Capitalul de lucru este esential pentru sanatatea financiara pe termen lung a unei companii, indiferent de dimensiunea ei. Acesta trebuie sa acopere costuri operationale precum plata salariilor, impozitelor si a facturilor. Din acest motiv, gestionarea eficienta a capitalului de lucru este esentiala. Iata ce poti sa faci pentru mentinerea unui nivel optim al capitalului de lucru.
1. Stabileste indicatori de performanta pe care sa ii urmaresti
Indicatorii cheie de performanta, denumiti si KPI, te pot ajuta sa masori performantele anumitor arii ale afacerii. Un astfel de KPI reprezinta nivelul stocurilor.
Un nivel prea ridicat al stocurilor atrage dupa sine costuri precum cele aferente locului de depozitare, salariilor oamenilor care lucreaza in depozit si mobilierului industrial utilizat pentru depozitarea materiilor prime. Un nivel optim al stocurilor trebuie corelat cu nivelul de comenzi si cu o estimare cat mai eficienta a comenzilor din perioada urmatoare.
2.Plateste la timp facturile catre furnizori
Intarzierea platii facturilor poate atrage dupa sine diferite penalizari sau dobanzi pe care va trebui sa le suporti, in cazul in care nu respecti termenele de plata.
Mai mult decat atat, si relatia pe care o ai cu furnizorii este foarte mult influentata de modul in care iti respecti datoria de a achita facturile. Astfel, atunci cand platesti facturile la timp, esti vazut ca un antreprenor serios si de incredere, lucru care duce la o relatie buna cu furnizorii.
O relatie buna cu furnizorii iti poate aduce numai beneficii si te pune intr-o pozitie din care poti negocia viitoare contracte de servicii.
Daca nu dispui de suficient capital propriu, necesar pentru a-ti onora datoriile si pentru a-ti desfasura activitatile zilnice, poti sa apelezi la un credit IMM.
3.Urmareste plata facturilor emise
Facturile pe care le emiti si care sunt platite cu intarziere duc la un dezechilibru al capitalului de lucru, astfel ca, daca te confrunti constant cu astfel de probleme, trebuie sa iei in considerare efectuarea unei modificari in procesul de incasare. In acest sens, incearca sa emiti facturile cat mai repede dupa prestarea serviciilor sau dupa livrarea produselor, astfel incat clientul sa aiba suficient timp la dispozitie sa faca plata. De asemenea, poti oferi discount-uri clientilor care platesc inainte de data scadenta sau poti include penalizari pentru platile intarziate.
4.Reinvesteste in afacerea ta
Un alt lucru util de retinut, atunci cand vorbim despre gestionarea capitalului, in special pentru afacerile aflate in crestere, este reinvestitia in propria afacere.
Redirectionarea banilor in afacere este o modalitate foarte buna de a dezvolta afacerea cu pasi mici si siguri, insa trebuie sa fii atent la suma de bani investita si sa te asiguri ca iti pastrezi un nivel echilibrat al capitalului de lucru. Daca ai o idee inovatoare, despre care consideri ca va creste substantial intrarile de numerar pe termen lung, si nu detii capital propriu suficient pentru a o implementa, poti apela la un
credit IMM, care sa te ajute sa acoperi cheltuielile necesare.
5. Apeleaza la surse externe de finantare
Daca te confrunti cu un deficit al capitalului de lucru sau cu fluctuatii bruste care pot pune in pericol viitorul afacerii, poti sa apelezi la solutia de a obtine un credit pe termen scurt. In situatii de criza, un astfel de credit te poate ajuta sa iti desfasori activitatea in conditii normale, pana incasezi facturi emise sau pana cand gasesti alte surse de a-ti creste intrarile de numerar.
Mentinerea in echilibru a capitalului de lucru este esentiala pentru succesul oricarei afaceri. Asadar, fie ca afacerea ta se afla in primii ani de activitate, fie ca ai deja experienta in antreprenoriat, ai nevoie de acces stabil la capitalul de lucru si de solutii eficiente de finantare pentru situatiile neprevazute.
Sursa foto: freepik.com
Esential pentru contabili - Monografii contabile complete
Restituire Suma Necuvenita: Cont Contabil si Reglementari Cheie
In relatiile de munca pot aparea, uneori, erori sau situatii neprevazute care determina plata unor sume de bani catre salariat fara un temei legal. De la salarii platite in exces sau indemnizatii de concediu de odihna acordate eronate, aceste sume sunt considerate necuvenite si, potrivit legislatiei in vigoare, angajatorul are dreptul sa solicite restituirea acestora. In acest articol prezentam principalele reglementari legale cu privire la returnarea sumelor necuvenite si contul in care se...
vezi AICI monografia << Monografie Constituire Provizioane Clienti Neincasati
Provizioanele reprezinta o componenta importanta a evidentei contabile si sunt utilizate pentru a reflecta obligatii sau pierderi viitoare certe sau probabile. Constituirea corecta a acestora ajuta companiile sa-si gestioneze riscurile financiare si sa respecte principiul prudentei.Cand se constituie provizioanele?Provizioanele se constituie atunci cand o entitate are o obligatie curenta (legala sau implicita) generata de un eveniment trecut, iar pentru solutionarea acesteia este probabil sa fie...
