Pentru orice firma, gestiunea furnizorilor este unul dintre elementele vitale ale companiei. Un fel de sistem circulator care trebuie sa oxigeneze la timp intregul organism pentru a putea functiona la parametrii corecti. Mai ales cand vorbim despre firme care detin stocuri, au activitate de productie si au achizitii sau vanzari frecvente, in cantitati mici si diferite.
Intr-o astfel de companie, gestionarea furnizorilor este extrem de costisitoare, atat ca timp cat si ca volum de documente procesate. De obicei este nevoie de o persoana dedicata care sa pregateasca receptiile, sa intocmeasca actele necesare, sa urmareasca si sa gestioneze eventualele retururi sau corectii. Nu mai vorbim despre facturi platite la timp.
In acelasi timp, la fel de importanta este gestionarea clientilor, a facturilor platite de catre acestia si a produselor primite de ei, pentru a fi evitate problemele de cash flow ce pot aparea din cauza eventualelor sincope.
Daca avem gestiunea intr-o aplicatie gazduita in cloud, de genul celei oferite de Smart Bill (...vezi aici cum arata aplicatia >>) lucrurile se simplifica destul de mult. Sistemul este intuititv si ofera o serie de automatizari extrem de utile. Aveti mai jos cateva dintre exemplele si explicatiile cele mai folositoare.
1. Introducerea datelor
Atunci cand ne bazam pe introducerea manuala a datelor vor aparea, cu siguranta, erori. Stim cu totii din experienta ca numai cine nu munceste nu gresteste. Doar ca, in acest domeniu, o eroare poate costa destul de mult.
Aplicatia de gestiune si facturare oferita de Smart Bill ne pune la dispozitie o serie de automatizari care faciliteaza introducerea datelor:
-
In formatul facturii de vanzare este disponibila direct din fereastra facturii optiunea de descarcare de gestiune. Daca o bifam, se genereaza automat descarcarea.

-
Tot in formatul facturii avem optiunea de incasare partiala /totala. Prin intermediul ei se poate inregistra si aceasta operatiune de trezorerie. Astfel, vom scapa de o operatiune suplimentara.

Atunci cand emitem facturi catre un client care a mai facut achizitii de la firma noastra, sistemul ne propune automat seria facturii utilizata anterior pentru acesta. Evident, o putem schimba daca este nevoie. (...detalii gasiti aici >>)
-
In fiecare fereastra avem posibilitatea de a opta asupra urmatorelor operatiuni posibile si firesti.
Spre exemplu, in fereastra facturii putem alege astfel:
-
Adauga stornare
-
Creeaza pe baza de chitante
-
Creeaza pe baza de proforma
-
Creeaza pe baza de avize

Optiuni de acest tip sunt disponibile in aproape fiecare fereastra.
2. Comunicarea in format electronic
Daca lucrati foarte mult folosind documente completate manual pe hartie, fara sa apelati la o solutie electronica, veti avea de pierdut din mai multe puncte de vedere:
-
va trebui sa va intalnitii cu partenerii pentru a face schimb de documente pe hartie, in loc sa economisiti timp trimitandu-le pe mail; chiar si daca apelati la scanarea lor, tot nu este o solutie fezabila. Veti pierde timp cu scanarea si pe de alta parte, clientii tot vor avea nevoie de o varianta acceptabila fiscal.
-
veti avea costuri importante cu expedierile postale, intarzieri in trimitere/primire, cu consecinte neplacute asupra raportarilor contabile;
-
imaginea firmei va fi afectata daca facturile trimise nu indica profesionalism in fiecare detaliu al afacerii.
In aplicatia Smart Bill se pot face urmatoarele:
-
gestionare online a facturilor emise- inclusiv expedierea in acest format catre clienti;
-
comunicarea lor catre clienti, in varianta electronica;
-
atentionari asupra facturilor scadente;
In plus, facturile arata profesionist si se pot adapta politicii de marketing si imaginii firmei.
...click AICI pentru a testa aplicatia Smart Bill >>
Din meniul Configurari puteti selecta Notificari clienti:

Apoi puteti seta pana la 3 notificari automate care sa fie trimise clientilor:

Mesajul poate fi personalizat asa cum doriti: textul mesajului, campurile cu detaliile facturii care sa apara in mesaj, data la care sa se trimita notificarile si subiectul mesajului.

In mod similar, tot in meniul Configurari exista optiunea Email. Aceasta permite expedierea de documente catre parteneri, beneficiind de aceasi flexibilitate in editarea mesajului ca si in cazul notificarilor.
In cazul in care doriti acest lucru, documentele se pot transmite pe email direct din Smart Bill, fara sa mai fie necesara vreo configurare de server. (...vezi aici detalii >>)
Documentele se trimit in mod implicit sub forma unui link ce poate fi accesat de catre client.

