Potrivit prevederilor din Codul fiscal, pentru un produs accizabil pentru care nu s-a efectuat eliberarea in consum, se pastreaza regimul suspensiv de acciza (nu se datoreaza inca plata accizei).
Procedura detaliaza cum se efectueaza distrugerea unor cantitati de produse accizabile, in interiorul antrepozitului fiscal, fara a se datora plata accizei. Pentru persoanele ce desfasoara activitate efectiva in contabilitatea unui antrepozit, procedura este bine structurata si mai ales detaliaza unele aspecte ce tin de activitatea curenta, cum ar fi degradarea unor productii, din cauza defectarii utilajelor din cauza activitatii defectuoase a salariatilor sau din utilizarea in procesul de productie a unor materii prime necorespunzatoare, considerate situatii de caz fortuit.
Procedura permite distrugerile de produse accizabile in doua situatii:
a) intervin evenimente de forta majora si cauze fortuite, iar actul normativ precizeaza cum sunt recunoscute aceste situatii;
b) produsele nu indeplinesc conditiile de comercializare pe piata.Pentru ambele situatii, procedura stabileste distrugerea sub supravegherea autoritatii vamale teritoriale si presupune participarea unui reprezentant al autoritatii la procesul de distrugere al acestor produse.
In plus, se precizeaza expres ca daca aceasta distrugere nu se realizeaza conform actului normativ, se considera eliberare in consum de produse accizabile si acciza devine exigibila.
Care sunt principalele etape din realizarea procedurii de distrugere sub control vamal?
1. inainte de distrugerea produselor, antrepozitul va depune o cerere la autoritatea vamala teritoriala, ce va fi insotita de:
a) un memoriu justificativ cu cantitatile propuse la distrugere;
b) dovezi din care sa rezulte cauzele ce impiedica comercializarea sau cazul fortuit/forta majora.
2. Cererea se poate depune in urmatoarele termene:
- in 30 de zile de la constatarea faptului ca produsele nu pot fi comercializate pe piata;
- in 60 de zile de la constatarea situatiei de forta majora/caz fortuit.
3. Autoritatea vamala analizeaza in termen de 15 zile situatiile prezentate de antrepozit si emite o decizie scrisa cu privire la aprobarea sau respingerea solicitarii antrepozitului.
4. Decizia se comunica antrepozitului in termen de 5 zile de la emitere.
5. In caz de solutionare favorabila a solicitarii, antrepozitul va organiza si va realiza distrugerea produselor accizabile in termen de 45 de zile de la data primirii deciziei. La procedura efectiva de distrugere va participa si un reprezentant al directiei vamale. Daca distrugerea produselor accizabile nu se realizeaza in termen de 45 de zile, sau nu participa un reprezentant al vamii, decizia isi pierde valabilitatea, iar antrepozitul datoreaza accize pentru produsele distruse.
Cum sunt recunoscute neindeplinirea conditiilor de comercializare?
Actul normativ OMFP nr. 418 din 2012 recunoste drept cauze de neindeplinire a conditiilor de comercializare urmatoarele doua situatii:
a) incalcarea unor parametri reglementati de legislatia in domeniul protectiei consumatorului,
al mediului, al sanatatii sau de alte prevederi normative aplicabile comertului cu astfel de produse;
b) situatii in care produsul accizabil nu corespunde specificatiei de produs, nu indeplineste
normele tehnice (proprii). Produsul nu corespunde calitativ, ca termene de valabilitate, sau nu indeplineste conditiile chimice sau fizice, sau aspectul vizual nu este conform. Aceste situatii sunt constatate prin declaratia antrepozitului.
Esential pentru contabili - Monografii contabile complete
Monografie acordarea de ajutoare membrilor de sindicat
Organizatiile sindicale conduc contabilitatea potrivit Reglementarilor contabile aprobate prin O.M.F.P. nr. 3.103/2017, cu modificarile si completarile ulterioare. Principalele surse de venit ale sindicatelor sunt cotizatiile membrilor, venituri neimpozabile pentru sindicat conform art. 15 din Codul fiscal.Vom stabili in acest articol monografia contabila pentru acordarea de ajutoare membrilor de sindicatReglementari legislative importante privind acordarea de ajutoare membrilor de sindicatArt....
vezi AICI monografia << Monografie Reparatie In Garantie
Din punct de vedere contabil, reparatiile efectuate in perioada de garantie ridica probleme legate de recunoasterea corecta a cheltuielilor, a provizioanelor si a relatiei cu clientii sau furnizorii implicati. In practica, pot aparea mai multe scenarii: reparatia este efectuata de firma vanzatoare pe cheltuiala proprie, de un service autorizat cu decontare ulterioara, sau direct de catre client cu rambursarea costurilor de catre furnizor.In acest articol vom prezenta o monografie contabila...
