In data de 27 iunie 2013, in cadrul Sectiunii pentru piata unica, productie si consum a Comitetului Economic si Social European (CESE), la care a participat si reprezentantul CNIPMMR, Ana Bontea, a fost dezbatut si aprobat Avizul INT/692 privind Comunicarea Comisiei catre Parlamentul European, Consiliu, Comitetul Economic si Social European si Comitetul Regiunilor - Reglementarea inteligenta - luarea in considerare a nevoilor intreprinderilor mici si mijlocii - COM(2013) 122 final, cu urmatoarele concluzii si recomandari:
Sustinerea obiectivului Comisiei de a plasa reglementarea inteligenta in fruntea programului sau de lucru. Reglementarea este o necesitate, dar trebuie bine conceputa pentru indeplinirea obiectivelor politice ale UE la costuri minime. CESE saluta eforturile depuse de Comisia Europeana de-a lungul anilor pentru promovarea conceperii si aplicarii unor instrumente de reglementare mai bune, printre care evaluarile impactului si implicarea partilor interesate.
Desi reglementarea inteligenta este necesara intreprinderilor de orice dimensiune, birocratia are un impact disproportionat asupra intreprinderilor mici, in special asupra microintreprinderilor;
S-a reamintit tuturor serviciilor Comisiei ca testul IMM face parte din evaluarea impactului, invitandu-se organele legislative europene sa tina seama, in cursul pregatirii evaluarilor impactului si elaborarii textelor legislative, de caracteristicile intreprinderilor mici si ale microintreprinderilor in cadrul grupului IMM-urilor;
A fost salutat programul REFIT, care va identifica sarcinile si masurile ineficace aplicate IMM-urilor. Acest program ar trebui utilizat pentru identificarea reglementarilor existente care nu mai sunt adecvate si pentru a propune retragerea lor, precum si pentru consolidarea legislatiei existente. Comitetul propune Comisiei sa lanseze cat mai curand noi verificari ale adecvarii, acordand prioritate celor care privesc cele zece reglementari considerate ca fiind cele mai constrangatoare ("top ten") prezentate in comunicare, cu accent pe microintreprinderi;
S-a amintit ca unul dintre principiile acestui program, care prevede ca evaluarile impactului (EI) sa devina mai accesibile prin utilizarea unui model standard si redactarea unui rezumat clar, care sa redea principalele puncte abordate, printre care costurile de punere in aplicare pe care le suporta in special microintreprinderile;
S-a subliniat sprijinul pentru crearea, pe termen lung, a unui Comitet de evaluare a impactului unic si independent, care sa opereze in toate institutiile UE. Acest comitet ar trebui sa faca apel la experti externi, care sa efectueze o examinare suplimentara a propunerilor Comisiei, pentru a garanta ca diferitele concepte sunt intelese in mod corespunzator;
S-a afirmat acordul ca nu este oportun ca microintreprinderile sa beneficieze de exceptii generalizate si ca este mai adecvata o abordare de la caz la caz a propunerilor legislative, precedata de o aprofundata evaluare a impactului;
Comisia Europeana ar trebui sa monitorizeze in permanenta tabloul de bord privind IMM-urile, elaborat prin intermediul unui serviciu centralizat de coordonare, in stransa cooperare cu organizatiile de IMM-uri;
Se doreste un program nou de reducere a sarcinilor inutile impuse prin reglementare. Prin urmare, pledeaza cu fermitate sa se atribuie un nou mandat, pana in 2020, "Grupului Stoiber", care sa monitorizeze si sa puna in aplicare politicile care vizeaza in special microintreprinderile si intreprinderile mici, in cooperare cu organizatiile de IMM-uri;
S-a solicitat Consiliului si Parlamentului sa limiteze sarcina administrativa cu care se confrunta si intreprinderile, in cadrul elaborarii legislatiei UE;
S-a propuns ca statele membre sa faca schimb de bune practice in domeniul reglementarii inteligente pentru evitarea suprareglementarii.
Sursa: Departamentul Juridic si Dialog Social al CNIPMMR
Esential pentru contabili - Monografii contabile complete
Monografie Contabila Achizitie Actiuni - Aspecte Cheie
Achizitia de actiuni reprezinta o operatiune frecventa in activitatea companiilor care doresc sa isi diversifice investitiile sau sa dobandeasca controlul asupra altor entitati. Din punct de vedere contabil, o astfel de tranzactie implica o serie de inregistrari specifice, in functie de natura actiunilor achizitionate (listate sau nelistate), scopul detinerii acestora si sursa de finantare utilizata. In acest articol prezentam principalele aspecte contabile legate de achizitia de actiuni, cu...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Ajustare TVA Stoc Marfa: Studii De Caz
Ajustarea TVA aferenta stocurilor de marfa este o operatiune contabila importanta, care trebuie tratata cu atentie pentru a respecta prevederile fiscale si a evita erorile in evidenta contabila. In acest articol, prezentam studii de caz relevante ce contin monografii contabile cu ajustarea de TVA pentru un stoc de marfa.Cand se face ajustarea de TVA?Ajustarea TVA in cazul achizitiilor de servicii si bunuri, altele decat bunurile de capital, este reglementata de art. 304 alin (1) din Codul...
vezi AICI monografia << Rentrop & Straton implineste 30 de ani! Consilier Taxe si Impozite implineste 30 de ani!
