S-au modificat aspecte importante din domeniul financiar-contabil, dupa cum urmeaza:
- a fost modificat modul de completare a numarului de evidenta a platii pentru achitarea taxelor si impozitelor;
- se introduce procedura efectiva de plata a impozitului pe venitul din activitati agricole direct catre departamentele specializate ale primariilor, cand nu exista o unitate ANAF in localitatea respectiva, tinand cont ca in 25 octombrie este prima scadenta a impozitului;
- pentru cei cu activitati supuse accizelor, s-a modificat modul de numire a Comisiei care emite autorizatiile necesare;
- se introduce si o usoara modificare la normele de aplicare a OUG nr. 3/2013 pentru reducerea unor arierate in economie.
Impozitul trebuie colectat de catre ANAF, fie prin intermediul unitatilor de casierie proprii, fie prin intermediul unitatilor de trezorerie. Desigur, impozitul poate fi achitat si prin transfer bancar, precizeaza consultantul fiscal Adrian Benta pentru HotNews.ro.
Procedura pe care trebuie sa o urmeze unitatile administrativ teritoriale, astfel incat sa poata incasa impozitele de la contribuabili persoane fizice si sa le deconteze catre bugetul de stat, stabileste urmatoarele aspecte:
a. modul in care se va semna protocolul de colaborare intre ANAF si unitatile administrativ teritoriale, astfel:
In termen de 2 zile de la publicarea in Monitorul Oficial, Directiile generale ale ANAF vor transmite catre unitatile administrativ teritoriale formularul de protocol;
Iin termen de 2 zile dupa primirea formularului de protocol, unitatile administrativ teritoriale vor semna si returna catre ANAF protocolul semnat.
Nota: unitatile administrativ teritoriale nu sunt obligate sa semneze protocolul, dar daca nu semneaza ingreuneaza incasarea impozitului.
b. a doua parte a procedurii detaliaza modul in care unitatile administrativ teritoriale incaseaza sumele impozitului de la persoanele fizice si le deconteaza catre Trezoreria Statului.
Retinem faptul ca unitatile de specialitate ale primariei vor transfera catre trezoreria statului, centralizat, in termen de 5 zile lucratoare, sumele incasate de la contribuabili.
Pentru persoanele fizice, data platii impozitului este data platii catre unitatea de specialitate a primariei.
Procedura reglementeaza si formularele utilizate pentru decontarea platilor intre unitatea primariei si unitatea de trezorerie, respectiv conturile de trezorerie.
Foarte important: acceasi procedura se aplica si pentru platile de asigurari de sanatate aferente acestor contribuabili.
Pentru contribuabilii sau persoanele ce au in atributiile de serviciu intocmirea ordinelor de plata pentru impozitele si taxele datorate de acestia, noutatea consta in faptul ca zilele trecute a fost modificata varianta programului de soft informatic prin care se intocmesc ordinele de plata - OPFV.
Se reglementeaza si modul in care functioneaza softul de completare a numarului de evidenta a platilor, in functie de tipul datoriei achitate si modul in care aceasta s-a stabilit (declaratie fiscala, decizie de impunere, poprire, procesul verbal de constatare a unei contraventii).
