O noua LEGE in vigoare! Companiile pot scadea costul de achizitie al caselor de marcat din impozitul datorat - articole conta.ro
 
 
 
 
 
 
Contabilitate � Conta.ro
Va asteptam online 24 ore din 24 sub sloganul: 100% contabilitate!
Puteti cere, oferi si gasi solutii la orice problema de contabilitate si fiscalitate. Si in plus aveti legislatia economica actualizata si un modul important de resurse umane.

O noua LEGE in vigoare! Companiile pot scadea costul de achizitie al caselor de marcat din impozitul datorat



Companiile care achizitioneaza aparate de marcat electronice fiscale pot scadea costul lor de achizitie din impozitul pe profit datorat pentru trimestrul in care au fost puse in functiune, stabileste Legea nr. 153/2020.
 
Noua lege a fost publicata in Monitorul Oficial nr. 659 din 24 iulie 2020 si intra in vigoare de la 27 iulie 2020. 
 

Cum modifica Legea nr. 153/2020 Codul fiscal

 
1. La articolul 25 alineatul (4), dupa litera s) se introduce o noua litera, litera t), cu urmatorul cuprins:
 
„t) cheltuielile reprezentand costul de achizitie al aparatelor de marcat electronice fiscale, astfel cum sunt definite la art. 3 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, la data punerii in functiune, potrivit legii; contribuabilii care achizitioneaza aparate de marcat electronice fiscale, scad costul lor de achizitie din impozitul pe profit datorat pentru trimestrul in care au fost puse in functiune in cazul in care acestia datoreaza impozit pe profit trimestrial, sau, din impozitul pe profit anual, in cazul contribuabililor care aplica sistemul anual de declarare si plata a impozitului pe profit. Sumele care nu sunt scazute din impozitul pe profit, potrivit prevederilor prezentei litere, se reporteaza in urmatorii 7 ani consecutivi. Recuperarea acestor sume se va efectua in ordinea inregistrarii acestora, in aceleasi conditii, la fiecare termen de plata a impozitului pe profit.”
 
2. Alineatul (3) al articolului 53 se abroga.
 
3. Dupa alineatul (15) al articolului 56 se introduc doua noi alineate, alineatele (16) si (17), cu urmatorul cuprins:
 
„(16) Microintreprinderile care achizitioneaza aparate de marcat electronice fiscale, astfel cum sunt definite la art. 3 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 28/1999, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, scad costul de achizitie aferent lor din impozitul pe veniturile microintreprinderilor in trimestrul in care au fost puse in functiune, in limita impozitului pe veniturile microintreprinderilor datorat pentru trimestrul respectiv.
 
(17) Sumele care nu sunt scazute potrivit prevederilor alin. (16) din impozitul datorat pe veniturile microintreprinderilor se reporteaza in trimestrele urmatoare, pe o perioada de 28 de trimestre consecutive. Scaderea acestor sume din impozitul pe veniturile microintreprinderilor datorat se efectueaza in ordinea inregistrarii acestora, in aceleasi conditii, la fiecare termen de plata a impozitului pe veniturile microintreprinderilor.”
 
4. La articolul 118, alineatul (2) lit. b) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
 
 
„b) venitul net anual impozabil care se determina prin insumarea tuturor veniturilor nete anuale, recalculat, prevazute la lit. a), din care se deduce contributia de asigurari sociale datorata potrivit prevederilor titlului V - Contributii sociale obligatorii si la care se adauga costul de achizitie al aparatelor de marcat electronice fiscale astfel cum sunt definite la art. 3 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 28/1999, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, puse in functiune in anul respectiv.”
 
 
5. Dupa alineatul (1) al articolului 123, se introduce un nou alineat, alineatul (11), cu urmatorul cuprins:
 
„(11) Din suma astfel determinata se deduce costul de achizitie al aparatelor de marcat electronice fiscale astfel cum sunt definite la art. 3 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 28/1999, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, puse in functiune in anul respectiv.”
 
Art. II – (1) Prin derogare de la prevederile art. 25 din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si cu cele aduse prin prezenta lege, contribuabilii care datoreaza impozit pe profit, la data determinarii impozitului pe profit pentru anul 2020, scad din impozitul pe profit si costul de achizitie al aparatelor de marcat electronice fiscale astfel cum sunt definite la art. 3 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, achizitionate si puse in functiune in anul 2018, in anul 2019, precum si cele puse in functiune in anul 2020 inaintea intrarii in vigoare a prezentei legi, cu conditia ca la data achizitiei respectivelor aparate de marcat electronice fiscale contribuabilii sa fi fost platitori de impozit pe profit, indiferent de sistemul de declarare si plata prevazut de art. 41 din Legea nr. 227/2015, cu modificarile si completarile ulterioare.
 
(2) Costul de achizitie al aparatelor de marcat electronice fiscale achizitionate si puse in functiune in anul 2018, in anul 2019, precum si cele puse in functiune in anul 2020 inaintea intrarii in vigoare a prezentei legi, vor reprezenta sume asimilate cheltuielilor nedeductibile la calculul impozitului pe profit, dar se scad din impozitul pe profit al anului 2020. Sumele care nu sunt scazute din impozitul pe profit, potrivit prevederilor prezentului alineat, se reporteaza in urmatorii 7 ani consecutivi. Recuperarea acestor sume se va efectua in aceleasi conditii, la fiecare termen de plata a impozitului pe profit.
 
