Ne propunem sa va prezentam prin prezentul studiu de caz in ce masura produsele promotionale cu logo acordate in cadrul unui eveniment organizat de un client al firmei care s-au acordat in baza avizului semnat la receptie de catre client si in baza unei decizii administrative semnate de administrator sunt deductibile la calculul impozitului pe profit. In acelasi timp, urmeaza sa facem referiri la obligativitatea de a exista un contract cu organizatorul evenimentului.
Retinem astfel ca acele toate cheltuielile cu produsele (realizate din productia proprie sau achizitionate) acordate in cadrul diverselor actiuni de popularizare, purtatoare de logo, se incadreaza in grupa cheltuielilor deductibile reglementate la art. 21, lit. d) privind reclama si publicitatea efectuate in scopul popularizarii firmei, produselor sau serviciilor, realizate in baza unui contract scris. Se includ in categoria cheltuielilor de reclama si publicitate si bunurile care se acorda in cadrul unor campanii publicitare ca mostre, pentru incercarea produselor si demonstratii la punctele de vanzare, precum si alte bunuri si servicii acordate cu scopul stimularii vanzarilor.
In cazul in care sunt acordate produse achizitionate, inregistrarea achizitiei produselor se face prin formula contabila:
% = 401
371 "Furnizori"
"Marfuri"
4426
"TVA deductibila"
Inregistrarea cheltuielilor cu produsele acordate gratuit in scopul stimularii vanzarilor, se face:
6232 = 371
"Cheltuieli de protocol, "Marfuri"
reclama si publicitate"
Pentru produsele finite obtinute de societate si acordate in cadrul campaniei de publicitate, inregistrarile sunt:
- inregistrarea cheltuielilor de productie
6***/analitic = 3***/analitic
- inregistrarea produselor finite
345 = 711
"Produse finite" " Venituri aferente costurilor
stocurilor de produse"
- acordarea produselor
6232 = 345
"Cheltuieli de protocol, "Produse finite"
reclama si publicitate"
Reclama in cadouri este recunoscuta in materia de specialitate. De obicei cadourile se aleg din categoriile de obiecte de folosinta indelungata. Ele trebuie sa fie utile si mai ales sa poata aminti mereu numele societatii de la care s-au primit si evenimentul in urma caruia a avut loc acordarea premiului. Cele mai obisnuite obiecte promotionale sunt cele de uz personal (tricouri, sepci, cravate etc.), obiecte de birou (cd-uri, mape, ceasuri etc.), obiecte de uz gospodaresc(prosoape, servete, discuri, etc.) sau obiecte decorative. Cadourile promotionale vin sa completeze alte forme de reclama, cum sunt cele prin radio, ziar, televiziune sau prin posta.
Pentru recunoasterea cheltuielilor cu publicitatea este bine sa aveti o hotarare a consiliului de administratie cu privire la acordarea acestor materiale, un program din care sa rezulte modul in care sunt alese persoanele care primesc produsele si sa fie stabilita legatura dintre dezvoltarea afacerii d-voastra ca urmare a cresterii volumului vanzarilor si acordarea produselor.
Scoaterea din evidenta se face cu avizul de insotire pe care se inscrie mentiunea "nu se factureaza: materiale acordate in scopul dezvoltarii vanzarilor" (anexa nr. 2 la Omef 3512/2008 privind documentele financiar-contabile).
Chiar daca evenimentul este organizat de unul din clientii societatii este complet acoperitor sa incheiati un contract din care sa rezulte scopul pentru care participati la actiunea organizata de client si implicit, scopul pentru care acordati mostrele. Contractul nu presupune ca partenerul trebuie sa faca reclama produselor d-voastra ci doar ca organizeaza cadrul in care va puteti prezenta produsele. In cazul in care publicitatea se face cu produse achizitionate, popularizarea societatii d-voastra se face intr-un cadru organizat de partener prin acordarea de produse care amintesc vechilor si noilor cumparatori (prin logo-ul atasat) de oferta societatii.
Contractul nu trebuie sa contina obligatii din partea organizatorului, termene sau sanctiuni legate de actiunea de publicitate ci numai cadrul in care se va desfasura operatiunea, timpul cat va dura, modul de acordare a produselor etc. Cheltuielile de publicitate inregistrate de societatea d-voastra vor fi cu produsele acordate in mod gratuit.
