Ministerul Finantelor Publice (MFP) anunta ca este posibila inregistrarea prin sistem video in SPV. Romanii vor putea face plata cu cardul pentru 30 de impozite si contributii.
“Persoanele inregistrate in Spatiul Privat Virtual vor putea face plata obligatiilor fiscale la buget direct cu cardul bancar prin interconectarea cu ghiseul.ro, solutie care va permite achitarea a peste 30 de impozite si contributii.”, se precizeaza in comunicat.
Mai mult de atat, Finantele implementeaza inrolarea in SPV cu ajutorul identificarii in sistem video a persoanelor sau reprezentantilor unor companii sau entitati fara personalitate juridica.
Iata mai jos cateva informatii despre accesarea serviciului “Plata obligatiilor fiscale”:
In spatiul virtual, la accesarea serviciului “Plata obligatiilor fiscale”, se va afisa pagina de pornire, in care trebuie ales CNP-ul pentru care se doreste plata. In cazul persoanelor care se autentifica in SPV cu NPOTP (nume, parola si OTP), in lista apare doar CNP-ul titularului de cont.
La apasarea butonului ”Afisare obligatii restante”, se afiseaza lista obligatiilor ce pot fi platite prin platforma ghiseul.ro, si care cuprinde peste 30 de pozitii, de la impozitul pe venituri, la contributii, accize colectate si pana la plata unor penalitati.
La apasarea butonului „Plateste”, utilizatorul va fi directionat catre serviciul de plata online al platformei ghiseul.ro, unde are de bifat casuta „Aprob plata si sunt de acord cu termenii si conditiile de utilizare” si butonul „PLATESTE”. Din aceasta pagina nu mai exista posibilitatea intoarcerii la serviciul disponibil in SPV.
In acelasi timp, populatia va avea optiunea sa se inregistreze online in SPV printr-o verificare video in baza documentelor transmise si/sau informatiilor comunicate pe baza acordului privind prelucrarea datelor cu caracter personal, se mai specifica in comunicat.
Daca informatiile referitoare la datele de identificare ale persoanei juridice, ale entitatii fara personalitate juridica sau ale persoanei fizice sunt validate, dar informatiile referitoare la calitatea de reprezentant sau calitatea de imputernicit nu se pot verifica ori informatiile furnizate sunt insuficiente sau din verificarea documentelor justificative prezentate optional rezulta ca acestea contin date incomplete sau incorecte, se notifica solicitantul la adresa personala de e-mail, in termen de 5 zile de la inregistrare, cu privire la completarea informatiilor sau cu privire la faptul ca aprobarea cererii de inregistrare se face la ghiseu ori prin identificare vizuala online.
In cazul in care aprobarea cererii de inregistrare se face prin identificarea vizuala online, organul fiscal initiaza procesul de recunoastere prin sistem video cu persoana care a desemnat sau imputernicit solicitantul, in scopul confirmarii calitatii atribuite acestuia. Finantele informeaza ca, in acest sens, organul fiscal notifica atat solicitantul, cat si entitatea care l-a desemnat/imputernicit la adresele de e-mail, completate in cererea de inregistrate, in termen de 5 zile de la inregistrare.
Dupa aprobarea cererii de inregistrare prin identificare vizuala online, reprezentantul legal/reprezentantul desemnat/imputernicitul utilizeaza sistemul video oferit pe platforma informatica dedicata. In aceasta situatie, persoana fizica trebuie sa se programeze online, prin intermediul aplicatiei disponibile pe site-ul ANAF selectand data si ora la care este disponibila pentru a fi initiata procedura de identificare vizuala online.
In cazul in care identificarea vizuala online s-a realizat cu succes, se procedeaza la aprobarea cererii si se transmite un mesaj contribuabilului pe adresa personala de e-mail.
Esential pentru contabili - Monografii contabile complete
Monografie acordarea de ajutoare membrilor de sindicat
Organizatiile sindicale conduc contabilitatea potrivit Reglementarilor contabile aprobate prin O.M.F.P. nr. 3.103/2017, cu modificarile si completarile ulterioare. Principalele surse de venit ale sindicatelor sunt cotizatiile membrilor, venituri neimpozabile pentru sindicat conform art. 15 din Codul fiscal.Vom stabili in acest articol monografia contabila pentru acordarea de ajutoare membrilor de sindicatReglementari legislative importante privind acordarea de ajutoare membrilor de sindicatArt....
vezi AICI monografia << Monografie Reparatie In Garantie
Din punct de vedere contabil, reparatiile efectuate in perioada de garantie ridica probleme legate de recunoasterea corecta a cheltuielilor, a provizioanelor si a relatiei cu clientii sau furnizorii implicati. In practica, pot aparea mai multe scenarii: reparatia este efectuata de firma vanzatoare pe cheltuiala proprie, de un service autorizat cu decontare ulterioara, sau direct de catre client cu rambursarea costurilor de catre furnizor.In acest articol vom prezenta o monografie contabila...
