In primele doua luni din 2015, Directia Generala Antifrauda Fiscala (DGAF) din cadrul ANAF a inaintat organelor de urmarire penala 86 de sesizari penale, valoarea totala a prejudiciului insumand 459,71 milioane lei (cca 104 milioane euro).
In conditiile in care linia prioritara de actiune a DGAF este reprezentata de analiza, investigarea si instrumentarea cazurilor de frauda fiscala organizata sistematica, subliniem faptul ca valoarea actelor de sesizare cu prejudiciu mai mare de 1 milion de euro reprezinta 87% din valoarea totala aferenta sesizarilor penale.
De asemenea, in aceeasi perioada, Directia Antifrauda:
- a instituit 250 masuri asiguratorii in valoare totala de 396, 40 milioane lei (cca 90,1 milioane euro)
- a confiscat numerar, venituri din activitati ilicite si bunuri totalizand 21,73 milioane lei (cca 4,9 milioane euro)
- a aplicat amenzi in valoare totala de 6,89 milioane lei (cca 1,6 milioane euro)
Totodata, incepand cu 15 martie a.c., a fost declansata o ampla actiune la nivel national, in scopul imbunatatrii conformarii fiscale voluntare si a disciplinei financiare, prin inregistrarea tuturor veniturilor si emiterea bonurilor fiscale. In acest sens, echipele DGAF desfasoara actiuni de control in zonele cu risc fiscal ridicat.
Reamintim ca, pe parcursul primului an de functionare (2014), principalele rezultate inregistrate de Directia Antifrauda au fost urmatoarele:
1. Au fost inaintate 714 sesizari penale cu o valoare aferenta a prejudiciilor de 3,47 miliarde lei (cca 787,6 milioane euro)
2. Valoarea actelor de sesizare cu prejudiciu mai mare de 1 milion euro a prezentat 90% in total din valoare prejudiciu aferent actelor de sesizare inaintate organelor de urmarire penala
3. Au fost instituite 1.302 masuri asiguratorii pentru active patrimoniale, in valoare totala de 2,48 miliarde lei (cca 560 milioane euro)
4. Au fost aplicate 19.429 amenzi contraventionale in valoare totala de 93.319.350 (cca 21,2 milioane euro), aferente unui numar de 13.730 procese verbale de constatare si sanctionare a contraventiilor. (In principal, cu ocazia verificarilor privind autorizarea activitatilor desfasurate, provenienta legala a marfurilor, dotarea si utilizarea aparatelor de marcat electronice fiscale, respectarea disciplinei financiare).
5. Au fost efectuate confiscari de numerar, venituri din activitati ilicite si bunuri, valoarea estimata a acestora fiind de 279.835.918 lei (cca 63,6 milioane euro).
6. Ca urmare a controalelor antifrauda efectuate in domeniul produselor accizate s-au transmis autoritatii competente 16 solicitari de revocare sau suspendare a autorizatiilor, fiind vizate 9 antrepozite fiscale si 7 comercianti en-detail de produse energetice.
7. Pe linia prevenirii si combaterii fraudelor vamale si fiscale, au fost stabilite 305 profile de risc care au fost comunicate Directiei Generale a Vamilor in vederea instituirii acestora si au fost instituite 345 consemne, pentru societati al caror comportament fiscal s-a incadrat in profilul de risc determinat (ca urmare a monitorizarii permanente a transporturilot rutiere de bunuri care provin din achizitii intracomunitare).
Sursa: ANAF
Esential pentru contabili - Monografii contabile complete
Monografie acordarea de ajutoare membrilor de sindicat
Organizatiile sindicale conduc contabilitatea potrivit Reglementarilor contabile aprobate prin O.M.F.P. nr. 3.103/2017, cu modificarile si completarile ulterioare. Principalele surse de venit ale sindicatelor sunt cotizatiile membrilor, venituri neimpozabile pentru sindicat conform art. 15 din Codul fiscal.Vom stabili in acest articol monografia contabila pentru acordarea de ajutoare membrilor de sindicatReglementari legislative importante privind acordarea de ajutoare membrilor de sindicatArt....
vezi AICI monografia << Monografie Reparatie In Garantie
Din punct de vedere contabil, reparatiile efectuate in perioada de garantie ridica probleme legate de recunoasterea corecta a cheltuielilor, a provizioanelor si a relatiei cu clientii sau furnizorii implicati. In practica, pot aparea mai multe scenarii: reparatia este efectuata de firma vanzatoare pe cheltuiala proprie, de un service autorizat cu decontare ulterioara, sau direct de catre client cu rambursarea costurilor de catre furnizor.In acest articol vom prezenta o monografie contabila...
vezi AICI monografia << Monografie Achizitie Utilaj: Tratament Fiscal Si Studii De Caz
Achizitia unui utilaj reprezinta o investitie importanta pentru orice companie, indiferent de domeniul de activitate. Din punct de vedere contabil, aceasta operatiune trebuie inregistrata corect, respectand reglementarile privind imobilizarile corporale, amortizarea si tratamentul fiscal aferent. In acest articol vom prezenta pas cu pas monografia contabila pentru achizitia unui utilaj, de la momentul cumpararii pana la punerea in functiune, evidentiind conturile utilizate si implicatiile...
vezi AICI monografia << Rentrop & Straton a implinit 30 de ani! Consilier Taxe si Impozite a implinit 30 de ani!
