RISE Project a inceput sa prezinte o serie de minidocumentare despre interesele si cercurile de afaceri ale politicienilor romani importanti, de la putere si din opozitie. Autorii propun o privire mai informata asupra clasei politice romanesti, astfel incat sa intelegem mai bine, atunci cand e cazul, influentele si deciziile lor.
Au inceput, cum era de asteptat cu premierul Ungureanu.
Sotia premierului, Daniela Ungureanu, spun autorii documentarului, este administrator al firmei Petromed Solutions SRL – subsidiara a grupului OMV Petrom. Ea a intrat in echipa executiva a companiei pe 18 decembrie 2007, la o luna dupa ce sotul sau a fost numit director al Serviciului de Informatii Externe (SIE).
Declaratiile de avere completate in ultimii cinci ani de Mihai Razvan Ungureanu nu consemneaza calitatea de administrator a Danielei Ungureanu in Petromed Solutions – lucru care ar fi obligatoriu numai daca activitatea acesteia in firma ar genera venituri. Pe de alta parte, premierul arata ca sotia a incasat peste 160.000 de euro de la OMV AG Austria – firma mama a OMV Petrom. Banii au fost virati in perioada 2009 – 2010 si reprezinta plata unor "serviciii de consultanta medicala" prestate de Daniela Ungureanu.
Sotia premierului a refuzat dialogul cu RISE Project, in ciuda apelurilor si mesajelor electronice repetate. Pozitia oficiala a guvernului suna sec: "Domnul prim-ministru Ungureanu isi asuma propriile declaratii de avere".
La intrebarile legate de remuneratia administratorului Daniela Ungureanu, precum si ce a presupus exact consultanta acordata de aceasta centralei OMV, reprezentantii Petrom au raspuns astfel: "Datorita expertizei si abilitatilor sale profesionale excelente dr. Ungureanu este membru al Consiliului de Administratie al Petromed (100% subsidiara a Petrom). Petromed este compania care gestioneaza activitatea de medicina muncii a Petrom si este furnizorul tuturor serviciilor medicale catre Petrom. Nu avem alte comentarii."
Singurul care a dezvoltat subiectul a fost doctorul Dorin-Iosif Bardac –si el administrator al Petromed Solutions. Bardac, seful Centrului Clinic de Medicina Preventiva Sibiu, a explicat pentru RISE Project: "Consiliul de administratie al Petromed se intalneste de cateva ori pe an si decide din timp liniile directoare ale firmei".
N-ar fi primul caz in care sotia este folosita drept instrument pentru afacerile politice ale sotului. In politica romanesca descoperim ca, de la cei mai batrani la cei mai tineri, politicienii nu se sfiesc sa se folosesca de femeile lor precum de casierite. Sa ne amintim ca Dana Nastase, conform marturiilor din procese, era cea care gestiona finantele casei Nastase. Ea facea cumparaturi de sute de mii de euro din China, ea negocia, ea dispunea. La fel era sotia primarului Apostu, cheia afacerilor acestuia, prin ea si cabinetul ei de avocatura se incasau banii de la clientii Primariei clujene. Un rol important in afacerile sotului sau l-a avut si Elena Udrea, iar oameni de afaceri versati ajunsesera sa o platesca foarte bine pe fiica presedintelui pentru patru ore pe zi, pentr un job imaginar.
Nici nu cred ca ne-am oprit noi destul asupra acestei simbioze perfecte sot-sotie-copii in politica-afaceri. Probabil ca am descoperi un cod nescris de proceduri pentru folosirea familiei in circuitul financiar, pe care nici nu l-am putea banui. Investigatiile proiectului pomenit la inceputul articolului continua si n-ar fi rau sa-l urmarim pe cat posibil, pentru ca avem avantajul de a intelege dintr-o data doua domenii importante: si politica si afacerile!
Esential pentru contabili - Monografii contabile complete
Monografie acordarea de ajutoare membrilor de sindicat
Organizatiile sindicale conduc contabilitatea potrivit Reglementarilor contabile aprobate prin O.M.F.P. nr. 3.103/2017, cu modificarile si completarile ulterioare. Principalele surse de venit ale sindicatelor sunt cotizatiile membrilor, venituri neimpozabile pentru sindicat conform art. 15 din Codul fiscal.Vom stabili in acest articol monografia contabila pentru acordarea de ajutoare membrilor de sindicatReglementari legislative importante privind acordarea de ajutoare membrilor de sindicatArt....
vezi AICI monografia << Monografie Reparatie In Garantie
Din punct de vedere contabil, reparatiile efectuate in perioada de garantie ridica probleme legate de recunoasterea corecta a cheltuielilor, a provizioanelor si a relatiei cu clientii sau furnizorii implicati. In practica, pot aparea mai multe scenarii: reparatia este efectuata de firma vanzatoare pe cheltuiala proprie, de un service autorizat cu decontare ulterioara, sau direct de catre client cu rambursarea costurilor de catre furnizor.In acest articol vom prezenta o monografie contabila...
