Capitalul de lucru este esential pentru sanatatea financiara pe termen lung a unei companii, indiferent de dimensiunea ei. Acesta trebuie sa acopere costuri operationale precum plata salariilor, impozitelor si a facturilor. Din acest motiv, gestionarea eficienta a capitalului de lucru este esentiala. Iata ce poti sa faci pentru mentinerea unui nivel optim al capitalului de lucru.
1. Stabileste indicatori de performanta pe care sa ii urmaresti
Indicatorii cheie de performanta, denumiti si KPI, te pot ajuta sa masori performantele anumitor arii ale afacerii. Un astfel de KPI reprezinta nivelul stocurilor.
Un nivel prea ridicat al stocurilor atrage dupa sine costuri precum cele aferente locului de depozitare, salariilor oamenilor care lucreaza in depozit si mobilierului industrial utilizat pentru depozitarea materiilor prime. Un nivel optim al stocurilor trebuie corelat cu nivelul de comenzi si cu o estimare cat mai eficienta a comenzilor din perioada urmatoare.
2.Plateste la timp facturile catre furnizori
Intarzierea platii facturilor poate atrage dupa sine diferite penalizari sau dobanzi pe care va trebui sa le suporti, in cazul in care nu respecti termenele de plata.
Mai mult decat atat, si relatia pe care o ai cu furnizorii este foarte mult influentata de modul in care iti respecti datoria de a achita facturile. Astfel, atunci cand platesti facturile la timp, esti vazut ca un antreprenor serios si de incredere, lucru care duce la o relatie buna cu furnizorii.
O relatie buna cu furnizorii iti poate aduce numai beneficii si te pune intr-o pozitie din care poti negocia viitoare contracte de servicii.
Daca nu dispui de suficient capital propriu, necesar pentru a-ti onora datoriile si pentru a-ti desfasura activitatile zilnice, poti sa apelezi la un credit IMM.
3.Urmareste plata facturilor emise
Facturile pe care le emiti si care sunt platite cu intarziere duc la un dezechilibru al capitalului de lucru, astfel ca, daca te confrunti constant cu astfel de probleme, trebuie sa iei in considerare efectuarea unei modificari in procesul de incasare. In acest sens, incearca sa emiti facturile cat mai repede dupa prestarea serviciilor sau dupa livrarea produselor, astfel incat clientul sa aiba suficient timp la dispozitie sa faca plata. De asemenea, poti oferi discount-uri clientilor care platesc inainte de data scadenta sau poti include penalizari pentru platile intarziate.
4.Reinvesteste in afacerea ta
Un alt lucru util de retinut, atunci cand vorbim despre gestionarea capitalului, in special pentru afacerile aflate in crestere, este reinvestitia in propria afacere.
Redirectionarea banilor in afacere este o modalitate foarte buna de a dezvolta afacerea cu pasi mici si siguri, insa trebuie sa fii atent la suma de bani investita si sa te asiguri ca iti pastrezi un nivel echilibrat al capitalului de lucru. Daca ai o idee inovatoare, despre care consideri ca va creste substantial intrarile de numerar pe termen lung, si nu detii capital propriu suficient pentru a o implementa, poti apela la un
credit IMM, care sa te ajute sa acoperi cheltuielile necesare.
5. Apeleaza la surse externe de finantare
Daca te confrunti cu un deficit al capitalului de lucru sau cu fluctuatii bruste care pot pune in pericol viitorul afacerii, poti sa apelezi la solutia de a obtine un credit pe termen scurt. In situatii de criza, un astfel de credit te poate ajuta sa iti desfasori activitatea in conditii normale, pana incasezi facturi emise sau pana cand gasesti alte surse de a-ti creste intrarile de numerar.
Mentinerea in echilibru a capitalului de lucru este esentiala pentru succesul oricarei afaceri. Asadar, fie ca afacerea ta se afla in primii ani de activitate, fie ca ai deja experienta in antreprenoriat, ai nevoie de acces stabil la capitalul de lucru si de solutii eficiente de finantare pentru situatiile neprevazute.
Sursa foto: freepik.com
Esential pentru contabili - Monografii contabile complete
Monografie Contabila Cesiune Actiuni si Reglementari Cheie
Cesiunea partilor sociale reprezinta transmiterea partilor sociale catre persoane care, astfel, vor dobandi calitatea de asociat. Cesiunea se realizeaza pe baza unui contract de cesiune, iar transmiterea partilor sociale trebuie inscrisa in registrul comertului. In acest articol vom prezenta aspecte fiscale esentiale si vom oferi un exemplu de monografie contabile pentru cesiunea actiunilor.Reglementari cheie cu privire la cesiunea de actiuniContractul de cesiune se va incheia intre:cedenti,...
