Atragerea fondurilor europene este cea mai importantă țintă a României, iar dacă procesul de accesare a banilor nu se va îmbunătăți, atunci statul va continua să fie un contribuitor net la bugetul UE, a declarat vineri guvernatorul Băncii Naționale a României (BNR), Mugur Isărescu. Dificultățile întâmpinate în atragerea acestor fonduri subliniază o serie de alte disfuncționalități, a afirmat guvernatorul, prezent la un seminar pe teme economice. "Accesarea acestor bani, din experiența altor state, ajunge la paradox. Zonele cele mai nevoiașe pot accesa mai greu fonduri, întrucât acest proces presupune calificare, administrație durabilă", a spus Isărescu, citat de Mediafax. Oficialul băncii centrale a făcut o scurtă comparație între România și alte state din UE, respectiv Cehia, Polonia, Ungaria și Slovacia, privind atragerea de fonduri în primul an după aderare. Astfel, gradul de accesare din România s-a situat la circa jumătate din nivelul țărilor menționate. De asemenea, guvernatorul BNR a subliniat că România a fost singurul stat care s-a regăsit în poziția de contribuitor net la bugetul UE.
Agricultura, domeniul cu cea mai mare nevoie de finanțare
Băncile se vor orienta către finanțarea sectorului agricol, după ce creditarea marilor companii și a populației va ajunge la saturație, a mai adăugat guvernatorul BNR. "După ce au ajuns la saturație pe multinaționale, o să ajungă la saturație și la creditele de consum pentru populație. Probabil că împrumuturile imobiliare vor mai atrage finanțări pentru 1-2 ani, însă în cele din urmă băncile vor ajunge și la agricultură", a afirmat Isărescu. Guvernatorul BNR a vorbit în contextul asigurării cofinanțării fondurilor europene, subliniind că agricultura este un domeniu cu cea mai mare nevoie de finanțare. Referindu-se la sectorul agricol, oficialul BNR a arătat că birocrația este o problemă. El a dat un exemplu, potrivit căruia în urmă cu mai mulți ani a încercat să cumpere un teren agricol și până la urmă prețurile administrative plătite au fost de circa trei ori mai ridicate decât prețul pământului.
Terenurile din România au o bilă neagră
Oficialul BNR a arătat că la acest moment este important ca fondurile să fie atrase, nu să se discute dacă alocarea acestora a fost negociată corect. "Mi se pare o așezare echilibrată, rămâne doar problema accesării. Dacă însă capacitatea administrativă este cea mai disfuncțională, atunci alocarea de 1,1% este redusă, dar aceasta este mai degrabă problema noastră decât a UE", a spus Isărescu. O altă problemă la care s-a referit guvernatorul a fost aceea a situației terenurilor din România, arătând că acestea sunt "pline de murdării și neîngrijite". "Cel puțin jumătate din terenuri sunt cumpărate din considerente imobiliare și nu sunt folosite. Mă întreb, ca finanțist, dacă o dezbatere despre virtuțiile politicii fiscale va curăța terenurile", a spus Isărescu. Guvernatorul a sugerat că ar trebui analizate situațiile Spaniei și Portugaliei, acestea fiind exemple care ar trebui luate în considerație. De asemenea, oficialul BNR a arătat că printre provocările legate de absorbția fondurilor se numără menținerea unei creșteri economice ridicate, asigurarea cofinanțării și îmbunătățirea capacității administrative.
1500 de microîntreprinderi vor beneficia de sprijinul UE
Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Locuințelor a lansat săptămâna trecută cererea deschisă de proiecte pentru Axa 4 a Programului Operațional Regional Sprijinirea dezvoltării mediului de afaceri regional și local, domeniul major de intervenție 4.3. Sprijinirea dezvoltării microîntreprinderilor. Proiectele se pot depune la cele 8 Agenții pentru Dezvoltare Regională din țară până pe data de 16 iunie. Până în 2015, programul prevede sprijinirea a 1.500 de microîntreprinderi și crearea de 3.000 de noi locuri de muncă în microîntreprinderile susținute. Valoarea minimă a unui proiect este 20.000 de euro și cea maximă de 500.000 de euro.
