"Bugetul pe anul viitor cuprinde cresteri pentru Educatie, Sanatate, Aparare, Infrastructura iar prioritizarea investitiilor publice va fi consolidata pentru fructificarea potentialului de crestere economica. Cheltuielile destinate investitiilor, in 2015, insumeaza 44,76 miliarde de lei, cu 8,7 miliarde de lei mai mult decat in anul 2014, adica o crestere de 23,8%” a explicat ministrul delegat pentru Buget, Darius Valcov.
In privinta cheltuielilor totale prevazute de bugetul general consolidat in 2015, acesta arata ca ele se ridica la 239,36 miliarde de lei, reprezentand 33,7% din PIB.
Nota:
Cresterile din principalele domenii - 2014 comparativ cu 2015:
INVESTItII +23,8% - de la 36,1 mld la 44,7 mld
iNVataMaNT + 7,9% - de la 23, 4 mld la 25,2 mld
TRANSPORTURI + 15, 6% - de la 19,8 mld la 22,9 mld
APaPARE + 3% - de la 9,660 mld la 9,949 mld
SaNaTATE + 3,2% - de la 27,2 mld la 28, 1 mld
AGRICULTURa + 5, 75% - de la 5,82mld la 6, 16 mld
Bugetul Ministerului Sanatatii nu se reduce! Ca valoare absoluta, cheltuielile aferente domeniului Sanatate cresc cu 3,2%, in special pentru investitii si dotari in spitalele din administratia centrala si locala, cat si pentru investitii din fonduri europene nerambursabile.
in schimb, ca urmare a cresterii veniturilor din contributiile de asigurari sociale, determinata in principal de evolutia indicatorilor macroeconomici si de plata hotararilor judecatoresti avand ca obiect drepturi salariale, a avut loc o diminuare a transferurilor de echilibrare catre bugetul fondului national unic de asigurari sociale de sanatate. Asadar, sumele alocate pentru Sanatate in 2015 sunt mai mari fata de 2014.
Toate masurile adoptate de Guvern in 2014 se regasesc in bugetul pentru 2015:
a) Salariul minim va creste astfel: la 1 ian 2015: 975 lei si la 1 iul 2015: 1050 lei
b) Indexam, asa cum am promis, toate pensiile cu 5%
c) Cresterea pensiei minim garantata de la 350 la 400 lei
d) Majoram salariile personalului didactic cu 5% de la 1 martie 2015 si cu inca 5% din 1 septembrie 2015
e) Majoram salariile personalului din sanatate si asistenta sociala cu 100 lei, din decembrie 2014 exclusiv salariile celor care beneficiaza de majorarea sal. minim
f) Indemnizatiile pentru persoane cu dizabilitati cresc cu 16%
g) Creste alocatia pentru sustinerea familiilor cu venituri pe membru de familie sub 530 lei, de la 42 la 84 lei pentru fiecare copil
h) Creste alocatia de plasament de la 93 lei la 600 lei
i) Majorarea alocatiei de hrana pentru adulti cu dizabilitati si persoane varstnice din centre de asistenta sociala de la 8 lei la 16 lei pe zi
j) Reusim restituirea esalonata a debitelor recuperate de la pensionari si personal aflate in concediu de crestere a copilului
k) Reluarea platii indemnizatiilor catre luptatorii incontestabili in Revolutia de la 1989
Principalele obiective ale politicii bugetare in 2015:
1) Continuarea consolidarii fiscale
2) Stimularea cresterii economice
3) Reforma investitiilor publice prin cresterea substantiala a fondurilor alocate cofinantarii proiectelor europene si prioritizarea investitiilor publice semnificative.
4) Masuri adoptate de Guvern privind stimularea consumului concomitent cu asigurarea protectiei sociale pentru categoriile de populatie cu venituri reduse care se regasesc in bugetul pe anul 2015
Sursa: MFP
Esential pentru contabili - Monografii contabile complete
Monografie acordarea de ajutoare membrilor de sindicat
Organizatiile sindicale conduc contabilitatea potrivit Reglementarilor contabile aprobate prin O.M.F.P. nr. 3.103/2017, cu modificarile si completarile ulterioare. Principalele surse de venit ale sindicatelor sunt cotizatiile membrilor, venituri neimpozabile pentru sindicat conform art. 15 din Codul fiscal.Vom stabili in acest articol monografia contabila pentru acordarea de ajutoare membrilor de sindicatReglementari legislative importante privind acordarea de ajutoare membrilor de sindicatArt....
vezi AICI monografia << Monografie Reparatie In Garantie
Din punct de vedere contabil, reparatiile efectuate in perioada de garantie ridica probleme legate de recunoasterea corecta a cheltuielilor, a provizioanelor si a relatiei cu clientii sau furnizorii implicati. In practica, pot aparea mai multe scenarii: reparatia este efectuata de firma vanzatoare pe cheltuiala proprie, de un service autorizat cu decontare ulterioara, sau direct de catre client cu rambursarea costurilor de catre furnizor.In acest articol vom prezenta o monografie contabila...