vezi AICI monografia << Monografie Achizitie Utilaj: Tratament Fiscal Si Studii De Caz
Achizitia unui utilaj reprezinta o investitie importanta pentru orice companie, indiferent de domeniul de activitate. Din punct de vedere contabil, aceasta operatiune trebuie inregistrata corect, respectand reglementarile privind imobilizarile corporale, amortizarea si tratamentul fiscal aferent. In acest articol vom prezenta pas cu pas monografia contabila pentru achizitia unui utilaj, de la momentul cumpararii pana la punerea in functiune, evidentiind conturile utilizate si implicatiile...
vezi AICI monografia << Rentrop & Straton a implinit 30 de ani! Consilier Taxe si Impozite a implinit 30 de ani!
Rentrop & Straton, cea mai cunoscuta companie din Romania din domeniul informatiilor specializate, aniverseaza 30 de existenta.Sunt 30 de ani in care aceasta companie mixta romano-germana a sprijinit in mod profesionist dezvoltarea sanatoasa a mediului antreprenorial, realizand peste 6.100 de produse destinate firmelor romanesti si profesionistilor din domenii vitale ale economiei: fiscalitate, contabilitate, legislatia muncii, resurse umane, protectia datelor etc.6.100 de produse. O...
vezi AICI monografia << Monografie Profit Reinvestit: Studii De Caz Utile
Profitul reinvestit reprezinta acea parte din castigul net al unei firme care nu este distribuita sub forma de dividende, ci este utilizata pentru dezvoltarea activitatii – de exemplu, pentru achizitia de echipamente, utilaje sau alte active necesare. Legislatia fiscala ofera facilitati companiilor care aleg sa isi reinvesteasca profitul, prin scutirea de impozit a acestor sume. Din perspectiva contabila, profitul reinvestit necesita o monografie contabila specifica, astfel incat sa...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Reparatii Auto: Cum Inregistrezi Reparatiile Pentru Dauna Autoturismului
Reparatiile auto sunt situatii frecvente care apar in activitatea unei firme si, pentru a fi tratate corect din punct de vedere financiar, au nevoie de o evidenta clara. Din punct de vedere contabil, aceste operatiuni pot ridica uneori semne de intrebare, de exemplu: cum se inregistreaza corect cheltuielile, ce conturi se utilizeaza si care sunt implicatiile fiscale?In acest articol vom prezenta trei studii de caz utile ce contin monografia contabila pentru reparatii auto. Scopul acestor exemple...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Dezvoltare Imobiliara Si Aspecte Fiscale Importante
Dezvoltatorii imobiliari se confrunta cu un set complex de operatiuni economice care necesita o evidenta contabila atenta si conforma cu reglementarile in vigoare. De la achizitia terenurilor si pana la vanzarea imobilelor finalizate, fiecare etapa implica tranzactii cu impact fiscal si contabil semnificativ.In acest articol prezentam o monografie contabila bine structurata pentru un dezvoltator imobiliar. Aceasta contine inregistrarile corecte in contabilitate si explicatii clare pentru fiecare...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Cod TVA Anulat
Anularea codului de TVA poate avea un impact semnificativ asupra activitatii unei firme, iar pentru a evita erorile si sanctiunile, este esential ca antreprenorii si contabilii sa cunoasca reglementarile legislative aplicabile. In acest articol vom prezenta tratamentul fiscal si contabil pentru codul de TVA anulat si o monografie contabila clara.Tratament fiscal-contabil pentru cod TVA anulatAnularea codului de TVA poate avea loc, conform art. 316 alin. (11) din Codul fiscal, in urmatoarele...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Factura Booking.com: Studii De Caz Utile
Factura emisa de platforma Booking.com ridica adesea semne de intrebare din perspectiva tratarii contabile si fiscale, mai ales in cazul firmelor care inchiriaza spatii prin intermediul acestui serviciu. In acest articol, analizam pas cu pas cum se inregistreaza factura de la Booking.com in contabilitate, ce monografii contabile se aplica si ce obligatii declarative revin firmei beneficiare.Inchirieri prin platforma Booking.com: aspecte important de stiutOrice persoana fizica sau juridica care...
vezi AICI monografia << Taxa de Mediu 2% Monografie Contabila
Taxa de mediu a fost instituita prin Legea nr. 196/2005 privind Fondul pentru mediu, modificata si completata prin actele normative ulterioare. Aceasta taxa se aplica unei game variate de activitati si produse, de la autovehicule si anvelope uzate, la ambalaje si echipamente electrice si electronice, avand ca obiectiv principal descurajarea comportamentelor poluante si generarea de resurse financiare destinate proiectelor de protectie a mediului.Din perspectiva contabilitatii, taxa de mediu...
vezi AICI monografia <<