Hotarat lucru, sa fii contabil in Romania de astazi si sa faci fata tuturor modificarilor legislative din domeniu nu e lucru usor. In opinia mea, oamenii acestia ar trebui sa beneficieze de cursuri gratuite, platite de administratiile fiscale, in care sa fie initiati in tainele ansamblarii fragmentelor de dispozitii intinse pe zeci, daca nu sute, de acte legislative, asemenea specialistilor in reconstituirea papirusurilor macinate de trecerea vremii.
La noi nu poate trece anul ca sa nu se schimbe ceva in ceea ce ar trebui sa fie Codul Fiscal. Asta, atunci cand nu se schimba mai des. Asa se face ca, in loc sa avem un corpuscul legislativ cuprins intre copertile unui volum, cand e vorba despre fiscalitate, invartim dispozitii, completari, reveniri si contrareveniri, dosare intregi cu legi, hotarari si ordonante, in care materia nu mai este ordonata cum te-ai putea astepta, cu articole numerotate aritmetic, ci exponential, cu indici si ridicari la putere. Codul Fiscal se schimba prea des ca sa se mai indemne cineva sa-l reorganizeze de o maniera decenta.
Ieri, guvernul a modificat organizarea si functionarea cazierului fiscal. Secretarul de stat in Ministerul Finantelor Publice, Dan Lazar, spune ca modificarile au drept scop "diferentierea termenului de radiere a faptelor savarsite de contribuabili si care se inscriu in cazierul fiscal, in sensul ca se va tine cont de gravitatea fapte savarsite de contribuabil", a afirmat secretarul de stat. Astfel, actul normativ prevede ca unele fapte care constituie contraventii, dar nu au o gravitate deosebita, sa fie radiate din cazierul fiscal in termen de 1 an, in timp ce pentru infractiunile cu gravitate deosebita, ramane termenul de 5 ani, dupa care se va radia respectiva fapta din cazierul fiscal.
In plus, modificarile aduse astazi vizeaza si introducerea de noi contraventii pentru: neretinerea impozitelor cu stopaj la sursa, neprezentarea de catre contribuabil a bunurilor sau a materiei impozabile in vederea calcului impozitului de catre fisc, precum si pentru retinerea si nevarsarea, in cazul acelor categorii de impozite si taxe care sunt prin stopaj la sursa, daca contribuabilul nu este de rea credinta.
De ce mai sunt necesare astfel de schimbari? Una dintre reglementari vizeaza profesia de evaluator. "Era necesara aceasta reglementare, in primul rand, datorita faptului ca aceasta profesie – cea de evaluator – nu era reglementata pana in acest moment. Aceasta structura - care numara in jur de 5000 de evaluatori care deservesc o piata de 25 de milioane de euro - pana in momentul de fata, nu era reglementata si nu avea un statut, un regulament, o modalitate de accedere in aceasta profesie", a precizat Dan Lazar.
Asadar, sunt reglementari care se impun nu doar in virtutea unor evolutii si transformari rapide din activitatea economica (cum ar fi, de pilda, cele legate de preluarile de actiuni ale unor alte societati comerciale), ci si pentru ca cineva, de o buna bucata de timp, a uitat, pur si simplu, de anumite categorii profesionale. A uitat sau, poate, doar n-a vrut sa le introduca intr-un cadru de functionare reglementat.
Cele nu mai putin de 48 de pagini din "Ordonanta de Urgenta pentru modificarea si completarea Legii 571/2003 privind Codul Fiscal, modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 29/2011 privind reglementarea acordarii esalonarilor la plata, precum si pentru reglementarea unor masuri financiar-fiscale", pline de articole dublate, triplate, precizari si insertii, produc o impresie dezagreabila cititorului, ca sa nu mai vorbim despre dificultatile cu care se confrunta si se vor confrunta in continuare cei care trebuie sa si lucreze cu ele. Par a fi o veritabila maculatura administrativa.
Orice administratie guvernamentala serioasa ar trebui, la un moment dat, sa isi traga sufletul si sa definitiveze acest gen de corp legilativ, desigur, in masura in care aceasta este posibil. Sa refaca intr-o maniera decenta fondul si forma unuia dintre codurile legislative de capatai, alaturi de Codul Penal si cel Civil. Aceasta exigenta nu vine dintr-o exagerata pretentie estetica, ci dintr-o necesitate evidenta: el trebuie sa fie ordonat, compact, usor de citit si de inteles si, nu in ultimul rand, chiar de manevrat.
