Ne propunem sa va prezentam prin prezentul studiu de caz in ce masura produsele promotionale cu logo acordate in cadrul unui eveniment organizat de un client al firmei care s-au acordat in baza avizului semnat la receptie de catre client si in baza unei decizii administrative semnate de administrator sunt deductibile la calculul impozitului pe profit. In acelasi timp, urmeaza sa facem referiri la obligativitatea de a exista un contract cu organizatorul evenimentului.
Retinem astfel ca acele toate cheltuielile cu produsele (realizate din productia proprie sau achizitionate) acordate in cadrul diverselor actiuni de popularizare, purtatoare de logo, se incadreaza in grupa cheltuielilor deductibile reglementate la art. 21, lit. d) privind reclama si publicitatea efectuate in scopul popularizarii firmei, produselor sau serviciilor, realizate in baza unui contract scris. Se includ in categoria cheltuielilor de reclama si publicitate si bunurile care se acorda in cadrul unor campanii publicitare ca mostre, pentru incercarea produselor si demonstratii la punctele de vanzare, precum si alte bunuri si servicii acordate cu scopul stimularii vanzarilor.
In cazul in care sunt acordate produse achizitionate, inregistrarea achizitiei produselor se face prin formula contabila:
% = 401
371 "Furnizori"
"Marfuri"
4426
"TVA deductibila"
Inregistrarea cheltuielilor cu produsele acordate gratuit in scopul stimularii vanzarilor, se face:
6232 = 371
"Cheltuieli de protocol, "Marfuri"
reclama si publicitate"
Pentru produsele finite obtinute de societate si acordate in cadrul campaniei de publicitate, inregistrarile sunt:
- inregistrarea cheltuielilor de productie
6***/analitic = 3***/analitic
- inregistrarea produselor finite
345 = 711
"Produse finite" " Venituri aferente costurilor
stocurilor de produse"
- acordarea produselor
6232 = 345
"Cheltuieli de protocol, "Produse finite"
reclama si publicitate"
Reclama in cadouri este recunoscuta in materia de specialitate. De obicei cadourile se aleg din categoriile de obiecte de folosinta indelungata. Ele trebuie sa fie utile si mai ales sa poata aminti mereu numele societatii de la care s-au primit si evenimentul in urma caruia a avut loc acordarea premiului. Cele mai obisnuite obiecte promotionale sunt cele de uz personal (tricouri, sepci, cravate etc.), obiecte de birou (cd-uri, mape, ceasuri etc.), obiecte de uz gospodaresc(prosoape, servete, discuri, etc.) sau obiecte decorative. Cadourile promotionale vin sa completeze alte forme de reclama, cum sunt cele prin radio, ziar, televiziune sau prin posta.
Pentru recunoasterea cheltuielilor cu publicitatea este bine sa aveti o hotarare a consiliului de administratie cu privire la acordarea acestor materiale, un program din care sa rezulte modul in care sunt alese persoanele care primesc produsele si sa fie stabilita legatura dintre dezvoltarea afacerii d-voastra ca urmare a cresterii volumului vanzarilor si acordarea produselor.
Scoaterea din evidenta se face cu avizul de insotire pe care se inscrie mentiunea "nu se factureaza: materiale acordate in scopul dezvoltarii vanzarilor" (anexa nr. 2 la Omef 3512/2008 privind documentele financiar-contabile).
Chiar daca evenimentul este organizat de unul din clientii societatii este complet acoperitor sa incheiati un contract din care sa rezulte scopul pentru care participati la actiunea organizata de client si implicit, scopul pentru care acordati mostrele. Contractul nu presupune ca partenerul trebuie sa faca reclama produselor d-voastra ci doar ca organizeaza cadrul in care va puteti prezenta produsele. In cazul in care publicitatea se face cu produse achizitionate, popularizarea societatii d-voastra se face intr-un cadru organizat de partener prin acordarea de produse care amintesc vechilor si noilor cumparatori (prin logo-ul atasat) de oferta societatii.
Contractul nu trebuie sa contina obligatii din partea organizatorului, termene sau sanctiuni legate de actiunea de publicitate ci numai cadrul in care se va desfasura operatiunea, timpul cat va dura, modul de acordare a produselor etc. Cheltuielile de publicitate inregistrate de societatea d-voastra vor fi cu produsele acordate in mod gratuit.
Esential pentru contabili - Monografii contabile complete
Monografie acordarea de ajutoare membrilor de sindicat
Organizatiile sindicale conduc contabilitatea potrivit Reglementarilor contabile aprobate prin O.M.F.P. nr. 3.103/2017, cu modificarile si completarile ulterioare. Principalele surse de venit ale sindicatelor sunt cotizatiile membrilor, venituri neimpozabile pentru sindicat conform art. 15 din Codul fiscal.Vom stabili in acest articol monografia contabila pentru acordarea de ajutoare membrilor de sindicatReglementari legislative importante privind acordarea de ajutoare membrilor de sindicatArt....
