Intr-un top al numarului de taxe platite de catre firme la stat, la nivel mondial, Romania se plaseaza pe un "onorabil" loc 6. Cele aproape 90 de biruri platite de firmele autohtone "reprezinta pana la 68% din profitul anual al companiilor", ne-a spus Ioan Mintas, prim-vicepresedintele Consiliului National al Intreprinderilor Private Mici si Mijlocii. Potrivit acestuia, "avalansa de taxe sufoca sectorul IMM". De asemenea, zecile de biruri si birocratia incurajeaza economia subterana. "Aceste taxe si birocratia determina unii patroni sa nu lucreze cu cifrele reale pe fata", mentioneaza reprezentantul CNIPMMR. In aceste conditii, firmele s-au resemnat, facand presiuni asupra autoritatilor ca macar aceste taxe sa poata fi platite intr-un singur loc. "Nici un rezultat", a adaugat prim-vicepresedintele Consiliului.
7-8% din venituri se duc pe birocratieGreutatile cu care se confrunta firmele din Romania nu se opresc aici. Astfel, birocratia excesiva determina agentii economici sa cheltuiasca in acest sens 7- 8 la suta din veniturile totale realizate, potrivit unui studiu realizat de CNIPMMR. Anul trecut existau un numar total de 534 de autorizatii, avize, licente si permise necesare desfasurarii activitatii societatilor. Insa, 488 este numarul real de autorizatii, avize, licente si permise, diferenta intre numarul total si numarul real rezultand din existenta dublelor competente pentru emitere, in sarcina mai multor institutii publice. Astfel ca, potrivit studiului, 34 de institutii publice au competente in emiterea actelor amintite, iar durata de eliberare a autorizatiilor este cuprinsa intre cinci zile si 90 de zile lucratoare. Cele mai multe avize trebuie acordate de Ministerul Transporturilor, cu 90 de documente. Ministerul Economiei, cu 89 de avize, Comisia Nationala pentru Valori Mobiliare - 86, Ministerul Agriculturii, Padurilor si Dezvoltarii Rurale - 44.
SolutiiConform Consiliului, "la aceste probleme exista si solutii". Astfel, reprezentantii mediului de afaceri au formulat autoritatilor mai multe propuneri privind simplificarea procedurilor de autorizare a desfasurarii activitatii agentilor economici.
Un prim pas ar putea fi eliminarea dublurilor si a autorizatilor, avizelor, licentelor si permiselor care nu sunt obligatorii potrivit practicilor europene. De asemenea, printre solicitarile CNIPMMR se numara simplificarea procedurilor si implementarea de proceduri unitare pentru obtinerea autorizatiilor; asigurarea circuitului informatiilor intre institutiile publice, fara implicarea si supra-solicitarea agentului economic; generalizarea aplicarii procedurii aprobarii tacite pentru obtinerea actelor; reglementarea obligatiei eliberarii adeverintei de catre registratura autoritatii publice in termen de maximum 24 de ore de la primirea cererii; reducerea termenelor de emitere a autorizatiilor, avizelor, licentelor si permiselor necesare desfasurarii activitatii agentilor economici, astfel incat termenul cel mai mare sa fie 15 zile (in loc de 90 de zile); precum si reducerea cuantumului taxelor de emitere a autorizatiilor, avizelor, licentelor si permiselor necesare desfasurarii activitatii agentilor economici.
Aproape 200 de ore pentru elaborarea documentelorMai multe biruri decat tara noastra mai percep doar Uzbekistanul, Ucraina si Congo. De exemplu in Burundi si Sierra Leone, rata totala a taxelor depaseste 270%. Insa exista o explicatie. Acolo rata inflatiei este de peste 2.000%, ceea ce face ca o caramida sa coste acum cat costa o vila cu piscina acum 10 ani.
In Romania insa inflatia este de doar 4%. Revenind insa la gradul de fiscalitate, la polul opus se afla state precum Maldive care au o singura taxa, iar patronilor care prefera adrenalina le recomandam zbuciumatul Afganistan.
Acolo nu sunt percepute decat doua taxe. Numarul de ore necesar elaborarii documentelor de plata este o alta problema. In Cehia sunt necesare 930 ore.
In Romania, timpul de elaborare a documentelor este de doar 198 de ore. Exista si tari in care documentele necesare platirii taxelor se pot finaliza in foarte putin timp. Este tot cazul Maldivelor cu mai putin de o ora sau a Emiratelor Arabe Unite, cu 12 ore.
Esential pentru contabili - Monografii contabile complete
Monografie acordarea de ajutoare membrilor de sindicat
Organizatiile sindicale conduc contabilitatea potrivit Reglementarilor contabile aprobate prin O.M.F.P. nr. 3.103/2017, cu modificarile si completarile ulterioare. Principalele surse de venit ale sindicatelor sunt cotizatiile membrilor, venituri neimpozabile pentru sindicat conform art. 15 din Codul fiscal.Vom stabili in acest articol monografia contabila pentru acordarea de ajutoare membrilor de sindicatReglementari legislative importante privind acordarea de ajutoare membrilor de sindicatArt....
vezi AICI monografia << Monografie Reparatie In Garantie
Din punct de vedere contabil, reparatiile efectuate in perioada de garantie ridica probleme legate de recunoasterea corecta a cheltuielilor, a provizioanelor si a relatiei cu clientii sau furnizorii implicati. In practica, pot aparea mai multe scenarii: reparatia este efectuata de firma vanzatoare pe cheltuiala proprie, de un service autorizat cu decontare ulterioara, sau direct de catre client cu rambursarea costurilor de catre furnizor.In acest articol vom prezenta o monografie contabila...
vezi AICI monografia << Monografie Achizitie Utilaj: Tratament Fiscal Si Studii De Caz
Achizitia unui utilaj reprezinta o investitie importanta pentru orice companie, indiferent de domeniul de activitate. Din punct de vedere contabil, aceasta operatiune trebuie inregistrata corect, respectand reglementarile privind imobilizarile corporale, amortizarea si tratamentul fiscal aferent. In acest articol vom prezenta pas cu pas monografia contabila pentru achizitia unui utilaj, de la momentul cumpararii pana la punerea in functiune, evidentiind conturile utilizate si implicatiile...
vezi AICI monografia << Rentrop & Straton a implinit 30 de ani! Consilier Taxe si Impozite a implinit 30 de ani!
Rentrop & Straton, cea mai cunoscuta companie din Romania din domeniul informatiilor specializate, aniverseaza 30 de existenta.Sunt 30 de ani in care aceasta companie mixta romano-germana a sprijinit in mod profesionist dezvoltarea sanatoasa a mediului antreprenorial, realizand peste 6.100 de produse destinate firmelor romanesti si profesionistilor din domenii vitale ale economiei: fiscalitate, contabilitate, legislatia muncii, resurse umane, protectia datelor etc.6.100 de produse. O...
vezi AICI monografia << Monografie Profit Reinvestit: Studii De Caz Utile
Profitul reinvestit reprezinta acea parte din castigul net al unei firme care nu este distribuita sub forma de dividende, ci este utilizata pentru dezvoltarea activitatii – de exemplu, pentru achizitia de echipamente, utilaje sau alte active necesare. Legislatia fiscala ofera facilitati companiilor care aleg sa isi reinvesteasca profitul, prin scutirea de impozit a acestor sume. Din perspectiva contabila, profitul reinvestit necesita o monografie contabila specifica, astfel incat sa...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Reparatii Auto: Cum Inregistrezi Reparatiile Pentru Dauna Autoturismului
Reparatiile auto sunt situatii frecvente care apar in activitatea unei firme si, pentru a fi tratate corect din punct de vedere financiar, au nevoie de o evidenta clara. Din punct de vedere contabil, aceste operatiuni pot ridica uneori semne de intrebare, de exemplu: cum se inregistreaza corect cheltuielile, ce conturi se utilizeaza si care sunt implicatiile fiscale?In acest articol vom prezenta trei studii de caz utile ce contin monografia contabila pentru reparatii auto. Scopul acestor exemple...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Dezvoltare Imobiliara Si Aspecte Fiscale Importante
Dezvoltatorii imobiliari se confrunta cu un set complex de operatiuni economice care necesita o evidenta contabila atenta si conforma cu reglementarile in vigoare. De la achizitia terenurilor si pana la vanzarea imobilelor finalizate, fiecare etapa implica tranzactii cu impact fiscal si contabil semnificativ.In acest articol prezentam o monografie contabila bine structurata pentru un dezvoltator imobiliar. Aceasta contine inregistrarile corecte in contabilitate si explicatii clare pentru fiecare...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Cod TVA Anulat
Anularea codului de TVA poate avea un impact semnificativ asupra activitatii unei firme, iar pentru a evita erorile si sanctiunile, este esential ca antreprenorii si contabilii sa cunoasca reglementarile legislative aplicabile. In acest articol vom prezenta tratamentul fiscal si contabil pentru codul de TVA anulat si o monografie contabila clara.Tratament fiscal-contabil pentru cod TVA anulatAnularea codului de TVA poate avea loc, conform art. 316 alin. (11) din Codul fiscal, in urmatoarele...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Factura Booking.com: Studii De Caz Utile
Factura emisa de platforma Booking.com ridica adesea semne de intrebare din perspectiva tratarii contabile si fiscale, mai ales in cazul firmelor care inchiriaza spatii prin intermediul acestui serviciu. In acest articol, analizam pas cu pas cum se inregistreaza factura de la Booking.com in contabilitate, ce monografii contabile se aplica si ce obligatii declarative revin firmei beneficiare.Inchirieri prin platforma Booking.com: aspecte important de stiutOrice persoana fizica sau juridica care...
vezi AICI monografia << Taxa de Mediu 2% Monografie Contabila
Taxa de mediu a fost instituita prin Legea nr. 196/2005 privind Fondul pentru mediu, modificata si completata prin actele normative ulterioare. Aceasta taxa se aplica unei game variate de activitati si produse, de la autovehicule si anvelope uzate, la ambalaje si echipamente electrice si electronice, avand ca obiectiv principal descurajarea comportamentelor poluante si generarea de resurse financiare destinate proiectelor de protectie a mediului.Din perspectiva contabilitatii, taxa de mediu...
vezi AICI monografia <<