ANAF pregateste un nou ordin pentru aprobarea modelului si continutului unor formulare utilizate in administrarea impozitului pe venit.
Potrivit Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.25/2017 si a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.79/2017 au fost aduse o serie de modificari si completari Legii nr.227/2015 privind Codul fiscal.
in domeniul impozitului pe venit si al contributiilor sociale datorate de persoanele fizice, modificarile legislative au vizat, in principal, urmatoarele aspecte:
- introducerea unor dispozitii referitoare la recalcularea, de catre organul fiscal, a platilor anticipate cu titlu de impozit/impozitului anual datorat, in cazul incetarii sau suspendarii temporare a activitatii, in cursul anului de impunere, desfasurate de contribuabilii care realizeaza venituri din inchirierea in scop turistic a camerelor situate in locuinte proprietate personala;
- modificarea bazei de calcul al contributiilor sociale datorate de persoanele fizice care realizeaza venituri din activitati independente, din cedarea folosintei bunurilor, din investitii, precum si din activitati agricole, silvicultura si piscicultura.
Avsnd in vedere modificarile legislative mentionate, prin prezentul proiect de or in se propune adaptarea corespunzatoare a modelului, continutului si instructiunilor de completare ale urmatoarelor formulare utilizate pentru declararea venitului estimat sau pentru stabilirea platilor anticipate cu titlu de impozit:
- formular 220 "Declaratie privind venitul estimat/norma de venit", cod 14.13.01.1 3/3p;
- formular 223 "Declaratie privind veniturile estimate pentru asocierile fara personalitate juridica si entitati supuse regimului transparentei fiscale", cod 14.13.01.13/1i;
- formular 260 "Decizie de impunere privind platile anticipate cu titlu de impozit/impozitul anual datorat", cod 14.13.02.13./3a.
Pentru celelalte formulare utilizate in administrarea impozitului pe venit, aprobate prin Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr.3622/2015 si care nu sufera modificari, propunem preluarea acestora in prezentul proiect de act normativ, pentru a facilita indeplinirea de catre contribuabili a obligatiilor declarative, precum si pentru aplicarea unitara de catre organul fiscal a procedurilor de administrare.
Redam mai jos noul proiect de ordin:
Proiect de ordin pentru aprobarea modelului si continutului unor formulare utilizate in administrarea impozitului pe venit
Avsnd in vedere dispozitiile art.82, art.85 alin.(8^1), art.86 alin.(4^1), art.107, art.120 si art.121 din Legea nr.227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si avizul conform al Ministerului Finantelor Publice comunicat prin adresa nr. …………………………… din ………………………………,
in temeiul prevederilor art.5 alin.(4) din Legea nr.227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, ale art.342 alin.(1) si alin.(4) din Legea nr.207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si ale art.11 alin.(3) din Hotarsrea Guvernului nr.520/2013 privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale de
Administrare Fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare,
presedintele Agentiei Nationale de Administrare Fiscala emite urmatorul ORDIN
ART.1 – (1) Se aproba modelul, continutul si instructiunile de completare ale urmatoarelor formulare:
a) 220 "Declaratie privind venitul estimat/norma de venit", cod 14.13.01.13/, prevazut in anexa nr.1;
b) 221 "Declaratie privind veniturile din activitati agricole impuse pe baza de norme de venit", cod 14.13.01.13/9 si "Anexa nr. ... la Declaratia privind veniturile din activitati agricole impuse pe baza de norme de venit", prevazute in anexa nr.2;
c) 222 "Declaratie informativa privind inceperea/incetarea activitatii persoanelor fizice care desfasoara activitate in Romsnia si care obtin venituri sub forma de salarii si asimilate salariilor din strainatate", cod 14.13.01.13/5i, prevazut in anexa nr.3;
d) 223 "Declaratie privind veniturile estimate pentru asocierile fara personalitate juridica si pentru entitatile supuse regimului transparentei fiscale", cod 14.13.01.13/1i, prevazut in anexa nr.4;
e) 224 "Declaratie privind veniturile sub forma de salarii si asimilate salariilor din strainatate obtinute de catre persoanele fizice care desfasoara activitate in Romsnia si de catre persoanele fizice romsne angajate ale misiunilor diplomatice si posturilor consulare acreditate in Romsnia", cod 14.13.01.13/5, prevazut in anexa nr.5;
(2) Se aproba modelul si continutul urmatoarelor formulare:
a) 256 "Decizie de impunere din oficiu a veniturilor persoanelor fizice", cod 14.13.02.13/o si "Anexa la Decizia de impunere din oficiu a veniturilor persoanelor fizice", prevazut in anexa nr.6;
b) 257 "Decizie de anulare a deciziei de impunere din oficiu a veniturilor persoanelor fizice", cod 14.13.02.13/d.d.o, prevazut in anexa nr.7;
c) 260 "Decizie de impunere privind platile anticipate cu titlu de impozit/impozitul anual datorat", cod 14.13.02.13./3a si anexa "Situatie privind modul de stabilire a venitului net pe baza normelor de venit", prevazute in anexa nr.8.
