In contextul pandemic, cele mai multe modificari aduse programului normal de munca, dar si contractelor incheiate de firme continua pana in prezent. Angajatorii si-au dat seama de beneficiile pe care le aduce telemunca, iar o mare parte dintre acestia nu isi vor mai chema angajatii la birou. Acest nou trend a luat prin surprindere companiile de pretutindeni, iar angajatorii trebuie acum sa ofere toate conditiile pentru ca munca sa se desfasoare normal, dar sub alte conditii. Cadrul legislativ a fost adaptat in asa fel incat schimbarile sa poata fi implementate cu succes de catre antreprenorii care opteaza pentru aceasta varianta. Iata cateva sfaturi si informatii despre telemunca:
Munca de acasa sau in regim remote poate deveni o provocare pentru angajati, daca acestia nu au suficient timp sau resursele necesare pentru a se obisnui cu noul fel de a-si intreprinde activitatea. Angajatii au nevoie de echipamente si mobilier instalate acasa, in zona de birou. Sunt niste investitii necesare pentru ca acestia sa poata fi productivi, in acelasi stil precum cel de la birou. De asemenea, beneficiile de care se pot bucura angajatii care muncesc in regim de telemunca nu se schimba. Acestia pot primi cate un tichet de masa pentru fiecare zi lucrata, la fel ca pana in prezent. Mai mult decat atat, un astfel de beneficiu este important de introdus in perioade precum cea prin care trece intreaga planeta in momentul de fata. Productivitatea angajatilor depinde si de gradul de satisfactie de care se bucura acestia la locul de munca, indiferent ca isi desfasoara activitatea la birou sau acasa.
Ce se schimba in contractul individual de munca
Contractul individual de munca este reglementat si in ceea ce priveste munca de la domiciliu. Capitolul 9 al Contractului individual de munca specifica urmatoarele detalii importante:
-
este necesar ca in contractul incheiat intre angajator si angajat sa fie mentionat faptul ca acesta munceste de la domiciliu;
-
sa fie specificat programul in timpul caruia angajatorul poate controla activitatea angajatului;
-
angajatorul este obligat sa asigure transportul la si de la domiciliul angajatului in cazul materialelor de care are nevoie angajatul sau cele pe care le realizeaza pentru locul de munca.
Un alt lucru important se regaseste in alineatul 1 al articolului 110, care mentioneaza ca angajatul care presteaza munca la domiciliu are aceleasi drepturi precum cei care lucreaza de la sediul organizatiei.
Pe cine avantajeaza telemunca
In prezent, telemunca a fost si este folosita ca alternativa mai sigura la munca de la sediul companiei, care incurajeaza posibilitatea raspandirii virusului Covid-19. Insa este important a se privi imaginea de ansamblu, deoarece viitorul implica mai multa flexibilitate si oportunitati. De exemplu. un avantaj al muncii in regim remote il reprezinta posibilitatea de a angaja persoane cu dizabilitati, carora le-ar fi greu sa se deplaseze la birou in fiecare zi. De asemenea, munca de acasa permite angajatorilor sa aleaga cele mai bune talente in domeniu, din diferite parti ale tarii. Angajatii care erau nevoiti sa faca naveta in fiecare zi sunt, de asemenea, scutiti de grija si se pot concentra pe activitatile specifice zilei de munca mai devreme si mai eficient.
Biroul de acasa devine pentru o mare parte dintre oameni permanent, in special odata ce companiile realizeaza ca se pot bucura de cheltuieli mai putine daca opteaza pentru telemunca. In astfel de situatii, orice organizatie trebuie sa fie pregatita pentru a oferi conditii optime, care incurajeaza un stil de munca productiv.
sursa foto: pexels.com
Esential pentru contabili - Monografii contabile complete
Restituire Suma Necuvenita: Cont Contabil si Reglementari Cheie
In relatiile de munca pot aparea, uneori, erori sau situatii neprevazute care determina plata unor sume de bani catre salariat fara un temei legal. De la salarii platite in exces sau indemnizatii de concediu de odihna acordate eronate, aceste sume sunt considerate necuvenite si, potrivit legislatiei in vigoare, angajatorul are dreptul sa solicite restituirea acestora. In acest articol prezentam principalele reglementari legale cu privire la returnarea sumelor necuvenite si contul in care se...
vezi AICI monografia << Monografie Constituire Provizioane Clienti Neincasati
Provizioanele reprezinta o componenta importanta a evidentei contabile si sunt utilizate pentru a reflecta obligatii sau pierderi viitoare certe sau probabile. Constituirea corecta a acestora ajuta companiile sa-si gestioneze riscurile financiare si sa respecte principiul prudentei.Cand se constituie provizioanele?Provizioanele se constituie atunci cand o entitate are o obligatie curenta (legala sau implicita) generata de un eveniment trecut, iar pentru solutionarea acesteia este probabil sa fie...