vezi AICI monografia << Monografie Achizitie Utilaj: Tratament Fiscal Si Studii De Caz
Achizitia unui utilaj reprezinta o investitie importanta pentru orice companie, indiferent de domeniul de activitate. Din punct de vedere contabil, aceasta operatiune trebuie inregistrata corect, respectand reglementarile privind imobilizarile corporale, amortizarea si tratamentul fiscal aferent. In acest articol vom prezenta pas cu pas monografia contabila pentru achizitia unui utilaj, de la momentul cumpararii pana la punerea in functiune, evidentiind conturile utilizate si implicatiile...
vezi AICI monografia << Rentrop & Straton a implinit 30 de ani! Consilier Taxe si Impozite a implinit 30 de ani!
Rentrop & Straton, cea mai cunoscuta companie din Romania din domeniul informatiilor specializate, aniverseaza 30 de existenta.Sunt 30 de ani in care aceasta companie mixta romano-germana a sprijinit in mod profesionist dezvoltarea sanatoasa a mediului antreprenorial, realizand peste 6.100 de produse destinate firmelor romanesti si profesionistilor din domenii vitale ale economiei: fiscalitate, contabilitate, legislatia muncii, resurse umane, protectia datelor etc.6.100 de produse. O...
vezi AICI monografia << Monografie Profit Reinvestit: Studii De Caz Utile
Profitul reinvestit reprezinta acea parte din castigul net al unei firme care nu este distribuita sub forma de dividende, ci este utilizata pentru dezvoltarea activitatii – de exemplu, pentru achizitia de echipamente, utilaje sau alte active necesare. Legislatia fiscala ofera facilitati companiilor care aleg sa isi reinvesteasca profitul, prin scutirea de impozit a acestor sume. Din perspectiva contabila, profitul reinvestit necesita o monografie contabila specifica, astfel incat sa...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Reparatii Auto: Cum Inregistrezi Reparatiile Pentru Dauna Autoturismului
Reparatiile auto sunt situatii frecvente care apar in activitatea unei firme si, pentru a fi tratate corect din punct de vedere financiar, au nevoie de o evidenta clara. Din punct de vedere contabil, aceste operatiuni pot ridica uneori semne de intrebare, de exemplu: cum se inregistreaza corect cheltuielile, ce conturi se utilizeaza si care sunt implicatiile fiscale?In acest articol vom prezenta trei studii de caz utile ce contin monografia contabila pentru reparatii auto. Scopul acestor exemple...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Dezvoltare Imobiliara Si Aspecte Fiscale Importante
Dezvoltatorii imobiliari se confrunta cu un set complex de operatiuni economice care necesita o evidenta contabila atenta si conforma cu reglementarile in vigoare. De la achizitia terenurilor si pana la vanzarea imobilelor finalizate, fiecare etapa implica tranzactii cu impact fiscal si contabil semnificativ.In acest articol prezentam o monografie contabila bine structurata pentru un dezvoltator imobiliar. Aceasta contine inregistrarile corecte in contabilitate si explicatii clare pentru fiecare...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Cod TVA Anulat
Anularea codului de TVA poate avea un impact semnificativ asupra activitatii unei firme, iar pentru a evita erorile si sanctiunile, este esential ca antreprenorii si contabilii sa cunoasca reglementarile legislative aplicabile. In acest articol vom prezenta tratamentul fiscal si contabil pentru codul de TVA anulat si o monografie contabila clara.Tratament fiscal-contabil pentru cod TVA anulatAnularea codului de TVA poate avea loc, conform art. 316 alin. (11) din Codul fiscal, in urmatoarele...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Factura Booking.com: Studii De Caz Utile
Factura emisa de platforma Booking.com ridica adesea semne de intrebare din perspectiva tratarii contabile si fiscale, mai ales in cazul firmelor care inchiriaza spatii prin intermediul acestui serviciu. In acest articol, analizam pas cu pas cum se inregistreaza factura de la Booking.com in contabilitate, ce monografii contabile se aplica si ce obligatii declarative revin firmei beneficiare.Inchirieri prin platforma Booking.com: aspecte important de stiutOrice persoana fizica sau juridica care...
vezi AICI monografia << Taxa de Mediu 2% Monografie Contabila
Taxa de mediu a fost instituita prin Legea nr. 196/2005 privind Fondul pentru mediu, modificata si completata prin actele normative ulterioare. Aceasta taxa se aplica unei game variate de activitati si produse, de la autovehicule si anvelope uzate, la ambalaje si echipamente electrice si electronice, avand ca obiectiv principal descurajarea comportamentelor poluante si generarea de resurse financiare destinate proiectelor de protectie a mediului.Din perspectiva contabilitatii, taxa de mediu...
vezi AICI monografia <<