vezi AICI monografia << Monografie Achizitie Utilaj: Tratament Fiscal Si Studii De Caz
Achizitia unui utilaj reprezinta o investitie importanta pentru orice companie, indiferent de domeniul de activitate. Din punct de vedere contabil, aceasta operatiune trebuie inregistrata corect, respectand reglementarile privind imobilizarile corporale, amortizarea si tratamentul fiscal aferent. In acest articol vom prezenta pas cu pas monografia contabila pentru achizitia unui utilaj, de la momentul cumpararii pana la punerea in functiune, evidentiind conturile utilizate si implicatiile...
vezi AICI monografia << ​Rentrop & Straton a implinit 30 de ani! Consilier Taxe si Impozite a implinit 30 de ani!
Rentrop & Straton, cea mai cunoscuta companie din Romania din domeniul informatiilor specializate, aniverseaza 30 de existenta.Sunt 30 de ani in care aceasta companie mixta romano-germana a sprijinit in mod profesionist dezvoltarea sanatoasa a mediului antreprenorial, realizand peste 6.100 de produse destinate firmelor romanesti si profesionistilor din domenii vitale ale economiei: fiscalitate, contabilitate, legislatia muncii, resurse umane, protectia datelor etc.6.100 de produse. O...
vezi AICI monografia << Monografie Profit Reinvestit: Studii De Caz Utile
Profitul reinvestit reprezinta acea parte din castigul net al unei firme care nu este distribuita sub forma de dividende, ci este utilizata pentru dezvoltarea activitatii – de exemplu, pentru achizitia de echipamente, utilaje sau alte active necesare. Legislatia fiscala ofera facilitati companiilor care aleg sa isi reinvesteasca profitul, prin scutirea de impozit a acestor sume. Din perspectiva contabila, profitul reinvestit necesita o monografie contabila specifica, astfel incat sa...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Reparatii Auto: Cum Inregistrezi Reparatiile Pentru Dauna Autoturismului
Reparatiile auto sunt situatii frecvente care apar in activitatea unei firme si, pentru a fi tratate corect din punct de vedere financiar, au nevoie de o evidenta clara. Din punct de vedere contabil, aceste operatiuni pot ridica uneori semne de intrebare, de exemplu: cum se inregistreaza corect cheltuielile, ce conturi se utilizeaza si care sunt implicatiile fiscale?In acest articol vom prezenta trei studii de caz utile ce contin monografia contabila pentru reparatii auto. Scopul acestor exemple...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Dezvoltare Imobiliara Si Aspecte Fiscale Importante
Dezvoltatorii imobiliari se confrunta cu un set complex de operatiuni economice care necesita o evidenta contabila atenta si conforma cu reglementarile in vigoare. De la achizitia terenurilor si pana la vanzarea imobilelor finalizate, fiecare etapa implica tranzactii cu impact fiscal si contabil semnificativ.In acest articol prezentam o monografie contabila bine structurata pentru un dezvoltator imobiliar. Aceasta contine inregistrarile corecte in contabilitate si explicatii clare pentru fiecare...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Cod TVA Anulat
Anularea codului de TVA poate avea un impact semnificativ asupra activitatii unei firme, iar pentru a evita erorile si sanctiunile, este esential ca antreprenorii si contabilii sa cunoasca reglementarile legislative aplicabile. In acest articol vom prezenta tratamentul fiscal si contabil pentru codul de TVA anulat si o monografie contabila clara.Tratament fiscal-contabil pentru cod TVA anulatAnularea codului de TVA poate avea loc, conform art. 316 alin. (11) din Codul fiscal, in urmatoarele...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Factura Booking.com: Studii De Caz Utile
Factura emisa de platforma Booking.com ridica adesea semne de intrebare din perspectiva tratarii contabile si fiscale, mai ales in cazul firmelor care inchiriaza spatii prin intermediul acestui serviciu. In acest articol, analizam pas cu pas cum se inregistreaza factura de la Booking.com in contabilitate, ce monografii contabile se aplica si ce obligatii declarative revin firmei beneficiare.Inchirieri prin platforma Booking.com: aspecte important de stiutOrice persoana fizica sau juridica care...
vezi AICI monografia << Taxa de Mediu 2% Monografie Contabila
Taxa de mediu a fost instituita prin Legea nr. 196/2005 privind Fondul pentru mediu, modificata si completata prin actele normative ulterioare. Aceasta taxa se aplica unei game variate de activitati si produse, de la autovehicule si anvelope uzate, la ambalaje si echipamente electrice si electronice, avand ca obiectiv principal descurajarea comportamentelor poluante si generarea de resurse financiare destinate proiectelor de protectie a mediului.Din perspectiva contabilitatii, taxa de mediu...
vezi AICI monografia <<