Obligativitatea caselor de marcat cu jurnal electronic a starnit multe controverse in randul firmelor, pentru ca a venit la pachet cu multe dileme fiscale. Va readucem aminte ca ultimul termen pentru introducerea acestora a fost 1 septembrie 2018 in cazul contribuabililor mari si mijlocii, iar pentru contribuabilii mici - 1 noiembrie 2018.
Principalul scop al introducerii noilor aparate de marcat este reducerea evaziunii fiscale. Operatorii economici trebuie sa stie ca in acest mod activitatea firmelor va fi mai bine monitorizata, avand in vedere ca datele inregistrate se transmit catre serverul ANAF in timp real.
Daca nu esti exceptat de la obligativitatea caselor de marcat, Fiscul nu te va iarta. Procura cat mai rapid o
casa de marcat de la amef.ro si vei scapa de amenzi mari la urmatorul control.
Ce trebuie sa stie operatorii economici in 2019 despre obligativitatea caselor de marcat, aflati in continuare.
Obligativitatea caselor de marcat – noutati 2019
Noile case de marcat transmit date in timp real
Operatorii economici trebuie sa ia in considerare ca noile aparate de marcat transmit, in timp real, datele inregistrate la serverele ANAF. Acest sistem permite specialistilor ANAF sa analizeze in detaliu activitatea firmelor de pe piata romaneasca.
Va reamintim ca, pentru noile case de marcat, se transmit lunar, pana la data 20 a lunii pentru luna anterioara, date prin intermediul unui formular. Fisierele XML ce contin aceste date sunt exportate de pe casa de marcat pe un mediu de stocare extern. Programului de asistenta de pe site-ul ANAF ajuta ca aceste fisiere sa fie validate si atasate unui fisier PDF. Fisierul PDF cu XML atasat, semnat cu certificat digital calificat, se transmite organului fiscal prin mijloace electronice de transmitere la distanta.
Aplicatiile A4200 ( necesara pentru validarea fisierului XML creat de aparatele de marcat electronice fiscale, continand registrul rapoartelor Z si bonurilor fiscale pentru perioada de raportare curenta) si A4203 (necesara pentru validarea fisierelor XML create de aparatele de marcat electronice fiscale altele decat cele utilizate in activitatea de schimb valutar sau in activitatea de taximetrie continand bonurile fiscale si raportul Z pentru o zi fiscala) joaca un rol esential.
ANAF a actualizat formularul F4103
ANAF a actualizat in data de 17 aprilie 2019 F4103 - formularul pentru inregistrarea unor schimbari privind starea/ situatia aparatelor de marcat electronice. Anexa 2 D la Metodologia si procedura de inregistrare a AMEF in etapa preoperationalizare a Registrului, in conformitate cu OPANAF nr. 4156/2017, modificat prin
OPANAF nr. 857/2019.
In ceea ce priveste obligativitatea caselor de marcat, utilizatorii trebuie sa informeze organul fiscal competent ori de câte ori intervin schimbari privind situatia aparatului de marcat electronic fiscal. Formularul se transmite organului fiscal competent in termen de 3 zile lucratoare de la data la care a intervenit una dintre situatiile prevazute la pct. 6.1 sau 6.2 sau la pct. 10.2 din anexa nr. 1 la ordin sau de la data iesirii din gestiune, dupa caz, de la data intrarii in gestiune a aparatelor de marcat livrate sau achizitionate, pe baza documentelor intocmite in acest scop in conformitate cu prevederile legale.
Inspectorii antifrauda au inceput sa aplice amenzi firmelor fara case de marcat
Printr-o HG (publicata in 10 septembrie 2018 in Monitorul Oficial) a fost modificata Legea prevenirii in ceea ce priveste obligativititatea caselor de marcat. Nedotarea la timp cu noile aparate de marcat nu a fost sanctionata pana acum de la prima abatere, ci s-a dat o schema de remediere cu un nou termen de conformare. Masura a fost aplicata doar temporar. Incepand cu data de 1 mai 2019, atunci cand
inspectorii antifrauda vor constata incalcarea obligatiei de dotare cu noile case de marcat cu jurnal electronic, vor aplica amenda de la 8.000 lei la 10.000 lei si vor suspenda activitatea economica in punctul de lucru al operatorului economic pana la dotarea cu aparat de marcat electronic fiscal si prezentarea dovezii de plata a amenzii, potrivit unui comunicat al institutiei.
In acest caz, exceptie vor face situatiile in care se constata ca operatorul economic a comandat deja necesarul de aparate de marcat electronice fiscale cu jurnal electronic si a solicitat instalarea acestora.
Esential pentru contabili - Monografii contabile complete
Monografie acordarea de ajutoare membrilor de sindicat
Organizatiile sindicale conduc contabilitatea potrivit Reglementarilor contabile aprobate prin O.M.F.P. nr. 3.103/2017, cu modificarile si completarile ulterioare. Principalele surse de venit ale sindicatelor sunt cotizatiile membrilor, venituri neimpozabile pentru sindicat conform art. 15 din Codul fiscal.Vom stabili in acest articol monografia contabila pentru acordarea de ajutoare membrilor de sindicatReglementari legislative importante privind acordarea de ajutoare membrilor de sindicatArt....
vezi AICI monografia << Monografie Reparatie In Garantie
Din punct de vedere contabil, reparatiile efectuate in perioada de garantie ridica probleme legate de recunoasterea corecta a cheltuielilor, a provizioanelor si a relatiei cu clientii sau furnizorii implicati. In practica, pot aparea mai multe scenarii: reparatia este efectuata de firma vanzatoare pe cheltuiala proprie, de un service autorizat cu decontare ulterioara, sau direct de catre client cu rambursarea costurilor de catre furnizor.In acest articol vom prezenta o monografie contabila...
vezi AICI monografia << Monografie Achizitie Utilaj: Tratament Fiscal Si Studii De Caz
Achizitia unui utilaj reprezinta o investitie importanta pentru orice companie, indiferent de domeniul de activitate. Din punct de vedere contabil, aceasta operatiune trebuie inregistrata corect, respectand reglementarile privind imobilizarile corporale, amortizarea si tratamentul fiscal aferent. In acest articol vom prezenta pas cu pas monografia contabila pentru achizitia unui utilaj, de la momentul cumpararii pana la punerea in functiune, evidentiind conturile utilizate si implicatiile...
vezi AICI monografia << Rentrop & Straton a implinit 30 de ani! Consilier Taxe si Impozite a implinit 30 de ani!
Rentrop & Straton, cea mai cunoscuta companie din Romania din domeniul informatiilor specializate, aniverseaza 30 de existenta.Sunt 30 de ani in care aceasta companie mixta romano-germana a sprijinit in mod profesionist dezvoltarea sanatoasa a mediului antreprenorial, realizand peste 6.100 de produse destinate firmelor romanesti si profesionistilor din domenii vitale ale economiei: fiscalitate, contabilitate, legislatia muncii, resurse umane, protectia datelor etc.6.100 de produse. O...
vezi AICI monografia << Monografie Profit Reinvestit: Studii De Caz Utile
Profitul reinvestit reprezinta acea parte din castigul net al unei firme care nu este distribuita sub forma de dividende, ci este utilizata pentru dezvoltarea activitatii – de exemplu, pentru achizitia de echipamente, utilaje sau alte active necesare. Legislatia fiscala ofera facilitati companiilor care aleg sa isi reinvesteasca profitul, prin scutirea de impozit a acestor sume. Din perspectiva contabila, profitul reinvestit necesita o monografie contabila specifica, astfel incat sa...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Reparatii Auto: Cum Inregistrezi Reparatiile Pentru Dauna Autoturismului
Reparatiile auto sunt situatii frecvente care apar in activitatea unei firme si, pentru a fi tratate corect din punct de vedere financiar, au nevoie de o evidenta clara. Din punct de vedere contabil, aceste operatiuni pot ridica uneori semne de intrebare, de exemplu: cum se inregistreaza corect cheltuielile, ce conturi se utilizeaza si care sunt implicatiile fiscale?In acest articol vom prezenta trei studii de caz utile ce contin monografia contabila pentru reparatii auto. Scopul acestor exemple...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Dezvoltare Imobiliara Si Aspecte Fiscale Importante
Dezvoltatorii imobiliari se confrunta cu un set complex de operatiuni economice care necesita o evidenta contabila atenta si conforma cu reglementarile in vigoare. De la achizitia terenurilor si pana la vanzarea imobilelor finalizate, fiecare etapa implica tranzactii cu impact fiscal si contabil semnificativ.In acest articol prezentam o monografie contabila bine structurata pentru un dezvoltator imobiliar. Aceasta contine inregistrarile corecte in contabilitate si explicatii clare pentru fiecare...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Cod TVA Anulat
Anularea codului de TVA poate avea un impact semnificativ asupra activitatii unei firme, iar pentru a evita erorile si sanctiunile, este esential ca antreprenorii si contabilii sa cunoasca reglementarile legislative aplicabile. In acest articol vom prezenta tratamentul fiscal si contabil pentru codul de TVA anulat si o monografie contabila clara.Tratament fiscal-contabil pentru cod TVA anulatAnularea codului de TVA poate avea loc, conform art. 316 alin. (11) din Codul fiscal, in urmatoarele...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Factura Booking.com: Studii De Caz Utile
Factura emisa de platforma Booking.com ridica adesea semne de intrebare din perspectiva tratarii contabile si fiscale, mai ales in cazul firmelor care inchiriaza spatii prin intermediul acestui serviciu. In acest articol, analizam pas cu pas cum se inregistreaza factura de la Booking.com in contabilitate, ce monografii contabile se aplica si ce obligatii declarative revin firmei beneficiare.Inchirieri prin platforma Booking.com: aspecte important de stiutOrice persoana fizica sau juridica care...
vezi AICI monografia << Taxa de Mediu 2% Monografie Contabila
Taxa de mediu a fost instituita prin Legea nr. 196/2005 privind Fondul pentru mediu, modificata si completata prin actele normative ulterioare. Aceasta taxa se aplica unei game variate de activitati si produse, de la autovehicule si anvelope uzate, la ambalaje si echipamente electrice si electronice, avand ca obiectiv principal descurajarea comportamentelor poluante si generarea de resurse financiare destinate proiectelor de protectie a mediului.Din perspectiva contabilitatii, taxa de mediu...
vezi AICI monografia <<