Ne propunem sa va prezentam prin prezentul studiu de caz in ce masura produsele promotionale cu logo acordate in cadrul unui eveniment organizat de un client al firmei care s-au acordat in baza avizului semnat la receptie de catre client si in baza unei decizii administrative semnate de administrator sunt deductibile la calculul impozitului pe profit. In acelasi timp, urmeaza sa facem referiri la obligativitatea de a exista un contract cu organizatorul evenimentului.
Retinem astfel ca acele toate cheltuielile cu produsele (realizate din productia proprie sau achizitionate) acordate in cadrul diverselor actiuni de popularizare, purtatoare de logo, se incadreaza in grupa cheltuielilor deductibile reglementate la art. 21, lit. d) privind reclama si publicitatea efectuate in scopul popularizarii firmei, produselor sau serviciilor, realizate in baza unui contract scris. Se includ in categoria cheltuielilor de reclama si publicitate si bunurile care se acorda in cadrul unor campanii publicitare ca mostre, pentru incercarea produselor si demonstratii la punctele de vanzare, precum si alte bunuri si servicii acordate cu scopul stimularii vanzarilor.
In cazul in care sunt acordate produse achizitionate, inregistrarea achizitiei produselor se face prin formula contabila:
% = 401
371 "Furnizori"
"Marfuri"
4426
"TVA deductibila"
Inregistrarea cheltuielilor cu produsele acordate gratuit in scopul stimularii vanzarilor, se face:
6232 = 371
"Cheltuieli de protocol, "Marfuri"
reclama si publicitate"
Pentru produsele finite obtinute de societate si acordate in cadrul campaniei de publicitate, inregistrarile sunt:
- inregistrarea cheltuielilor de productie
6***/analitic = 3***/analitic
- inregistrarea produselor finite
345 = 711
"Produse finite" " Venituri aferente costurilor
stocurilor de produse"
- acordarea produselor
6232 = 345
"Cheltuieli de protocol, "Produse finite"
reclama si publicitate"
Reclama in cadouri este recunoscuta in materia de specialitate. De obicei cadourile se aleg din categoriile de obiecte de folosinta indelungata. Ele trebuie sa fie utile si mai ales sa poata aminti mereu numele societatii de la care s-au primit si evenimentul in urma caruia a avut loc acordarea premiului. Cele mai obisnuite obiecte promotionale sunt cele de uz personal (tricouri, sepci, cravate etc.), obiecte de birou (cd-uri, mape, ceasuri etc.), obiecte de uz gospodaresc(prosoape, servete, discuri, etc.) sau obiecte decorative. Cadourile promotionale vin sa completeze alte forme de reclama, cum sunt cele prin radio, ziar, televiziune sau prin posta.
Pentru recunoasterea cheltuielilor cu publicitatea este bine sa aveti o hotarare a consiliului de administratie cu privire la acordarea acestor materiale, un program din care sa rezulte modul in care sunt alese persoanele care primesc produsele si sa fie stabilita legatura dintre dezvoltarea afacerii d-voastra ca urmare a cresterii volumului vanzarilor si acordarea produselor.
Scoaterea din evidenta se face cu avizul de insotire pe care se inscrie mentiunea "nu se factureaza: materiale acordate in scopul dezvoltarii vanzarilor" (anexa nr. 2 la Omef 3512/2008 privind documentele financiar-contabile).
Chiar daca evenimentul este organizat de unul din clientii societatii este complet acoperitor sa incheiati un contract din care sa rezulte scopul pentru care participati la actiunea organizata de client si implicit, scopul pentru care acordati mostrele. Contractul nu presupune ca partenerul trebuie sa faca reclama produselor d-voastra ci doar ca organizeaza cadrul in care va puteti prezenta produsele. In cazul in care publicitatea se face cu produse achizitionate, popularizarea societatii d-voastra se face intr-un cadru organizat de partener prin acordarea de produse care amintesc vechilor si noilor cumparatori (prin logo-ul atasat) de oferta societatii.
Contractul nu trebuie sa contina obligatii din partea organizatorului, termene sau sanctiuni legate de actiunea de publicitate ci numai cadrul in care se va desfasura operatiunea, timpul cat va dura, modul de acordare a produselor etc. Cheltuielile de publicitate inregistrate de societatea d-voastra vor fi cu produsele acordate in mod gratuit.
