Ne propunem sa va prezentam prin prezentul studiu de caz in ce masura produsele promotionale cu logo acordate in cadrul unui eveniment organizat de un client al firmei care s-au acordat in baza avizului semnat la receptie de catre client si in baza unei decizii administrative semnate de administrator sunt deductibile la calculul impozitului pe profit. In acelasi timp, urmeaza sa facem referiri la obligativitatea de a exista un contract cu organizatorul evenimentului.
Retinem astfel ca acele toate cheltuielile cu produsele (realizate din productia proprie sau achizitionate) acordate in cadrul diverselor actiuni de popularizare, purtatoare de logo, se incadreaza in grupa cheltuielilor deductibile reglementate la art. 21, lit. d) privind reclama si publicitatea efectuate in scopul popularizarii firmei, produselor sau serviciilor, realizate in baza unui contract scris. Se includ in categoria cheltuielilor de reclama si publicitate si bunurile care se acorda in cadrul unor campanii publicitare ca mostre, pentru incercarea produselor si demonstratii la punctele de vanzare, precum si alte bunuri si servicii acordate cu scopul stimularii vanzarilor.
In cazul in care sunt acordate produse achizitionate, inregistrarea achizitiei produselor se face prin formula contabila:
% = 401
371 "Furnizori"
"Marfuri"
4426
"TVA deductibila"
Inregistrarea cheltuielilor cu produsele acordate gratuit in scopul stimularii vanzarilor, se face:
6232 = 371
"Cheltuieli de protocol, "Marfuri"
reclama si publicitate"
Pentru produsele finite obtinute de societate si acordate in cadrul campaniei de publicitate, inregistrarile sunt:
- inregistrarea cheltuielilor de productie
6***/analitic = 3***/analitic
- inregistrarea produselor finite
345 = 711
"Produse finite" " Venituri aferente costurilor
stocurilor de produse"
- acordarea produselor
6232 = 345
"Cheltuieli de protocol, "Produse finite"
reclama si publicitate"
Reclama in cadouri este recunoscuta in materia de specialitate. De obicei cadourile se aleg din categoriile de obiecte de folosinta indelungata. Ele trebuie sa fie utile si mai ales sa poata aminti mereu numele societatii de la care s-au primit si evenimentul in urma caruia a avut loc acordarea premiului. Cele mai obisnuite obiecte promotionale sunt cele de uz personal (tricouri, sepci, cravate etc.), obiecte de birou (cd-uri, mape, ceasuri etc.), obiecte de uz gospodaresc(prosoape, servete, discuri, etc.) sau obiecte decorative. Cadourile promotionale vin sa completeze alte forme de reclama, cum sunt cele prin radio, ziar, televiziune sau prin posta.
Pentru recunoasterea cheltuielilor cu publicitatea este bine sa aveti o hotarare a consiliului de administratie cu privire la acordarea acestor materiale, un program din care sa rezulte modul in care sunt alese persoanele care primesc produsele si sa fie stabilita legatura dintre dezvoltarea afacerii d-voastra ca urmare a cresterii volumului vanzarilor si acordarea produselor.
Scoaterea din evidenta se face cu avizul de insotire pe care se inscrie mentiunea "nu se factureaza: materiale acordate in scopul dezvoltarii vanzarilor" (anexa nr. 2 la Omef 3512/2008 privind documentele financiar-contabile).
Chiar daca evenimentul este organizat de unul din clientii societatii este complet acoperitor sa incheiati un contract din care sa rezulte scopul pentru care participati la actiunea organizata de client si implicit, scopul pentru care acordati mostrele. Contractul nu presupune ca partenerul trebuie sa faca reclama produselor d-voastra ci doar ca organizeaza cadrul in care va puteti prezenta produsele. In cazul in care publicitatea se face cu produse achizitionate, popularizarea societatii d-voastra se face intr-un cadru organizat de partener prin acordarea de produse care amintesc vechilor si noilor cumparatori (prin logo-ul atasat) de oferta societatii.
Contractul nu trebuie sa contina obligatii din partea organizatorului, termene sau sanctiuni legate de actiunea de publicitate ci numai cadrul in care se va desfasura operatiunea, timpul cat va dura, modul de acordare a produselor etc. Cheltuielile de publicitate inregistrate de societatea d-voastra vor fi cu produsele acordate in mod gratuit.