285,84 milioane euro, doar pentru IMM-uri
UE sprijină dezvoltarea microîntreprinderilor productive, care au un rol primordial în creșterea competitivității, a productivității și a calității serviciilor. Mai mult, microîntreprinderile vor fi încurajate să utilizeze noi tehnologii, inovații și echipamente IT. Finanțarea microîntreprinderilor are ca scop sprijinirea continuării procesului de restructurare și redresare economică a zonelor aflate în declin, îndeosebi a orașelor mici și mijlocii, întrucât acestea creează locuri de muncă și au flexibilitatea necesară să se adapteze cerințelor unei economii de piață dinamice. Alocarea financiară disponibilă pentru această primă cerere de proiecte este de 39,43 milioane euro. Alocarea financiară orientativă pentru perioada 2007 - 2013 pentru domeniul de intervenție 4.3 Sprijinirea dezvoltării microîntreprinderilor este de 285,84 milioane euro, din care 200,09 milioane euro din FEDR, restul fiind reprezentat de co-finanțarea privată, 85,75 mil. euro. Repartizarea acestei alocări financiare indicative pe regiuni de dezvoltare se prezintă astfel: Regiunea Nord-Est - 46.65 milioane euro, Regiunea Sud-Est - 37.88 milioane euro, Regiunea Sud - 40.67 milioane euro, Regiunea Sud-Vest - 40.05 milioane euro, Regiunea Vest - 29.56 milioane euro, Regiunea Nord-Vest - 34.56 milioane euro, Regiunea Centru -31.16 milioane euro și Regiunea București Ilfov - 25.33 milioane euro
Esential pentru contabili - Monografii contabile complete
Monografie acordarea de ajutoare membrilor de sindicat
Organizatiile sindicale conduc contabilitatea potrivit Reglementarilor contabile aprobate prin O.M.F.P. nr. 3.103/2017, cu modificarile si completarile ulterioare. Principalele surse de venit ale sindicatelor sunt cotizatiile membrilor, venituri neimpozabile pentru sindicat conform art. 15 din Codul fiscal.Vom stabili in acest articol monografia contabila pentru acordarea de ajutoare membrilor de sindicatReglementari legislative importante privind acordarea de ajutoare membrilor de sindicatArt....
vezi AICI monografia << Monografie Reparatie In Garantie
Din punct de vedere contabil, reparatiile efectuate in perioada de garantie ridica probleme legate de recunoasterea corecta a cheltuielilor, a provizioanelor si a relatiei cu clientii sau furnizorii implicati. In practica, pot aparea mai multe scenarii: reparatia este efectuata de firma vanzatoare pe cheltuiala proprie, de un service autorizat cu decontare ulterioara, sau direct de catre client cu rambursarea costurilor de catre furnizor.In acest articol vom prezenta o monografie contabila...
vezi AICI monografia << Monografie Achizitie Utilaj: Tratament Fiscal Si Studii De Caz
Achizitia unui utilaj reprezinta o investitie importanta pentru orice companie, indiferent de domeniul de activitate. Din punct de vedere contabil, aceasta operatiune trebuie inregistrata corect, respectand reglementarile privind imobilizarile corporale, amortizarea si tratamentul fiscal aferent. In acest articol vom prezenta pas cu pas monografia contabila pentru achizitia unui utilaj, de la momentul cumpararii pana la punerea in functiune, evidentiind conturile utilizate si implicatiile...
vezi AICI monografia << âRentrop & Straton a implinit 30 de ani! Consilier Taxe si Impozite a implinit 30 de ani!