vezi AICI monografia << Venituri Din Alte Surse: Tratament Fiscal si Monografie Contabila
Conform Codului Fiscal din Romania, veniturile din alte surse reprezinta o categorie fiscala distincta, in cadrul careia sunt incluse toate veniturile obtinute de persoanele fizice care nu se incadreaza in alte categorii de venituri, cum ar fi: salarii, activitati independente, cedarea folosintei bunurilor, pensii, investitii etc. In acest articol vom analiza tipurile de venituri din alte surse si tratamentul lor fiscal, oferind si un exemplu de monografie contabila.Ce sunt veniturile din alte...
vezi AICI monografia << Drepturi Salariale Castigate In Instanta: Monografie Contabila Si Tratament Fiscal
Drepturile salariale castigate in instanta de catre angajati genereaza obligatii clare pentru angajatori, nu doar din punct de vedere juridic, ci si fiscal-contabil. Aceste sume trebuie tratate ca venituri salariale, impozitate si inregistrate corespunzator, inclusiv cu dobanzile legale aplicabile. In acest articol analizam regimul fiscal al acestor plati si prezentam un studiu de caz practic cu monografie contabila.Tratament fiscal si contabil drepturi salariale castigate in instantaDrepturile...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Achizitie Actiuni - Aspecte Cheie
Achizitia de actiuni reprezinta o operatiune frecventa in activitatea companiilor care doresc sa isi diversifice investitiile sau sa dobandeasca controlul asupra altor entitati. Din punct de vedere contabil, o astfel de tranzactie implica o serie de inregistrari specifice, in functie de natura actiunilor achizitionate (listate sau nelistate), scopul detinerii acestora si sursa de finantare utilizata. In acest articol prezentam principalele aspecte contabile legate de achizitia de actiuni, cu...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Ajustare TVA Stoc Marfa: Studii De Caz
Ajustarea TVA aferenta stocurilor de marfa este o operatiune contabila importanta, care trebuie tratata cu atentie pentru a respecta prevederile fiscale si a evita erorile in evidenta contabila. In acest articol, prezentam studii de caz relevante ce contin monografii contabile cu ajustarea de TVA pentru un stoc de marfa.Cand se face ajustarea de TVA?Ajustarea TVA in cazul achizitiilor de servicii si bunuri, altele decat bunurile de capital, este reglementata de art. 304 alin (1) din Codul...
vezi AICI monografia << Rentrop & Straton implineste 30 de ani! Consilier Taxe si Impozite implineste 30 de ani!
Rentrop & Straton, cea mai cunoscuta companie din Romania din domeniul informatiilor specializate, aniverseaza 30 de ani de existenta.Sunt 30 de ani in care aceasta companie mixta romano-germana a sprijinit in mod profesionist dezvoltarea sanatoasa a mediului antreprenorial, realizand peste 6.100 de produse destinate firmelor romanesti si profesionistilor din domenii vitale ale economiei: fiscalitate, contabilitate, legislatia muncii, resurse umane, protectia datelor etc.6.100 de...
vezi AICI monografia << Reevaluarea Imobilizarilor Corporale: Monografie Contabila si Aspecte Fiscale Importante
Reevaluarea imobilizarilor corporale se efectueaza pentru a reflecta in contabilitate valoarea justa a acestora, in conformitate cu realitatea economica si cu evolutiile pietei. Aceasta operatiune este necesara atunci cand exista diferente semnificative intre valoarea contabila si valoarea de piata a activelor, astfel incat situatiile financiare sa ofere o imagine fidela si relevanta pentru utilizatori. In acest articol vom prezenta aspecte cheie ce trebuie avute in vedere la aceasta operatiune...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Casare Mijloace Fixe: Cum Se Inregistreaza Scoaterea Din Uz A Activelor
Casarea mijloacelor fixe este o operatiune contabila esentiala care marcheaza scoaterea definitiva din functiune a unor active ale unei entitati, fie din cauza uzurii fizice sau morale, fie pentru ca nu mai sunt eficiente economic.In acest articol, vom prezenta aspecte cheie cu privire la procedura de casare a mijloacelor fixe si vom oferi exemple de monografii contabile.Procedura de casare a mijloacelor fixeConform prevederilor din OMFP 2861/ 2009 privind inventarierea, scoaterea din functiune...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Cesiune Actiuni si Reglementari Cheie
Cesiunea partilor sociale reprezinta transmiterea partilor sociale catre persoane care, astfel, vor dobandi calitatea de asociat. Cesiunea se realizeaza pe baza unui contract de cesiune, iar transmiterea partilor sociale trebuie inscrisa in registrul comertului. In acest articol vom prezenta aspecte fiscale esentiale si vom oferi un exemplu de monografie contabile pentru cesiunea actiunilor.Reglementari cheie cu privire la cesiunea de actiuniContractul de cesiune se va incheia intre:cedenti,...
vezi AICI monografia <<