Ministerul Finantelor anunta un nou set de masuri pentru eficientizarea activitatii institutionale, prin lansarea unui nou sistem de evaluare a performantelor angajatilor si a departamentelor din cadrul Ministerului. Obiectivul este analizarea fundamentata a activitatii interne la nivel institutional, pentru abordarea obiectiva a masurilor ulterioare privind cresterea eficientei.
Concret, incepand cu data de 1 august 2025, angajatii din aparatul propriu al Ministerului Finantelor vor transmite zilnic, in scris, catre superiorul direct, detalierea activitatilor desfasurate in ziua respectiva. Pe baza acestor informatii, coordonatorii de servicii si directii vor intocmi saptamanal rapoarte sintetice. Ulterior, fiecare structura va realiza un raport lunar, care va fi analizat si validat la nivelul secretarilor de stat sau al altor coordonatori cu rol de management.
Acest tip de raportari sunt introduse la nivelul Ministerului Finantelor pentru a fi utilizate in continuare ca un instrument de masurare a performantei si de calibrare a volumului de lucru.
„Prin acest nou sistem nu vizam incarcarea angajatilor cu un volum de munca suplimentar, ci o mai buna intelegere a modului in care functioneaza institutia si care sunt zonele unde putem aduce imbunatatiri. De exemplu, daca un departament sau serviciu are un volum foarte mare de lucru si se constata supraincarcarea, vom redistribui resursa umana din alte departamente pentru a scadea gradul de incarcare acolo unde constatam disfunctionalitati. In acest mod, vom lucra mai eficient, mai repede si mai bine si vom avea o imagine mai clara a ceea ce se intampla in institutie”, a declarat Alexandru Nazare, Ministrul Finantelor.
Fiecare angajat va nota durata si tipul activitatilor desfasurate in ziua respectiva, precum studierea documentatiilor, documentarea/analizarea legislatiei si jurisprudentei nationale si internationale, participarea la sedinte, grupuri de lucru, deplasarea in delegatii, monitorizari ale structurilor teritoriale si altele. De asemenea, vor fi detaliate activitatile conexe.
Toate aceste date vor fi folosite pentru realizarea de evaluari realiste privind gradul de incarcare al fiecarui angajat sau departament si pentru fundamentarea unor decizii viitoare privind redistribuirea sarcinilor sau personalului.
Claritate si eficienta in activitatea administratiei
Masura actuala se aliniaza Programului de Guvernare 2025–2028, care vizeaza „monitorizarea obiectiva si continua a performantei functionarilor si institutiilor”, prin raportari regulate (zilnice, saptamanale si lunare) care sa stea la baza evaluarilor ulterioare.
Totodata, aceasta pune in practica concluziile misiunii de audit desfasurata in 2018 de Directia de Audit Public Intern aparat propriu (DAPIAP), care a evidentiat lipsa unei abordari unitare in definirea/identificarea proceselor si subproceselor la nivelul Ministerului si a modului in care este gestionata incarcarea.
Cu noul sistem, Ministerul Finantelor isi propune sa aduca mai multa claritate, echilibru si eficienta in activitatea administratiei publice centrale.
Esential pentru contabili - Monografii contabile complete
Monografie Reparatie In Garantie
Din punct de vedere contabil, reparatiile efectuate in perioada de garantie ridica probleme legate de recunoasterea corecta a cheltuielilor, a provizioanelor si a relatiei cu clientii sau furnizorii implicati. In practica, pot aparea mai multe scenarii: reparatia este efectuata de firma vanzatoare pe cheltuiala proprie, de un service autorizat cu decontare ulterioara, sau direct de catre client cu rambursarea costurilor de catre furnizor.In acest articol vom prezenta o monografie contabila...
vezi AICI monografia << Monografie Achizitie Utilaj: Tratament Fiscal Si Studii De Caz
Achizitia unui utilaj reprezinta o investitie importanta pentru orice companie, indiferent de domeniul de activitate. Din punct de vedere contabil, aceasta operatiune trebuie inregistrata corect, respectand reglementarile privind imobilizarile corporale, amortizarea si tratamentul fiscal aferent. In acest articol vom prezenta pas cu pas monografia contabila pentru achizitia unui utilaj, de la momentul cumpararii pana la punerea in functiune, evidentiind conturile utilizate si implicatiile...
vezi AICI monografia << Rentrop & Straton a implinit 30 de ani! Consilier Taxe si Impozite a implinit 30 de ani!
