In primele doua luni din 2015, Directia Generala Antifrauda Fiscala (DGAF) din cadrul ANAF a inaintat organelor de urmarire penala 86 de sesizari penale, valoarea totala a prejudiciului insumand 459,71 milioane lei (cca 104 milioane euro).
In conditiile in care linia prioritara de actiune a DGAF este reprezentata de analiza, investigarea si instrumentarea cazurilor de frauda fiscala organizata sistematica, subliniem faptul ca valoarea actelor de sesizare cu prejudiciu mai mare de 1 milion de euro reprezinta 87% din valoarea totala aferenta sesizarilor penale.
De asemenea, in aceeasi perioada, Directia Antifrauda:
- a instituit 250 masuri asiguratorii in valoare totala de 396, 40 milioane lei (cca 90,1 milioane euro)
- a confiscat numerar, venituri din activitati ilicite si bunuri totalizand 21,73 milioane lei (cca 4,9 milioane euro)
- a aplicat amenzi in valoare totala de 6,89 milioane lei (cca 1,6 milioane euro)
Totodata, incepand cu 15 martie a.c., a fost declansata o ampla actiune la nivel national, in scopul imbunatatrii conformarii fiscale voluntare si a disciplinei financiare, prin inregistrarea tuturor veniturilor si emiterea bonurilor fiscale. In acest sens, echipele DGAF desfasoara actiuni de control in zonele cu risc fiscal ridicat.
Reamintim ca, pe parcursul primului an de functionare (2014), principalele rezultate inregistrate de Directia Antifrauda au fost urmatoarele:
1. Au fost inaintate 714 sesizari penale cu o valoare aferenta a prejudiciilor de 3,47 miliarde lei (cca 787,6 milioane euro)
2. Valoarea actelor de sesizare cu prejudiciu mai mare de 1 milion euro a prezentat 90% in total din valoare prejudiciu aferent actelor de sesizare inaintate organelor de urmarire penala
3. Au fost instituite 1.302 masuri asiguratorii pentru active patrimoniale, in valoare totala de 2,48 miliarde lei (cca 560 milioane euro)
4. Au fost aplicate 19.429 amenzi contraventionale in valoare totala de 93.319.350 (cca 21,2 milioane euro), aferente unui numar de 13.730 procese verbale de constatare si sanctionare a contraventiilor. (In principal, cu ocazia verificarilor privind autorizarea activitatilor desfasurate, provenienta legala a marfurilor, dotarea si utilizarea aparatelor de marcat electronice fiscale, respectarea disciplinei financiare).
5. Au fost efectuate confiscari de numerar, venituri din activitati ilicite si bunuri, valoarea estimata a acestora fiind de 279.835.918 lei (cca 63,6 milioane euro).
6. Ca urmare a controalelor antifrauda efectuate in domeniul produselor accizate s-au transmis autoritatii competente 16 solicitari de revocare sau suspendare a autorizatiilor, fiind vizate 9 antrepozite fiscale si 7 comercianti en-detail de produse energetice.
7. Pe linia prevenirii si combaterii fraudelor vamale si fiscale, au fost stabilite 305 profile de risc care au fost comunicate Directiei Generale a Vamilor in vederea instituirii acestora si au fost instituite 345 consemne, pentru societati al caror comportament fiscal s-a incadrat in profilul de risc determinat (ca urmare a monitorizarii permanente a transporturilot rutiere de bunuri care provin din achizitii intracomunitare).
Sursa: ANAF
Esential pentru contabili - Monografii contabile complete
Monografie Contabila Casare Mijloace Fixe: Cum Se Inregistreaza Scoaterea Din Uz A Activelor
Casarea mijloacelor fixe este o operatiune contabila esentiala care marcheaza scoaterea definitiva din functiune a unor active ale unei entitati, fie din cauza uzurii fizice sau morale, fie pentru ca nu mai sunt eficiente economic.In acest articol, vom prezenta aspecte cheie cu privire la procedura de casare a mijloacelor fixe si vom oferi exemple de monografii contabile.Procedura de casare a mijloacelor fixeConform prevederilor din OMFP 2861/ 2009 privind inventarierea, scoaterea din functiune...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Cesiune Actiuni si Reglementari Cheie
Cesiunea partilor sociale reprezinta transmiterea partilor sociale catre persoane care, astfel, vor dobandi calitatea de asociat. Cesiunea se realizeaza pe baza unui contract de cesiune, iar transmiterea partilor sociale trebuie inscrisa in registrul comertului. In acest articol vom prezenta aspecte fiscale esentiale si vom oferi un exemplu de monografie contabile pentru cesiunea actiunilor.Reglementari cheie cu privire la cesiunea de actiuniContractul de cesiune se va incheia intre:cedenti,...