3. Continuitate in gestiunea stocurilor
Gestiunea furnizorilor si a clientilor nu se opreste la inregistrarea facturilor de achizitii si de vanzare ci are o continuitate mult mai importanta in gestiunea stocurilor.
Iata un exemplu: o achizitie de la un furnizor de materiale genereaza o receptie de produse, care intra pe stoc alaturi de alte produse similare si care apoi sunt vandute in etape diferite catre clienti diferiti.
Pe tot acest parcurs stocurile trebuie urmarite, astfel incat un gestionar trebuie sa stie in orice moment ce produse are in stoc si la ce pret.
Toata aceasta raspundere gestionara poate fi trasferata unui gestionar electronic. Luand in continuare spre analiza aplicatia Smart Bill putem completa si sistemul de gestiune electronica si cu atributul "on-line", astfel ca pe langa avantajele automatizarii poti sa beneficiezi si de cele generate de cloud.
Esential pentru contabili - Monografii contabile complete
Monografie Contabila Cod TVA Anulat
Anularea codului de TVA poate avea un impact semnificativ asupra activitatii unei firme, iar pentru a evita erorile si sanctiunile, este esential ca antreprenorii si contabilii sa cunoasca reglementarile legislative aplicabile. In acest articol vom prezenta tratamentul fiscal si contabil pentru codul de TVA anulat si o monografie contabila clara.Tratament fiscal-contabil pentru cod TVA anulatAnularea codului de TVA poate avea loc, conform art. 316 alin. (11) din Codul fiscal, in urmatoarele...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Factura Booking.com: Studii De Caz Utile
Factura emisa de platforma Booking.com ridica adesea semne de intrebare din perspectiva tratarii contabile si fiscale, mai ales in cazul firmelor care inchiriaza spatii prin intermediul acestui serviciu. In acest articol, analizam pas cu pas cum se inregistreaza factura de la Booking.com in contabilitate, ce monografii contabile se aplica si ce obligatii declarative revin firmei beneficiare.Inchirieri prin platforma Booking.com: aspecte important de stiutOrice persoana fizica sau juridica care...
vezi AICI monografia << Taxa de Mediu 2% Monografie Contabila
Taxa de mediu a fost instituita prin Legea nr. 196/2005 privind Fondul pentru mediu, modificata si completata prin actele normative ulterioare. Aceasta taxa se aplica unei game variate de activitati si produse, de la autovehicule si anvelope uzate, la ambalaje si echipamente electrice si electronice, avand ca obiectiv principal descurajarea comportamentelor poluante si generarea de resurse financiare destinate proiectelor de protectie a mediului.Din perspectiva contabilitatii, taxa de mediu...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Retur Marfa Furnizor
Returul de marfa catre furnizor este o situatie care poate aparea in activitatea unei societati din varii motive, precum: marfa livrata neconforma, expirata, deteriorata sau pur si simplu in surplus fata de necesarul efectiv. Pentru a reflecta corect aceste operatiuni in contabilitate, este esential sa se respecte prevederile legale si principiile contabile in vigoare. In acest articol, prezentam monografia contabila aferenta returului de marfa catre furnizor, alaturi de implicatiile fiscale si...
vezi AICI monografia << Monografie Garantie Chirie Si Reglementari Cheie
Un contract de inchiriere implica, de cele mai multe ori, plata unei garantii de catre chirias, menita sa acopere eventualele daune sau neplati. Din punct de vedere contabil, aceasta garantie trebuie tratata cu atentie, avand un regim specific de inregistrare. In acest articol, prezentam aspecte contractuale importante si oferim o monografie clara pentru inregistrarea garantiei pentru chirie, conforma cu reglementarile contabile in vigoare.Garantie chirie: reglementari legislativeIn cazul unui...
vezi AICI monografia << Restituire Suma Necuvenita: Cont Contabil si Reglementari Cheie
In relatiile de munca pot aparea, uneori, erori sau situatii neprevazute care determina plata unor sume de bani catre salariat fara un temei legal. De la salarii platite in exces sau indemnizatii de concediu de odihna acordate eronate, aceste sume sunt considerate necuvenite si, potrivit legislatiei in vigoare, angajatorul are dreptul sa solicite restituirea acestora. In acest articol prezentam principalele reglementari legale cu privire la returnarea sumelor necuvenite si contul in care se...
vezi AICI monografia << Monografie Constituire Provizioane Clienti Neincasati
Provizioanele reprezinta o componenta importanta a evidentei contabile si sunt utilizate pentru a reflecta obligatii sau pierderi viitoare certe sau probabile. Constituirea corecta a acestora ajuta companiile sa-si gestioneze riscurile financiare si sa respecte principiul prudentei.Cand se constituie provizioanele?Provizioanele se constituie atunci cand o entitate are o obligatie curenta (legala sau implicita) generata de un eveniment trecut, iar pentru solutionarea acesteia este probabil sa fie...
vezi AICI monografia << Venituri Din Alte Surse: Tratament Fiscal si Monografie Contabila
Conform Codului Fiscal din Romania, veniturile din alte surse reprezinta o categorie fiscala distincta, in cadrul careia sunt incluse toate veniturile obtinute de persoanele fizice care nu se incadreaza in alte categorii de venituri, cum ar fi: salarii, activitati independente, cedarea folosintei bunurilor, pensii, investitii etc. In acest articol vom analiza tipurile de venituri din alte surse si tratamentul lor fiscal, oferind si un exemplu de monografie contabila.Ce sunt veniturile din alte...
vezi AICI monografia << Drepturi Salariale Castigate In Instanta: Monografie Contabila Si Tratament Fiscal
Drepturile salariale castigate in instanta de catre angajati genereaza obligatii clare pentru angajatori, nu doar din punct de vedere juridic, ci si fiscal-contabil. Aceste sume trebuie tratate ca venituri salariale, impozitate si inregistrate corespunzator, inclusiv cu dobanzile legale aplicabile. In acest articol analizam regimul fiscal al acestor plati si prezentam un studiu de caz practic cu monografie contabila.Tratament fiscal si contabil drepturi salariale castigate in instantaDrepturile...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Achizitie Actiuni - Aspecte Cheie
Achizitia de actiuni reprezinta o operatiune frecventa in activitatea companiilor care doresc sa isi diversifice investitiile sau sa dobandeasca controlul asupra altor entitati. Din punct de vedere contabil, o astfel de tranzactie implica o serie de inregistrari specifice, in functie de natura actiunilor achizitionate (listate sau nelistate), scopul detinerii acestora si sursa de finantare utilizata. In acest articol prezentam principalele aspecte contabile legate de achizitia de actiuni, cu...
vezi AICI monografia <<