Sursa: HotNews.ro
Esential pentru contabili - Monografii contabile complete
Monografie Profit Reinvestit: Studii De Caz Utile
Profitul reinvestit reprezinta acea parte din castigul net al unei firme care nu este distribuita sub forma de dividende, ci este utilizata pentru dezvoltarea activitatii – de exemplu, pentru achizitia de echipamente, utilaje sau alte active necesare. Legislatia fiscala ofera facilitati companiilor care aleg sa isi reinvesteasca profitul, prin scutirea de impozit a acestor sume. Din perspectiva contabila, profitul reinvestit necesita o monografie contabila specifica, astfel incat sa...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Reparatii Auto: Cum Inregistrezi Reparatiile Pentru Dauna Autoturismului
Reparatiile auto sunt situatii frecvente care apar in activitatea unei firme si, pentru a fi tratate corect din punct de vedere financiar, au nevoie de o evidenta clara. Din punct de vedere contabil, aceste operatiuni pot ridica uneori semne de intrebare, de exemplu: cum se inregistreaza corect cheltuielile, ce conturi se utilizeaza si care sunt implicatiile fiscale?In acest articol vom prezenta trei studii de caz utile ce contin monografia contabila pentru reparatii auto. Scopul acestor exemple...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Dezvoltare Imobiliara Si Aspecte Fiscale Importante
Dezvoltatorii imobiliari se confrunta cu un set complex de operatiuni economice care necesita o evidenta contabila atenta si conforma cu reglementarile in vigoare. De la achizitia terenurilor si pana la vanzarea imobilelor finalizate, fiecare etapa implica tranzactii cu impact fiscal si contabil semnificativ.In acest articol prezentam o monografie contabila bine structurata pentru un dezvoltator imobiliar. Aceasta contine inregistrarile corecte in contabilitate si explicatii clare pentru fiecare...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Cod TVA Anulat
Anularea codului de TVA poate avea un impact semnificativ asupra activitatii unei firme, iar pentru a evita erorile si sanctiunile, este esential ca antreprenorii si contabilii sa cunoasca reglementarile legislative aplicabile. In acest articol vom prezenta tratamentul fiscal si contabil pentru codul de TVA anulat si o monografie contabila clara.Tratament fiscal-contabil pentru cod TVA anulatAnularea codului de TVA poate avea loc, conform art. 316 alin. (11) din Codul fiscal, in urmatoarele...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Factura Booking.com: Studii De Caz Utile
Factura emisa de platforma Booking.com ridica adesea semne de intrebare din perspectiva tratarii contabile si fiscale, mai ales in cazul firmelor care inchiriaza spatii prin intermediul acestui serviciu. In acest articol, analizam pas cu pas cum se inregistreaza factura de la Booking.com in contabilitate, ce monografii contabile se aplica si ce obligatii declarative revin firmei beneficiare.Inchirieri prin platforma Booking.com: aspecte important de stiutOrice persoana fizica sau juridica care...
vezi AICI monografia << Taxa de Mediu 2% Monografie Contabila
Taxa de mediu a fost instituita prin Legea nr. 196/2005 privind Fondul pentru mediu, modificata si completata prin actele normative ulterioare. Aceasta taxa se aplica unei game variate de activitati si produse, de la autovehicule si anvelope uzate, la ambalaje si echipamente electrice si electronice, avand ca obiectiv principal descurajarea comportamentelor poluante si generarea de resurse financiare destinate proiectelor de protectie a mediului.Din perspectiva contabilitatii, taxa de mediu...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Retur Marfa Furnizor
Returul de marfa catre furnizor este o situatie care poate aparea in activitatea unei societati din varii motive, precum: marfa livrata neconforma, expirata, deteriorata sau pur si simplu in surplus fata de necesarul efectiv. Pentru a reflecta corect aceste operatiuni in contabilitate, este esential sa se respecte prevederile legale si principiile contabile in vigoare. In acest articol, prezentam monografia contabila aferenta returului de marfa catre furnizor, alaturi de implicatiile fiscale si...
vezi AICI monografia << Monografie Garantie Chirie Si Reglementari Cheie
Un contract de inchiriere implica, de cele mai multe ori, plata unei garantii de catre chirias, menita sa acopere eventualele daune sau neplati. Din punct de vedere contabil, aceasta garantie trebuie tratata cu atentie, avand un regim specific de inregistrare. In acest articol, prezentam aspecte contractuale importante si oferim o monografie clara pentru inregistrarea garantiei pentru chirie, conforma cu reglementarile contabile in vigoare.Garantie chirie: reglementari legislativeIn cazul unui...
vezi AICI monografia << Restituire Suma Necuvenita: Cont Contabil si Reglementari Cheie
In relatiile de munca pot aparea, uneori, erori sau situatii neprevazute care determina plata unor sume de bani catre salariat fara un temei legal. De la salarii platite in exces sau indemnizatii de concediu de odihna acordate eronate, aceste sume sunt considerate necuvenite si, potrivit legislatiei in vigoare, angajatorul are dreptul sa solicite restituirea acestora. In acest articol prezentam principalele reglementari legale cu privire la returnarea sumelor necuvenite si contul in care se...
vezi AICI monografia << Monografie Constituire Provizioane Clienti Neincasati
Provizioanele reprezinta o componenta importanta a evidentei contabile si sunt utilizate pentru a reflecta obligatii sau pierderi viitoare certe sau probabile. Constituirea corecta a acestora ajuta companiile sa-si gestioneze riscurile financiare si sa respecte principiul prudentei.Cand se constituie provizioanele?Provizioanele se constituie atunci cand o entitate are o obligatie curenta (legala sau implicita) generata de un eveniment trecut, iar pentru solutionarea acesteia este probabil sa fie...
vezi AICI monografia <<