vezi AICI monografia << Monografie Majorare Capital Social: Studii de Caz
Majorarea capitalului social inseamna cresterea valorii totale a capitalului subscris de asociati sau actionari intr-o societate. Cu alte cuvinte, este o operatiune prin care firma primeste fonduri suplimentare, care se inregistreaza oficial ca parte din capitalul sau social. In acest articol va prezentam 3 monografii contabile cu operatiunile aferente majorarii de capital social.Majorare capital social. Asociat persoana juridicaIntrebare:Va rog sa ma ajutati cu o monografie contabila pentru...
vezi AICI monografia << Monografii Contabile Institutii Publice
Institutiile publice, spre deosebire de entitatile din sectorul privat, se supun unui cadru contabil specific, reglementat de normele Ministerului Finantelor si alte acte normative in vigoare. In activitatea curenta, apar frecvent situatii contabile complexe care necesita o abordare riguroasa, in conformitate cu legislatia bugetara si fiscala aplicabila. In acest articol vom prezenta exemple concrete de monografii contabile care vizeaza situatii des intalnite in institutiile publice!Monografie -...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Colectarea Deseurilor Si Aspecte Fiscale
Activitatea de colectare a deseurilor este tot mai importanta in contextul protejarii mediului si al dezvoltarii durabile. Aceasta implica nu doar operatiuni logistice si tehnice, ci si aspecte contabile specifice. Indiferent daca este vorba despre deseuri reciclabile, menajere sau industriale, firmele care desfasoara astfel de activitati trebuie sa respecte o serie de reglementari fiscale si contabile. In aceasta monografie, prezentam modul de inregistrare in contabilitate a principalelor...
vezi AICI monografia << Monografie Gestionarea Subventiilor Si Reglementari Cheie
Subventiile sunt fonduri nerambursabile acordate de autoritati sau organizatii guvernamentale cu scopul de a sprijini diverse sectoare economice, de la agricultura si industrie pana la educatie si cercetare. O gestionare corecta este esentiala pentru conformitatea legala si pentru asigurarea transparentei si eficientei utilizarii fondurilor respective. Va prezentam in acest articol principalele reglementari contabile cu privire la gestionarea subventiilor si vom oferi o monografie contabila...
vezi AICI monografia << Monografie contabila spalatorie auto self service (cu jetoane)
Deschiderea si gestionarea unei spalatorii auto self-service implica nu doar aspecte operationale si tehnice, ci si obligatii contabile si fiscale specifice. Intrucat acest tip de afacere presupune incasari automate, este esential ca antreprenorii sa cunoasca tratamentul contabil adecvat si evidentierea corecta a veniturilor si cheltuielilor. In acest articol vom oferi informatii esentiale cu privire la inregistrarea in contabilitate a operatiunilor aferente acestei activitati...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Prosumator Si Obligatii fiscale
Avand in vedere cresterea numarului de persoane fizice si juridice care produc si consuma energie electrica este importanta cunoasterea legislatiei pentru aplicarea corecta a reglementarilor. In acest articol va prezentam principalele obligatii fiscale ale prosumatorilor si monografiia contabila aferenta.Ce este un prosumatorProsumatorii sunt persoane fizice sau juridice care produc energie din surse regenerabile pentru consumul propriu, iar surplusul il livreaza in reteaua nationala, primind in...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Reevaluare Cladiri
Reevaluarea cladirilor reprezinta un proces esential pentru reflectarea corecta a valorii acestora in evidentele contabile ale unei entitati. Aceasta procedura permite ajustarea valorii contabile a imobilizarilor in conformitate cu realitatile pietei, asigurand o imagine fidela a situatiei financiare. Va prezentam in acest articol cateva aspecte fiscale importante si monografia contabila a reevaluarii cladirilor.Aspecte fiscale importante privind reevaluare cladirilorDin punct de vedere fiscal,...
vezi AICI monografia << Monografie contabila tichete de masa si reglementari cheie
Tichetele de masa reprezinta un beneficiu extrasalarial frecvent intalnit in mediul de afaceri, oferit angajatilor pentru a sprijini costurile zilnice cu alimentatia. Din punct de vedere contabil, acestea implica inregistrari specifice atat pentru acordarea lor, cat si pentru deductibilitatea fiscala. Monografia contabila a tichetelor de masa trebuie sa respecte reglementarile in vigoare privind tratamentul lor fiscal si contabil, astfel incat firmele sa evite eventuale erori sau sanctiuni. In...
vezi AICI monografia << Monografie contabila cofetarie
Gestionarea contabila a unei cofetarii presupune o evidenta clara a tuturor operatiunilor financiare, de la achizitia ingredientelor pana la vanzarea produselor finite. Intrucat aceasta activitate implica atat productie, cat si comercializare, inregistrarile contabile trebuie sa reflecte corect toate tranzactiile, inclusiv cheltuielile, veniturile si taxele aferente. In acest articol, va prezentamdoua exemple practice de monografii contabile pentru cofetarii.Monografie contabila...
vezi AICI monografia <<