata, potrivit prevederilor art. 62 alin.(12) din acelasi act normativ, la solicitarea persoanelor desemnate cu efectuarea verificarii/controlului aveti obligatia punerii la dispozitia acestora a tuturor documentelor si dovezilor referitoare la masurile intreprinse pentru aplicarea procedurilor de diligenta fiscala si de raportare, in perioada supusa verificarii.............
 
Nepermiterea accesului persoanelor desemnate cu efectuarea verificarii/controlului sau refuzul punerii la dispozitia acestora a inscrisurilor solicitate constituie contraventie conform art. 336 alin. (1) lit. hh) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, si se sanctioneaza in conformitate cu prevederile
art. 336 alin. (2) lit. p) din acelasi act normativ.
 
Conducatorul organului fiscal
Numele si prenumele
................................
Functia
................................
Semnatura si stampila
................................
 
Instructiuni de completare si utilizare a formularului "Instiintare"
 
1. Formularul "Instiintare" reprezinta documentul prin care organul fiscal cu atributii de verificare/control la fata locului instiinteaza institutia financiara raportoare despre verificarea/controlul care urmeaza sa se efectueze la aceasta.
2. In formularul "Instiintare" se completeaza date cu privire la:
a) denumirea organului fiscal care efectueaza verificarea/controlul la fata locului;
b) numarul atribuit din registrul de corespondenta, ziua, luna si anul;
c) denumirea completa a institutiei financiare raportoare;
d) CUI/NIF al institutiei financiare raportoare;
e) domiciliul fiscal al institutiei financiare raportoare;
f) data de incepere a verificarii/controlului la fata locului;
g) perioada ce face obiectul verificarii/controlului;
h) persoana de contact, numele, prenumele, functia si numarul de telefon ale persoanelor desemnate cu efectuarea verificarii/controlului.
3. Instiintarea se comunica institutiei financiare raportoare in timp util.
4. Se semneaza de catre conducatorul organului fiscal care a initiat actiunea de verificare/control la fata locului sau de alta persoana imputernicita in acest sens.
5. Se intocmeste in doua exemplare originale, din care:
a) exemplarul unu va fi remis reprezentantului institutiei financiare raportoare prin inmanare directa sau comunicat prin posta cu scrisoare recomandata cu confirmare de primire ori prin intermediul mijloacelor de comunicare la distanta;
b) exemplarul doi va fi retinut in cadrul organului fiscal si inmanat persoanelor desemnate cu efectuarea verificarii/controlului, ca anexa la procesul-verbal.
 
Caracteristici de tiparire, modul de utilizare si pastrare a formularului "Instiintare"
 
1. Denumire: Instiintare
2. Format: A4/t1
3. Caracteristici de tiparire: se tipareste pe o singura fata. Se poate edita numai cu ajutorul tehnicii de calcul.
4. Se utilizeaza de catre organele fiscale pentru instiintarea institutiei financiare raportoare despre inceperea verificarii/controlului la fata locului.
5. Se intocmeste in doua exemplare de organul fiscal.
6. Circula:
- exemplarul unu la institutia financiara raportoare;
- exemplarul doi la organul fiscal care va efectua verificarea/controlul la fata locului.
7. Se arhiveaza:
- exemplarul unu la institutia financiara raportoare;
- exemplarul doi la organul fiscal ca anexa la procesul-verbal.

f) Proces-verbal

PROCES-VERBAL incheiat in ............... ziua ....... luna ....... anul .........

Cap. I
Date generale

Subsemnatii1) .................................., avand functia de ........................... in cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, Directia Generala de Informatii Fiscale, Directia Generala de Administrare a Marilor Contribuabili, Directia Generala Regionala a Finantelor Publice ...................., Administratia ....................................., in baza prevederilor Legii 207/2015 privind Codul de procedura fiscala cu modificarile si completarile ulterioare si a Ordinului de serviciu nr. .........../................. am efectuat, in perioada ...................... o/un verificare/control privind respectarea procedurilor de raportare si diligenta fiscala prevazute in
anexele nr.1 si 2 din Legea 207/2015 privind Codul de procedura fiscala cu modificarile si completarile ulterioare si a procedurilor de conformare prevazute in anexa I la Legea nr. 233/2015 privind ratificarea Acordului dintre Romania si Statele Unite ale Americii pentru imbunatatirea conformarii fiscale internationale si pentru implementarea FATCA, precum si raportarea de conturi nedocumentate la (denumirea institutiei financiare raportoare)........................................., cu domiciliul fiscal in localitatea ..........................,
bd./str. ........................... nr. ......., bl. ....., sc. ........, et. ........, ap. ....., judetul/sectorul ..............,
CUI/NIF..........................................obiect principal de activitate2)
............................................................................................................
Institutia financiara raportoare este reprezentata de3) dl/dna......................................... in calitate de ................................
Verificarea/controlul a fost efectuata/efectuat la |¯ | sediul organului fiscal |¯ | sediul
institutiei financiare raportoare.
Perioada supusa verificarii/controlului:.............................
_____________
1) Numele, prenumele persoanelor desemnate cu efectuarea verificarii/controlului.
2) Denumire si clasificare cod CAEN a obiectului de activitate desfasurat de institutia financiara raportoare;
3) Numele, prenumele, functia/calitatea, CNP, datele de identitate ale persoanelor care reprezinta institutia financiara raportoare in timpul verificarii/controlului.