vezi AICI monografia << Venituri Din Alte Surse: Tratament Fiscal si Monografie Contabila
Conform Codului Fiscal din Romania, veniturile din alte surse reprezinta o categorie fiscala distincta, in cadrul careia sunt incluse toate veniturile obtinute de persoanele fizice care nu se incadreaza in alte categorii de venituri, cum ar fi: salarii, activitati independente, cedarea folosintei bunurilor, pensii, investitii etc. In acest articol vom analiza tipurile de venituri din alte surse si tratamentul lor fiscal, oferind si un exemplu de monografie contabila.Ce sunt veniturile din alte...
vezi AICI monografia << Drepturi Salariale Castigate In Instanta: Monografie Contabila Si Tratament Fiscal
Drepturile salariale castigate in instanta de catre angajati genereaza obligatii clare pentru angajatori, nu doar din punct de vedere juridic, ci si fiscal-contabil. Aceste sume trebuie tratate ca venituri salariale, impozitate si inregistrate corespunzator, inclusiv cu dobanzile legale aplicabile. In acest articol analizam regimul fiscal al acestor plati si prezentam un studiu de caz practic cu monografie contabila.Tratament fiscal si contabil drepturi salariale castigate in instantaDrepturile...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Achizitie Actiuni - Aspecte Cheie
Achizitia de actiuni reprezinta o operatiune frecventa in activitatea companiilor care doresc sa isi diversifice investitiile sau sa dobandeasca controlul asupra altor entitati. Din punct de vedere contabil, o astfel de tranzactie implica o serie de inregistrari specifice, in functie de natura actiunilor achizitionate (listate sau nelistate), scopul detinerii acestora si sursa de finantare utilizata. In acest articol prezentam principalele aspecte contabile legate de achizitia de actiuni, cu...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Ajustare TVA Stoc Marfa: Studii De Caz
Ajustarea TVA aferenta stocurilor de marfa este o operatiune contabila importanta, care trebuie tratata cu atentie pentru a respecta prevederile fiscale si a evita erorile in evidenta contabila. In acest articol, prezentam studii de caz relevante ce contin monografii contabile cu ajustarea de TVA pentru un stoc de marfa.Cand se face ajustarea de TVA?Ajustarea TVA in cazul achizitiilor de servicii si bunuri, altele decat bunurile de capital, este reglementata de art. 304 alin (1) din Codul...
vezi AICI monografia << Rentrop & Straton implineste 30 de ani! Consilier Taxe si Impozite implineste 30 de ani!
Rentrop & Straton, cea mai cunoscuta companie din Romania din domeniul informatiilor specializate, aniverseaza 30 de ani de existenta.Sunt 30 de ani in care aceasta companie mixta romano-germana a sprijinit in mod profesionist dezvoltarea sanatoasa a mediului antreprenorial, realizand peste 6.100 de produse destinate firmelor romanesti si profesionistilor din domenii vitale ale economiei: fiscalitate, contabilitate, legislatia muncii, resurse umane, protectia datelor etc.6.100 de...
vezi AICI monografia << Reevaluarea Imobilizarilor Corporale: Monografie Contabila si Aspecte Fiscale Importante
Reevaluarea imobilizarilor corporale se efectueaza pentru a reflecta in contabilitate valoarea justa a acestora, in conformitate cu realitatea economica si cu evolutiile pietei. Aceasta operatiune este necesara atunci cand exista diferente semnificative intre valoarea contabila si valoarea de piata a activelor, astfel incat situatiile financiare sa ofere o imagine fidela si relevanta pentru utilizatori. In acest articol vom prezenta aspecte cheie ce trebuie avute in vedere la aceasta operatiune...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Casare Mijloace Fixe: Cum Se Inregistreaza Scoaterea Din Uz A Activelor
Casarea mijloacelor fixe este o operatiune contabila esentiala care marcheaza scoaterea definitiva din functiune a unor active ale unei entitati, fie din cauza uzurii fizice sau morale, fie pentru ca nu mai sunt eficiente economic.In acest articol, vom prezenta aspecte cheie cu privire la procedura de casare a mijloacelor fixe si vom oferi exemple de monografii contabile.Procedura de casare a mijloacelor fixeConform prevederilor din OMFP 2861/ 2009 privind inventarierea, scoaterea din functiune...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Cesiune Actiuni si Reglementari Cheie
Cesiunea partilor sociale reprezinta transmiterea partilor sociale catre persoane care, astfel, vor dobandi calitatea de asociat. Cesiunea se realizeaza pe baza unui contract de cesiune, iar transmiterea partilor sociale trebuie inscrisa in registrul comertului. In acest articol vom prezenta aspecte fiscale esentiale si vom oferi un exemplu de monografie contabile pentru cesiunea actiunilor.Reglementari cheie cu privire la cesiunea de actiuniContractul de cesiune se va incheia intre:cedenti,...
vezi AICI monografia <<