(3) Prin derogare de la prevederile art. 56 din Legea 227/2015, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si cu cele aduse prin prezenta lege, contribuabilii care datoreaza impozit pe veniturile microintreprinderilor, la data determinarii impozitului pe veniturile microintreprinderilor pentru trimestrul 4 al anului 2020, scad din impozitul pe veniturile microintreprinderilor si costul de achizitie al aparatelor de marcat electronice fiscale astfel cum sunt definite la art. 3 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 28/1999, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, achizitionate si puse in functiune in anul 2018, in anul 2019, precum si cele puse in functiune in anul 2020 inaintea intrarii in vigoare a prezentei legi, cu conditia ca la data achizitiei respectivelor aparate de marcat electronice fiscale contribuabilii sa fi fost platitori de impozit pe veniturile microintreprinderilor.
 
 
(4) Costul de achizitie al aparatelor de marcat electronice fiscale achizitionate si puse in functiune in anul 2018, in anul 2019, precum si cele puse in functiune in anul 2020 inaintea intrarii in vigoare a prezentei legi, se vor adauga la baza impozabila pentru trimestrul 4 al anului 2020 definita la art. 53 din Legea nr. 227/2015, cu modificarile si completarile ulterioare, dar se scad din impozitul pe veniturile microintreprinderilor determinat in trimestrul respectiv. Sumele care nu sunt scazute din impozitul pe veniturile microintreprinderilor, potrivit prevederilor prezentului alineat, se reporteaza in urmatoarele 28 de trimestre consecutive. Recuperarea acestor sume se va efectua la fiecare termen de plata a impozitului pe veniturile microintreprinderilor.
 
 
(5) Prin derogare de la prevederile art. 118 alin (2) si art. 123 alin. (1) din Legea 227/2015, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si cu cele aduse prin prezenta lege, contribuabilii care datoreaza impozit pe venit, la data determinarii impozitului pe venit aferent anului 2020, adauga la venitul net anual impozabil determinat la art. 118 alin. (2) lit. b) costul de achizitie al aparatelor de marcat electronice fiscale astfel cum sunt definite la art. 3 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 28/1999, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare achizitionate si puse in functiune in anul 2018 precum si in anul 2019.
 
 
(6) Costul de achizitie al aparatelor de marcat electronice fiscale achizitionate si puse in functiune in anul 2018 si in anul 2019, se scad din impozitul pe venit calculat potrivit art. 123 alin. (1) din Legea nr. 227/2015, cu modificarile si completarile ulterioare. Sumele care nu sunt scazute din impozitul pe venit, potrivit prevederilor prezentului alineat, se reporteaza in urmatorii 7 ani consecutivi. Recuperarea acestor sume se va efectua la fiecare termen de plata a impozitul pe venit.
 
(7) Prevederile alin. (1) si (2) se aplica in mod corespunzator si de catre contribuabilii care intra sub incidenta Legii nr. 170/2016 privind impozitul specific unor activitati, pentru impozitul pe profit aferent anului 2020, determinat pentru activitatile desfasurate, altele decat cele corespunzatoare codurilor CAEN prevazute de lege.
 
 

Cum modifica Legea nr. 153/2020 Legea nr. 170/2016

 
La articolul 6 al Legii nr. 170/2016 privind impozitul specific unor activitati, dupa alineatul (7) se introduc doua noi alineate, alineatele (8) si (9), cu urmatorul cuprins:
 
 
„(8) Contribuabilii obligati la plata impozitului specific care achizitioneaza aparate de marcat electronice fiscale, astfel cum sunt definite la art. 3 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 28/1999, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, scad costul de achizitie aferent lor din impozitul specific in anul in care au fost puse in functiune, in limita impozitului specific datorat pentru anul respectiv.
 
(9) Sumele care nu sunt scazute potrivit prevederilor alin. (8) din impozitul specific se reporteaza in anul urmator, pe o perioada de 7 ani consecutivi.”
 
 
 



Comenteaza acest articol in forum

Articol de: Victor Achim - www.conta.ro
Data: 2020-07-27
Vizualizari: 7457


  Alte ContaArticole
postat la: 2023-03-24
In orice domeniu ai activa la job este deosebit de important sa fii mereu la zi cu schimbarile care au loc. Exista domenii, precum si cel al contabilitatii, in care acestea sunt la ordinea zilei: fie ca sunt schimbari mici sau mai mari, de ele trebuie sa tii cont mai ales pentru a nu pune in pericol, atat cariera ta, cat si afacerile clientilor tai.
 
Citeste mai mult ...
postat la: 2023-03-24
Termenul pentru depunerea Declaratiei Unice privind impozitul pe venit si
contributiile sociale datorate de persoanele fizice (formular 212) este 25 mai 2023. 
Citeste mai mult ...
postat la: 2023-03-23
Declaratia unica (formular 212) se completeaza si se depune de catre persoanele fizice care in anul de impunere au realizat, individual sau intr-o forma de asociere, venituri/pierderi din Romania sau/si din strainatate si care datoreaza impozit pe venit si contributii sociale obligatorii, potrivit prevederilor Codului fiscal.
Citeste mai mult ...
  Conta Newsletter

Contabilitate 2023. Noutati legislative. Studii de Caz. Monografii contabile Fii un contabil informat!

Aboneaza-te GRATUIT si vei primi Raportul Special

Contabilitate 2023. Noutati legislative. Studii de Caz. Monografii contabile


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


  Conta Firme de contabilitate
  Conta Site
  Conta Topicuri Forum
Copyright Conta Online / Conta.ro 2006 - 2023. Toate Drepturile rezervate
Un proiect: Fokus Digital Services