vezi AICI monografia << Monografie Reparatie In Garantie
Din punct de vedere contabil, reparatiile efectuate in perioada de garantie ridica probleme legate de recunoasterea corecta a cheltuielilor, a provizioanelor si a relatiei cu clientii sau furnizorii implicati. In practica, pot aparea mai multe scenarii: reparatia este efectuata de firma vanzatoare pe cheltuiala proprie, de un service autorizat cu decontare ulterioara, sau direct de catre client cu rambursarea costurilor de catre furnizor.In acest articol vom prezenta o monografie contabila...
vezi AICI monografia << Monografie Achizitie Utilaj: Tratament Fiscal Si Studii De Caz
Achizitia unui utilaj reprezinta o investitie importanta pentru orice companie, indiferent de domeniul de activitate. Din punct de vedere contabil, aceasta operatiune trebuie inregistrata corect, respectand reglementarile privind imobilizarile corporale, amortizarea si tratamentul fiscal aferent. In acest articol vom prezenta pas cu pas monografia contabila pentru achizitia unui utilaj, de la momentul cumpararii pana la punerea in functiune, evidentiind conturile utilizate si implicatiile...
vezi AICI monografia << Rentrop & Straton a implinit 30 de ani! Consilier Taxe si Impozite a implinit 30 de ani!
Rentrop & Straton, cea mai cunoscuta companie din Romania din domeniul informatiilor specializate, aniverseaza 30 de existenta.Sunt 30 de ani in care aceasta companie mixta romano-germana a sprijinit in mod profesionist dezvoltarea sanatoasa a mediului antreprenorial, realizand peste 6.100 de produse destinate firmelor romanesti si profesionistilor din domenii vitale ale economiei: fiscalitate, contabilitate, legislatia muncii, resurse umane, protectia datelor etc.6.100 de produse. O...
vezi AICI monografia << Monografie Profit Reinvestit: Studii De Caz Utile
Profitul reinvestit reprezinta acea parte din castigul net al unei firme care nu este distribuita sub forma de dividende, ci este utilizata pentru dezvoltarea activitatii – de exemplu, pentru achizitia de echipamente, utilaje sau alte active necesare. Legislatia fiscala ofera facilitati companiilor care aleg sa isi reinvesteasca profitul, prin scutirea de impozit a acestor sume. Din perspectiva contabila, profitul reinvestit necesita o monografie contabila specifica, astfel incat sa...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Reparatii Auto: Cum Inregistrezi Reparatiile Pentru Dauna Autoturismului
Reparatiile auto sunt situatii frecvente care apar in activitatea unei firme si, pentru a fi tratate corect din punct de vedere financiar, au nevoie de o evidenta clara. Din punct de vedere contabil, aceste operatiuni pot ridica uneori semne de intrebare, de exemplu: cum se inregistreaza corect cheltuielile, ce conturi se utilizeaza si care sunt implicatiile fiscale?In acest articol vom prezenta trei studii de caz utile ce contin monografia contabila pentru reparatii auto. Scopul acestor exemple...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Dezvoltare Imobiliara Si Aspecte Fiscale Importante
Dezvoltatorii imobiliari se confrunta cu un set complex de operatiuni economice care necesita o evidenta contabila atenta si conforma cu reglementarile in vigoare. De la achizitia terenurilor si pana la vanzarea imobilelor finalizate, fiecare etapa implica tranzactii cu impact fiscal si contabil semnificativ.In acest articol prezentam o monografie contabila bine structurata pentru un dezvoltator imobiliar. Aceasta contine inregistrarile corecte in contabilitate si explicatii clare pentru fiecare...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Cod TVA Anulat
Anularea codului de TVA poate avea un impact semnificativ asupra activitatii unei firme, iar pentru a evita erorile si sanctiunile, este esential ca antreprenorii si contabilii sa cunoasca reglementarile legislative aplicabile. In acest articol vom prezenta tratamentul fiscal si contabil pentru codul de TVA anulat si o monografie contabila clara.Tratament fiscal-contabil pentru cod TVA anulatAnularea codului de TVA poate avea loc, conform art. 316 alin. (11) din Codul fiscal, in urmatoarele...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Factura Booking.com: Studii De Caz Utile
Factura emisa de platforma Booking.com ridica adesea semne de intrebare din perspectiva tratarii contabile si fiscale, mai ales in cazul firmelor care inchiriaza spatii prin intermediul acestui serviciu. In acest articol, analizam pas cu pas cum se inregistreaza factura de la Booking.com in contabilitate, ce monografii contabile se aplica si ce obligatii declarative revin firmei beneficiare.Inchirieri prin platforma Booking.com: aspecte important de stiutOrice persoana fizica sau juridica care...
vezi AICI monografia << Taxa de Mediu 2% Monografie Contabila
Taxa de mediu a fost instituita prin Legea nr. 196/2005 privind Fondul pentru mediu, modificata si completata prin actele normative ulterioare. Aceasta taxa se aplica unei game variate de activitati si produse, de la autovehicule si anvelope uzate, la ambalaje si echipamente electrice si electronice, avand ca obiectiv principal descurajarea comportamentelor poluante si generarea de resurse financiare destinate proiectelor de protectie a mediului.Din perspectiva contabilitatii, taxa de mediu...
vezi AICI monografia <<