Rentrop & Straton, cea mai cunoscuta companie din Romania din domeniul informatiilor specializate, aniverseaza 30 de existenta.Sunt 30 de ani in care aceasta companie mixta romano-germana a sprijinit in mod profesionist dezvoltarea sanatoasa a mediului antreprenorial, realizand peste 6.100 de produse destinate firmelor romanesti si profesionistilor din domenii vitale ale economiei: fiscalitate, contabilitate, legislatia muncii, resurse umane, protectia datelor etc.6.100 de produse. O...
vezi AICI monografia << Monografie Profit Reinvestit: Studii De Caz Utile
Profitul reinvestit reprezinta acea parte din castigul net al unei firme care nu este distribuita sub forma de dividende, ci este utilizata pentru dezvoltarea activitatii – de exemplu, pentru achizitia de echipamente, utilaje sau alte active necesare. Legislatia fiscala ofera facilitati companiilor care aleg sa isi reinvesteasca profitul, prin scutirea de impozit a acestor sume. Din perspectiva contabila, profitul reinvestit necesita o monografie contabila specifica, astfel incat sa...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Reparatii Auto: Cum Inregistrezi Reparatiile Pentru Dauna Autoturismului
Reparatiile auto sunt situatii frecvente care apar in activitatea unei firme si, pentru a fi tratate corect din punct de vedere financiar, au nevoie de o evidenta clara. Din punct de vedere contabil, aceste operatiuni pot ridica uneori semne de intrebare, de exemplu: cum se inregistreaza corect cheltuielile, ce conturi se utilizeaza si care sunt implicatiile fiscale?In acest articol vom prezenta trei studii de caz utile ce contin monografia contabila pentru reparatii auto. Scopul acestor exemple...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Dezvoltare Imobiliara Si Aspecte Fiscale Importante
Dezvoltatorii imobiliari se confrunta cu un set complex de operatiuni economice care necesita o evidenta contabila atenta si conforma cu reglementarile in vigoare. De la achizitia terenurilor si pana la vanzarea imobilelor finalizate, fiecare etapa implica tranzactii cu impact fiscal si contabil semnificativ.In acest articol prezentam o monografie contabila bine structurata pentru un dezvoltator imobiliar. Aceasta contine inregistrarile corecte in contabilitate si explicatii clare pentru fiecare...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Cod TVA Anulat
Anularea codului de TVA poate avea un impact semnificativ asupra activitatii unei firme, iar pentru a evita erorile si sanctiunile, este esential ca antreprenorii si contabilii sa cunoasca reglementarile legislative aplicabile. In acest articol vom prezenta tratamentul fiscal si contabil pentru codul de TVA anulat si o monografie contabila clara.Tratament fiscal-contabil pentru cod TVA anulatAnularea codului de TVA poate avea loc, conform art. 316 alin. (11) din Codul fiscal, in urmatoarele...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Factura Booking.com: Studii De Caz Utile
Factura emisa de platforma Booking.com ridica adesea semne de intrebare din perspectiva tratarii contabile si fiscale, mai ales in cazul firmelor care inchiriaza spatii prin intermediul acestui serviciu. In acest articol, analizam pas cu pas cum se inregistreaza factura de la Booking.com in contabilitate, ce monografii contabile se aplica si ce obligatii declarative revin firmei beneficiare.Inchirieri prin platforma Booking.com: aspecte important de stiutOrice persoana fizica sau juridica care...
vezi AICI monografia << Taxa de Mediu 2% Monografie Contabila
Taxa de mediu a fost instituita prin Legea nr. 196/2005 privind Fondul pentru mediu, modificata si completata prin actele normative ulterioare. Aceasta taxa se aplica unei game variate de activitati si produse, de la autovehicule si anvelope uzate, la ambalaje si echipamente electrice si electronice, avand ca obiectiv principal descurajarea comportamentelor poluante si generarea de resurse financiare destinate proiectelor de protectie a mediului.Din perspectiva contabilitatii, taxa de mediu...
vezi AICI monografia <<