Va aducem la cunostinta ca Ministerul Finantelor Publice are in vedere aplicarea unor modificari importante prin doua proiecte de acte normative publicate la 7 noiembrie de Ministerul de Finante.
Aplicarea acestora, coroborata cu alte acte din legislatia secundara, vor conduce la eliminarea si comasarea a 92 de taxe parafiscale si tarife. Astfel, MFP a postat pe site proiectul de Ordonanta de urgenta pentru pentru modificarea si completarea unor acte normative privind taxe si tarife cu caracter nefiscal si proiectul de Hotarare de Guvern pentru modificarea si completarea unor acte normative privind taxe si tarife percepute pentru unele prestari de servicii.
in paralel cu promovarea celor doua acte normative, vor fi elaborate si aprobate o serie de ordine de ministru, astfel incat tot pachetul legislativ care vizeaza reducerea celor 92 de taxe nefiscale si tarife sa fie aplicat incepand cu aceeasi data.
Pentru elaborarea pachetului legislativ care include cele doua proiecte puse astazi in dezbatere publica, MFP a avut consultari cu mai multe ministere si institutii, in cadrul carora au fost analizate taxele si tarifele cu caracter nefiscal. Urmare a acestei analize, a fost decisa eliminarea si comasarea unui numar total de 92 de taxe si tarife nefiscale, astfel:
14 taxe parafiscale si tarife au fost eliminate
A fost eliminata plata individuala pentru 78 dintre taxele si tarifele nefiscale
Prin cele doua proiecte puse astazi de MFP in dezbatere publica vor fi eliminate si comasate 27 de taxe si tarife nefiscale, iar prin ordinele de ministru, care se vor aproba concomitent, vor fi reduse inca 65 de taxe si tarife parafiscale.
"Facem un pas semnificativ in indeplinirea unor obiective ale mandatului meu de ministru. in primul rand, in ceea ce priveste simplificarea sistemului de taxe – cu efecte benefice pentru contribuabilii care nu vor mai petrece timp la ghiseu, dar si pentru administratie, intrucat vom elimina costurile de administrare ale unor taxe si tarife cu incasari mici. De asemenea, masura contribuie la cresterea predictibilitatii si crearea unui cadru fiscal-bugetar stimulativ pentru dezvoltarea mediului de afaceri", considera ministrul Finantelor Publice, Ioana-Maria Petrescu.
Au fost analizate taxele si tarifele parafiscale pentru care cuantumul incasarilor realizate este nesemnificativ in raport cu costurile de colectare, precum si posibilitatea comasarii altora, prin constructia unor tarife grupate si individualizate in functie de tipologia activitatilor si serviciilor prestate de fiecare institutie.
Prezentam mai jos o serie de exemple de taxe si tarife cu caracter nefiscal ce urmeaza a fi anulate si de care vor beneficia persoane fizice, agenti economici, institutii publice:
1) Ministerul Afacerilor Interne
Tariful pentru eliberarea unui pasaport electronic, simplu, temporar sau al altui document de trecere a frontierei - al carui nivel este 22 lei
2) Ministerul Justitiei
Oficiul National al Registrului Comertului
Tarif asistenta indrumare infiintare firma – 19,8 lei pe ora
Tarif pentru cerere eliberare date statistice (fisa sintetica a investitiei straine pentru o tara si o perioada definita; statistica in functie de un criteriu) - 20 lei/fisa sintetica/statistica unicriteriala
Tarif pentru cerere eliberare informatii pentru serii de firme grupate pe mai mult de 5 criterii - 11 lei/firma
3) Autoritatea Nationala de Reglementare pentru Serviciile Publice de Gospodarie Comunala
Tarif pentru consultanta si prestari de servicii acordate la cerere (consultanta privind legislatia in domeniul serviciilor comunitare de utilitati publice) - 73 lei/ora
4) Consiliul Concurentei
Tarif privind accesul la documentatie (documentatie care vizeaza investigatii privind practicile anticoncurentiale) - 150 lei/solicitare
5)
Ministerul pentru Societatea Informationala
Tariful de utilizare a procedurii electronice - 46 lei/an/utilizator
6) Ministerul Sanatatii
Taxa pentru emitere aviz privind activitati in domeniul dispozitivelor medicale si medicamentelor - 300 lei/aviz
Proiectul de Ordonanta de Urgenta si proiectul de Hotarare postate astazi in dezbatere publica vor fi promovate pe agenda Guvernului.