Esential pentru contabili - Monografii contabile complete
Monografie acordarea de ajutoare membrilor de sindicat
Organizatiile sindicale conduc contabilitatea potrivit Reglementarilor contabile aprobate prin O.M.F.P. nr. 3.103/2017, cu modificarile si completarile ulterioare. Principalele surse de venit ale sindicatelor sunt cotizatiile membrilor, venituri neimpozabile pentru sindicat conform art. 15 din Codul fiscal.Vom stabili in acest articol monografia contabila pentru acordarea de ajutoare membrilor de sindicatReglementari legislative importante privind acordarea de ajutoare membrilor de sindicatArt....
vezi AICI monografia << Monografie Reparatie In Garantie
Din punct de vedere contabil, reparatiile efectuate in perioada de garantie ridica probleme legate de recunoasterea corecta a cheltuielilor, a provizioanelor si a relatiei cu clientii sau furnizorii implicati. In practica, pot aparea mai multe scenarii: reparatia este efectuata de firma vanzatoare pe cheltuiala proprie, de un service autorizat cu decontare ulterioara, sau direct de catre client cu rambursarea costurilor de catre furnizor.In acest articol vom prezenta o monografie contabila...
vezi AICI monografia << Monografie Achizitie Utilaj: Tratament Fiscal Si Studii De Caz
Achizitia unui utilaj reprezinta o investitie importanta pentru orice companie, indiferent de domeniul de activitate. Din punct de vedere contabil, aceasta operatiune trebuie inregistrata corect, respectand reglementarile privind imobilizarile corporale, amortizarea si tratamentul fiscal aferent. In acest articol vom prezenta pas cu pas monografia contabila pentru achizitia unui utilaj, de la momentul cumpararii pana la punerea in functiune, evidentiind conturile utilizate si implicatiile...
vezi AICI monografia << ​Rentrop & Straton a implinit 30 de ani! Consilier Taxe si Impozite a implinit 30 de ani!
Rentrop & Straton, cea mai cunoscuta companie din Romania din domeniul informatiilor specializate, aniverseaza 30 de existenta.Sunt 30 de ani in care aceasta companie mixta romano-germana a sprijinit in mod profesionist dezvoltarea sanatoasa a mediului antreprenorial, realizand peste 6.100 de produse destinate firmelor romanesti si profesionistilor din domenii vitale ale economiei: fiscalitate, contabilitate, legislatia muncii, resurse umane, protectia datelor etc.6.100 de produse. O...
vezi AICI monografia << Monografie Profit Reinvestit: Studii De Caz Utile
Profitul reinvestit reprezinta acea parte din castigul net al unei firme care nu este distribuita sub forma de dividende, ci este utilizata pentru dezvoltarea activitatii – de exemplu, pentru achizitia de echipamente, utilaje sau alte active necesare. Legislatia fiscala ofera facilitati companiilor care aleg sa isi reinvesteasca profitul, prin scutirea de impozit a acestor sume. Din perspectiva contabila, profitul reinvestit necesita o monografie contabila specifica, astfel incat sa...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Reparatii Auto: Cum Inregistrezi Reparatiile Pentru Dauna Autoturismului
Reparatiile auto sunt situatii frecvente care apar in activitatea unei firme si, pentru a fi tratate corect din punct de vedere financiar, au nevoie de o evidenta clara. Din punct de vedere contabil, aceste operatiuni pot ridica uneori semne de intrebare, de exemplu: cum se inregistreaza corect cheltuielile, ce conturi se utilizeaza si care sunt implicatiile fiscale?In acest articol vom prezenta trei studii de caz utile ce contin monografia contabila pentru reparatii auto. Scopul acestor exemple...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Dezvoltare Imobiliara Si Aspecte Fiscale Importante
Dezvoltatorii imobiliari se confrunta cu un set complex de operatiuni economice care necesita o evidenta contabila atenta si conforma cu reglementarile in vigoare. De la achizitia terenurilor si pana la vanzarea imobilelor finalizate, fiecare etapa implica tranzactii cu impact fiscal si contabil semnificativ.In acest articol prezentam o monografie contabila bine structurata pentru un dezvoltator imobiliar. Aceasta contine inregistrarile corecte in contabilitate si explicatii clare pentru fiecare...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Cod TVA Anulat
Anularea codului de TVA poate avea un impact semnificativ asupra activitatii unei firme, iar pentru a evita erorile si sanctiunile, este esential ca antreprenorii si contabilii sa cunoasca reglementarile legislative aplicabile. In acest articol vom prezenta tratamentul fiscal si contabil pentru codul de TVA anulat si o monografie contabila clara.Tratament fiscal-contabil pentru cod TVA anulatAnularea codului de TVA poate avea loc, conform art. 316 alin. (11) din Codul fiscal, in urmatoarele...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Factura Booking.com: Studii De Caz Utile
Factura emisa de platforma Booking.com ridica adesea semne de intrebare din perspectiva tratarii contabile si fiscale, mai ales in cazul firmelor care inchiriaza spatii prin intermediul acestui serviciu. In acest articol, analizam pas cu pas cum se inregistreaza factura de la Booking.com in contabilitate, ce monografii contabile se aplica si ce obligatii declarative revin firmei beneficiare.Inchirieri prin platforma Booking.com: aspecte important de stiutOrice persoana fizica sau juridica care...
vezi AICI monografia << Taxa de Mediu 2% Monografie Contabila
Taxa de mediu a fost instituita prin Legea nr. 196/2005 privind Fondul pentru mediu, modificata si completata prin actele normative ulterioare. Aceasta taxa se aplica unei game variate de activitati si produse, de la autovehicule si anvelope uzate, la ambalaje si echipamente electrice si electronice, avand ca obiectiv principal descurajarea comportamentelor poluante si generarea de resurse financiare destinate proiectelor de protectie a mediului.Din perspectiva contabilitatii, taxa de mediu...
vezi AICI monografia <<