vezi AICI monografia << Monografie Majorare Capital Social: Studii de Caz
Majorarea capitalului social inseamna cresterea valorii totale a capitalului subscris de asociati sau actionari intr-o societate. Cu alte cuvinte, este o operatiune prin care firma primeste fonduri suplimentare, care se inregistreaza oficial ca parte din capitalul sau social. In acest articol va prezentam 3 monografii contabile cu operatiunile aferente majorarii de capital social.Majorare capital social. Asociat persoana juridicaIntrebare:Va rog sa ma ajutati cu o monografie contabila pentru...
vezi AICI monografia << Monografii Contabile Institutii Publice
Institutiile publice, spre deosebire de entitatile din sectorul privat, se supun unui cadru contabil specific, reglementat de normele Ministerului Finantelor si alte acte normative in vigoare. In activitatea curenta, apar frecvent situatii contabile complexe care necesita o abordare riguroasa, in conformitate cu legislatia bugetara si fiscala aplicabila. In acest articol vom prezenta exemple concrete de monografii contabile care vizeaza situatii des intalnite in institutiile publice!Monografie -...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Colectarea Deseurilor Si Aspecte Fiscale
Activitatea de colectare a deseurilor este tot mai importanta in contextul protejarii mediului si al dezvoltarii durabile. Aceasta implica nu doar operatiuni logistice si tehnice, ci si aspecte contabile specifice. Indiferent daca este vorba despre deseuri reciclabile, menajere sau industriale, firmele care desfasoara astfel de activitati trebuie sa respecte o serie de reglementari fiscale si contabile. In aceasta monografie, prezentam modul de inregistrare in contabilitate a principalelor...
vezi AICI monografia << Monografie Gestionarea Subventiilor Si Reglementari Cheie
Subventiile sunt fonduri nerambursabile acordate de autoritati sau organizatii guvernamentale cu scopul de a sprijini diverse sectoare economice, de la agricultura si industrie pana la educatie si cercetare. O gestionare corecta este esentiala pentru conformitatea legala si pentru asigurarea transparentei si eficientei utilizarii fondurilor respective. Va prezentam in acest articol principalele reglementari contabile cu privire la gestionarea subventiilor si vom oferi o monografie contabila...
vezi AICI monografia << Monografie contabila spalatorie auto self service (cu jetoane)
Deschiderea si gestionarea unei spalatorii auto self-service implica nu doar aspecte operationale si tehnice, ci si obligatii contabile si fiscale specifice. Intrucat acest tip de afacere presupune incasari automate, este esential ca antreprenorii sa cunoasca tratamentul contabil adecvat si evidentierea corecta a veniturilor si cheltuielilor. In acest articol vom oferi informatii esentiale cu privire la inregistrarea in contabilitate a operatiunilor aferente acestei activitati...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Prosumator Si Obligatii fiscale
Avand in vedere cresterea numarului de persoane fizice si juridice care produc si consuma energie electrica este importanta cunoasterea legislatiei pentru aplicarea corecta a reglementarilor. In acest articol va prezentam principalele obligatii fiscale ale prosumatorilor si monografiia contabila aferenta.Ce este un prosumatorProsumatorii sunt persoane fizice sau juridice care produc energie din surse regenerabile pentru consumul propriu, iar surplusul il livreaza in reteaua nationala, primind in...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Reevaluare Cladiri
Reevaluarea cladirilor reprezinta un proces esential pentru reflectarea corecta a valorii acestora in evidentele contabile ale unei entitati. Aceasta procedura permite ajustarea valorii contabile a imobilizarilor in conformitate cu realitatile pietei, asigurand o imagine fidela a situatiei financiare. Va prezentam in acest articol cateva aspecte fiscale importante si monografia contabila a reevaluarii cladirilor.Aspecte fiscale importante privind reevaluare cladirilorDin punct de vedere fiscal,...
vezi AICI monografia << Monografie contabila tichete de masa si reglementari cheie
Tichetele de masa reprezinta un beneficiu extrasalarial frecvent intalnit in mediul de afaceri, oferit angajatilor pentru a sprijini costurile zilnice cu alimentatia. Din punct de vedere contabil, acestea implica inregistrari specifice atat pentru acordarea lor, cat si pentru deductibilitatea fiscala. Monografia contabila a tichetelor de masa trebuie sa respecte reglementarile in vigoare privind tratamentul lor fiscal si contabil, astfel incat firmele sa evite eventuale erori sau sanctiuni. In...
vezi AICI monografia <<