Esential pentru contabili - Monografii contabile complete
Monografie acordarea de ajutoare membrilor de sindicat
Organizatiile sindicale conduc contabilitatea potrivit Reglementarilor contabile aprobate prin O.M.F.P. nr. 3.103/2017, cu modificarile si completarile ulterioare. Principalele surse de venit ale sindicatelor sunt cotizatiile membrilor, venituri neimpozabile pentru sindicat conform art. 15 din Codul fiscal.Vom stabili in acest articol monografia contabila pentru acordarea de ajutoare membrilor de sindicatReglementari legislative importante privind acordarea de ajutoare membrilor de sindicatArt....
vezi AICI monografia << Monografie Reparatie In Garantie
Din punct de vedere contabil, reparatiile efectuate in perioada de garantie ridica probleme legate de recunoasterea corecta a cheltuielilor, a provizioanelor si a relatiei cu clientii sau furnizorii implicati. In practica, pot aparea mai multe scenarii: reparatia este efectuata de firma vanzatoare pe cheltuiala proprie, de un service autorizat cu decontare ulterioara, sau direct de catre client cu rambursarea costurilor de catre furnizor.In acest articol vom prezenta o monografie contabila...
vezi AICI monografia << Monografie Achizitie Utilaj: Tratament Fiscal Si Studii De Caz
Achizitia unui utilaj reprezinta o investitie importanta pentru orice companie, indiferent de domeniul de activitate. Din punct de vedere contabil, aceasta operatiune trebuie inregistrata corect, respectand reglementarile privind imobilizarile corporale, amortizarea si tratamentul fiscal aferent. In acest articol vom prezenta pas cu pas monografia contabila pentru achizitia unui utilaj, de la momentul cumpararii pana la punerea in functiune, evidentiind conturile utilizate si implicatiile...
vezi AICI monografia << Rentrop & Straton a implinit 30 de ani! Consilier Taxe si Impozite a implinit 30 de ani!
Rentrop & Straton, cea mai cunoscuta companie din Romania din domeniul informatiilor specializate, aniverseaza 30 de existenta.Sunt 30 de ani in care aceasta companie mixta romano-germana a sprijinit in mod profesionist dezvoltarea sanatoasa a mediului antreprenorial, realizand peste 6.100 de produse destinate firmelor romanesti si profesionistilor din domenii vitale ale economiei: fiscalitate, contabilitate, legislatia muncii, resurse umane, protectia datelor etc.6.100 de produse. O...
vezi AICI monografia << Monografie Profit Reinvestit: Studii De Caz Utile
Profitul reinvestit reprezinta acea parte din castigul net al unei firme care nu este distribuita sub forma de dividende, ci este utilizata pentru dezvoltarea activitatii – de exemplu, pentru achizitia de echipamente, utilaje sau alte active necesare. Legislatia fiscala ofera facilitati companiilor care aleg sa isi reinvesteasca profitul, prin scutirea de impozit a acestor sume. Din perspectiva contabila, profitul reinvestit necesita o monografie contabila specifica, astfel incat sa...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Reparatii Auto: Cum Inregistrezi Reparatiile Pentru Dauna Autoturismului
Reparatiile auto sunt situatii frecvente care apar in activitatea unei firme si, pentru a fi tratate corect din punct de vedere financiar, au nevoie de o evidenta clara. Din punct de vedere contabil, aceste operatiuni pot ridica uneori semne de intrebare, de exemplu: cum se inregistreaza corect cheltuielile, ce conturi se utilizeaza si care sunt implicatiile fiscale?In acest articol vom prezenta trei studii de caz utile ce contin monografia contabila pentru reparatii auto. Scopul acestor exemple...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Dezvoltare Imobiliara Si Aspecte Fiscale Importante
Dezvoltatorii imobiliari se confrunta cu un set complex de operatiuni economice care necesita o evidenta contabila atenta si conforma cu reglementarile in vigoare. De la achizitia terenurilor si pana la vanzarea imobilelor finalizate, fiecare etapa implica tranzactii cu impact fiscal si contabil semnificativ.In acest articol prezentam o monografie contabila bine structurata pentru un dezvoltator imobiliar. Aceasta contine inregistrarile corecte in contabilitate si explicatii clare pentru fiecare...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Cod TVA Anulat
Anularea codului de TVA poate avea un impact semnificativ asupra activitatii unei firme, iar pentru a evita erorile si sanctiunile, este esential ca antreprenorii si contabilii sa cunoasca reglementarile legislative aplicabile. In acest articol vom prezenta tratamentul fiscal si contabil pentru codul de TVA anulat si o monografie contabila clara.Tratament fiscal-contabil pentru cod TVA anulatAnularea codului de TVA poate avea loc, conform art. 316 alin. (11) din Codul fiscal, in urmatoarele...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Factura Booking.com: Studii De Caz Utile
Factura emisa de platforma Booking.com ridica adesea semne de intrebare din perspectiva tratarii contabile si fiscale, mai ales in cazul firmelor care inchiriaza spatii prin intermediul acestui serviciu. In acest articol, analizam pas cu pas cum se inregistreaza factura de la Booking.com in contabilitate, ce monografii contabile se aplica si ce obligatii declarative revin firmei beneficiare.Inchirieri prin platforma Booking.com: aspecte important de stiutOrice persoana fizica sau juridica care...
vezi AICI monografia << Taxa de Mediu 2% Monografie Contabila
Taxa de mediu a fost instituita prin Legea nr. 196/2005 privind Fondul pentru mediu, modificata si completata prin actele normative ulterioare. Aceasta taxa se aplica unei game variate de activitati si produse, de la autovehicule si anvelope uzate, la ambalaje si echipamente electrice si electronice, avand ca obiectiv principal descurajarea comportamentelor poluante si generarea de resurse financiare destinate proiectelor de protectie a mediului.Din perspectiva contabilitatii, taxa de mediu...
vezi AICI monografia <<