search
conta.ro cauta meniu
search

IBM a anunat un nou studiu despre dezvoltarea economic ntr-o lume tip Rubik-s Cube



Compania IBM a prezentat un studiu care investigheaza modul în care tendintele globale influenteaza localizarea fortei de munca în viitor, dezvoltarea economica într-o lume tip Rubik-s Cube si cum se transforma tendintele globale în prosperitate locala.
Studiul este realizat de IBM Global Business Services, prin intermediul IBM Institute for Business Value, si dezvolta abordari strategice factual asupra problemelor critice cu care se confrunta directorii seniori din sectoarele publice si private. Acest sumar se bazeaza pe un studiu riguros realizat de echipa de cercetare a Institutului. Face parte dintr-un angajament de amploare asumat de IBM Global Business Services, si anume acela de a furniza analize si perspective ce ajuta companiile sa creasca valoarea afacerii.
Studiul dezvaluie faptul ca lumea se schimba într-un ritm din ce în ce mai rapid datorita celor sase "mega-trenduri": extinderea globalizarii, tendintele cu efect la scara mare asupra populatiei, progresul tehnic accelerat, "omniconsumatorul", responsabilitatea sociala corporatista si nesiguranta politica. Companiile sunt fortate sa inoveze si sa remodeleze modelele de business fundamentale. Agentiile de promovare a investitiilor si organizatiile pentru dezvoltarea economica trebuie sa se confrunte nu doar cu toate aceste schimbari, ci si cu o competitie din ce în ce mai apriga. Pentru a face fata, companiile trebuie sa înteleaga clientii, mediul si competitorii si sa raspunda în mod efectiv.
Globalizarea cuprinde oameni, companii si idei, nu doar comert si economie. Procentul de bunuri comercializate a crescut de la 40% în 1990 pâna la 60% în 2005, acest proces fiind influentat de World Trade Organization si de scaderea taxelor. Tot în aceasta perioada numarul de companii transnationale s-a dublat, ajungând la 70.000, iar numarul de asociati ai acestora a crescut de peste patru ori. În 2005, fluxul global de capital a depasit sase trilioane dolari, cel mai mare nivel înregistrat pâna acum, în timp ce ritmul de crestere a pietelor emergente este dublu fata de cel al tarilor dezvoltate.
Forta de munca globala se schimba radical în privinta vârstei si locatiei. În 2008 numarul oamenilor ce vor locui la oras va creste, ceea ce va genera o crestere a bazei globale de consumatori. De asemenea, între 2000 si 2020, 94% din cresterea populatiei cu 1,8 miliarde va fi în tarile aflate în proces de dezvoltare. În urmatoarele doua decenii, Africa subsahariana si Asia centrala si de Sud vor înregistra o crestere a fortei de munca între 200 si 300 de milioane, în timp ce forta de munca din America de Nord va creste cu doar 20 de milioane. Forta de munca din Europa si Rusia va scadea cu aproape 40 de milioane.
Progresul tehnologic este din ce în ce mai accentuat, în timp ce noile tehnologii se raspândesc mai rapid ca niciodata. Prioritatile companiilor globale se departeaza de pietele traditionale datorita raspândirii Internetului la scara mondiala.
Unul din cinci muncitori din Uniunea Europeana, Statele Unite, Australia si Canada lucreaza în domeniul IT&C sau în alte domenii asemanatoare. Studiul indica faptul ca, între anii 2000 si 2007, rata de utilizare a Internetului la nivel mondial a crescut de peste doua ori, pâna la 1,2 miliarde de oameni, si se asteapta sa creasca la 2 miliarde pâna în 2010. Omniconsumatorul este stimulat de informatie si dispune de o putere fara precedent în principal datorita tehnologiei. Exista un mare echilibru de informatii între producatori si consumatori datorita faptului ca un consumator de rând poate cheltui mai mult în fiecare an. De exemplu, fata de anul 2000, o persoana medie din Ungaria consuma anual cu 30% mai mult, adica cu aproape 2.000 de dolari mai mult, în timp ce în Turcia consumatorii de mijloc cheltuiesc cu 1.000 de dolari mai mult în fiecare an.
Responsabilitatea sociala la nivel de corporatie este acum imperativa în mediul de afaceri, nu doar un lucru optional. Lumea afacerilor se confrunta cu o examinare atenta crescuta din partea consumatorilor si angajatilor asupra a ceea ce în trecut a fost considerat un atribut "non-comercial" al bunurilor. Acest fapt este reflectat nu doar în cresterea frecventei utilizarii etichetei "Fairtrade", al carei grad de folosire a crescut în fiecare an cu 40 de procente între 2000 si 2007, ci si în cresterea valorii pietei de materiale ecologice pentru locuinte. Mediul de afaceri se mai confrunta si cu o legislatie mai stufoasa si mai puternica. De asemenea, investitorii acorda mai multa atentie factorilor de mediu si responsabilitatii cu efect pe termen lung.
Aceste mega-trenduri reprezinta prima dimensiune a Cubului lui Rubik. Pentru Agentiile pentru Promovarea Investitiilor si pentru Organizatiile pentru Dezvoltarea Economica, prima provocare-cheie este aceea de a întelege modul în care se schimba lumea si cum functioneaza marile forte. A doua dimensiune a cubului lui Rubik este reprezentata de inovatia afacerii. Aceasta poate fi observata în modul în care afacerile îsi reorganizeaza modelele, renuntând la activitatile secundare, extinzând  noi activitati, acordând mai multa importanta colaborarilor si parteneriatelor si reorganizând principalele competente pentru a spori eficienta, se arata într-un comunicat al IBM.

Esential pentru contabili - Monografii contabile complete



Atentie, contabili!

Contabilitatea se schimba!
Completeaza adresa de email la care
vrei sa primesti Raportul Gratuit
TOP 12 Monografii Contabile