search
conta.ro cauta meniu
search

Cum procedam atunci cand beneficiarul cere o factura detaliata dupa ce a fost transmisa in e-Factura

Corectarea unei facturi deja transmise in sistemul RO e-Factura presupune respectarea unor reguli fiscale bine definite.
 
In continuare, prezentam un studiu de caz concret care arata pas cu pas cum se aplica in practica aceasta procedura atunci cand, dupa transmiterea facturii in e-Factura, beneficiarul solicita ca documentul sa fie refacut intr-o forma mai detaliata.

Intrebare: "Am trimis in 31.07.2025 o factura in e-Factura, dar, din pacate, beneficiarul doreste sa fie mai detaliata factura. Din 2 pozitii vor fi 3 pozitii, insa valoarea facturii nu se modifica.
 
Cum fac corect aceasta modificare: stornez, refac factura si re-trimit? Dar cu ce TVA sau trimit beneficiarului separat factura cu 3 pozitii si nu mai fac nimic in e-Factura?"

Potrivit art. 330 alin (1) din Codul Fiscal, corectarea informatiilor inscrise in facturi sau in alte documente care tin loc de factura se efectueaza astfel:
a) In cazul in care factura nu a fost transmisa catre beneficiar, aceasta se anuleaza si se emite o noua factura;
b) In cazul in care factura a fost transmisa beneficiarului, fie se emite o noua factura care trebuie sa cuprinda, pe de o parte, informatiile din factura initiala, numarul si data facturii corectate, valorile cu semnul minus sau, dupa caz, o mentiune din care sa rezulte ca valorile respective sunt negative, iar, pe de alta parte, informatiile si valorile corecte, fie se emite o noua factura continand informatiile si valorile corecte si concomitent se emite o factura cu valorile cu semnul minus sau, dupa caz, cu o mentiune din care sa rezulte ca valorile respective sunt negative, in care se inscriu numarul si data facturii corectate.
 
Conform art. 13^2 lit. b) din OuG 120/2021 constituie contraventii, daca nu au fost savarsite in astfel de conditii incat sa fie considerate potrivit legii infractiuni, primirea si inregistrarea de catre destinatarul - persoana impozabila stabilita in Romania conform art. 266 alin. (2) din Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, a unei facturi emise de operatori economici stabiliti in Romania, in relatia B2B, fara a fi transmise prin sistemul RO e-factura.

 
Avand in vedere ca factura a fost transmisa beneficiarului corectarea facturii se face prin stornarea facturii emise si emiterea uneia noi cu 3 pozitii. Factura de stornare va face referire la factura initiala.
 
In sistemul RO e factura se va transmite atat factura de stornare, care va fi identica cu factura initiala dar cu semnul minus , cu aceasi cota de TVA de 19%, cat si factura de corectie.
 
Factura de corectie se va emite in data curenta (noiembrie) cu cota de TVA in vigoare la data la care a intervenit faptul generator al taxei adica, data la care a avut loc livrarea bunurilor sau prestarea serviciilor.
 
Daca faptul generator a avut loc anterior datei de 1 august, factura se emite cu cota de TVA de 19%, cu referire la factura initiala pe care o corecteaza.

Raspuns oferit in luna noiembrie 2025 de catre specialistii site-ului PortalContabilitate.ro. Dati click AICI pentru a vedea toate noutatile contabile + consultanta si raspunsuri detaliate de la experti.
 

Esential pentru contabili - Monografii contabile complete



Atentie, contabili!

Contabilitatea se schimba!
Completeaza adresa de email la care
vrei sa primesti Raportul Gratuit
Mapare contabila SAF-T. TOP 6 Studii de caz