Esential pentru contabili - Monografii contabile complete
Monografie contabila brutarie/panificatie
Brutariile si companiile din domeniul panificatiei au nevoie de o evidenta contabila precisa pentru a urmari costurile de productie, stocurile de materii prime, vanzarile si alte cheltuieli operationale specifice acestui sector. Activitatea unei brutarii este o activitate de productie si trebuie organizata, din punctul de vedere al monografiei contabile, ca pentru acest tip de activitate (productie). Va prezentam in acest articol cateva aspecte fiscale si contabile esentiale pentru acest tip de...
vezi AICI monografia << Monografie prestari servicii intracomunitare
Prestarea de servicii si livrarile intracomunitare reprezinta furnizarea de servicii/ livrarea de bunuri intre doua firme sau persoane impozabile din state membre ale Uniunii Europene. Exista anumite facilitati fiscale pentru acest tip de activitate si diverse inregistrari contabile specifice. Vom prezenta in acest articol cateva studii de caz reale ce contin monografii contabile pentru prestarea de servicii/livrari intracomunitare si vom face cateva precizari esentiale privind aspectele fiscale...
vezi AICI monografia << Monografii contabile sponsorizari: spete utile
Sponsorizarea este actul juridic prin care doua persoane convin cu privire la transferul dreptului de proprietate asupra unor bunuri materiale sau mijloace financiare pentru sustinerea unor activitati fara scop lucrativ desfasurate de catre una dintre parti, denumita beneficiarul sponsorizarii. Sponsorizarea se acorda de obicei in schimbul unor beneficii, cum ar fi promovarea imaginii sau a brandului sponsorului.Contractul de sponsorizare se incheie in forma scrisa, cu specificarea obiectului,...
vezi AICI monografia << Monografie impozit chirii 2024: studii de caz utile
Inregistrarea corecta si completa a impozitului pe venituri din chirii este esentiala pentru asigurarea conformitatii cu legislatia fiscala in vigoare. In acest articol vom prezenta mai multe studii de caz cu monografii contabile pentru impozitul pe veniturile din chirii in 2024, oferindu-va detalii importante si despre modul in care se declara aceste venituri, dar si alte aspecte fiscal-contabile relevante.Impozit pe veniturile din chirii 2024 - aspecte fiscaleINTREBARE:O societate comerciala...
vezi AICI monografia << Monografie contabila investitii: aspecte fiscale si studii de caz
Investitiile reprezinta un element central in strategia de dezvoltare si crestere a oricarei entitati economice, fie ca este vorba despre extinderea capacitatilor de productie, achizitia de noi tehnologii sau diversificarea portofoliului de active. In acest articol vom prezenta diverse monografii contabile pentru investitii, evidentiind aspecte teoretice si practice ale contabilizarii diferitelor tipuri de investitii.Monografie vanzare investitie in curs si vanzare terenINTREBARE:X SRL (platitor...
vezi AICI monografia << Monografie contabila ochelari de vedere si obligatiile angajatorilor
Decontarea ochelarilor de vedere este un subiect de interes atat pentru angajatori, cat si pentru angajati, mai ales in contextul in care tot mai multe persoane isi desfasoara activitatea in fata calculatorului. Va prezentam in acest articol aspectele fiscale si contabile de care trebuie sa tina cont o societate pentru decontarea ochelarilor de vedere, inclusiv documentele justificative si inregistrarile contabile necesare pentru a asigura conformitatea cu reglementarile fiscale si contabile....
vezi AICI monografia << Monografie concedii medicale: inregistrari contabile si aspecte fiscale de care sa tii cont
Concediile medicale reprezinta un aspect frecvent intalnit in activitatea societatilor, iar inregistrarea acestora in contabilitate este esential sa fie facuta in mod corespunzator. Pentru a implementa corect reglementarile legale cu privire la concediile medicale, va prezentam in acest articol mai multe studii de caz utile cu monografii contabile pentru acest tip de concedii. Raspunsurile sunt oferite de specialisti in domeniu!Inregistrarea concediilor medicale: aspecte fiscalePe perioada in...
vezi AICI monografia << Monografie contabila provizioane
Provizioanele sunt sume de bani pe care o companie le pune deoparte pentru a acoperi obligatii viitoare anticipate, cum ar fi datorii sau cheltuieli neasteptate. Ele sunt inregistrate in contabilitate pentru a reflecta realist situatia financiara a companiei si a asigura ca resursele sunt disponibile pentru a face fata acestor angajamente. O companie poate constitui provizioane pentru garantii oferite clientilor, provizioane pentru clienti neincasati, pentru litigii in curs, reparatii majore sau...
vezi AICI monografia << Monografie contabila subventii nerambursabile
Subventiile nerambursabile reprezinta o componenta esentiala pentru multe entitati economice, fiind fonduri primite de la autoritati publice sau organisme internationale, fara obligatia de rambursare. Gestionarea contabila corecta a acestor subventii este cruciala pentru transparenta financiara si conformitate cu reglementarile in vigoare. Va prezentam in acest articol exemple de monografii contabile pentru subventii nerabursabile, pentru a avea o intelegere mai buna asupra modului in care...
vezi AICI monografia << Monografie contabila imprumut intre societati
Acordarea de imprumuturi in afara creditului bancar intre persoane fizice si juridice, respectiv intre societati comerciale, este posibila in anumite conditii. Vom vorbi in acest articol cand se pot acorda imprumuturi intre societati si vom lamuri mai multe aspecte fiscale, precum tipul de contract necesar, dobanda si alte informatii utile, prezentand in acelasi timp si monografii contabile pentru acordarea de imprumuturi intre societati.Imprumut intre societati. Tip de contract si...
vezi AICI monografia <<