vezi AICI monografia << Monografie Achizitie Utilaj: Tratament Fiscal Si Studii De Caz
Achizitia unui utilaj reprezinta o investitie importanta pentru orice companie, indiferent de domeniul de activitate. Din punct de vedere contabil, aceasta operatiune trebuie inregistrata corect, respectand reglementarile privind imobilizarile corporale, amortizarea si tratamentul fiscal aferent. In acest articol vom prezenta pas cu pas monografia contabila pentru achizitia unui utilaj, de la momentul cumpararii pana la punerea in functiune, evidentiind conturile utilizate si implicatiile...
vezi AICI monografia << Rentrop & Straton a implinit 30 de ani! Consilier Taxe si Impozite a implinit 30 de ani!
Rentrop & Straton, cea mai cunoscuta companie din Romania din domeniul informatiilor specializate, aniverseaza 30 de existenta.Sunt 30 de ani in care aceasta companie mixta romano-germana a sprijinit in mod profesionist dezvoltarea sanatoasa a mediului antreprenorial, realizand peste 6.100 de produse destinate firmelor romanesti si profesionistilor din domenii vitale ale economiei: fiscalitate, contabilitate, legislatia muncii, resurse umane, protectia datelor etc.6.100 de produse. O...
vezi AICI monografia << Monografie Profit Reinvestit: Studii De Caz Utile
Profitul reinvestit reprezinta acea parte din castigul net al unei firme care nu este distribuita sub forma de dividende, ci este utilizata pentru dezvoltarea activitatii – de exemplu, pentru achizitia de echipamente, utilaje sau alte active necesare. Legislatia fiscala ofera facilitati companiilor care aleg sa isi reinvesteasca profitul, prin scutirea de impozit a acestor sume. Din perspectiva contabila, profitul reinvestit necesita o monografie contabila specifica, astfel incat sa...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Reparatii Auto: Cum Inregistrezi Reparatiile Pentru Dauna Autoturismului
Reparatiile auto sunt situatii frecvente care apar in activitatea unei firme si, pentru a fi tratate corect din punct de vedere financiar, au nevoie de o evidenta clara. Din punct de vedere contabil, aceste operatiuni pot ridica uneori semne de intrebare, de exemplu: cum se inregistreaza corect cheltuielile, ce conturi se utilizeaza si care sunt implicatiile fiscale?In acest articol vom prezenta trei studii de caz utile ce contin monografia contabila pentru reparatii auto. Scopul acestor exemple...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Dezvoltare Imobiliara Si Aspecte Fiscale Importante
Dezvoltatorii imobiliari se confrunta cu un set complex de operatiuni economice care necesita o evidenta contabila atenta si conforma cu reglementarile in vigoare. De la achizitia terenurilor si pana la vanzarea imobilelor finalizate, fiecare etapa implica tranzactii cu impact fiscal si contabil semnificativ.In acest articol prezentam o monografie contabila bine structurata pentru un dezvoltator imobiliar. Aceasta contine inregistrarile corecte in contabilitate si explicatii clare pentru fiecare...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Cod TVA Anulat
Anularea codului de TVA poate avea un impact semnificativ asupra activitatii unei firme, iar pentru a evita erorile si sanctiunile, este esential ca antreprenorii si contabilii sa cunoasca reglementarile legislative aplicabile. In acest articol vom prezenta tratamentul fiscal si contabil pentru codul de TVA anulat si o monografie contabila clara.Tratament fiscal-contabil pentru cod TVA anulatAnularea codului de TVA poate avea loc, conform art. 316 alin. (11) din Codul fiscal, in urmatoarele...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Factura Booking.com: Studii De Caz Utile
Factura emisa de platforma Booking.com ridica adesea semne de intrebare din perspectiva tratarii contabile si fiscale, mai ales in cazul firmelor care inchiriaza spatii prin intermediul acestui serviciu. In acest articol, analizam pas cu pas cum se inregistreaza factura de la Booking.com in contabilitate, ce monografii contabile se aplica si ce obligatii declarative revin firmei beneficiare.Inchirieri prin platforma Booking.com: aspecte important de stiutOrice persoana fizica sau juridica care...
vezi AICI monografia << Taxa de Mediu 2% Monografie Contabila
Taxa de mediu a fost instituita prin Legea nr. 196/2005 privind Fondul pentru mediu, modificata si completata prin actele normative ulterioare. Aceasta taxa se aplica unei game variate de activitati si produse, de la autovehicule si anvelope uzate, la ambalaje si echipamente electrice si electronice, avand ca obiectiv principal descurajarea comportamentelor poluante si generarea de resurse financiare destinate proiectelor de protectie a mediului.Din perspectiva contabilitatii, taxa de mediu...
vezi AICI monografia <<