Rentrop & Straton, cea mai cunoscuta companie din Romania din domeniul informatiilor specializate, aniverseaza 30 de existenta.Sunt 30 de ani in care aceasta companie mixta romano-germana a sprijinit in mod profesionist dezvoltarea sanatoasa a mediului antreprenorial, realizand peste 6.100 de produse destinate firmelor romanesti si profesionistilor din domenii vitale ale economiei: fiscalitate, contabilitate, legislatia muncii, resurse umane, protectia datelor etc.6.100 de produse. O...
vezi AICI monografia << Monografie Profit Reinvestit: Studii De Caz Utile
Profitul reinvestit reprezinta acea parte din castigul net al unei firme care nu este distribuita sub forma de dividende, ci este utilizata pentru dezvoltarea activitatii – de exemplu, pentru achizitia de echipamente, utilaje sau alte active necesare. Legislatia fiscala ofera facilitati companiilor care aleg sa isi reinvesteasca profitul, prin scutirea de impozit a acestor sume. Din perspectiva contabila, profitul reinvestit necesita o monografie contabila specifica, astfel incat sa...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Reparatii Auto: Cum Inregistrezi Reparatiile Pentru Dauna Autoturismului
Reparatiile auto sunt situatii frecvente care apar in activitatea unei firme si, pentru a fi tratate corect din punct de vedere financiar, au nevoie de o evidenta clara. Din punct de vedere contabil, aceste operatiuni pot ridica uneori semne de intrebare, de exemplu: cum se inregistreaza corect cheltuielile, ce conturi se utilizeaza si care sunt implicatiile fiscale?In acest articol vom prezenta trei studii de caz utile ce contin monografia contabila pentru reparatii auto. Scopul acestor exemple...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Dezvoltare Imobiliara Si Aspecte Fiscale Importante
Dezvoltatorii imobiliari se confrunta cu un set complex de operatiuni economice care necesita o evidenta contabila atenta si conforma cu reglementarile in vigoare. De la achizitia terenurilor si pana la vanzarea imobilelor finalizate, fiecare etapa implica tranzactii cu impact fiscal si contabil semnificativ.In acest articol prezentam o monografie contabila bine structurata pentru un dezvoltator imobiliar. Aceasta contine inregistrarile corecte in contabilitate si explicatii clare pentru fiecare...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Cod TVA Anulat
Anularea codului de TVA poate avea un impact semnificativ asupra activitatii unei firme, iar pentru a evita erorile si sanctiunile, este esential ca antreprenorii si contabilii sa cunoasca reglementarile legislative aplicabile. In acest articol vom prezenta tratamentul fiscal si contabil pentru codul de TVA anulat si o monografie contabila clara.Tratament fiscal-contabil pentru cod TVA anulatAnularea codului de TVA poate avea loc, conform art. 316 alin. (11) din Codul fiscal, in urmatoarele...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Factura Booking.com: Studii De Caz Utile
Factura emisa de platforma Booking.com ridica adesea semne de intrebare din perspectiva tratarii contabile si fiscale, mai ales in cazul firmelor care inchiriaza spatii prin intermediul acestui serviciu. In acest articol, analizam pas cu pas cum se inregistreaza factura de la Booking.com in contabilitate, ce monografii contabile se aplica si ce obligatii declarative revin firmei beneficiare.Inchirieri prin platforma Booking.com: aspecte important de stiutOrice persoana fizica sau juridica care...
vezi AICI monografia << Taxa de Mediu 2% Monografie Contabila
Taxa de mediu a fost instituita prin Legea nr. 196/2005 privind Fondul pentru mediu, modificata si completata prin actele normative ulterioare. Aceasta taxa se aplica unei game variate de activitati si produse, de la autovehicule si anvelope uzate, la ambalaje si echipamente electrice si electronice, avand ca obiectiv principal descurajarea comportamentelor poluante si generarea de resurse financiare destinate proiectelor de protectie a mediului.Din perspectiva contabilitatii, taxa de mediu...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Retur Marfa Furnizor
Returul de marfa catre furnizor este o situatie care poate aparea in activitatea unei societati din varii motive, precum: marfa livrata neconforma, expirata, deteriorata sau pur si simplu in surplus fata de necesarul efectiv. Pentru a reflecta corect aceste operatiuni in contabilitate, este esential sa se respecte prevederile legale si principiile contabile in vigoare. In acest articol, prezentam monografia contabila aferenta returului de marfa catre furnizor, alaturi de implicatiile fiscale si...
vezi AICI monografia <<