Rentrop & Straton, cea mai cunoscuta companie din Romania din domeniul informatiilor specializate, aniverseaza 30 de existenta.Sunt 30 de ani in care aceasta companie mixta romano-germana a sprijinit in mod profesionist dezvoltarea sanatoasa a mediului antreprenorial, realizand peste 6.100 de produse destinate firmelor romanesti si profesionistilor din domenii vitale ale economiei: fiscalitate, contabilitate, legislatia muncii, resurse umane, protectia datelor etc.6.100 de produse. O...
vezi AICI monografia << Monografie Profit Reinvestit: Studii De Caz Utile
Profitul reinvestit reprezinta acea parte din castigul net al unei firme care nu este distribuita sub forma de dividende, ci este utilizata pentru dezvoltarea activitatii – de exemplu, pentru achizitia de echipamente, utilaje sau alte active necesare. Legislatia fiscala ofera facilitati companiilor care aleg sa isi reinvesteasca profitul, prin scutirea de impozit a acestor sume. Din perspectiva contabila, profitul reinvestit necesita o monografie contabila specifica, astfel incat sa...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Reparatii Auto: Cum Inregistrezi Reparatiile Pentru Dauna Autoturismului
Reparatiile auto sunt situatii frecvente care apar in activitatea unei firme si, pentru a fi tratate corect din punct de vedere financiar, au nevoie de o evidenta clara. Din punct de vedere contabil, aceste operatiuni pot ridica uneori semne de intrebare, de exemplu: cum se inregistreaza corect cheltuielile, ce conturi se utilizeaza si care sunt implicatiile fiscale?In acest articol vom prezenta trei studii de caz utile ce contin monografia contabila pentru reparatii auto. Scopul acestor exemple...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Dezvoltare Imobiliara Si Aspecte Fiscale Importante
Dezvoltatorii imobiliari se confrunta cu un set complex de operatiuni economice care necesita o evidenta contabila atenta si conforma cu reglementarile in vigoare. De la achizitia terenurilor si pana la vanzarea imobilelor finalizate, fiecare etapa implica tranzactii cu impact fiscal si contabil semnificativ.In acest articol prezentam o monografie contabila bine structurata pentru un dezvoltator imobiliar. Aceasta contine inregistrarile corecte in contabilitate si explicatii clare pentru fiecare...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Cod TVA Anulat
Anularea codului de TVA poate avea un impact semnificativ asupra activitatii unei firme, iar pentru a evita erorile si sanctiunile, este esential ca antreprenorii si contabilii sa cunoasca reglementarile legislative aplicabile. In acest articol vom prezenta tratamentul fiscal si contabil pentru codul de TVA anulat si o monografie contabila clara.Tratament fiscal-contabil pentru cod TVA anulatAnularea codului de TVA poate avea loc, conform art. 316 alin. (11) din Codul fiscal, in urmatoarele...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Factura Booking.com: Studii De Caz Utile
Factura emisa de platforma Booking.com ridica adesea semne de intrebare din perspectiva tratarii contabile si fiscale, mai ales in cazul firmelor care inchiriaza spatii prin intermediul acestui serviciu. In acest articol, analizam pas cu pas cum se inregistreaza factura de la Booking.com in contabilitate, ce monografii contabile se aplica si ce obligatii declarative revin firmei beneficiare.Inchirieri prin platforma Booking.com: aspecte important de stiutOrice persoana fizica sau juridica care...
vezi AICI monografia << Taxa de Mediu 2% Monografie Contabila
Taxa de mediu a fost instituita prin Legea nr. 196/2005 privind Fondul pentru mediu, modificata si completata prin actele normative ulterioare. Aceasta taxa se aplica unei game variate de activitati si produse, de la autovehicule si anvelope uzate, la ambalaje si echipamente electrice si electronice, avand ca obiectiv principal descurajarea comportamentelor poluante si generarea de resurse financiare destinate proiectelor de protectie a mediului.Din perspectiva contabilitatii, taxa de mediu...
vezi AICI monografia <<