search
conta.ro cauta meniu
search

Hotelierii vor s se cazeze doar n centru

Până de curând, segmentul hotelier era, alături de logistică, unul dintre cele două sectoare ușor subdezvoltate ale pieței imobiliare autohtone - cel puțin în comparație cu evoluția fulminantă înregistrată pe rezidențial, birouri și retail. Așa se face că, în ultimii ani, tranzacțiile cu hoteluri au fost puține ca număr și destul de reduse ca volum. Această reținere a investitorilor de a deveni mai activi pe piața hotelieră începe însă să se schimbe - și încă atât de mult încât, la ora actuală, una din patru cereri de terenuri din zonele centrale și ultracentrale ale Capitalei este destinată dezvoltării unui proiect hotelier, după cum precizează Monica Marin, Partner Manager în cadrul agenției imobiliare EuroMetropola.
80% din cererile de cazare provin din mediul de afaceri
Care sunt, în acest context, cauzele schimbării de atitudine în rândul investitorilor? În primul rând, este vorba de perspectivele pozitive ale turismului românesc, în special al celui de afaceri - având în vedere faptul că țara noastră este privită, prin prisma noului statut de membru UE, drept o piață emergentă din multiple puncte de vedere. La nivelul Capitalei, turismul de afaceri rămâne cel mai atractiv segment, astfel încât aproximativ 80% dintre cei care apelează la servicii hoteliere provin din mediul de afaceri. Operatorii și investitorii din sectorul hotelier nu au întârziat în identificarea creșterii numărului solicitărilor de spații de cazare în București. Aceasta cu atât mai mult cu cât și cifrele pe acest segment indică o creștere notabilă: rata medie de ocupare a hotelurilor la nivelul Capitalei este de 60%, iar procentul de creștere a tarifelor hoteliere a depășit 10% pe anul 2006. În aceste condiții, se arată într-un comunicat al Diana Mețiu Internațional, investițiile pe segmentul hotelier devin tot mai atrăgătoare, atât pentru dezvoltatorii români, cât și, mai ales, pentru cei străini.
Brandurile hoteliere internaționale tatonează piața bucureșteană
Având în vedere atractivitatea crescândă a sectorului hotelier, reprezentanții oficiali ai unor branduri sonore de lanțuri hoteliere internaționale tatonează deja piața imobiliară bucureșteană pentru a identifica principalele zone în care ar fi oportună dezvoltarea viitoarelor proiecte. Strategiile abordate de investitori sunt diferite, în funcție de politica fiecăruia și de opțiunile care sunt cele mai la îndemână în diverse zone. O foarte importantă categorie de clienți este interesată de terenurile din zonele centrale și ultracentrale ale Capitalei, unde intenționează să-și dezvolte propriile proiecte, subliniază Monica Marin. De asemenea, "există companii hoteliere care urmăresc achiziționarea unor hoteluri care funcționează deja, pe care le recondiționează pentru a le ridica la anumite standarde sau investitori care caută imobile speciale, palate, case de patrimoniu, cărora le pot da destinație hotelieră", adaugă reprezentanta EuroMetropola.
Dezvoltatorii caută terenuri centrale, în apropierea arterelor de circulație
În ceea ce privește tendințele manifestate în domeniul dezvoltărilor hoteliere, Monica Marin subliniază că, în ultimii 2 ani, s-a remarcat dorința de integrare a unui mini-hotel în cadrul unui complex mixt, care mai cuprinde și spații comerciale sau de birouri. Cu mențiunea că, de obicei, aceste ansambluri sunt amplasate în apropierea unor artere de circulație foarte importante. Cât despre trendurile în materie de terenuri, reprezentanta EuroMetropola precizează: "este important să fie într-o zonă în care accesul să nu reprezinte o problemă, de preferat în apropierea gării, a aeroportului sau a unor zone de interes major pentru turiști". De asemenea, a adăugat Marin, dezvoltatorii caută suprafețe de minimum 1000 mp, în planul întâi al unui bulevard intens circulat, într-o zonă care să le asigure expunerea necesară ca să fie atractivă pentru turiști.

Esential pentru contabili - Monografii contabile complete



Noutati contabile 1748725200
Atentie, contabili!

Contabilitatea se schimba!
Completeaza adresa de email la care
vrei sa primesti Raportul Gratuit
TOP 12 Monografii Contabile