Esential pentru contabili - Monografii contabile complete
Monografie Majorare Capital Social: Studii de Caz
Majorarea capitalului social inseamna cresterea valorii totale a capitalului subscris de asociati sau actionari intr-o societate. Cu alte cuvinte, este o operatiune prin care firma primeste fonduri suplimentare, care se inregistreaza oficial ca parte din capitalul sau social. In acest articol va prezentam 3 monografii contabile cu operatiunile aferente majorarii de capital social.Majorare capital social. Asociat persoana juridicaIntrebare:Va rog sa ma ajutati cu o monografie contabila pentru...
vezi AICI monografia << Monografii Contabile Institutii Publice
Institutiile publice, spre deosebire de entitatile din sectorul privat, se supun unui cadru contabil specific, reglementat de normele Ministerului Finantelor si alte acte normative in vigoare. In activitatea curenta, apar frecvent situatii contabile complexe care necesita o abordare riguroasa, in conformitate cu legislatia bugetara si fiscala aplicabila. In acest articol vom prezenta exemple concrete de monografii contabile care vizeaza situatii des intalnite in institutiile publice!Monografie -...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Colectarea Deseurilor Si Aspecte Fiscale
Activitatea de colectare a deseurilor este tot mai importanta in contextul protejarii mediului si al dezvoltarii durabile. Aceasta implica nu doar operatiuni logistice si tehnice, ci si aspecte contabile specifice. Indiferent daca este vorba despre deseuri reciclabile, menajere sau industriale, firmele care desfasoara astfel de activitati trebuie sa respecte o serie de reglementari fiscale si contabile. In aceasta monografie, prezentam modul de inregistrare in contabilitate a principalelor...
vezi AICI monografia << Monografie Gestionarea Subventiilor Si Reglementari Cheie
Subventiile sunt fonduri nerambursabile acordate de autoritati sau organizatii guvernamentale cu scopul de a sprijini diverse sectoare economice, de la agricultura si industrie pana la educatie si cercetare. O gestionare corecta este esentiala pentru conformitatea legala si pentru asigurarea transparentei si eficientei utilizarii fondurilor respective. Va prezentam in acest articol principalele reglementari contabile cu privire la gestionarea subventiilor si vom oferi o monografie contabila...
vezi AICI monografia << Monografie contabila spalatorie auto self service (cu jetoane)
Deschiderea si gestionarea unei spalatorii auto self-service implica nu doar aspecte operationale si tehnice, ci si obligatii contabile si fiscale specifice. Intrucat acest tip de afacere presupune incasari automate, este esential ca antreprenorii sa cunoasca tratamentul contabil adecvat si evidentierea corecta a veniturilor si cheltuielilor. In acest articol vom oferi informatii esentiale cu privire la inregistrarea in contabilitate a operatiunilor aferente acestei activitati...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Prosumator Si Obligatii fiscale
Avand in vedere cresterea numarului de persoane fizice si juridice care produc si consuma energie electrica este importanta cunoasterea legislatiei pentru aplicarea corecta a reglementarilor. In acest articol va prezentam principalele obligatii fiscale ale prosumatorilor si monografiia contabila aferenta.Ce este un prosumatorProsumatorii sunt persoane fizice sau juridice care produc energie din surse regenerabile pentru consumul propriu, iar surplusul il livreaza in reteaua nationala, primind in...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Reevaluare Cladiri
Reevaluarea cladirilor reprezinta un proces esential pentru reflectarea corecta a valorii acestora in evidentele contabile ale unei entitati. Aceasta procedura permite ajustarea valorii contabile a imobilizarilor in conformitate cu realitatile pietei, asigurand o imagine fidela a situatiei financiare. Va prezentam in acest articol cateva aspecte fiscale importante si monografia contabila a reevaluarii cladirilor.Aspecte fiscale importante privind reevaluare cladirilorDin punct de vedere fiscal,...
vezi AICI monografia << Monografie contabila tichete de masa si reglementari cheie
Tichetele de masa reprezinta un beneficiu extrasalarial frecvent intalnit in mediul de afaceri, oferit angajatilor pentru a sprijini costurile zilnice cu alimentatia. Din punct de vedere contabil, acestea implica inregistrari specifice atat pentru acordarea lor, cat si pentru deductibilitatea fiscala. Monografia contabila a tichetelor de masa trebuie sa respecte reglementarile in vigoare privind tratamentul lor fiscal si contabil, astfel incat firmele sa evite eventuale erori sau sanctiuni. In...
vezi AICI monografia << Monografie contabila cofetarie
Gestionarea contabila a unei cofetarii presupune o evidenta clara a tuturor operatiunilor financiare, de la achizitia ingredientelor pana la vanzarea produselor finite. Intrucat aceasta activitate implica atat productie, cat si comercializare, inregistrarile contabile trebuie sa reflecte corect toate tranzactiile, inclusiv cheltuielile, veniturile si taxele aferente. In acest articol, va prezentamdoua exemple practice de monografii contabile pentru cofetarii.Monografie contabila...
vezi AICI monografia << Monografie contabila privind depozitarea cerealelor
O monografie contabila bine structurata pentru depozitarea cerealelor este cruciala pentru a reflecta corect si transparent activitatile economice, stocurile si fluxurile financiare implicate. Prin acest articol, ne propunem sa oferim o prezentare detaliata a aspectelor contabile relevante pentru gestionarea depozitelor de cereale, incluzand evidentierea inregistrarilor contabile specifice, conform legislatiei in vigoare.Depozitarea cerealelor: aspecte legislativePotrivit pct. 284 din O.M.F.P....
vezi AICI monografia <<