ART.2 - (1) Formularele prevazute la art.1 alin.(1) si alin.(2) lit.c) se utilizeaza pentru declararea veniturilor realizate incepsnd cu 1 ianuarie 2018 si pentru stabilirea platilor anticipate cu titlu de impozit/impozitului anual datorat.
(2) Formularele prevazute la art.1 alin.(2) lit.a) si b) se utilizeaza pentru impunerile din oficiu efectuate de organul fiscal central competent incepsnd cu anul 2018.
ART.3 - Caracteristicile de tiparire, modul de difuzare, de utilizare si de pastrare a formularelor mentionate la art.1 alin.(1) si alin.(2), sunt prevazute in anexa nr. 9.
ART.4 - Anexele nr.1 - 9 fac parte integranta din prezentul ordin.
ART.5 - Directia generala proceduri pentru administrarea veniturilor, Directia generala de reglementare a colectarii creantelor bugetare si Directia generala de tehnologia informatiei, precum si directiile generale regionale ale finantelor publice si unitatile fiscale subordonate acestora, vor duce la indeplinire prevederile prezentului ordin.
ART.6 - Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romsniei,
Partea I.
Emis la Bucuresti, la .............
PRESEDINTELE AGENTIEI NATIONALE DE ADMINISTRARE FISCALA,
MIRELA CALUGAREANU
Esential pentru contabili - Monografii contabile complete
Monografie contabila spalatorie auto self service (cu jetoane)
Deschiderea si gestionarea unei spalatorii auto self-service implica nu doar aspecte operationale si tehnice, ci si obligatii contabile si fiscale specifice. Intrucat acest tip de afacere presupune incasari automate, este esential ca antreprenorii sa cunoasca tratamentul contabil adecvat si evidentierea corecta a veniturilor si cheltuielilor. In acest articol vom oferi informatii esentiale cu privire la inregistrarea in contabilitate a operatiunilor aferente acestei activitati...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Prosumator Si Obligatii fiscale
Avand in vedere cresterea numarului de persoane fizice si juridice care produc si consuma energie electrica este importanta cunoasterea legislatiei pentru aplicarea corecta a reglementarilor. In acest articol va prezentam principalele obligatii fiscale ale prosumatorilor si monografiia contabila aferenta.Ce este un prosumatorProsumatorii sunt persoane fizice sau juridice care produc energie din surse regenerabile pentru consumul propriu, iar surplusul il livreaza in reteaua nationala, primind in...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Reevaluare Cladiri
Reevaluarea cladirilor reprezinta un proces esential pentru reflectarea corecta a valorii acestora in evidentele contabile ale unei entitati. Aceasta procedura permite ajustarea valorii contabile a imobilizarilor in conformitate cu realitatile pietei, asigurand o imagine fidela a situatiei financiare. Va prezentam in acest articol cateva aspecte fiscale importante si monografia contabila a reevaluarii cladirilor.Aspecte fiscale importante privind reevaluare cladirilorDin punct de vedere fiscal,...