Rentrop & Straton, cea mai cunoscuta companie din Romania din domeniul informatiilor specializate, aniverseaza 30 de ani de existenta.Sunt 30 de ani in care aceasta companie mixta romano-germana a sprijinit in mod profesionist dezvoltarea sanatoasa a mediului antreprenorial, realizand peste 6.100 de produse destinate firmelor romanesti si profesionistilor din domenii vitale ale economiei: fiscalitate, contabilitate, legislatia muncii, resurse umane, protectia datelor etc.6.100 de...
vezi AICI monografia << Reevaluarea Imobilizarilor Corporale: Monografie Contabila si Aspecte Fiscale Importante
Reevaluarea imobilizarilor corporale se efectueaza pentru a reflecta in contabilitate valoarea justa a acestora, in conformitate cu realitatea economica si cu evolutiile pietei. Aceasta operatiune este necesara atunci cand exista diferente semnificative intre valoarea contabila si valoarea de piata a activelor, astfel incat situatiile financiare sa ofere o imagine fidela si relevanta pentru utilizatori. In acest articol vom prezenta aspecte cheie ce trebuie avute in vedere la aceasta operatiune...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Casare Mijloace Fixe: Cum Se Inregistreaza Scoaterea Din Uz A Activelor
Casarea mijloacelor fixe este o operatiune contabila esentiala care marcheaza scoaterea definitiva din functiune a unor active ale unei entitati, fie din cauza uzurii fizice sau morale, fie pentru ca nu mai sunt eficiente economic.In acest articol, vom prezenta aspecte cheie cu privire la procedura de casare a mijloacelor fixe si vom oferi exemple de monografii contabile.Procedura de casare a mijloacelor fixeConform prevederilor din OMFP 2861/ 2009 privind inventarierea, scoaterea din functiune...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Cesiune Actiuni si Reglementari Cheie
Cesiunea partilor sociale reprezinta transmiterea partilor sociale catre persoane care, astfel, vor dobandi calitatea de asociat. Cesiunea se realizeaza pe baza unui contract de cesiune, iar transmiterea partilor sociale trebuie inscrisa in registrul comertului. In acest articol vom prezenta aspecte fiscale esentiale si vom oferi un exemplu de monografie contabile pentru cesiunea actiunilor.Reglementari cheie cu privire la cesiunea de actiuniContractul de cesiune se va incheia intre:cedenti,...
vezi AICI monografia << Monografie Majorare Capital Social: Studii de Caz
Majorarea capitalului social inseamna cresterea valorii totale a capitalului subscris de asociati sau actionari intr-o societate. Cu alte cuvinte, este o operatiune prin care firma primeste fonduri suplimentare, care se inregistreaza oficial ca parte din capitalul sau social. In acest articol va prezentam 3 monografii contabile cu operatiunile aferente majorarii de capital social.Majorare capital social. Asociat persoana juridicaIntrebare:Va rog sa ma ajutati cu o monografie contabila pentru...
vezi AICI monografia << Monografii Contabile Institutii Publice
Institutiile publice, spre deosebire de entitatile din sectorul privat, se supun unui cadru contabil specific, reglementat de normele Ministerului Finantelor si alte acte normative in vigoare. In activitatea curenta, apar frecvent situatii contabile complexe care necesita o abordare riguroasa, in conformitate cu legislatia bugetara si fiscala aplicabila. In acest articol vom prezenta exemple concrete de monografii contabile care vizeaza situatii des intalnite in institutiile publice!Monografie -...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Colectarea Deseurilor Si Aspecte Fiscale
Activitatea de colectare a deseurilor este tot mai importanta in contextul protejarii mediului si al dezvoltarii durabile. Aceasta implica nu doar operatiuni logistice si tehnice, ci si aspecte contabile specifice. Indiferent daca este vorba despre deseuri reciclabile, menajere sau industriale, firmele care desfasoara astfel de activitati trebuie sa respecte o serie de reglementari fiscale si contabile. In aceasta monografie, prezentam modul de inregistrare in contabilitate a principalelor...
vezi AICI monografia << Monografie Gestionarea Subventiilor Si Reglementari Cheie
Subventiile sunt fonduri nerambursabile acordate de autoritati sau organizatii guvernamentale cu scopul de a sprijini diverse sectoare economice, de la agricultura si industrie pana la educatie si cercetare. O gestionare corecta este esentiala pentru conformitatea legala si pentru asigurarea transparentei si eficientei utilizarii fondurilor respective. Va prezentam in acest articol principalele reglementari contabile cu privire la gestionarea subventiilor si vom oferi o monografie contabila...
vezi AICI monografia <<