Esential pentru contabili - Monografii contabile complete
Monografie Contabila Dezvoltare Imobiliara Si Aspecte Fiscale Importante
Dezvoltatorii imobiliari se confrunta cu un set complex de operatiuni economice care necesita o evidenta contabila atenta si conforma cu reglementarile in vigoare. De la achizitia terenurilor si pana la vanzarea imobilelor finalizate, fiecare etapa implica tranzactii cu impact fiscal si contabil semnificativ.In acest articol prezentam o monografie contabila bine structurata pentru un dezvoltator imobiliar. Aceasta contine inregistrarile corecte in contabilitate si explicatii clare pentru fiecare...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Cod TVA Anulat
Anularea codului de TVA poate avea un impact semnificativ asupra activitatii unei firme, iar pentru a evita erorile si sanctiunile, este esential ca antreprenorii si contabilii sa cunoasca reglementarile legislative aplicabile. In acest articol vom prezenta tratamentul fiscal si contabil pentru codul de TVA anulat si o monografie contabila clara.Tratament fiscal-contabil pentru cod TVA anulatAnularea codului de TVA poate avea loc, conform art. 316 alin. (11) din Codul fiscal, in urmatoarele...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Factura Booking.com: Studii De Caz Utile
Factura emisa de platforma Booking.com ridica adesea semne de intrebare din perspectiva tratarii contabile si fiscale, mai ales in cazul firmelor care inchiriaza spatii prin intermediul acestui serviciu. In acest articol, analizam pas cu pas cum se inregistreaza factura de la Booking.com in contabilitate, ce monografii contabile se aplica si ce obligatii declarative revin firmei beneficiare.Inchirieri prin platforma Booking.com: aspecte important de stiutOrice persoana fizica sau juridica care...
vezi AICI monografia << Taxa de Mediu 2% Monografie Contabila
Taxa de mediu a fost instituita prin Legea nr. 196/2005 privind Fondul pentru mediu, modificata si completata prin actele normative ulterioare. Aceasta taxa se aplica unei game variate de activitati si produse, de la autovehicule si anvelope uzate, la ambalaje si echipamente electrice si electronice, avand ca obiectiv principal descurajarea comportamentelor poluante si generarea de resurse financiare destinate proiectelor de protectie a mediului.Din perspectiva contabilitatii, taxa de mediu...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Retur Marfa Furnizor
Returul de marfa catre furnizor este o situatie care poate aparea in activitatea unei societati din varii motive, precum: marfa livrata neconforma, expirata, deteriorata sau pur si simplu in surplus fata de necesarul efectiv. Pentru a reflecta corect aceste operatiuni in contabilitate, este esential sa se respecte prevederile legale si principiile contabile in vigoare. In acest articol, prezentam monografia contabila aferenta returului de marfa catre furnizor, alaturi de implicatiile fiscale si...
vezi AICI monografia << Monografie Garantie Chirie Si Reglementari Cheie
Un contract de inchiriere implica, de cele mai multe ori, plata unei garantii de catre chirias, menita sa acopere eventualele daune sau neplati. Din punct de vedere contabil, aceasta garantie trebuie tratata cu atentie, avand un regim specific de inregistrare. In acest articol, prezentam aspecte contractuale importante si oferim o monografie clara pentru inregistrarea garantiei pentru chirie, conforma cu reglementarile contabile in vigoare.Garantie chirie: reglementari legislativeIn cazul unui...
vezi AICI monografia << Restituire Suma Necuvenita: Cont Contabil si Reglementari Cheie
In relatiile de munca pot aparea, uneori, erori sau situatii neprevazute care determina plata unor sume de bani catre salariat fara un temei legal. De la salarii platite in exces sau indemnizatii de concediu de odihna acordate eronate, aceste sume sunt considerate necuvenite si, potrivit legislatiei in vigoare, angajatorul are dreptul sa solicite restituirea acestora. In acest articol prezentam principalele reglementari legale cu privire la returnarea sumelor necuvenite si contul in care se...
vezi AICI monografia << Monografie Constituire Provizioane Clienti Neincasati
Provizioanele reprezinta o componenta importanta a evidentei contabile si sunt utilizate pentru a reflecta obligatii sau pierderi viitoare certe sau probabile. Constituirea corecta a acestora ajuta companiile sa-si gestioneze riscurile financiare si sa respecte principiul prudentei.Cand se constituie provizioanele?Provizioanele se constituie atunci cand o entitate are o obligatie curenta (legala sau implicita) generata de un eveniment trecut, iar pentru solutionarea acesteia este probabil sa fie...
vezi AICI monografia << Venituri Din Alte Surse: Tratament Fiscal si Monografie Contabila
Conform Codului Fiscal din Romania, veniturile din alte surse reprezinta o categorie fiscala distincta, in cadrul careia sunt incluse toate veniturile obtinute de persoanele fizice care nu se incadreaza in alte categorii de venituri, cum ar fi: salarii, activitati independente, cedarea folosintei bunurilor, pensii, investitii etc. In acest articol vom analiza tipurile de venituri din alte surse si tratamentul lor fiscal, oferind si un exemplu de monografie contabila.Ce sunt veniturile din alte...
vezi AICI monografia << Drepturi Salariale Castigate In Instanta: Monografie Contabila Si Tratament Fiscal
Drepturile salariale castigate in instanta de catre angajati genereaza obligatii clare pentru angajatori, nu doar din punct de vedere juridic, ci si fiscal-contabil. Aceste sume trebuie tratate ca venituri salariale, impozitate si inregistrate corespunzator, inclusiv cu dobanzile legale aplicabile. In acest articol analizam regimul fiscal al acestor plati si prezentam un studiu de caz practic cu monografie contabila.Tratament fiscal si contabil drepturi salariale castigate in instantaDrepturile...
vezi AICI monografia <<