Cap. II
Constatari

Ca urmare a verificarii/controlului au rezultat urmatoarele (detalierea situatiei de fapt constatate in relatie cu obiectul verificarii/controlului):
1. Descrierea situatiei de fapt
....................................................................................................................................................
....................................................................................................................................................
2. Prevederile legale incalcate/Fapte sanctionate contraventional conform Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare
....................................................................................................................................................
....................................................................................................................................................
3. Consecinte si masuri dispuse in timpul verificarii/controlului
..........................................................
........................................... ...........................................................................................................
.........................................
....................................................................................................................................................
4. Punctul de vedere al institutiei financiare raportoare
Fata de constatarile inscrise in prezentul proces-verbal, institutia financiara raportoare a formulat/nu a formulat punct de vedere..............................................................................................

La terminarea verificarii/controlului au fost restituite toate actele si documentele puse la dispozitia personelor desemnate cu efectuarea verificarii/controlului, cu exceptia celor retinute in copie conform cu originalul. Prezentul proces-verbal s-a incheiat in trei exemplare originale, inregistrate in Registrul unic de control la pozitia nr. ...., din care un exemplar a fost lasat institutiei financiare raportoare, iar doua exemplare au fost luate de persoanele desemnate cu efectuarea verificarii/controlului.

Persoane desemnate pentru efectuarea verificarii/controlului

Reprezentantul legal al institutiei financiare raportoare
alte persoane care au participat la
efectuarea verificarii/controlului la fata locului

Numele, prenumele, semnatura Numele, prenumele, semnatura
............................................................. .............................................................
 
Instructiuni I de completare si utilizare a formularului "Proces-verbal"
 
Cap. I
Date generale
Formularul "Proces-verbal" este documentul utilizat de catre persoanele desemnate cu efectuarea verificarii/controlului privind respectarea de catre institutiile financiare raportoare a procedurilor de raportare si diligenta fiscala prevazute in anexele nr.1 si 2 din Legea 207/2015 privind Codul de procedura fiscala cu modificarile si completarile ulterioare, a
procedurilor de conformare prevazute in anexa I la Legea nr. 233/2015 privind ratificarea Acordului dintre Romania si Statele Unite ale Americii pentru imbunatatirea conformarii fiscale internationale si pentru implementarea FATCA (Acordul FATCA), precum si verificarea/controlul in cazul in care sunt raportate conturi nedocumentate, prin intermediul verificarii/controlului la fata locului (art. 62 alin. (5) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare), solicitarii prezentei contribuabilului la sediu (art. 62 alin. (5) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare), solicitarii de furnizare a informatiilor si documentelor (art. 62 alin. 12 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare) si cuprinde constatarile persoanelor desemnate cu efectuarea verificarii/controlului.
Procesul verbal nu are ca rezultat intocmirea unei decizii de impunere si nu este act administrativ fiscal.
Campurile libere din cadrul formularului se vor completa dupa cum urmeaza:
1. data (zi, luna, an) la care s-a intocmit procesul-verbal;
2. numele si prenumele persoanelelor desemnate cu efectuarea verificarii/controlului;
4. denumirea si clasificarea cod CAEN a obiectului principal de activitate desfasurat de institutia financiara raportoare;
5. numele, prenumele, functia, datele de identitate, CNP/NIF si calitatea acestuia; nu se completeaza pentru persoanele fizice care participa personal la verificare.
 
Cap. II
Constatari
 
Constatarile vor fi prezentate clar si concis si vor detalia starea de fapt constatata in relatie cu obiectul verificarii/controlului. In sustinerea constatarilor se vor anexa copii certificate ale documentelor ori inscrisurilor care permit clarificarea operatiunilor verificate.
Se vor anexa de asemenea documentele intocmite in timpul verificarii/controlului (invitatia la sediu, cererea de furnizare a informatiilor, declaratii).
 
Se va anexa punctul de vedere al reprezentantului legal al institutiei financiare raportoare sau al persoanei imputernicite, numai atunci cand acesta are o opinie contrara fata de constatarile inscrise in procesul-verbal si o prezinta in scris in timpul verificarii/controlului.
 
Pentru faptele care sunt sanctionate contraventional se va intocmi separat procesulverbal de constatare si sanctionare a contraventiilor.
 
Procesul-verbal se semneaza de catre persoanele desemnate sa efectueze verificarea/controlul, reprezentantul legal al institutiei financiare raportoare si de eventualii martori.
 