vezi AICI monografia << Monografie contabila tichete de masa si reglementari cheie
Tichetele de masa reprezinta un beneficiu extrasalarial frecvent intalnit in mediul de afaceri, oferit angajatilor pentru a sprijini costurile zilnice cu alimentatia. Din punct de vedere contabil, acestea implica inregistrari specifice atat pentru acordarea lor, cat si pentru deductibilitatea fiscala. Monografia contabila a tichetelor de masa trebuie sa respecte reglementarile in vigoare privind tratamentul lor fiscal si contabil, astfel incat firmele sa evite eventuale erori sau sanctiuni. In...
vezi AICI monografia << Monografie contabila cofetarie
Gestionarea contabila a unei cofetarii presupune o evidenta clara a tuturor operatiunilor financiare, de la achizitia ingredientelor pana la vanzarea produselor finite. Intrucat aceasta activitate implica atat productie, cat si comercializare, inregistrarile contabile trebuie sa reflecte corect toate tranzactiile, inclusiv cheltuielile, veniturile si taxele aferente. In acest articol, va prezentamdoua exemple practice de monografii contabile pentru cofetarii.Monografie contabila...
vezi AICI monografia << Monografie contabila privind depozitarea cerealelor
O monografie contabila bine structurata pentru depozitarea cerealelor este cruciala pentru a reflecta corect si transparent activitatile economice, stocurile si fluxurile financiare implicate. Prin acest articol, ne propunem sa oferim o prezentare detaliata a aspectelor contabile relevante pentru gestionarea depozitelor de cereale, incluzand evidentierea inregistrarilor contabile specifice, conform legislatiei in vigoare.Depozitarea cerealelor: aspecte legislativePotrivit pct. 284 din O.M.F.P....
vezi AICI monografia << Monografie contabila agricultura. Cultivarea cerealelor
Cultivarea cerealelor joaca un rol esential in agricultura, reprezentand o sursa importanta de hrana si materii prime la nivel global. De la grau si porumb, pana la orz si ovaz, aceste culturi sunt fundamentale atat pentru industria alimentara, cat si pentru productia de furaje sau alte produse derivate. In acest articol, vom analize aspecte contabile specifice acestei activitati si vom oferi exemplu de monografie contabile pentru cultivarea cerealelor in agricultura.Aspecte contabile pentru...
vezi AICI monografia << Monografie contabila tichete cadou si aspecte fiscale importante
Tichetele cadou reprezinta un beneficiu salarial oferit de angajatori salariatilor, ca forma de recompensa sau stimulare. Pe langa avantajele pentru angajat, care primeste un supliment financiar neimpozabil in anumite limite, tichetele cadou ofera beneficii si pentru angajator, intrucat acestea pot fi scutite de taxe, in anumite conditii, conform legislatiei fiscale din Romania. Ele trebuie inregistrate corect in contabilitate avand in vedere tratamentele diferite in functie de destinatia lor....
vezi AICI monografia << Monografie contabila brutarie/panificatie
Brutariile si companiile din domeniul panificatiei au nevoie de o evidenta contabila precisa pentru a urmari costurile de productie, stocurile de materii prime, vanzarile si alte cheltuieli operationale specifice acestui sector. Activitatea unei brutarii este o activitate de productie si trebuie organizata, din punctul de vedere al monografiei contabile, ca pentru acest tip de activitate (productie). Va prezentam in acest articol cateva aspecte fiscale si contabile esentiale pentru acest tip de...
vezi AICI monografia << Monografie prestari servicii intracomunitare
Prestarea de servicii si livrarile intracomunitare reprezinta furnizarea de servicii/ livrarea de bunuri intre doua firme sau persoane impozabile din state membre ale Uniunii Europene. Exista anumite facilitati fiscale pentru acest tip de activitate si diverse inregistrari contabile specifice. Vom prezenta in acest articol cateva studii de caz reale ce contin monografii contabile pentru prestarea de servicii/livrari intracomunitare si vom face cateva precizari esentiale privind aspectele fiscale...
vezi AICI monografia <<