OPANAF 3159/2017: Procedura de solutionare a cererilor de rambursare a TVA, formulate de persoane impozabile neinregistrate - articole conta.ro
Contabilitate � Conta.ro
Va asteptam online 24 ore din 24 sub sloganul: 100% contabilitate!
Puteti cere, oferi si gasi solutii la orice problema de contabilitate si fiscalitate. Si in plus aveti legislatia economica actualizata si un modul important de resurse umane.

OPANAF 3159/2017: Procedura de solutionare a cererilor de rambursare a TVA, formulate de persoane impozabile neinregistrate


In Monitorul Oficial nr. 892 din 14 noiembrie 2017 a fost publicat Ordinul presedintelui ANAF nr. 3159 din 1 noiembrie 2017 pentru aprobarea Procedurii de solutionare a cererilor de rambursare a taxei pe valoarea adaugata formulate de catre persoane impozabile neinregistrate si care nu sunt obligate sa se inregistreze in scopuri de TVA in Romania, nestabilite pe teritoriul Uniunii Europene, precum si pentru aprobarea modelului si continutului unor formulare.
 
- Potrivit prevederilor art. 302 alin. (1) lit. b) din Codul fiscal, persoana impozabila neinregistrata si care nu este obligata sa se inregistreze in scopuri de TVA in Romania, nestabilita pe teritoriul Uniunii Europene, poate solicita rambursarea TVA aferente importurilor si achizitiilor de bunuri/servicii efectuate in Romania, daca, in conformitate cu legile tarii unde este stabilita, o persoana impozabila stabilita in Romania ar avea acelasi drept de rambursare in ceea ce priveste TVA sau alte impozite/taxe similare aplicate in tara respectiva;
 
- TVA se ramburseaza de catre Romania, daca persoana respectiva indeplineste urmatoarele conditii:
 
a) pe parcursul perioadei de rambursare nu a avut in Romania sediul activitatii sale economice de la care sa fi efectuat operatiuni economice;
 
b) pe parcursul perioadei de rambursare nu a livrat bunuri si nu a prestat servicii considerate ca fiind livrate/prestate pe teritoriul Romaniei, cu anumite exceptii (ex. servicii electronice).
 
- Pentru a beneficia de rambursare, persoana impozabila trebuie sa isi desemneze un reprezentant fiscal care va efectua demersurile de inregistrare fiscala a persoanei non-UE; codul de inregistrare atribuit reprezentantului va fi utilizat numai in cadrul procedurii de rambursare a TVA-ului.
 
- Dupa inregistrare, reprezentantul va depune Cererea de rambursare (313), in format electronic, la care va atasa documentele justificative (facturi, documente de import etc).
 
- Dupa analizarea tuturor conditiilor organul fiscal va emite decizia de rambursare.
 
 
Sursa: AJFP Dambovita 



Comenteaza acest articol in forum

Articol de: Andrei Constantinescu - www.conta.ro
Data: 2017-11-16
Vizualizari: 2014


  Alte ContaArticole
postat la: 2021-12-03
Vom afla de la specialistul nostru in randurile urmatoare daca, in cazul firmelor de curierat, exista vreo derogare de la prevederea legala in ceea ce priveste limitarea plafonului de incasari cash la 5.000 lei de la o persoana. Citeste mai mult ...
postat la: 2021-12-03
Angajatii de la stat vor beneficia si anul urmator de vouchere de vacanta, potrivit unei informari de pe site-ul Ministerului Economiei.  Citeste mai mult ...
postat la: 2021-11-29
Agentia Nationala de Administrare Fiscala a subliniat ca termenul limita, 30 noiembrie 2021, pentru conectarea caselor de marcat la sistemul informatic al institutiei NU va fi prelungit.  Citeste mai mult ...
  Conta Newsletter

Modificari la MONOGRAFIILE CONTABILE in 2021: Studii de caz + Explicatii detaliate Fii un contabil informat!

Aboneaza-te GRATUIT si vei primi Raportul Special

Modificari la MONOGRAFIILE CONTABILE in 2021: Studii de caz + Explicatii detaliate


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


  Conta Director
  Conta Site
  Conta Topicuri Forum
Copyright Conta Online / Conta.ro 2006 - 2021. Toate Drepturile rezervate
Un proiect: Fokus Digital Services