In cazul in care reprezentantul legal al institutiei financiare raportoare refuza semnarea procesului-verbal, acest fapt se consemneaza in procesul-verbal, urmand a fi comunicat institutiei financiare raportoare prin procedurile legale de comunicare prevazute de Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare.
Exemplarul unu al procesului-verbal va fi avizat de seful de serviciu/birou coordonator. Procesul-verbal va fi inregistrat in registrul unic de control al institutiei financiare raportoare.
 
Procesul-verbal se incheie in trei exemplare originale, din care exemplarul unu ramane la organul fiscal care a efectuat verificarea/controlul, exemplarul doi se arhiveaza organul fiscal in a carui raza teritoriala institutia financira raportoare are domiciliu fiscal si exemplarul trei ramane la institutia financiara raportoare.
 
Caracteristicile de tiparire, modul de utilizare si pastrare a formularului proces-verbal
 
1. Denumire: Proces-verbal
2. Format: A4/t2 (poate avea un numar variabil de pagini)
3. Caracteristici de tiparire: se editeaza pe ambele fete. Se poate edita numai cu ajutorul tehnicii de calcul.
4. Se utilizeaza de catre organele fiscale pentru constatarea situatiei de fapt si aplicarea contraventiilor.
5. Se intocmeste in 3 exemplare de persoanele desemnate cu efectuarea verificarii/controlului.
6. Circula:
- exemplarul unu la organul fiscal care efectueaza verificarea/controlul;
- exemplarul doi la organul fiscal cu atributii de gestiune a dosarului fiscal in a carui raza teritoriala institutia financiara raportoare are domiciliu fiscal;
- exemplarul trei la institutia financiara raportoare.
7. Se arhiveaza:
- exemplarul unu la organul fiscal care a efectuat verificarea/controlul;
- exemplarul doi la organul fiscal cu atributii de gestionare a dosarului fiscal al institutiei financiare raportoare;
- exemplarul trei la institutia financiara raportoare.

g) Declaratie

Subsemnatul(a), ............, domiciliat(a) in localitatea............, bd./str. ..........nr......., bl. ..........., sc. ........., et. ......, ap. ........., judetul/sectorul..........., CNP..................................... posesor/posesoare a/al C.I./B.I./pasaport seria.................nr. ......., eliberat(a) de ..........la data de .............., in calitate de administrator/imputernicit legal al....................(denumirea institutiei financiare raportoare), cu domiciliul fiscal in localitatea ............., bd./str. ................ nr. ......, bl. ...., sc. ..., et. ....., ap. ....., judetul/sectorul......., cod identificare fiscala..........., declar pe propria raspundere, in baza art.62 alin. (12) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, sub sanctiunea faptei de fals in declaratii, urmatoarele:
1. Am pus la dispozitia persoanelor desemnate cu efectuarea verificarii/controlului toate documentele si informatiile solicitate pentru desfasurarea verificarilor/controlului si raspund de exactitatea, realitatea si legalitatea acestora;
2. Documentele puse la dispozitia persoanelor desemnate cu efectuarea verificarii/controlului au fost restituite in totalitate la finalizarea verificarilor/controlului.
3. Alte aspecte de declarat
.................................
.................................
Drept pentru care am dat prezenta declaratie, intocmita in doua exemplare, din care un exemplar a ramas in posesia mea si un exemplar a fost predat, pe baza de semnatura, echipei de verificare/control.

Data........................
Numele si prenumele,
...................................
Semnatura
....................................
 
Instructiuni de completare si utilizare a formularului ”Declaratie”
 
Formularul ”Declaratie” se intocmeste si se semneaza de catre administratorul/ imputernicitul legal/reprezentantul institutiei financiare raportoare, la finalizarea verificarii/controlului, in baza art.62 alin. (12) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala.
Persoana care da aceasta declaratie poate accepta sau nu elementele din declaratie care sunt prevazute la pct. 1-2.
La pct. 3 persoana poate declara orice alte aspecte in legatura cu obiectul verificarii/controlului.

Se intocmeste in doua exemplare, din care:
- exemplarul unu ramane la organul fiscal, ca anexa la procesul verbal;
- exemplarul doi ramane la institutia financira raportoare.
 
Caracteristicile de tiparire, modul de difuzare, de utilizare si pastrare a documentului ”Declaratie”
 
1. Denumire: Declaratie
2. Format: A4
3. Caracteristici de tiparire:
- Se tipareste pe o singura fata. Se editeaza numai cu ajutorul tehnicii de calcul.
4. Se utilizeaza de catre organul fiscal pentru definitivarea actiunii de
verificare/control a institutiei financiare raportoare.
5. Se intocmeste in doua exemplare, de catre reprezentantul institutiei financiare
raportoare.
6. Circula:
- exemplarul unu, la organul fiscal, ca anexa la procesul verbal;
- exemplarul doi, la institutia financiara raportoare.
 
 


NOU: Balanta de verificare de la A la Z.
Analize, corelatii, studii de caz


Ghid practic pentru valorificarea eficienta
a informatiilor din balanta de verificare

...vezi detalii AICI >>


 
Atentie, contabili!

Contabilitatea se schimba!
Completeaza adresa de email la care
vrei sa primesti Raportul Gratuit

E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice