Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
search

Pastrarea documentelor financiar-contabile: 3 completari aduse de Ordinul nr. 2.634/2015

Salariul minim in constructii NU mai creste de la 1 octombrie 2023. Cum a motivat premierul retragerea ordonantei de urgenta
Firmele au obligatia pastrarii in arhiva lor a registrelor de contabilitate, a celorlaltor documente contabile, precum si a documentelor justificative care stau la baza inregistrarilor in contabilitate a operatiunilor economico-financiare. Documentele justificative, registrele de contabilitate si celelalte documente financiar-contabile se pastreaza la domiciliul fiscal, la sediul social sau la sediile secundare.
 
Astfel, documentele se pot pastra pe suporturi tehnice in cazul in care evidenta contabila este tinuta cu ajutorul programelor informatice. Totusi, exista si o conditie: ca ele sa poata fi listate in orice moment, fie atunci cand entitatea are nevoie, fie la cererea organelor de control.

3 modificari si completari aduse de Ordinul nr. 2.634/2015

Va aducem la cunostinta ca Ordinul ministrului finantelor publice nr. 2.634/2015 privind documentele - financiar a fost modificat si completat cu urmatoarele prevederi:
 
- Reconstituirea documentelor financiar contabile este obligatorie pentru toate documentele pierdute, sustrase sau distruse care se afla in termenul de pastrare prevazut de legea contabilitatii .
 
- Registrele de contabilitate obligatorii si documentele justificative care stau la baza inregistrarilor in contabilitatea financiara se pastreaza in arhiva persoanelor prevazute la art. 1 din Legea contabilitatii timp de 5 ani calculati de la data de 1 iulie a anului urmator celui incheierii exercitiului financiar in care au fost intocmite, inclusiv pentru statele de salarii.
 
- Documentele justificative care atesta provenienta unor bunuri cu durata de viata mai mare de 5 ani se pastreaza pe perioada corespunzatoare duratei de viata utila a acestora.
 
Baza legala: OMF nr. 1447/2023 pentru modificarea si completarea unor reglementari privind documentele financiar – contabile publicat in Monitorul Oficial al Romaniei partea I nr. 453/24.05.2023
 

Foto: pixabay.com
 


Atentie, contabili!

Contabilitatea se schimba de la 1 ianuarie 2023!
Completeaza adresa de email la care
vrei sa primesti Raportul Gratuit

Calculatia (corecta) a Costurilor - Studii de caz si noutati legislative