Performanta: in capul cui se sparg oalele? - articole conta.ro
Contabilitate � Conta.ro
Va asteptam online 24 ore din 24 sub sloganul: 100% contabilitate!
Puteti cere, oferi si gasi solutii la orice problema de contabilitate si fiscalitate. Si in plus aveti legislatia economica actualizata si un modul important de resurse umane.

Performanta: in capul cui se sparg oalele?

Va ganditi oare ca nu ocupati o pozitie ierarhica suficient de inalta ca sa aveti un cuvant de spus in performanta colegilor de echipa? Sa ne gandim: chiar si un departament de contabilitate mic, are cel putin un contabil senior, cu experienta, si unul mai putin experimentat. Chiar si fara o relatie functionala ierarhica definita intre cei doi (adica fara ca primul sa fie oficial numit "seful") tot cel mai experimentat va fi intrebat de performanta. Sau, mai pe sleau, tot in capul celui cu experienta se sparg toate, cand ceva merge prost.

Ce e performanta? Si mai mult, ce inseamna lipsa performantei? La ce ar trebui sa duca si cum faci sa o obtii?

A. Oare va e familiara postura de a trebui sa raspunzi pentru greseli, dar atunci cand faci bine, lucrurile merg mai departe ca si cum nimic nu s-ar fi intamplat? Dar situatia in care vi se pune pe umeri o sarcina in ultimul moment si vi se spune sa va descurcati? Sau poate aceea in care simtiti ca fisa postului pe care ati semnat-o acum multa vreme parca nu mai are nicio legatura cu ceea ce faceti? Cum e atunci cand sarcinile par ca nu se mai termina si tot se pare ca nimeni nu e multumit cu cat efort depuneti?

B. Suneti coordonator. Al unui singur om sau al unei echipe mari. Par ei sa aiba nevoie permanent de prezenta dumneavoastra ca lucrurile sa se miste? Aveti senzatia ca activitatea departamentului ar suferi un colaps daca va imbolnaviti (Doamne fereste!) o saptamana?

Daca exemplele de mai sus sunt subiecte care va suna familiar, atunci ati trecut printr-o problema de performanta. Fie a dumneavoastra, fie a celor pe care ii coordonati.

Performanta se intampla sub forma rezultatelor dorite si urmarite ale muncii, atunci cand oamenii stiu si inteleg ce se asteapta de la ei si atunci cand au participat la formarea acelor asteptari.

Sa reluam. Daca v-ati recunoscut in cel putin una dintre ipostazele enumerate la A, atunci recapitulati un pic definitia: ati participat la definirea asteptarilor de la dumneavoastra? Chiar si in formula: ne asteptam sa reactionezi oricand cu rapiditate si precizie. Sunteti sigur ca le intelegeti? Au fost aceste asteptari exprimate? Daca cel putin un raspuns e nu, atunci ori aveti performanta in ciuda situatiei, (in acest caz, felicitari! Ati intuit ce e nevoie si faceti asta constant), ori nu aveti rezultatele dorite si stiti ce puteti face ca sa va ajutati singur: intrebati!

Daca sunteti in postura coordonatorului, e si mai simplu: va amintiti sa fi facut o intelegere asupra rezultatelor muncii colegilor pe care ii coordonati? Daca ei par neajutorati, sau lipsiti de initiativa, atunci reluati definitia si purtati cu fiecare din ei o discutie.

ATENTIE! Asteptarile se exprima in comportamente, nu in etichete! Asa veti face ca sa aveti rezultate pricepute la fel de ambele parti.
Exemple
NU ma astept sa fii mai atent. Ma astept sa iti verifici raportul de cel putin doua ori inainte de a-l preda, iar atunci nu va mai fi nevoie sa il verific eu.
NU ma astept sa fii mai organizat. Ma astept sa folosesti acelasi sistem de indosariere ca noi toti, ca sa putem gasi ceea ce cautam printre actele tale, chiar daca tu nu esti aici.

In materialul urmator, mai pe larg despre feedback, sau cum exprimam incalcari sau confirmari de asteptari.


Asociatiile de Proprietari
- modificari majore in 2020 -


- Drepturi + Obligatii
- Contabilitate si Fiscalitate
pentru o activitate fara greseli

...vezi AICI detalii >>


 

Comenteaza acest articol in forum

Articol de: Oana Damian - www.conta.ro
Data: 2012-03-29
Vizualizari: 3124


  Alte ContaArticole
postat la: 2020-09-25
MEEMA (Ministerul Economiei, Energiei si Mediului de Afaceri) face demersuri pentru a veni in sprijinul operatorilor economici din turism si propune garantarea in procent de 100% a voucherelor oferite ca alternativa la rambursare, aferente calatoriilor anulate in contextul pandemiei COVID-19. Citeste mai mult ...
postat la: 2020-09-25
ANAF (Agentia Nationala de Administrare Fiscala) reaminteste contribuabililor ca data limita pentru depunere notificarii, prin care se manifesta intentia de a beneficia de masura de restructurare a obligatiilor bugetare restante, este 30 septembrie 2020. Citeste mai mult ...
postat la: 2020-09-23
Administratia Judeteana a Finantelor Publice Teleorman informeaza ca in Monitorul Oficial nr. 817 din 4 septembrie 2020 a fost publicata O.U.G. nr. 153/2020 pentru instituirea unor masuri fiscale de stimulare a mentinerii/cresterii capitalurilor proprii, precum si pentru completarea unor acte normative. Citeste mai mult ...
  Conta Newsletter

MODIFICARILE din Contabilitate in 2020 - 9 Proceduri Contabile actualizate la zi Fii un contabil informat!

Aboneaza-te GRATUIT si vei primi Raportul Special

MODIFICARILE din Contabilitate in 2020 - 9 Proceduri Contabile actualizate la zi


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


  Conta Director
  Conta Site
  Conta Topicuri Forum
Copyright Conta Online / Conta.ro 2006 - 2020. Toate Drepturile rezervate
Un proiect: Fokus Digital Services