Ghidul contabilului consultant pentru afaceri. Repere generale (I) - articole conta.ro
Contabilitate ïżœ Conta.ro
Va asteptam online 24 ore din 24 sub sloganul: 100% contabilitate!
Puteti cere, oferi si gasi solutii la orice problema de contabilitate si fiscalitate. Si in plus aveti legislatia economica actualizata si un modul important de resurse umane.

Ghidul contabilului consultant pentru afaceri. Repere generale (I)

Despre contabilitatea generala a unei organizatii - scop, obiective, functii, forme de organizare, principii si politici contabile, documente si registre, situatii financiare, reglementari nationale si internationale, etc - s-a mai vorbit si vor mai fi dezbateri pe aceste teme de larg interes pentru profesionistii din domeniul financiar-contabil.

Insa va propun sa privim contabilitatea unei organizatii si din "perspectiva clientului" care solicita si foloseste informatiile financiare - si aici vreau sa ma refer, in mod special, la conducerea firmei!

Contabilii trebuie sa cunoasca si sa respecte toate reglementarile domeniului in care isi desfasoara profesia, dar trebuie sa cunoasca si sa aiba in vedere nevoile clientului intern = conducerea firmei, al carui scop general este mentinerea si dezvoltarea unei afaceri pe piata!

Cum poate contabilul sa devina si un consilier / consultant pentru afaceri?

Iata cateva repere:
1. Intelegeti caracteristicile generale ale afacerii: produsele si serviciile, clientii, piata si punctele de desfacere, fluxul activitatilor aprovizionare - prelucrare sau distributie - vanzare.

2. Discutati cu "clientul intern" si identificati care sunt considerate principalele obiective si prioritati de afaceri:
    2.1 mentinerea vanzarilor si cresterea profitabilitatii,
    2.2 incasarea creantelor comerciale si renegocierea termenelor de plata cu furnizorii,
    2.3 restructurarea gamei de produse si servicii in functie de cerintele clientilor, etc.

3. Organizati contabilitatea de gestiune a afacerii si oferiti "clientului" situatii economico-financiare simple si relevante pentru a intelege situatia firmei si pentru a putea sa identifice si sa analizeze alternativele de actiune pentru atingerea obiectivelor de afaceri (comerciale, financiare, investionale, etc):
    3.1 situatia cifrei de afaceri totale si detaliat pe clienti / pe puncte de desfacere / pe produse si servicii
    3.2 situatia costurilor aferente vanzarilor: costuri directe (chelt. cu marfa vanduta, chelt. cu materiale consumabile, chelt. cu transportul marfurilor, chelt. cu personalul, etc) si costuri indirecte sau de suport general (chelt. cu chiria, cu reparatiile, cu telecomunicatiile, etc)
    3.3 situatia marjei comerciale (cifra de afaceri - chelt. cu marfa vanduta sau costuri directe) la nivel de firma (consolidat) sau pe componentele comerciale ale acesteia.
    3.4 situatia creantelor si datoriilor comerciale dupa scadenta: in termen (atasati scadentarul) sau cu scadenta depasita (atasati situatia "pe vechimi" < 30 zile, intre 30 si 60 zile, > 60 zile)

4. Semnalati si explicati "clientului" care sunt "punctele slabe" din punct de vedere financiar:
    4.1 produse sau servicii care se vand cu marja negativa (genereaza pierderi)
    4.2 clienti care cumpara si platesc cu mare intarziere (genereaza blocaje financiare)
    4.3 puncte de desfacere care genereaza vanzari, dar acestea sunt axate doar pe cateva produse (trebuie sincronizate cu structura de achizitii si de stocare)
4.4 necesarul de finantare pentru activitatea curenta a firmei

Propuneti solutii si "clientul intern" va aprecia si mai mult colaborarea cu dumneavoastra!



Articol de: Anda Racsa

Anda Racsa: Manager ABC Training Consulting, auditor CAFR
Anda Racsa a participat la ContaEvenimente: Inchiderea exercitiului financiar 2011 |

ABC Training Consulting partenera la ContaEvenimente: Inchiderea exercitiului financiar 2011 |
ABC Training Consulting: Domeniul principal de expertiza profesionala: Analize, Bugete, Controlling / management financiar si general in domeniul societatilor comerciale din mediul privat mai multe detalii


Asociatiile de Proprietari
- modificari majore in 2020 -


- Drepturi + Obligatii
- Contabilitate si Fiscalitate
pentru o activitate fara greseli

...vezi AICI detalii >>


 

Comenteaza acest articol in forum

Articol de: Anda Racsa - www.conta.ro
Data: 2012-02-01
Vizualizari: 3936


  Alte ContaArticole
postat la: 2020-09-25
MEEMA (Ministerul Economiei, Energiei si Mediului de Afaceri) face demersuri pentru a veni in sprijinul operatorilor economici din turism si propune garantarea in procent de 100% a voucherelor oferite ca alternativa la rambursare, aferente calatoriilor anulate in contextul pandemiei COVID-19. Citeste mai mult ...
postat la: 2020-09-25
ANAF (Agentia Nationala de Administrare Fiscala) reaminteste contribuabililor ca data limita pentru depunere notificarii, prin care se manifesta intentia de a beneficia de masura de restructurare a obligatiilor bugetare restante, este 30 septembrie 2020. Citeste mai mult ...
postat la: 2020-09-23
Administratia Judeteana a Finantelor Publice Teleorman informeaza ca in Monitorul Oficial nr. 817 din 4 septembrie 2020 a fost publicata O.U.G. nr. 153/2020 pentru instituirea unor masuri fiscale de stimulare a mentinerii/cresterii capitalurilor proprii, precum si pentru completarea unor acte normative. Citeste mai mult ...
  Conta Newsletter

MODIFICARILE din Contabilitate in 2020 - 9 Proceduri Contabile actualizate la zi Fii un contabil informat!

Aboneaza-te GRATUIT si vei primi Raportul Special

MODIFICARILE din Contabilitate in 2020 - 9 Proceduri Contabile actualizate la zi


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


  Conta Director
  Conta Site
  Conta Topicuri Forum
Copyright Conta Online / Conta.ro 2006 - 2020. Toate Drepturile rezervate
Un proiect: Fokus Digital Services